Embraery E195 LOT-u z uboższym wyposażeniem

Embraery E195 LOT-u z uboższym wyposażeniem W ubiegłą niedzielę, 15 kwietnia, do floty PLL LOT dołączył pierwszy z dodatkowych embraerów E195. Maszyna o numerze rejestracyjnym SP-LNL była wcześniej użytkowana przez brazylijskie linie lotnicze Azul. Ogółem do przewoźnika trafi sześć maszyn tego typu, które otrzymają rejestracje SP-LNG, SP-LNH, SP-LNI, SP-LNK, SP-LNL oraz SP-LNM.Najbardziej widoczną dla pasażerów...
18/04/2018 09:08   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ec29c 2018-04-19 20:58   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
LOT bardzo dobrze zrobił rozszerzając flotę już od tego sezonu. Dzięki temu wziął sloty już w tym roku. Polecam wszystkim forumowiczom raport o slotach: LOT ma przyznane 2 505 slotów tygodniowo, na 4 247, czyli 59% wszystkich slotów.

zobacz link

Zamiast zamawiać kolejne Dreamlinery i ryzykować zarząd LOT-u powinien teraz skupić się na ziewaniu, bo konkurenci w zasadzie już nic nie mogą. W ramach rozwoju mogliby zamówić 10 - 15 MAX-ów 9 lub 10 i wykorzystać fakt, że używane E175 mają stosunkowo wysokie ceny wymienić je przed datą przewidzianą w umowie.

Redakcja pasazer.com mogłaby zrobić kilka wywiadów na temat slotów, ograniczeń, decyzji środowiskowych.

Naprawdę brak porannej kawy, czy jakiś kolor siedzeń nie jest szczególnie istotny... No może wysyłanie tych Embraerów do Monachium na trasie z bezpośrednią konkurencją Lufy jest lekko ryzykowne, ale generalnie LOT jest monopolistą lub prawie monopolistą i jeśli jest P2P za rozsądną cenę (LOT czasami przesadza i ja kilka razy leciałem z przesiadką, bo za P2P był kosmos typu 2700 za lot w jedną stronę) to ludzie zawsze wybiorą LOT.
salesmenpolska 2018-04-19 19:43   
salesmenpolska - Profil salesmenpolska
Ja tez zwykle krytykowalem lot. Ale na moim blogu FlyDonkey.pl ostatnio podliczylem, ze na 28 lotow z nimi w 2018, ani jeden nie byl opozniony przy ladowaniu! Szczerze mowiac widac poprawe i trzymam kciuki!
Co do personelu to wiekszosc crew jest fajnych ludzi, z usmiechem i starajacych sie.
Niestety LS i ochrona w Warszawie to moim zdaniem jedno wielkie szambo ktore ma wszystko w nosie - marnuja czas byle sie nie nameczyc. Jest to waskie gardlo dla LOT jesli chce sie dalej rozwijac!
skorzewski 2018-04-19 17:36   
skorzewski - Profil skorzewski
No i? Kto " caly" napis zobaczy jak przez rękaw wsiadac pasazerowie bedą? Nikt po płycie z aparatem też nie lata. Najważniejsze moim zdaniem by samolot prezentował się godnie czyli to wizualne spotęgowanie długości samolotu. Cofnięcie napisu zaburza proporcje środka ciężkości. W E70 to już na skrzydle będzie.
Caly czas mam nadzieję, że to AZULowcy dali ciała, LOT chciał z tego wybrnąć, a teraz pojdzie info, że pasażerowie starej wersji chcą jednak i z pomyłki wyjdą z twarzą.
gość_e175a 2018-04-19 14:15   
gość_e175a - Profil gość_e175a
W końcu LOT pozostanie LOTem, jak otworzą drzwi lub podstawia rękaw... Dziś jest tak, kiedy otworza drzwi/podloza rękaw to widać OT lub T.
gość_b1367 2018-04-19 10:34   
gość_b1367 - Profil gość_b1367
LOT rozwija się, że aż miło, a tu dyżurni frustraci po raz kolejny szukają dziury w całym.
gość_abb7a 2018-04-19 08:57   
gość_abb7a - Profil gość_abb7a
dobrze że chociaż zostawili toalety.
gość_00546 2018-04-18 23:40   
gość_00546 - Profil gość_00546
Nie wygląda to ciekawie ale największym problemem LOTu nie jest sam sprzęt ale personel pokładowy i obsługa pasażerów na lotnisku oraz punktualność a właściwie jej brak co jest szczególnie odczuwalne jak się ma przesiadkę. Mało który pracownik LOTu ma prawdziwe chęci żeby pasażer był zadowolony, no ale w końcu to jest spółka Skarbu Państwa to kto by się tym przejmował. Dlatego też nie korzystam z ich usług i nie zanosi się żeby w najbliższym czasie to się zmieniło chyba że w LOT dojdzie do jakiejś rewolucji i za nie wykonywania swoich obowiązków lub opieszałość ludzie zaczną tracić pracę.
wojtaz18 2018-04-18 21:34   
wojtaz18 - Profil wojtaz18
I to nam pokazuje jaki poziom prezentuje LOT w porównaniu z innymi przewoźnikami europejskimi.
skorzewski 2018-04-18 19:05   
skorzewski - Profil skorzewski
Czyli CSA doplacilo do interesu widać, skoro przy tak Twoim zdaniem drogich biletach LOT az 4 rejsy dziennie do Pragi wiekszymi samolotami lata. Nie oczekuj cudow skoro sama oplata pasazerska to 60+60=120 PLN a kosztów jest wiecej
brooks88 2018-04-18 18:04   
brooks88 - Profil brooks88
Po pierwsze kawy nie powinno się pić w samolocie bo woda nie wiadomo skąd pochodzi. Kawę można kupić za parę złotych na lotnisku w kawiarniach. Po drugie LOT jest bardzo drogim przewoźnikiem w porównaniu z Lufthansą czy Emirates. Chciałem polecieć samolotem z Pragi do Warszawy CSA koło 240 zł a LOT ponad 600 zł.
gość_66a8b 2018-04-18 17:08   
gość_66a8b - Profil gość_66a8b
Najpierw to powinni sprawdzić stan techniczny, bo SP-LNL tak lubi Kopenhagę, że już drugi raz nie chce jej opuścić.
skorzewski 2018-04-18 16:47   
skorzewski - Profil skorzewski
Coś czuje ze ZZ za tym tekstem stalo gdyz większość jest przeolbrzymiona ... jak ten brak piekarnika z ktorego skorzystac i tak nie bedzie
Przerabianie kabin w tych 6 EMB to sporo baniek i raczej malo oplacalny biznes na te pare lat
wroord 2018-04-18 14:57   
wroord - Profil wroord
Ten przyklad juz koleny raz pokazuje ze jeszcze LOT musi sie nauczyc kreowac swoja marke i pewien standard w opinii pasazerow. Czy tych samolotow nie mozna bylo odnowic s srodku zanim zostal skierowany do obslugi pasazerow, tak aby nie odbiegal od standardu linii?
skorzewski 2018-04-18 14:42   
skorzewski - Profil skorzewski
Dokladnie tak jak piszesz. Samolot ma Ciebie przewiezc z miejsca A do B, reszta to dodatek.
Rozne kolory foteli rozzdzielaja klasy podróży tal jak w innych samolotach zaglowki.
Teraz szefowa witajaca na pokladzie dalsze formulki powiedziec bedzie musiała.
Samoloty w Lufthansie miają pp 120 moejsc czylibjeszcze wiecej.
Opoznienia każdy pamieta zawsze opoznienie startu co wielokrotnie samolot nadrabia w locie.
Jedyny minus to brak wrzątku ale to chyba nie problem w termosach dostarczyć.
Brak podgrzewaczy ktore na tych lotach i tak sie by nie przydaly.
Największe problemy beda mialy osoby ukladajace siatke/podmianki bo kolejny typ samolotu doszedl.
I to malowanie ktore moim zdaniem zbytniego sensu niema a tylko skraca samolot wizualnie ale to kwestia gustu.
Ceny biletów w Lowcostach czasami bywają większe ale tu sprawa systemu ktory inaczej ceny pokazuje.w lowcoscie to cena "końcowa" w locie to co widzimy niestety nie i trzeba daty przeklikać., dosłownie kliknac tu kliknac tam i cena się zmienia. Czasami o połowę.
Nie bronie LOTu ale obiektywnie do tego podchodzę. Samolot jest nowy bo go wcześniej LOT nie mial ale jest z rynku wtórnego.

Ps. W lowcostach sobie poradzili w wsiadaniem do samolotu z plyty a w Locie caly czas problem i sie wszyscy do jednego pchają. Przy oznaczeniu Ty przodem a Ty tyłem spada czas matematycznie o połowę.
spotter10 2018-04-18 14:11   
spotter10 - Profil spotter10
Czytam te wszystkie komentarze i się łapię za głowę! Wynika z nich, że każdy pasażer wybiera linie ze względu na poranną kawę/herbatę, bądź kolor siedzeń! No masakra, nie będzie kuchni. Wielka mi tragedia.
Kiedyś słyszałem określenie, że samoloty to nic innego jak latające PKS'y. Owszem, kiedyś to była ekskluzywna forma podróżowania, ale obecnie faktycznie to jest zwykły PKS. Wsiadasz, ma Cię to dowieźć w dane miejsce i koniec.
A to, że na pokładzie Cię czymś poczęstują czy nie, to już tylko dodatek. LOT wcale nie jest najdroższy. Często ceny ma lepsze niż konkurencja, co przetestowałem na swojej skórze nie raz. Owszem, personel pokładowy wymaga wiele do życzenia, ale ogólnie linia jest jak najbardziej ok. No i z tymi opóźnieniami to chyba lekka przesada. Jakoś mi się prawie nie zdarzają.
gość_1e2b7 2018-04-18 13:55   
gość_1e2b7 - Profil gość_1e2b7
czyli nowy samolot o niższym standarcie.
Trochę nie w tym kierunku LOT idzie
gość_0af52 2018-04-18 12:50   
gość_0af52 - Profil gość_0af52
Szkoda dyskutować o tej naszej "narodowej dumie"...LOT to jeden z najdroższych i jednocześnie najgorszych przewoźników w Europie. Ceny biletów na praktycznie wszystkich trasach są wyższe niż u konkurencji, gdzie konkurencja oferuje nie tylko wodę, kawę i herbatę, ale też słodkie napoje i różnego rodzaju przekąski w cenie biletu. Nie wspominając już o punktualności samolotów, która kuleje. Jeszcze nigdy nie spotkałem się z sytuacją, aby obsługa boardingu ze śmiechem informowała po 40min opóźnienia, że samolot w końcu jest gotowy, a w LOTcie brak opóźnienia to odstępstwo od reguły...trudno się dziwić, że linia od lat sobie nie radzi, a leasingodawcy nie chcą dawać LOTowi kredytów na nowe samoloty, więc rząd musi pomijać unijne przepisy i pakować ponad miliard w leasing samolotów dla LOTu poprzez PGL...
gość_617ca 2018-04-18 11:32   
gość_617ca - Profil gość_617ca
PiSonomia... Czyli PRL bis, wtedy też były produkty które niby były pełnowartościowe ale jak się bliżej przyjrzeć to okazywało się że Fiat 126 (Bambino) to jednak co innego niż Fiat 126p (Maluch). Zamiast czekolady też była "tabliczka czekoladopodobna" i też z "nieznacznie zmienionym malowaniem" czyli opakowaniu zastępczym.
skorzewski 2018-04-18 11:22   
skorzewski - Profil skorzewski
Oczywiście, że jest to chwilowa łapanka, samolotów które są dostępne. Na nowe trzeba mieć KASIORĘ jak i w kolejce się ustawić.
Dopóki nie powstanie Polska Grupa Lotnicza z tym oddziałem leasingowym zapewne nowych pachnących nowością nie będzie, zamawiając obecnie małe "porcję" nic wielkiego wynegocjować się nie da. Zamawiajac hurtowo 50 EMB E2 i 50 B7M8 można coś ugrać/wytargować.
Na upartego to pytanie czy PKO / Pekao Leasing nie mógł by takich samolotów "zamówić" jako oni lub w imieniu przyszlego PGLa.
Obecnie flota robi się coraz to bardziej skomplikowana. ATR Q400 E70 E75 CRJ7 CRJ9 E95 (2 konfig) B734 B738 B7M8 B788 B789.
Flota skomplikowana to podmianki jeszcze bardziej.
skorzewski 2018-04-18 11:22   
skorzewski - Profil skorzewski
Oczywiście, że jest to chwilowa łapanka, samolotów które są dostępne. Na nowe trzeba mieć KASIORĘ jak i w kolejce się ustawić.
Dopóki nie powstanie Polska Grupa Lotnicza z tym oddziałem leasingowym zapewne nowych pachnących nowością nie będzie, zamawiając obecnie małe "porcję" nic wielkiego wynegocjować się nie da. Zamawiajac hurtowo 50 EMB E2 i 50 B7M8 można coś ugrać/wytargować.
Na upartego to pytanie czy PKO / Pekao Leasing nie mógł by takich samolotów "zamówić" jako oni lub w imieniu przyszlego PGLa.
Obecnie flota robi się coraz to bardziej skomplikowana. ATR Q400 E70 E75 CRJ7 CRJ9 E95 (2 konfig) B734 B738 B7M8 B788 B789.
Flota skomplikowana to podmianki jeszcze bardziej.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy