ZZ LOT-u: Strajk generalny 1 maja

ZZ LOT-u: Strajk generalny 1 maja Akcja protestacyjna w PLL LOT rozpocznie się 1 maja. Strajk dotyczyć będzie bazy w Warszawie i samolotów wylatujących z Lotniska Chopina, zapowiadają przedstawiciele związków zawodowych. Ucierpieć na tym może przepustowość lotniska. Za strajkiem opowiedziały się wszystkie związki zawodowe, a nie jak informował wczoraj prezes LOT-u Rafał Milczarski, tylko dwa z...
27/04/2018 12:44   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_57c9b 2018-04-27 21:46   
gość_57c9b - Profil gość_57c9b
Często latam lotem (50% moich lotów) i naprawdę bardzo bardzo rzadko trafiam na stewardów którzy mają "gorszy" dzień. A co do ich wieku to leciałem z takim siwym panem (podobno najstarszy steward w lot) i muszę powiedzieć, że to pełen profesjonalizm.
W życiu obowiązuje jedną zasadą: jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie. @spotter10 pamiętaj o tym.
spotter10 2018-04-27 20:35   
spotter10 - Profil spotter10
Avgeek -> pudło, pudło i jeszcze raz pudło. Kompletnie się pomyliłeś w ocenie mojej osoby. No ale niestety to jest dosyć częste, że jak się nie ma zbyt wielu argumentów, to się wyjeżdża z personalnymi tekstami.

Nie jestem nieszczęśliwy z powodu że trafiam na naburmuszone stewki. Raczej poirytowany tym, że jak wchodzę na pokład i mówiąc im „dzień dobry’ z uśmiechem na twarzy (bo ze mnie taki sympatyczny Pan) często otrzymuje tylko wyuczone „dzień dobry”. Drobny szczegół, ale jednak.

Twoje insynuacje jakobym miał pretensje że mnie nie witano jak VIP’a są mocno nietrafione. Bo wiesz, w sumie w wielu innych liniach, nawet w tych tanich (latam takimi i takimi) zawsze przy serwisie i powitaniu czułem się miło. Bo Panie były miłe, uśmiechnięte i odpowiadały życzliwością na moją życzliwość. Bo właśnie, nie jestem człowiekiem który sam jest naburmuszony i oczekuje życzliwości. Wiesz, jak czegoś oczekujesz to daj najpierw od siebie. No ale nie znasz mnie, więc skąd mógłbyś to wiedzieć?

Kolejna obelga z twojej strony odn. myślenia „janusza” jest żenująco niska. Dyskusja odn. strajku w LOT toczonę są już od dawna i wielokrotnie pewne kwestie były poruszane. Nie mam zamiaru tego tłumaczyć ponownie.

A co do WARS’u - cóż, widać że też nie masz zielonego pojęcia jak wygląda tam praca. Jaki to jest ciężki kawał chleba i jak pracownicy są słabo traktowani przez pasażerów, bo w końcu ta praca nie ma „prestiżu” jaki jest w powietrzu. Czy Tobie się wydaje, że w pociągu nie ma szkoleń, odpowiedzialności i dbania o bezpieczeństwo? Może nie w takim stopniu jak w liniach lotniczych (czego nie neguję), ale również są.

No i ostatnia obelga, że niby bije ode mnie pisowska buta. Jestem zagorzałym przeciwnkikiem tej partii o czym oczywiście nie masz pojęcia. Jednak jestem też przedsiębiorcą z odpowiednim wykształceniem i wiedzą biznesową, zarządzający ludźmi i projektami bardziej skomplikowanymi niż Tobie się wydaje. I wszędzie stosuję tą samą metodę: „Dużo daję, ale też w zamian dużo oczekuję. Jak się nie podoba, nie trzymam na siłę.”

Podsumowując - mamy obecnie rynek pracownika. To pracownik może przebierać w ofertach. Zewsząd słychać o rekrutacjach do linii lotniczych. Ale wiadomo, trzeba coś ze sobą reprezentować. A w LOT w dużej części starsza załoga ma dawne, postkomunistyczne myślenie, które niestety przez wiele lat było na porządku dziennym: „czy się stoi, czy się leży, pensja się należy”. No i dlatego ten strajk, który z tego co już widziałem, został odwołany.
gość_0f80b 2018-04-27 19:36   
gość_0f80b - Profil gość_0f80b
zgadzam się ze spotter10 po kilkunastu moich lotach zauważyłem że większość stewek jest bardzo miła i pomocna, ale jest też grupa stewardess, które są wiecznie naburmuszone i obrażone, ledwie odpowiadają na dzień dobry i wyglądają że są złe że w ogóle muszą pracować. Nic nie usprawiedliwia takiej postawy, zwłaszcza jak pracuje się bezpośrednio z klientem- pasażerem
avgeek 2018-04-27 18:46   
avgeek - Profil avgeek
Spotter10 Z tego co piszesz musisz być bardzo nieszczęśliwy, że w LOT ciągle trafiasz na te stare i naburmuszone. Biedak z Ciebie. Akurat w LOT starszy personel jest bardzo życzliwy i pomocny. Od starszego wiekiem personelu zawsze mogłem liczyć na uśmiech i profesjonalizm. Rozumiem, że Ciebie nigdy nikt nie witał z honorami jak VIPa stąd może twoje żenujące pretensje. Masz myślenie typowego "Janusza" jak się nie podoba do wy...niestety nie tędy droga mój drogi. Piszesz, że personel pokładowy niczym nie różni się od kelnerów z Warsu. Widać mało wiesz o lotnictwie jak ta krowa co dużo muczy a mało mleka daje. Różnica jest choćby w tym że pociąg jedzie po ziemi a samolot lata w powietrzu. Załogi pokładowe narażone są na ciągle zmęczenie, różne godziny meldowania, krótkie pobyty gdzie śpisz czasem po 3,4h i wracasz do bazy. Wieloodcinkowe rotacje. Przygotowywanie serwisu dla nawet kilkuset osob. Zmiany czasowe w lotach LH. Coroczne szkolenia z procedur, ewakuacji, sprzętu, medycyny, pierwszej pomocy, radzenia sobie naprawdę w wielu sytuacjach, których nie spotkasz w wagonach Warsu. Nadal uważasz, że to prawie Wars? Bije od Ciebie typowa pisowska buta. Zero merytorycznej wiedzy jak to wygląda od środka.
gość_7cf5c 2018-04-27 18:23   
gość_7cf5c - Profil gość_7cf5c
Dwa lata na plusie i teraz wyszarpać ile się da. Spłaćcie najpierw te pieniądze, które dostaliście z budżetu. Jakie to małe, trochę lepiej i już tylko my ważni - dawać,póki jest trochę lepiej, a co będzie potem- mało ważne.
wojtek 2018-04-27 18:05   
wojtek - Profil wojtek
Ja najstarsze stewy widziałem w norewskim SASie. W lotach SAS z CPH trafiłem na sporo młodsze.
spotter10 2018-04-27 17:42   
spotter10 - Profil spotter10
Vscrew -> nie wiem, może mam wyjątkowego pecha, ale co leciałem LOT’em to personel był w podeszłym wieku i naburmuszony. Zero uśmiechu, podejście jakby pasażer był złem koniecznym i brak jakichkolwiek przyjaznych gestów. A nie, przepraszam, ostatnio jak leciałem to była para która korzystała z usług VIP. Oczekiwaliśmy na nich. Gdy tylko się pojawili, to cały personel z uśmiechem od ucha do ucha i najchętniej by im jeszcze piórko w du... wsadził. A takie podejście powinno być dla każdego klienta, nie ważne czy płaci więcej czy nie.

Poza tym po raz kolejny powtórzę - nie podoba się, pracodawca nie odpowiada, można zmienić pracę. Nikt nie trzyma na siłę. Sam w swojej firmie zatrudniam ludzi. Traktuję ich z szacunkiem i odpowiednio wynagradzam, ale w zamian oczekuję profesjonalizmu i wykonywania swojej pracy. Był raz taki jeden, co to mu się „należało” ale pracować nie chciało. Sama załoga go pogoniła.

Jeżeli w LOT są pracownicy na śmieciówkach i się na to godzą, to ich problem. Ten strajk tego nie dotyczy. Bo ZZ nie walczą o wszystkich pracowników, tylko o etatowców (bo tamci nie mogą strajkować). Stał bym za nimi murem, gdyby pracę naprawdę wykonywali na odpowiednio wysokim poziomie. Niestety tutaj uważam, że ich wynagrodzenie jest odpowiednie do wykonywanej pracy. Bo w sumie pracownicy WARS’u zarabiają mniej i jakoś są zadowoleni. A personel pokładowy (który tak naprawdę jest podniebną obsługą kelnerską w większości czasu) poza dbaniem o bezpieczeństwo, niczym się od tych z WARS’u nie różni.

Ja wiem że moje argumenty do wielu nie trafiają i nie trafią. Nic na to nie poradzę. Jednak nie zarzucajcie mi proszę zawiści, zamordyzmu i postkomunistycznego myślenia. Gdybym taki był, to na samoloty bym patrzył tylko z ziemi, a nie oglądał od wewnątrz.

I na sam koniec - uważam, że nagroda 2,5 mln jest przegięciem i w obecnej sytuacji powinna zostać przeznaczona na nagrody dla pracowników. Bo jak najbardziej zgadzam się ze stwierdzeniem, że pracownik jest NAJWAŻNIEJSZY. Ale pod warunkiem, że współpraca, obowiązki i odpowiedzialność jest po obydwu stronach. Że pracodawca i pracownik to partnerzy. Natomiast w obecnej sytuacji ZZ zachowują się egoistycznie. Mówię - niech strajkują, ale w sposób uderzający w zarząd a nie w zwykłych pasażerów.
gość_7ce22 2018-04-27 17:41   
gość_7ce22 - Profil gość_7ce22
Rozni sie tym, ze mieszka w Polsce i ma nizsze koszty zycia.
gość_01370 2018-04-27 15:33   
gość_01370 - Profil gość_01370
Niestety ale calkowita wina za obecna sytuacje lezy po stronie zarzadu firmy i Pana Milczarskiego, ktory jeszcze wczoraj twierdzil uparcie ze strajk jest nielegalny i do niego wogole nie dojdzie. Naa tym portalu pierwsze sygnaly o strajku pojawily sie okolo miesiaca temu rownoczesnie z radosna nowina o przytuleniu przez zarzad nagrod w wysokosci 2.5 miliona (podzielone na 4 osoby) z premia prezesa ponoc 1.5 miliona. Cos to niezbyt ladnie wyglada gdy Rzad PiSu oddaje nagrody (co to sie ponoc nalezaly) w wysokosci 60 - 80 tysiecy a personel latajacy dostaje w nagrode gest Kozakiewicza. Pan MIlczarski , pomimo postepu w innych obszarach doprowadzil firme do obecnej sytuacji i albo uda mu sie to szybko rozwiazac albo dostanie wilczy bilet od swoich mecenasow w PiSie w nagrode za nastepny kryzys tego Rzadu. Pozdrawiam serdecznie
gość_99be7 2018-04-27 15:29   
gość_99be7 - Profil gość_99be7
Arogancja prezesa dorównuje arogancji premier Szydło. Też pokazuje pazurki. Więc najpierw niech odda półtora miliona nagrody wypłaconej z forsy zarobionej przez szykujących się do strajku pracowników. Ale Milczarski to typowy pisman, pełen frazesów, demagog, hipokryta. Więc wiele się po nim nie spodziewajcie.

Milczarski do dymisji.
gość_07e11 2018-04-27 14:46   
gość_07e11 - Profil gość_07e11
Skończmy wreszcie z neoliberalną propagandą. To, że pracownicy w Europie Zachodniej zarabiają więcej to m. in. efekt presji płacowej. Ktoś powie, że w Polsce jest niska wydajność pracy, ale czym się różni pilot LOTu na trasie WAW-LHR od pilota BA lecącego na tej samej trasie podobną maszyną?

Na zachodzie ludzie nie pracują za miskę ryżu dzięki związkom zawodowym i ścisłemu prawu pracy. Trzymam kciuki za pracowników i mam nadzieję, że strajk (tudzież sama próba jego przeprowadzenia) po prostu spowoduje sprawiedliwy przegląd wynagrodzeń i podwyżki. Skoro LOT przynosi zyski i stać go na milionowe premie dla białych kołnierzyków, to korzyści z tego wzrostu nie można odmawiać również pracownikom.
vscrew 2018-04-27 14:01   
vscrew - Profil vscrew
@spotter10 Sorry, ale piszesz bzdury. Prawo do strajku ma każdy, podobnie jak do wynagrodzenia za wykonaną pracę, a tego właśnie pracownicy nie dostają. To jest ich prawo. Teksty typu " strajkujcie a wyrzucą was na bruk" świadczy o tym, że masz wręcz komunistyczny sposób myślenia, zamordyzm, niezrozumienie praw pracowniczych. Pragnę przypomnieć, że, jak powiedział Richard Branson, w przedsiębiorstwie NAJWAŻNIEJSZY jest pracownik. Bo zadowolony pracownik to zadowolony klient. I co to za gadanie, że dla "przeciętnego Kowalskiego patrzącego z boku wasze zarobki są wysokie"?! Polska zazdrość i zawiść. Każdy przeciętny Kowalski może dostać pracę w LOT i pracować świątek, piątek czy niedziela, w święta, noce, urodziny dzieci, wolne niedziele, za te 4- 5 tys, w najlepszym wydaniu.
I kiedy ty widziałeś starsze panie na pokładzie, kiedy pewnie 70 proc załóg LOTu to teraz 20-30 latki, w większości właśnie na umowach śmieciowych.
gość_dad17 2018-04-27 13:59   
gość_dad17 - Profil gość_dad17
A ja mam zaplanowany lot na 1 maja i wcale nie jet mi do śmiechu :(
gość_43c27 2018-04-27 13:31   
gość_43c27 - Profil gość_43c27
skoro jest zapowiadany strajk na 1 maja to dlaczego nie ma zadnej informacji na stronie internetowej przewoznika i spokojnie mozna kupowac bilety na 1 maja? malo profesjonalny ten strajk!
spotter10 2018-04-27 13:30   
spotter10 - Profil spotter10
No jasne, strajkujcie. Zniszczcie reputację jaką ma LOT, niech zarabia mniej, niech się nie rozwija. Wtedy wszyscy polecicie na bruk i trzeba będzie szukać roboty gdzie indziej. Niestety, ale strajki w liniach lotniczych najbardziej uderzają w pasażerów, w linię lotniczą, w szeregowych pracowników, a dopiero później w dyrekcję i zarząd. Uważam, że protest powinien przybrać inną formę, bardziej dokuczliwą dla zarządu i dyrekcji, a nie dla pasażerów, dzięki którym macie pracę. Wizerunkowo tylko na tym stracą pracownicy i pasażerowie was nie poprą. Bo dla przeciętnego Kowalskiego wasze zarobki są wysokie. Dla was może i za niskie, ale dla kogoś patrzącego z boku, to chcecie tylko więcej i więcej kasy.

Niestety, ale gdyby jeszcze oferowany produkt na pokładzie był wysokiej jakości, a nie tylko nadąsane starsze panie, które wyglądają jakby pracowały za karę, to bym was poparł. A tak sorry, ale jestem stanowczo przeciwny strajkowi, który nic dobrego nie przyniesie.
gość_64a9d 2018-04-27 13:00   
gość_64a9d - Profil gość_64a9d
A propos . : Czy jak dojdzie do strajku i prezes zostanie zmuszony do odejścia to dostanie też "groszową" odprawę ?
gość_af8c9 2018-04-27 12:49   
gość_af8c9 - Profil gość_af8c9
Popieram akcję strajkową. Ciekawe czy wszystkie maszyny LOTu pomieszczą się w WAW ?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy