Cytat: „Ustalenia komisji wysłano do Związku Radzieckiego. Rosjanie odrzucili jednak raport komisji jako niewiarygodny. Twierdzili, że pęknięcie wału silnika było skutkiem katastrofy, nie zaś jej przyczyną. Dopiero po późniejszej o siedem lat tragedii lotu nr 5055, spowodowanej pęknięciem wału silnika, Rosjanie bardzo niechętnie zaakceptowali ustalenia komisji.”
Pomyliłeś katastrofy. Wiele różnych źródeł nie prawidło powtarza tą informacje, że Rosjanie „zlekceważyli” zalecenia Polaków po pierwszej katastrofie. Otóż, nie zlekceważyli, dlatego, że tych zaleceń nigdy nie otrzymali. Komisja ograniczyła się jedynie do publikacji swoich ustaleń (należy zakładać, że Rosjanie musieli je poznać), nie wysyłając żadnych specyficznych ustaleń do producenta. Profesor WAT, członek komisji rządowej badającej przyczyny katastrofy Kopernika – płk Stefan Szczeciński (przewiń do 6:10)
zobacz link
To w katastrofie Kopernika Rosjanie nalegali, że uszkodzenia silnika były rezultatem katastrofy a nie jej powodem. Członek komisji rządowej, badającej przyczyny katastrofy Kościuszki, główny inżynier wojsk lotniczych LWP płk. Antoni Milkiewicz (przewiń do:13.02)
zobacz link
Jak widać Czarny Serial również miesza fakty. Rosjanie nie chętnie zaakceptowali polskie ustalenia DOPIERO po incydencie 11 Marca 1990, kiedy w czasie lotu Nr.15 z Warszawy do Toronto, kolejny silnik na IL-62 uległ eksplozyjnej dezintegracji, w locie. Mówi o tym pracownik LOT, Ryszard Rogiński (ten sam link co poprzednio, oglądaj od początku):
zobacz link
W incydencie w 1991r samolot nie rozbił się, przez co silnik stanowił nie podważalny dowód. Rosjanie nie mogli już twierdzić, że uszkodzenia powstały w wyniku katastrofy, dlatego, że do katastrofy nigdy nie doszło.
Tak na marginesie: wady silników D30-KU nigdy nie zostały wyeliminowane. To nagranie pokazuje obchód, po awaryjnym lądowaniu kubańskiego IL-62 w Sanata Domingo. Nagranie powstało,... 22 Kwietnia 2008 (!!!!!):
zobacz link
Notabene jestem byłym pracownikiem LOT-u. Pracowałem na IL-62.