Lotnisko Chopina zażąda zabezpieczeń od linii

Lotnisko Chopina zażąda zabezpieczeń od linii Alternatywnie przewoźnicy będą mogli wpłacić depozyt w wysokości szacowanych trzymiesięcznych opłat bądź, za każdą operację, płacić gotówką. Władze Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" zarządcy Lotniska Chopina zwróciły się do wszystkich przewoźników operujących z portu z informacją o planowanych zmianach. - Dbając o odpowiednie...
19/03/2018 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_437e2 2018-03-19 19:49   
gość_437e2 - Profil gość_437e2
@gość_5d6e8
A czy LOT który jak piszesz już od dwóch lat ma ponad 300 mln zysku oddał pożyczone od Skarbu Państwa blisko 500 mln???
Otóż nie oddal nawet złotówki, wiec nie opowiadaj kolego bajek.
LOT to pasożyt bawiący się za pieniądze podatników, który chwilowo dzięki niskim cenom paliw i kreatywnej księgowości wykazuje zyski.
gość_f22d9 2018-03-19 18:48   
gość_f22d9 - Profil gość_f22d9
W jakims stopniu rozumiem lotnisko. Ciekawy jestem, czy otrzymali w ubieglym roku nalezna kase od Air Berlin przed bankructwem tej linii? Z powodu braku oplat lotnisko w Reykjaviku w ubieglym roku zaaresztowalo samolot Air Berlin. Korzystniej jest ubiegac sie o oplaty z gory niz aresztowac samoloty.
scrillo 2018-03-19 17:47   
scrillo - Profil scrillo
@gość_03057: Tarom nie lata do Warszawy, a CSA ma bardzo niski udział rynku. Jednak będzie to miało jakiś wpływ na Wizzair-a. Co do kolei to masz rację twierdząc, że większa częstotliwość zwiększa popyt. Myślę, że tymczasowo rzeczywiście powinni popracować nad jakimś rozwiązaniem, bo za parę lat WAW osiągnie te 22 mln przepustowości. Jednak obecne strategie które według mnie mają na celu pozbyć się kilku linii bądź zniechęcić inne są baz sensu. Powinni po prostu podnieść ceny slotów w miarę spadającej przepustowości.
aguirre 2018-03-19 17:01   
aguirre - Profil aguirre
gość_03057- 100% racji. Ciekawe, czy jak np. PRG czy RIX czy LJu (celowo wymieniam 'huby' małych linii) wprowadzą takie same zasady, to będzie radość w LO z powodu dodatkowych kosztów? I czy przyjmą gwarancje wspomnianych przez Ciebie 'narodowych' instytucji finansowych ;-) Obudowie linii kolejowych zapomnij. One pojawią się tylko w 'strategiach'. A decyzja zarządu lotniska będzie zależnego od tej samej instytucji, która lansuje CPK będzie zapewne kolejnym dowodem na istnienie potrzeby CPK?
gość_adc0f 2018-03-19 15:25   
gość_adc0f - Profil gość_adc0f
Gratuluje zarządzającym lotniskiem na Okęciu, dochodzę do wniosku że Warszawskiemu lotnisku przeszkadzają linie lotnicze. Lotnisko powinno wprowadzić kolejne zakazy, ograniczenia i przepisy. Bardzo dobrze, niech przewoźnicy przeniosą się do regionów. PS. A LOT jak zwykle zadowolony, bo jak nie będzie kasy to zwrócą się do nas o kolejną kasę.
gość_45917 2018-03-19 13:44   
gość_45917 - Profil gość_45917
To ze ma zysk, jesli go w ogole ma, nie znaczy ze Lot oddal pieniadze co pozyczyl.
gość_1f2f9 2018-03-19 13:39   
gość_1f2f9 - Profil gość_1f2f9
Niech zgadnę: LOT ma już gwarancje bankowe i są udzielone przez takie niezależne instutucje finansowe jak PKO BP i PEKAO SA ? ;)
gość_03057 2018-03-19 13:28   
gość_03057 - Profil gość_03057
dzięki temu zabiegowi zwycięzców jest dwóch
- lotnisko
- LOT wpiszę to sobie w koszty, dla własnego dobra LOT nie powinien mieć za dużego zysku bo związkowcy się obudzą z roszczeniami
- uderzy to w EnterAir jak i inne słabiej radzące linie do WAW latające, bo zastanowią się czy im się to kalkuluje np Tarom, CSA, czy też WizzAir który sporą gotówkę zablokować sobie będzie musiał

jak rząd chce by linie się wyniosły niech uruchomi połączenia kolejowe Łódz Lotnisko - Centralny - Lublin Lotnisko i Radom Lotnisko - Centralny - Modlin Lotnisko (nie muszą się na mniejszych stacjach zawsze zatrzymywać), przy bardzo dobrym skomunikowaniu i bardzo częstym warszawiak sobie sam zdecyduje czy chce wylecieć z Modlina a wrócić do Radomia

W Niemczech pociągi regionalne np Frankfurt (O) - Berlin kursują co 30 min a w godzinach szczytu to nawet miejsc stojących brakuje. W Polsce było podobnie w Wielkopolsce Przewozy Regionalne świeciły pustkami kursując rzadko i starym taborem a Koleje Wielkopolskie zwiększyły częstotliwość i co 60 min jeżdżą i wolnych miejsc jest mało.

Chcą mieć miejsce na Okęciu to niech poprawią dojazd na małe i wtedy i przewoźnicy się znajdą bo pasażer łatwiej na nie dotrze. Obecnie nie wiem co by się musiało stać bym się skusił na podróż Warszawa - Lublin Lotnisko = 4:30 minut
gość_b730d 2018-03-19 12:16   
gość_b730d - Profil gość_b730d
gość_5d6e8: Jesteś pewnien, że mają zysk? Czysto teoretyczny polegajacy na kreatywnej księgowosci i wliczaniu strat z poprzednich lat na poczet ew. zysków... Taka samo kreatywnosc robili w pkp....
Puste zyski i to tylko na papierze... a w kasie jak nie było $$ tak nie ma.
gość_4e348 2018-03-19 12:02   
gość_4e348 - Profil gość_4e348
Praktyka monopolistyczna moim zdaniem.
gość_5d6e8 2018-03-19 11:08   
gość_5d6e8 - Profil gość_5d6e8
"Lot posiada plynnosc finansowa..... a czy ta plynnosc nie wynika z tego ze Lot sobie pozyczyl na wieczne nieoddanie kilkaset milionow zlotych od podatnikow?" - skończ już z tym "pożyczaniem" , od 2 lat mają ponad 300mln zysku/Y (za 2017 jeszcze oficjalnie nie ogłoszony ale ma być wyższy od 2016) , więc kasa którą mają to nie muszą być wcale Twoje pieniądze z podatków...... żal dla takiego myślenia.....
gość_45917 2018-03-19 10:39   
gość_45917 - Profil gość_45917
Lot posiada plynnosc finansowa..... a czy ta plynnosc nie wynika z tego ze Lot sobie pozyczyl na wieczne nieoddanie kilkaset milionow zlotych od podatnikow?
gość_d2c31 2018-03-19 10:23   
gość_d2c31 - Profil gość_d2c31
Walki z konkurencją LOT'u część dalsza. Proponuję by wprowadzić obligatoryjnie dla Radomia Netto+90 dni i wszyscy przewoźnicy z własnej woli przeniosą się do nowego portu lotniczego dla aglomeracji Warszawskiej robiąc miejsce na WAW dla jedynego słusznego przewoźnika. #dobrazmiana
Kelo 2018-03-19 10:05   
Kelo - Profil Kelo
gość_0a98b: sprawa dla neurologa
gość_0a98b 2018-03-19 09:29   
gość_0a98b - Profil gość_0a98b
w KRK to nie do pomyślenia. Wszyscy z wyprzedzeniem płacą, nawet jak nieprzylatującą bo są blokowani przez warszawkę, byle tylko mieć kontakt z KRK.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy