gość_3145f
2018-03-17 21:00
Dziwna praktyka.
Pare lat temu American Airlines chyba tez zamowili kilkaset 737 i A320.
Tez zawsze myslalem, ze tyle sie mowi tu i na innych forach o jednosci floty, a tu prosze.
Ale widocznie musi to jakos funkcjonowac.
@gość_29954: 25 sztuk dużego samolotu widebody jest wystarczające, aby osiągnąć korzyści skali (nawet 20, czy 16 wystarczyłoby). Nie wiemy jeszcze czy będą one identycznie skonfigurowane (np. liczba miejsc) - a to też ma znaczenie.
Linie z Bliskiego Wschodu (np. EK, TK, QR) starają się równoważyć zamówienia między Airbus i Boeing - to dla nich gwarancja zachowania dobrych relacji z dwoma wiodącymi producentami. Np. EK gdy zamówił 150 sztuk B777X to dodał także 50 sztuk A380. Gdy podjął decyzję o 40 sztukach B787-10 to niebawem przyszła informacja o 20+16 sztukach A380.
gość_2db1f
2018-03-16 21:24
Osiołkowi w żłobie dano
w jednym owies w drugim siano.
Myślę, że nie chcieli podpaść ani jednym (UE) ani drugim (USA).
gość_dcb4f
2018-03-16 15:57
mysle z eto jest przemyslana strategia.. 25 samolotow to i tak duze zamowienie!
gość_29954
2018-03-16 09:44
Ktoś ma pomysł czemu Turkish zamawia po 25 A350 i 25 B787 zamiast 50 jednego, albo drugiego? Przecież tak intuicyjnie myśląc, to więcej sensu by miało większe zamówienie u jednego producenta i posiadanie spójnej floty bo przecież trzeba osobne uprawnienia na pilotowanie tych samolotów, serwis jest inny itd. No chyba, że są jakieś trasy na krótych A350 sprawdza się wyraźnie lepiej od Dreamlinera albo na odwrót?