Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Marcin14
2018-04-11 12:37
@banan86, w mojej analizie kierowałem się Google Maps, które trasę z centrum Lublina na WAW pokazują poprzez DK79, która prowadzi prosto na lotnisko (z ominięciem miejskiej części Warszawy) i która wskazuje czas przejazdu 2 h 22 min i odległość 176 km. Podobna analiza dla centrum Łodzi to 1 h 20 min i odległość 138 km. Oczywiście wiele zależy od dokładnego punktu wyjazdu i czasu dnia, w którym odbywa się podróż i nie neguję, że z Łodzi na WAW można dostać się szybciej, ale mimo wszystko nie widzę jakiejś kolosalnej różnicy (38 km to moim zdaniem niewiele przy tym rzędzie odległości). Jak to jednak wygląda w praktyce, nie mam kompletnie pojęcia, gdyż po prostu nie wiem, co myślą na temat latania z WAW i dojeżdżania tam pasażerowie z Lublina.
Marcin14: A jednak jest spora różnica między Lublinem a Łodzią. 120 km z Łodzi na Okęcie pokonasz w niewiele ponad godzinę natomiast 170 km z Lublina jedzie się dobre 3 godziny (jeszcze trzeba się przez całą Warszawę przebić). To robi sporą różnicę. Pytanie powinno brzmieć dlaczego Łódź nie robi nic by przyciągnąć warszawiaków do swojego lotniska? Ano tak.... Jest przecież Modlin. A z Modlinem nie da się wygrać.
gość_406fe
2018-04-01 00:26
najpierw zaorała lotnisko, które osiągnęło najlepszy wynik, PO za rokiem kiedy zaczęło praktycznie działalność, zlikwidowała wszystkie czartery i tera chce odbudowywać POtencjał!
Praktycznie w tym roku przybyło 11/2 kierunku! To wszystko? Antalyę zlikwidowała, a teraz biura podróży, które prowadziły ten kierunek nie są przygotowane do ofert na ten rok!
Marcin14
2018-03-31 08:02
gość_063ac, ja takiego czegoś nie napisałem. Napisałem, że w naprawdę słabej perspektywie ("od biedy") BZG mógłby zakładać 0,5 mln pax (w domyśle: bo potencjał ma dużo większy, pewnie koło miliona). 0,5 mln pax dla SZY to ambitne założenie.
gość_063ac
2018-03-30 22:31
@Marcin14 A co to znaczy,że Bydgoszcz może mieć od biedy pół miliona,a dla Szyman to ma być niby normalka? Moim zdaniem Szymany nigdy ilością pasażerów nie dogonią Bydgoszczy,a tym bardziej jej nie przegonią i Łodzi również.Na razie to Szymany mają 1/3 tego co Bydgoszcz i 1/2 tego co Łodź i perspektywy mgliste.
usuniety
2018-03-30 21:04
Jaki debilny mieszkaniec z Lodzi lata z Katowic? pol polski przejechac zeby dopiero wejsc na samolot lol
gość_e9454
2018-03-30 20:45
Anna Midera będzie dopieszczać... ;-)
gość_de975
2018-03-30 19:44
Dodajmy, że za rok lub 1,5 roku będzie oddana autostrada A1. Z Łodzi i południowej części województwa łódzkiego będzie można bardzo szybko dotrzeć do KTW
lysypiotr76
2018-03-30 18:50
Łódź ma dobrą komunikację drogową ze sporą częścią kraju. To powoduje, że teoretycznie lotniska położone w sporej odległości od miasta są dla LCJ konkurencją. Lotnisko same przyznaje, że ok. 1,3 mln. ,,łódzkich pasażerów'' rocznie lata samolotami. Z tego ok. 500 tys. z WAW, a z KTW ok. 150 tys. Ok. 30% z nich korzysta z ,,macierzystego'' lotniska.
Marcin14
2018-03-30 18:12
Założenia są śmiesznie niskie. Na lotnisku, które ma obsługiwać ponadmilionową aglomerację łódzką, żeby osiągnąć choć polską średnią (1 lot na mieszkańca Polski rocznie), lotnisko powinno mieć milion pasażerów rocznie. Ambitne byłoby cokolwiek powyżej tej średniej. Pół miliona to może sobie mieć w założeniach np. SZY czy, od biedy, BZG, którym warszawskie lotniska podbierają mocno pasażerów, tak samo, jak LCJ. Dlaczego LUZ się nie skarży na odpływ paxów do Warszawy i jego statystyki tak szybko rosną? Przecież odległość z Łodzi do Warszawy jest całkiem porównywalna do tej z Lublina.
gość_92142
2018-03-30 17:55
Jak logika zacznei w kraju dzialac LCJ ma naprawde spory potencjal jako lotnisko nie tylko dla Lodzi ale tez alternatywne dla Warszawy.
gość_03057
2018-03-30 16:13
Wystarczy postawić na bardzo dobre skomunikowanie Lotniska z Warszawą ... bezpośrednimi pociągami regionalnymi w takcie pół h (część kursów przyspieszona). Stworzenie takiego sztywnego mostu pozwoli z jednej strony rozwinąć lotnisko ale co najważniejsze rozwinąć region, by ludzie za pracą do stolicy nie wyjeżdżali a do niej dojeżdżali
gość_37b9b
2018-03-30 15:47
Lotnisko w Łodzi posiada dobrą infrastrukturę, jeżeli ktoś kompetentny znajdzie się na stanowisku i przyciągnie linie do tego lotniska to zgodzę się z artykułem!!! ?
gość_af8c9
2018-03-30 15:23
PRIMA APRILIS jest dopiero w niedzielę.
gość_54c63
2018-03-30 14:26
Kolejne "obiecanki" kolejnego Zarządu . Wystarczy poczytać archiwalne wypowiedzi dotyczące estymacji ruchu pasażerskiego , ilości nowych kierunków oraz przewoźników , czy o tym jak łódzkie lotnisko miało wzrastać na połączeniach OLT czy 4You . Prawda jest bardziej przyziemna : fatalne statystyki ilości obsłużonych pasażerów lub brak wakacyjnych czarterów w poprzednim sezonie letnim w jednym z największych miast w Polsce . To przykre , ale w to , że coś pozytywnego się na Lublinku wydarzy już zwyczajnie nie wierzę ...