Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_4d6da
2018-06-28 12:16
Co to za bzdety wypisujecie, że każdy pasażer więcej to większa strata dla Modlina.
Lotnisko posiada spore koszta stałe, które są niezależne od ilości wykonywanych operacji. Te rozkładając się na większą ilość pasażerów będą mniejsze.
Lotnisko w Modlinie nie ma wcale aż takiej wielkiej straty - pół miliona za zeszły rok. A trzeba wziąć pod uwagę, że spłacają kredyty, sami finansują inwestycje. Gdyby te lotnisko nie miało ekonomicznego uzasadnienia komercyjne banki nie dawałyby im kredytów. A dają. To o czymś świadczy. Ale wielcy znawcy od wszystkie wiedzą lepiej.
Owszem, Ryanair mało płaci, ale musieli jakoś przyciągnąć przewoźnika po problemach z pasem startowym. Umowa jest na 10 lat, sporo już zleciało, do końca umowy nie zostało wiele. Nowa umowa na pewno będzie wyglądać inaczej.
Te lotnisko to nie dofinansowanie dla przewoźnika, ale mnóstwo miejsc pracy. A województwo mazowieckie, nie biorąc pod uwagę Warszawy, ma wysokie bezrobocie. Obsługa lotniska, restauracje i sklepy wokół, parkingi - pojawiło się mnóstwo miejsc pracy w regionie. A wszyscy zatrudnieni PŁACĄ PODATKI, które z pewnością są większe niż 500tyś za zeszły rok.
lysypiotr76
2018-04-21 19:21
skorzewski- Ryanair już płaci 5 zł za pasażera. Lotnisko podniosło jedynie opłatę za lądowanie samolotu do kwoty 250 zł.
skorzewski
2018-04-21 14:28
Aletarnatywa alternatywą jeżeli biznes im się spina, jezeli przy takim ruchu jaki w Modlinie jest lotniska nie stać na bieżące remonty to coś nie tak jest. Dlatego tez zadna linia się tam nie kwapii gdyż FRanca by każdego wykosiła cenowo a powrotu na Okęcie juz nie będzie więc po co ryzykować.
Zamiast budować kolejne twory wyobraźni lepiej jak najszybciej poprawić komunikację miedzymiastową a zwłaszcza lokalną z parkingami na "wioskach"
gość_bb71c
2018-04-12 15:51
skorzewski; Tanie linie to jedyna alternatywa dla portów regionalnych. Innej nie ma.
Piszą o lotach nocnych, że wtedy ten dodatkowy milion by się zmieścił.
skorzewski
2018-04-12 10:47
Z poprawy połączeń kolejowych skorzystają wszyscy. "Warszawiak" sobie sam zdecyduje czy chce lecieć z WAW WMI LUZ LCJ czy polecieć z jednego a wrócić na drugie.
Mamy wtedy rozwój całej okolicy, tylko właśnie skomunikować dobrze trzeba by taki czteroport był atrakcyjny dla wszystkich.
Przewoźnicy sobie sami wybiorą gdzie i skąd latać chcą. Wizzair jakoś z Modlina nie chce.
Lepiej te pieniądze władować w cały region niż w sposób pośredni czy nie dotować caly czas tanie linie
skorzewski
2018-04-12 10:13
Jeżeli lotnisko jest rentowne to potrafi z zysku samo się bo "utrzymać" co przy takiej ilości ruchu powinno być możliwe.
Lotnisko to powstało wbrew wszelkim analizą jako kaprys Pana Struzika (ci co nie pamiętają pogooglac mogą) i teraz wszystkim infrastruktury szkoda.
Niestety największe korzyści czerpie z tego Franca, bilety bywają o wiele droższe niż w LOTcie.
W Krakowie Franca płaci 24 pln za pasazera i też sie rozwija, w Modlinie po rozbudowie opłata spadnie do 5 PLN + lotnisko musi Ryanairowi jeszcze płacić. Zatem nic dziwnego że PPL dokładać caly czas nie chce. Umowa z Ryanem podpisana została na lat 10.
Warszawa nie powinna mieć lotniska dla tanich linii strikte dedykowanego. Jest lotnisko, jest cennik i chcesz to lataj.
Zamiast ładować kasę w Radom lepiej postawić na jak najlepsze skomunikowanie lotnisk już istniejacych.
Pociagi regioExpress w takcie pol h Lodz Lotnisko - Warszawa Centralna - Lublin Lotnisko.
(wiekszosc kursów przyspieszona) i mamy wtedy rozwój calego regionu
gość_a3047
2018-04-12 09:50
@gość_495b2 - rozumiem że migranci z terenów wiejskich przyzwyczaili się że wychodzą na pole i wszystko mają o krok od chałupy (obora, chlewik, stodoła) ale niech im ktoś wytłumaczy że życie w mieście Warszawa ma swoje prawa.
gość_8db8f
2018-04-12 01:38
W koncu jakis plus dla Modlina ,loty w nocy bez ograniczen.
gość_61c5a
2018-04-11 23:44
gość_495b2 - pewnie, że widziałem to coś na Okęciu, ale idąc tym tropem to można dojść do tego, że kiedyś na polach mokotowskich to było oj.. itd. jest XXI pierwszy wiek tak więc nie chodzi o porównanie do starego Krakowa, Gdańska czy innych wymienionych, może jeszcze w latach 70-tyvch, 80 -tych, ale do średniego standardu w Europie i to raczej tej zachodniej, do której aspirujemy. I tu niestety jako drugie lotnisko dla europejskiej stolicy szału nie ma. Dlatego twierdzę, że bez inwestycji, którym szczerze kibicuje, po rozwiązaniu obecnego kryzysu, warunków do dodatkowego miliona nie ma. Chodzi przy tym o funkcjonalność przede wszystkim a nie licytowanie się co do "Syfu" jaki to w dawnych czasach, biednych krajach itp. Bo niby co, że tak jest dobrze i bez problemu dajmy jeszcze milion pasażerów. Przecież to było tematem artykułu a nie to czy ładny, czysty itp. Takie Fiumicino na kolana też nie rzuca pod wymienionymi względami, ale działa na poziomie operacyjnym jak pamiętam około 30 mln pax i o tym - przepustowości mowa. pozdrawiam.
gość_4dca3
2018-04-11 21:54
gość_61c5a; Poleć sobie do Lizbony to zobaczysz jak w godzinach szczytu nawet przejść nie da się po terminalu. Tyle jest pasażerów.
gość_11396
2018-04-11 21:27
gość_5dea7 zawsze możesz jechać do Wrocławia i stamtąd lecieć będziesz miał bliżej
gość_4854d
2018-04-11 19:55
Modlin był zaprojektowany na 1,5 mln pasażerów.
adam7691
2018-04-11 19:02
tyle nowych połączeń = tyle nowej straty
gość_495b2
2018-04-11 17:08
gość_61c5a - to niewiele widziałeś, nie pamiętasz terminalu Etiuda, starych lotnisk w KRK czy GDN, że o takich 'hubach' LCC jak BVA, GSE, NYO, TRF czy stare CRL nie wspomnę. Także terminale dla LCC w MRS czy TKU to syf na poziomie prowincjonalnego dworca autobusowego na Ukrainie.
gość_bda1b - inwestycje się amortyzuje i rozlicza przez lata. Liczy się, zysk na działalności bieżącej, a WMI jest w tym zakresie 100% lepsze od pisowskiego RDO czy potencjalnego CPK, którzy przy zapowiadanych inwestycjach pewnie zysku nigdy nie osiągnie.
gość_a3047- kawa jest lepsza od dolewki, ale dolewka od moczu (jakbyś nie wiedział o co chodzi to podstaw odpowiednio WAW, WMI, RDO).
skorzewski - WMI należy do 5 regionalnych rentownych lotnisk w kraju (dane z 4.04.2017 - poszukaj w necie - to nie boli). Plus popatrz ile osób na nim zarabia (przewozy, parkingi, etc.).
Przestańcie jęczeć, że rozbudowa Modlina to tylko wsparcie dla Ryanaira. To ruch dobry dla wszystkich pasażerów, pozwoli przenieść się tam chociażby Wizzowi, żeby ten nie musiał być wyrzucony do Radomia...
gość_61c5a
2018-04-11 16:16
Byłem raz w zeszłym roku, a tak wszystkie moje loty z WAW. Tłok ścisk, miejsca na nic, nawet boarding to jakiś koszmar bo nie ma gdzie usiąść, a wszyscy stoją w kolejce, gdzie ostatni w zasadzie stoją w sklepie z kosmetykami. Niektórzy siedzą na podłodze ale to jeszcze bardziej pogarsza sytuację w wąskich przejściach. Innymi słowy nigdzie w Europie nie widziałem tak słabego infrastrukturalnie lotniska. Sam pas startowy to nie wszystko, bo to nie cargo tylko latają ludzie. Tak więc ten milion więcej to chyba jak na płycie namioty rozbiją, pomijam nawet spacerek do samolotu. Nie ma mam nic przeciwko, żeby rozwijać, inwestować, ale większa przepustowość przy takiej infrastrukturze to po prostu nieprzyzwoite by to ludziom proponować.
gość_c4f60
2018-04-11 15:36
gość_bda1b; Najlepiej to jest zburzyć coś co istnieje i pozbawić miliony Polaków lotów w normalnych cenach. Jak masz za dużo pieniędzy to sobie lataj LOT-em albo czekaj 15 lat aż Ci otworzą CPL. Ja płacić 2000 zł za lot nie zamierzam
gość_f225b
2018-04-11 15:00
do skorzewski
a dla kogo chcą budowac Radom jak nie dla Ryana i Wizz????
gość_a3047
2018-04-11 13:59
A pamietam ile było jojcenia gdy budowano Modlin, że to, że tamto... Teraz gdy Radom jest na tapecie Modlin okazał się cudny! Ciekawe czy to ci sami komentatorzy.