LOT poleciał z Krakowa do Budapesztu

LOT poleciał z Krakowa do Budapesztu Pierwszy samolot z Krakowa do Budapesztu wystartował dziś o godz. 7:55. Rozkładowy czas przelotu to 1 godz. 5 minut. Rejs powrotny z Budapesztu do Krakowa zaplanowany jest na 9:35. Do końca sezonu letniego, czyli do 27 października, na trasie Budapeszt-Kraków do dyspozycji pasażerów będzie sześć rejsów w tygodniu: we wszystkie dni oprócz czwartków. Loty odbywają się na...
28/04/2018 11:52   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_72cd8 2018-05-01 13:37   
gość_72cd8 - Profil gość_72cd8
eFJot Szczególnie wyjątkowymi i uzasadnionymi przypadkami są loty KRK-BUD, gdzie jest kilkanaście osób na pokładzie. Nie chcę, żeby LOT latał z regionów, ale jak widzę takie trasy jak KRK-BUD, BZG-IEV czy SZY-LWO to chcę podobnych tras z innych lotnisk.
adam1987 2018-05-01 12:59   
adam1987 - Profil adam1987
"gość_61e8a: (..) za 20 lat ma osiągnąć 12 mln pax chociaż biorąc pod uwagę renomę w świecie Krakowa i okolic powinno już w tej chwili obsługiwać conajmniej 20 mln pax"

To ciekawe, bo zawsze myślałem, że Budapeszt czy Praga to podobna liga, a widać, że pomimo swojej stołeczności nie mogą się równać z Krakowem.
eFJot 2018-05-01 12:14   
eFJot - Profil eFJot
gość_ea8cc: bądź łaskaw nie wypowiadać się za "innych ludzi". Taki na przykład ja, to jestem z POZ i dla mnie LOT jest linią pierwszego wyboru. Bez względu na opinię frustratów, którzy chcieliby, żeby LOT podstawił z ich pipidówka p2p wszędzie.
Otóż nie. LOT ma rozwijać hub i ewentualnie, w naprawdę wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, od czasu do czasu wprowadzić jakieś p2p z regionów. Howgh!
gość_ae0fc 2018-05-01 10:48   
gość_ae0fc - Profil gość_ae0fc
@gość_ea8cc

Loty europejskie LOT-u z regionów są dla regionów groźne, bo obecne kierownictwo jest mistrzem ADMINISTRACYJNEGO niszczenia konkurencji. Popatrzcie na to co się wyprawia z Wizzem. Najpierw cisza nocna od S18, mimo, że bilety były w sprzedaży od kilku miesięcy (obniżka wiarygodności Wizza), cisza o 23:30 zamiast o 24:00, by utrudnić złożenie nowej siatki, a następnie kilka miesięcy po dokonanych korektach wprowadzenie z zaskoczenia zakazu tankowania z pasażerami.

Moim zdaniem cała akcja specjalnie rozbita na dwa etapy, by mocniej uderzyć w Wizza.

A Wizz jest dla Okęcia BARDZIEJ DOCHODOWYM klientem od LOT-u, bo za wszystkich płaci 60 zł, a LOT za przesiadkowych 10 zł!!!

Plus niszczenie Modlina i forsowanie Radomia, bo LCC z Modlina wygrałyby z CPL-em.

gość_61e8a

Dokładnie, brak zabezpieczania gruntów, a potem się powie, że lotnisko nie ma miejsca na rozbudowę.

Wszystkie lotniska regionalne powinny przejść po władanie samorządów, wtedy będzie normalna konkurencja i dbałość o rozwój.
gość_ea8cc 2018-04-30 22:32   
gość_ea8cc - Profil gość_ea8cc
Jak dla LOTu w Polsce liczy się tylko RZE, KRK i WAW to dla mnie i innych ludzi z WRO, GDN i POZ nie liczy się LOT. Dlatego nie bierzemy tej linii pod uwagę przy wyborze połączeń. Są LH, KL, AF, SK i inne.
gość_61e8a 2018-04-30 19:07   
gość_61e8a - Profil gość_61e8a
Nieszczęściem dużych polskich miast jest centralne sterowanie rozwojem transportu lotniczego i utrzymywanie monopolu Okęcia (a w przyszłości tzw. CPK) i w związku z tym ignorowanie przez LOT 'prowincji'. Gdyby się przyjrzeć strukturze własności portów regionalnych to samorządy nie mają nic do powiedzenia. Dobrym przkładem są Balice, gdzie ok. 70 % udziałów ma PPL a Kraków i Małopolska śladowe ilości. Czyli na podstawowe okno na świat dla regionu i Krakowa jego mieszkańcy nie mają żadnego wpływu. Chociaż teoretycznie lotnisko zyskuje nowe połączenia i niby ma plany rozwojowe ale
- nie zabezpiecza się gruntów wokół lotniska,
- niby nowy pas startowy będzie wciąż jednym z najkrótszych
- brak miejsca na obsługę dużych samolotów (klasy D i więcej)
- mimo bliskości autostrady zjazd jest jak na drogę gminną
- żadnego uczciwego połączenia drogowego z Krakowem
- słabe wykorzystanie połączenia kolejowego, zmonopolizowane przez KM do Wieliczki zamiast obsługiwać conajmniej Małopolskę
- za 20 lat ma osiągnąć 12 mln pax chociaż biorąc pod uwagę renomę w świecie Krakowa i okolic powinno już w tej chwili obsługiwać conajmniej 20 mln pax
Tą wyliczankę można mnożyć. Z resztą wystarczy spojrzeć na flightradar i porównać chociaż ruch w Europie zach. i miastach porównywalnych z naszymi. Centralizacja nie służy większości Polaków, którzy też powinni korzystać z rozwoju kraju. Polska to nie kraje bałtyckie. Wciąż ponad 90% mieszka w odległości większej niż 100 km od Warszawy
gość_dce9d 2018-04-30 14:16   
gość_dce9d - Profil gość_dce9d
Ciekawe ile slotów LOT ma na LHR.
Teraz taka para slotów w dogodnych godzinach to 60-75 mln USD. Na pewno Wrocław stać na takie połączenie :-)
Szybciej BA coś takiego odpali ale chyba by im się taka trasa nie opłacała. Chyba że Kraków przeniosą do Wrocławia.
A nie wrrróć! BA ma swoje centrum finansowe w Krakowie (podobnie jak reszta grupy IAG). No i trzeba do niego jakoś się dostać.
gość_8219a 2018-04-30 13:18   
gość_8219a - Profil gość_8219a
gosc_75d0c
A może z WRO do ATL, ORD czy PEK SIN. To nie prima aprylis, by takie kity puszczać? WRO - LHR by LO????? buhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah. Moze jeszcze code share z BA????
Kelo 2018-04-30 10:48   
Kelo - Profil Kelo
gość_79ef9: Co innego jest nie mieć wyboru lecieć "po drodze" przez brak sensownej oferty w węzłach lotniczych na wschód od Polski (do tej Azji przytoczonej), a co innego jak można przebierać we wszystkich przewoźnikach których węzły są jak najbardziej na trasie (do Ameryki). Należy zwrócić uwagę, że w ostatnim czasie nawet ta Azja stała z Krakowa po drodze w dużo większym stopniu niż rok temu. LOT powiększył siatkę, UIA weszło, Finnair ogromnie się rozrósł i teraz perełka Flydubai&Emirates
gość_ae0fc 2018-04-30 10:21   
gość_ae0fc - Profil gość_ae0fc
@gość_c9392

co ciebie (specjalnie z małej!!!) skłoniło do napisania tej kalumnii?

KRK to drugie lotnisko w Polsce, a plan budowy nowego pasa i rozbudowy do 12mln pax jest już gotowy.

Po przeniesieniu bazy wojskowej bez problemu można powiększyć do 20 - 30 mln.
gość_79ef9 2018-04-30 09:45   
gość_79ef9 - Profil gość_79ef9
Kelo: Przesiadki proponowane przez Lufthanse do Azji sa rowniez smieszne. Lecieć z przeciwnym kierunku i się potem wracać?
gość_c9392 2018-04-30 08:05   
gość_c9392 - Profil gość_c9392
Nie wiem co tak LOT inwestuje w KRK przecież to lotnisko u kresu wytrzymałości technicznej i w dodatku bez perspektyw na dalszą rozbudowę. Myslę, że tu tylko w gre wchodzi czysta polityka bo klient sie nie liczy.
gość_23f7a 2018-04-29 18:46   
gość_23f7a - Profil gość_23f7a
gość_32e12; Za to ma w strategii latanie na niszowych trasach z regionu do Budapesztu. LOT uczepił się na Węgry i będzie otwierał trasy chociaż jest na nich takie zainteresowanie co z Lublina do Warszawy jak latał Eurolot. Brawo!
gość_75d0c 2018-04-29 17:47   
gość_75d0c - Profil gość_75d0c
gość_32e12 Jak nie ma to niech nie kłamie, że chce latać z portów regionalnych. Niedawno zapowiadali, że będą latać WRO-LHR.
gość_3ba40 2018-04-29 17:24   
gość_3ba40 - Profil gość_3ba40
Poczekajmy na kolejne loty. Znalazłem tam Budapesz za 150 zł (na weekend dużo drożej) w jedną stronę. Bilet na pociąg kosztuje chyba w okolicahc 40 EUR no i trzeba się tłuc przez wiele godzin. Samochód to też ciężka wyprawa.
Jeżeli będa trzymać rozsądne ceny to może się utrzyma. Inna sprawa na ile krakusy będą wolały Budapeszt czy południe Europy za podobne ceny.
gość_32e12 2018-04-29 15:50   
gość_32e12 - Profil gość_32e12
LOT nie ma w swojej strategii latania do portów regionalnych Z GDN KTW POZ WRO
gość_23f7a 2018-04-29 13:19   
gość_23f7a - Profil gość_23f7a
salesmenpolska; po statystykach pierwszego lotu nie widać, żeby mimo dogodnych godzin było szczególnie duże zainteresowanie Budapesztem.
gość_18306 2018-04-29 13:10   
gość_18306 - Profil gość_18306
gość_a1f91: jeśli są to wiarygodne informacje to raczej wymieniliśmy się powietrzem. Bo zapewne w tej liczbie były jakieś gratisy dla vipów, dziennikarzy czy sprzedawców biletów...
salesmenpolska 2018-04-29 11:35   
salesmenpolska - Profil salesmenpolska
Bardzo dobrze ze jest KRK-BUD w normalnych godzinach. Brakowalo tego! Jeszcze czekamy na Bukareszt i Sofie konoecznie! (Atlantyki dame moga byc z WAW, nie trzeba montowac w OTP czy SOF
gość_a1f91 2018-04-28 20:04   
gość_a1f91 - Profil gość_a1f91
gość_57c59 Pierwsza rotacja: KRK-BUD 17 pax, BUD-KRK 11 pax.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy