Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_437e2
2018-03-19 19:49
@gość_5d6e8
A czy LOT który jak piszesz już od dwóch lat ma ponad 300 mln zysku oddał pożyczone od Skarbu Państwa blisko 500 mln???
Otóż nie oddal nawet złotówki, wiec nie opowiadaj kolego bajek.
LOT to pasożyt bawiący się za pieniądze podatników, który chwilowo dzięki niskim cenom paliw i kreatywnej księgowości wykazuje zyski.
gość_f22d9
2018-03-19 18:48
W jakims stopniu rozumiem lotnisko. Ciekawy jestem, czy otrzymali w ubieglym roku nalezna kase od Air Berlin przed bankructwem tej linii? Z powodu braku oplat lotnisko w Reykjaviku w ubieglym roku zaaresztowalo samolot Air Berlin. Korzystniej jest ubiegac sie o oplaty z gory niz aresztowac samoloty.
@gość_03057: Tarom nie lata do Warszawy, a CSA ma bardzo niski udział rynku. Jednak będzie to miało jakiś wpływ na Wizzair-a. Co do kolei to masz rację twierdząc, że większa częstotliwość zwiększa popyt. Myślę, że tymczasowo rzeczywiście powinni popracować nad jakimś rozwiązaniem, bo za parę lat WAW osiągnie te 22 mln przepustowości. Jednak obecne strategie które według mnie mają na celu pozbyć się kilku linii bądź zniechęcić inne są baz sensu. Powinni po prostu podnieść ceny slotów w miarę spadającej przepustowości.
gość_03057- 100% racji. Ciekawe, czy jak np. PRG czy RIX czy LJu (celowo wymieniam 'huby' małych linii) wprowadzą takie same zasady, to będzie radość w LO z powodu dodatkowych kosztów? I czy przyjmą gwarancje wspomnianych przez Ciebie 'narodowych' instytucji finansowych ;-) Obudowie linii kolejowych zapomnij. One pojawią się tylko w 'strategiach'. A decyzja zarządu lotniska będzie zależnego od tej samej instytucji, która lansuje CPK będzie zapewne kolejnym dowodem na istnienie potrzeby CPK?
gość_adc0f
2018-03-19 15:25
Gratuluje zarządzającym lotniskiem na Okęciu, dochodzę do wniosku że Warszawskiemu lotnisku przeszkadzają linie lotnicze. Lotnisko powinno wprowadzić kolejne zakazy, ograniczenia i przepisy. Bardzo dobrze, niech przewoźnicy przeniosą się do regionów. PS. A LOT jak zwykle zadowolony, bo jak nie będzie kasy to zwrócą się do nas o kolejną kasę.
gość_45917
2018-03-19 13:44
To ze ma zysk, jesli go w ogole ma, nie znaczy ze Lot oddal pieniadze co pozyczyl.
gość_1f2f9
2018-03-19 13:39
Niech zgadnę: LOT ma już gwarancje bankowe i są udzielone przez takie niezależne instutucje finansowe jak PKO BP i PEKAO SA ? ;)
gość_03057
2018-03-19 13:28
dzięki temu zabiegowi zwycięzców jest dwóch
- lotnisko
- LOT wpiszę to sobie w koszty, dla własnego dobra LOT nie powinien mieć za dużego zysku bo związkowcy się obudzą z roszczeniami
- uderzy to w EnterAir jak i inne słabiej radzące linie do WAW latające, bo zastanowią się czy im się to kalkuluje np Tarom, CSA, czy też WizzAir który sporą gotówkę zablokować sobie będzie musiał
jak rząd chce by linie się wyniosły niech uruchomi połączenia kolejowe Łódz Lotnisko - Centralny - Lublin Lotnisko i Radom Lotnisko - Centralny - Modlin Lotnisko (nie muszą się na mniejszych stacjach zawsze zatrzymywać), przy bardzo dobrym skomunikowaniu i bardzo częstym warszawiak sobie sam zdecyduje czy chce wylecieć z Modlina a wrócić do Radomia
W Niemczech pociągi regionalne np Frankfurt (O) - Berlin kursują co 30 min a w godzinach szczytu to nawet miejsc stojących brakuje. W Polsce było podobnie w Wielkopolsce Przewozy Regionalne świeciły pustkami kursując rzadko i starym taborem a Koleje Wielkopolskie zwiększyły częstotliwość i co 60 min jeżdżą i wolnych miejsc jest mało.
Chcą mieć miejsce na Okęciu to niech poprawią dojazd na małe i wtedy i przewoźnicy się znajdą bo pasażer łatwiej na nie dotrze. Obecnie nie wiem co by się musiało stać bym się skusił na podróż Warszawa - Lublin Lotnisko = 4:30 minut
gość_b730d
2018-03-19 12:16
gość_5d6e8: Jesteś pewnien, że mają zysk? Czysto teoretyczny polegajacy na kreatywnej księgowosci i wliczaniu strat z poprzednich lat na poczet ew. zysków... Taka samo kreatywnosc robili w pkp....
Puste zyski i to tylko na papierze... a w kasie jak nie było $$ tak nie ma.
gość_4e348
2018-03-19 12:02
Praktyka monopolistyczna moim zdaniem.
gość_5d6e8
2018-03-19 11:08
"Lot posiada plynnosc finansowa..... a czy ta plynnosc nie wynika z tego ze Lot sobie pozyczyl na wieczne nieoddanie kilkaset milionow zlotych od podatnikow?" - skończ już z tym "pożyczaniem" , od 2 lat mają ponad 300mln zysku/Y (za 2017 jeszcze oficjalnie nie ogłoszony ale ma być wyższy od 2016) , więc kasa którą mają to nie muszą być wcale Twoje pieniądze z podatków...... żal dla takiego myślenia.....
gość_45917
2018-03-19 10:39
Lot posiada plynnosc finansowa..... a czy ta plynnosc nie wynika z tego ze Lot sobie pozyczyl na wieczne nieoddanie kilkaset milionow zlotych od podatnikow?
gość_d2c31
2018-03-19 10:23
Walki z konkurencją LOT'u część dalsza. Proponuję by wprowadzić obligatoryjnie dla Radomia Netto+90 dni i wszyscy przewoźnicy z własnej woli przeniosą się do nowego portu lotniczego dla aglomeracji Warszawskiej robiąc miejsce na WAW dla jedynego słusznego przewoźnika. #dobrazmiana
gość_0a98b: sprawa dla neurologa
gość_0a98b
2018-03-19 09:29
w KRK to nie do pomyślenia. Wszyscy z wyprzedzeniem płacą, nawet jak nieprzylatującą bo są blokowani przez warszawkę, byle tylko mieć kontakt z KRK.