LOT zamawia kolejne trzy dreamlinery B787-9

LOT zamawia kolejne trzy dreamlinery B787-9 Biorąc pod uwagę wszystkie podpiane kontrakty, w tym i przyszłym roku przewoźnik włączy do swojej floty sześć Dreamlinerów. LOT podpisał umowy ze spółkami Avolon Aerospace Leasing Limited na leasing operacyjny trzech nowych samolotów Boeing 787-9.  Nowe samoloty będą pochodziły prosto z fabryki Boeinga w Everettt, a ich dostawy są zaplanowane na maj 2019 r....
24/04/2018 11:01   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
eFJot 2018-04-27 12:32   
eFJot - Profil eFJot
Poczekajcie. Niedługo będzie okrągła 5 rocznica poruszenia tematu poprawy jakości dyskusji oraz obietnicy portalu, że wyciągną wnioski przy budowie nowego forum. "Nowa odsłona niebawem" (by moderator)!
zobacz link
gość_ba01e 2018-04-26 10:34   
gość_ba01e - Profil gość_ba01e
Widzę, że panom @vscrew i @spotter10 marzy się, by 'pasazer.com' stał się drugą elektrodą, gdzie tylko mała grupka jest uprawniona do wyrokowania, a cała reszta jest gnojona, bo jaśnie państwo mają inne zdanie i uważają się za "ekspertów", zapewne światowej klasy na eksponowanych stanowiskach?

Do usuwania trollingu wystarczy ogarnięty moderator i tak działa znamienita większość szacownych forów. Pomysł, by ograniczać możliwość wypowiedzi wieje cenzurą i będzie raczej krokiem do upadku, a nie do podniesienia poziomu. A że ktoś się pyta - kto pyta nie błądzi, każdy kiedyś pytał i błądził, jesteśmy ludźmi.

Jak się nie umie słuchać innych to jak chce się komuś cokolwiek przekazać?

Mądrości i pokory życzę.
vscrew 2018-04-26 09:25   
vscrew - Profil vscrew
@gość_ec29c Wow, jaki komentarz.... Ale trochę poleciałeś. Po pierwsze, lotnisko nie musi publikować danych, a dane te są ogólnie dostępne w internecie, czy na stronach OAG czy anna.aero/therouteshop. Z tego co widać, LOT i WAW sukcesywnie "odhaczają" porty lotnicze z tych list. Do niektórych portów, co widać w komentarzach ekspertów, po prostu nie opłaca się latać, szczególnie linii "na dorobku", bo na długim dystansie zarabia się na cargo, klasach premium, drogich tranzytach, zatem Tajlandia czy Wietnam, trasy stricte turystyczne, raczej nie wchodzą w grę, chyba że jako loty łączone, z międzylądowaniem, jak np. kiedyś robiła LH - FRA-BKK-SGN czy FRA-BKK-KUL, ale to od razu wykluczy Klasę Biznes.
Od kiedy przesiadki to kłopot dla linii?! Większość linii właśnie buduje swoją strategię NA PRZESIADKACH! Gdyby nie przesiadki, KLM, Finnair, TAP, Brussels Airlines, Emirates, Qatar, praktycznie BEZ ŻADNEGO rynku wewnętrznego, nie miałyby racji bytu. LOT powinien budować wielki i mocny hub w WAW, gdzie w połączeniu z Lotniskiem Chopina będzie mieć całkowity wpływ i kontrolę nad swoim biznesem i jakością podróży. LOT to nie Norwegian, składający się z kilku spółek-córek, z załogami pozatrudnianymi na kilkunastu kontraktach, w kilku krajach świata ( rejsy do USA obsługują Tajki czy Amerykanki do Azji....), operujący w kilku państw, i jak widać, przynoszący ogromne straty ( dramatyczne wyniki finansowe za dwa ostatnie lata). Bazy w Bukareszcie czy, o mój Thorze, w Erywaniu?! Szczególnie ta ostatnia, poza UE... plan szaleńca. Linia żeby zarabiać MUSI mieć ogromną siatkę przesiadkową, stąd otwieranie połączeń z BUD jest kwestionowane przez pół lotniczego świata, szczególnie ze ceny LOTu z BUD nie są najniższe. Na szczęście Węgrzy dopłacają LOTowi za to latanie, praktycznie zerowe koszty obsługi w Budapeszcie, paliwo za grosze, bo dostarczane przez MOL itd.
Wprowadzenie do floty Airbusów również pogrążyłoby firmę finansowo, szczególnie że LOT musi liczyć każdą złotówkę. Już teraz zarzuca się firmie, że ma za dużo typów, co wiąże się z kosztami ( szkolenia, planowanie, obsługa techniczna, logistyka). A dodając Airbusa?! Szaleństwo.
Natomiast zgadzam się całkowicie, że potrzeba rozbudować mocno i dużo flotę średniodystansową, 737 powinno być kilkadziesiąt, bo ogromna liczba połączeń obsługiwana teraz przez Embraery, mogłąby być obsługiwana przez 737 ( przy mądrej polityce cenowej i tranzytowej). 30 B737 byłoby idealnie ( takie moje gdybanie :-)
gość_ec29c 2018-04-25 21:20   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
1) Jeśli chodzi o koncert życzeń to wystarczyłoby by lotniska, wzorem PRG, publikowały unserved routes. Ten temat mógłby poruszyć również pasazer.com, we współpracy OAG.

BANGKOK BKK 34,400
TOKYO NRT+HND 32,700
HANOI HAN 31,600
LOS ANGELES LAX 28,500
HONG KONG HKG 23,300
MIAMI MIA 21,100
CHICAGO ORD 17,900
SAN FRANCISCO SFO 16,000
DELHI DEL 14,700
COLOMBO CMB 13,900

Dla ułatwienia, jeden 788 tygodniowo z obłożeniem 90% to około 12 000 paxów rocznie. Oczywiście Czesi mają problem z sezonowością, bo większość to turyści przylatujący w lecie.

TALLINN TLL 10,600
VILNIUS VNO 7,900
CAIRO CAI 5,800
BILLUND BLL 5,700
FLORENCE FLR 5,400
STUTTGART STR 5,100
ANKARA ESB 5,000

Jeden A319 tygodniowo z obłożeniem 90% to 6 500.

2) LOT sam prowokuje krytykę nie publikując danych. Np. taki Finnair, nie dość że opublikował finansowe dany kwartalne to jeszcze podał obłożenie według rejonów, np. Azja 88%, Ameryka Północna 81%.

3) Decyzja o wzroście długodystansowej floty do 4 000 (niemal czterokrotny wzrost w ciągu kilku lat) jest bardzo ryzykowna i moim zdaniem jedyną szansą jest zbazowanie 2-3 788 w Budapeszcie, 1-2 w Krakowie i być może otwarcie bazy w Bukareszcie lub Erewaniu. Pasażerowie nie lubią przesiadek, a z punktu widzenia linii lotniczych przesiadki to dodatkowy koszt i kłopot. Jeśli LOT nie wycofa się z pomysłu, by mieć 50% przesiadkowiczów to prawdopodobnie będzie przynosił straty.

Ja uważam, że LOT powinien był kupić A321LR, bo one w zupełności wystarczą na Boston, Delhi, Nairobi. A dłuższe kierunki są bardzo ryzykowne, bo paliwo już jest po 700$ za tonę (w 2016, co przy hedgingu wpłynęło głównie na wyniki 2017, było średnio 425$ za tonę).

4) Bardzo brakuje około 200 miejscowych samolotów we flocie LOT-u. Jeśli będzie miał 4 737 NG i 6 MAX-ów 8, to flota średnich samolotów będzie miała 1 860 miejsc, a Dreamlinerów 4 074. Moim zdaniem 737 (lub A321) powinny stanowić około połowy całej floty wąskokadłubowej, czyli około 30 sztuk.
vscrew 2018-04-25 08:24   
vscrew - Profil vscrew
I właśnie komentarz amatora ukrywającego się pod "gość_6a329" potwierdza stwierdzenie, że komentarze powinny być całkowicie zablokowane, lub tylko dla zarejestrowanych uczestników.
spotter10 2018-04-25 08:21   
spotter10 - Profil spotter10
Niestety w przeważającej liczbie komentarze to są głupoty i koncerty życzeń, nijak odnoszące się do komentowanego artykułu. Zapewne redakcja wprowadzając możliwość komentowania jako gość chciała zwiększyć popularność serwisu, jednak obecnie radzę tą funkcję wyłączyć. Zaobserwowałem ostatnio, że coraz mniej widać komentarzy stałych i zarejestrowanych użytkowników. Czyżby już mieli dosyć niskiego poziomu "gości"?
Oczywiście nie wszyscy goście mają debilne komentarze, ale jeżeli chce się napisać coś mądrego i uczestniczyć w dyskusjach na tej stronie, to założenie konta nie powinno stanowić problemu.
gość_83076 2018-04-25 08:08   
gość_83076 - Profil gość_83076
Towarzysze z PPL i LOT chcą zlikwidować dodawanie komentarzy przez gości żeby ubyło krytycznych komentarzy o ich pracodawcach? No to niech pasazer.com to zrobi i zobaczymy wtedy ilu czytelników im ubędzie i czy to się będzie opłaciło. LOL
adam7691 2018-04-24 22:48   
adam7691 - Profil adam7691
vscrew@, camilio@ myślę, że sytuację poprawiło by zlikwidowanie możliwości dodawania komentarzy jako gość
gość_9f6bf 2018-04-24 22:18   
gość_9f6bf - Profil gość_9f6bf
Miejmy nadzieję, że zapowiadana rozbudowa Okęcie pozwoli na ten dynamiczny rozwój LOTu. Bardzo cieszą takie informacje jak ta dzisiejsza :) Mam nadzieję, że będzie budowana strategia jednego HUBu i zbazowane 787 z Budapesztu i obsługujące połączenia z Rzeszowa i Krakowa w przyszłym sezonie będą latać z Warszawy. W kolejce są na conajmniej 3x: MIA, IAD, SFO, BOS, DEL, PVG, HKG/CAN/SZX oraz zwiększenie obecnych połączeń do 7x.
gość_6a329 2018-04-24 21:39   
gość_6a329 - Profil gość_6a329
vscrew to się zastanawiaj a jak się zastanowisz, to zaproponuj, tylko się nie przegrzej od myślenia i zastanawiania. Za dużo czasu też na to nie poświęcaj, bo w międzyczasie pojawi się trochę komentarzy. Jak to wtedy przeżyjesz?
gość_00546 2018-04-24 21:19   
gość_00546 - Profil gość_00546
Podstawowa sprawa to nie latam B787 bo w ekonomicznej jest jak w puszce z sardynkami. I tu nie chodzi o to że to jest LOT tylko o brak komfortu w ekonomicznej w 787 generalnie ze względu na 9 siedzeń w rzędzie. Nie mówiąc już o tym że jak mam się przesiadać to WAW odpada.
gość_74b4b 2018-04-24 20:47   
gość_74b4b - Profil gość_74b4b
Z tego co bylo napisane na pb.pl Delhi jeszcze nie jest potwierdzone na ten rok wiec sam jestem ciekaw co zrobia w sprawie nowych kierunkow?. Ja osobiscie wolalbym aby udalo sie dogadac z wladzami Korei oraz Japonii aby miec codziennie polaczenia dodac z 2 dodatkowe rotacje do Singapuru aby miec 5X tak samo jak Pekin - rowniez Newark by sie przydal 7 dni w tygodniu i reszte dolozyc jako nowe polaczenia typu Boston, Hongkong, Szanghaj badz tez Sajgon.
gość_bfe9c 2018-04-24 20:12   
gość_bfe9c - Profil gość_bfe9c
Komentarze niech zostaną. Serwisy, w których wyłączono komentowanie albo ograniczono tylko do zalogowanych, umierają. Jak komuś komentarze nie pasują to nie musi ich czytać.
camilio 2018-04-24 19:21   
camilio - Profil camilio
W pełni popieram komentarz kolegi vscrew. Pawle, nawet kosztem drastycznego ograniczenia liczby komentarzy.
vscrew 2018-04-24 19:11   
vscrew - Profil vscrew
Zastanawiam się nad zaproponowaniem Adminom całkowite zablokowanie możliwości komentowania artykułów. Ogromna większość komentarzy jest nieprofesjonalna, nierzeczowa, często agresywna i wulgarna, nie odnosząca się do artykułu, pokazująca znikomą albo żadną znajomość branży lotniczej, lotnictwa, funkcjonowania linii lotniczych. Skoro to ma być portal informacyjny, powinien po prostu informować i tyle. A co do artykułu, brawo LOT. Oby więcej :-)
gość_5e3fe 2018-04-24 18:30   
gość_5e3fe - Profil gość_5e3fe
Bardzo sie ciesze z sukcesow LOTu. Koledzy miejmy do siebie szacunek. Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
gość_6a329 2018-04-24 16:51   
gość_6a329 - Profil gość_6a329
do KATOWIC?!
gość_6fe65 2018-04-24 16:51   
gość_6fe65 - Profil gość_6fe65
Oby Chicago z Rzeszowa!
blue_sky 2018-04-24 15:22   
blue_sky - Profil blue_sky
pszn: no i pudło chłopie! W Locie nigdy nie pracowałem! Latałem za to w jednej z linii z zatoki Perskiej. I wierz mi, że zdecydowanie wiem więcej o lataniu niż TY. Dlatego zanim napiszesz coś w swoim komentarzu mocno się zastanów, bo wypisujesz głupoty. Wystarczy się spytać dlaczego jest tak, a nie inaczej i skąd bierze się taka liczba personelu zanim wydasz w przyszłości jakieś swoje wnioski.
Co do ludzi z dyskontu, to mam do nich szacunek, bo pracują zdecydowanie ciężej ode mnie. Ale sądzę, że posiadają wiedzę lotnicza na Twoim poziomie!
gość_a3047 2018-04-24 15:11   
gość_a3047 - Profil gość_a3047
Ten rozwój jest zbyt szybki, czas go schłodzić bo LOT sie przegrzeje jak nasza gospodarka w 1997.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy