Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76
2018-03-19 20:58
Jeszcze w tym roku PLL LOT poleci do Indii. Trwa zdobywanie ostatnich pozwoleń na terenie Indii.
@gość_c8bf4 Przeczytaj załączony kilka komentarzy niżej link do komentarza jednego z dawnych dyrektorów LOTu, M. Serafina - on szerzej wyjaśnia jak wygląda "wychodzenie" z aliansu i czy się to opłaca. Co do slotów - wyznacza je lotnisko, nie linia lotnicza czy alians. Umowy codeshare mogą być zmienione a poza tym zupełnie zwyczajnym jest że linie z jednego aliansu mają umowy codeshare z liniami z innego aliansu, i nie muszą się trzymać tylko swoich aliansowych partnerów. Już kilka linii zmieniło alianse, więc nie byłby to osamotniony przypadek. We wspomnianym linku masz głębszą analizę.
gość_c8bf4
2018-03-06 16:15
@vscrew nie wiem na jakiej podstawie są wymierzane kary skoro umowa z SA
nie jest unormowana czasowo (odp. od Lot’u). Przypuszczalnie istnieje jakiś ‚okres wypowiedzenia’, ale jest to jak najbardziej realne i nie koniecznie drogie finansowo, ale ... co wtedy ze slotami w hubach SA (na pewno będą, tylko czy tak korzystne) i co z umowami CS - pewnie byłyby wypowiedziane więc LOT musiałby je na szybko podpisywać z innymi liniami. Trzeba po prostu logistycznie to dobrze rozplanować.
gość_59bc2
2018-03-05 21:48
vscrew w 2000 Austrian Airlines zmienily sojusz w moim mniemaniu przyczyniajac sie do upadku Swissair dwa lata pozniej. No, ale ten czas szybko mija zanim sprawdzilem daty w internecie to bylem przekonany, ze to sie wydarzylo 10 lat temu :)
gość_02467 Każdy alians ma swoje wady i zalety. Od dawna już wiadomo że w Star Lufthansa rządzi, gra tylko na siebie i dość agresywnie blokuje inne linie w rozwoju - nie jest żadną tajemnicą, że zablokowała umowy LOTu w Chinach i Japonii, ma tam silniejszą pozycję i nikt nie chciał z LOTem gadać, a i umowa z JetBlue przez JFK również się mocno zmieniła, kiedy Lufthansa zainwestowała w JetBlue! Podobnie jak umowa handlowa z Amerykanami na trasach transatlantyckich, do której LOTu nie zaproszono. Dla pasażera prawdopodobnie podstawową zmianą byłoby to, że LOT mógłby rozwijać się inaczej, szybciej, możliwe że bez LH na karku, mógłby podpisywać umowy z liniami z innych aliansów, latać do innych hubów itd. Poza tym Miles and More zrobił się ostatnimi laty jednym z najgorszych programów lojalnościowych - Executive Club BA czy nawet Flying Blue AF/KL ( do ubiegłego miesiąca, kiedy zmienili zasady), są o wiele lepsze, bardziej hojne milowo, bonusowo itd. Tutaj komentarz sprzed roku :
zobacz link
gość_02467
2018-03-05 11:03
Jaki racjonalny sens dla pasażerów miałoby wyjście Lotu ze *A i przejście do sojuszu KL czy BA? Czy ktoś mógłby mi to RACJONALNIE wyjaśnić? Podkreślam - dla pasażerów.
@vscrew Może mogliby udowodnić, że LH Group blokuje ich rozwój na niektórych rynkach, bo przecież linie w aliansie powinny współpracować i konkurować z innymi aliansami.
@scrillo Wyjście z aliansu wiąże się z karami finansowymi za zerwanie umów itd. Podobno są tak wysokie, że prawie żadna linia tego nie robi sama z siebie ( AerLingus został wykluczony, Canadian połączył się z Air Canada, tak samo jak LAN i TAM).
adam1987
2018-03-04 12:17
Tak wszyscy narzekają na te Indie, ale tak jak ktoś już zauważył, większość ciekawych rynków jest obstawiona przez LH i ich joint venture z lokalnymi partnerami. Air India przynajmniej wydaje się entuzjastycznie nastawiona do współpracy, a kilka umów CS zawsze w cenie.
gość_00546
2018-03-04 02:56
Air India? No cóż, żadna rewelacja ale podobny poziom usług jak i LOTu to taki partner.
gość_314f4
2018-03-03 18:44
LOT niech najpierw sam przestanie blokować KRK a nie zajmuje się blokadami lufy. Jak w KRK pojawi się Delta, United, American, Ethiad, Oman Air, czy Cathay to Lufa moment wymięknie, bo KRK w rok rozniesie FRA.
@vscrew Dziękuję Ci za informację. Widzę że Star alliance robi się naprawdę 'Lufthansa Alliance', ale nie rozumiem czemu Lot miałby płacić za wyjście. One World ma niewielu członków aktywnych w Polsce (Ba, Finnair i Qatar), a Lufthansa jej partnerzy i SAS są na wszystkich większych lotniskach. Więc według mnie wyjście byłoby dobrą opcją. W Japonii mogliby wziąść code share z JA, w HKG z Cathay na połączenia do Australii, z QR też coś by sie dało no i jeszcze AA w Ameryce (choć tam Lot coś kiedyś miał z JetBlue).
gość_92df3
2018-03-03 15:18
A jak długo jeszcze obowiązywać będzie umowa pomiędzy LOTem a Star Alliance?
gość_76a0f
2018-03-03 14:03
Byloby swietnie i duzo bardziej konkurencyjnie (czyli lepiej dla wszystkich) gdyby LOT dolaczyl do One World. Obecnie mamy zbyt duza dominacje Star Alliance w tej czesci Europy. Byc moze kiedys bedzie mozliwa zmiana sojuszu, tak jak to bylo w przypadku linii TAM, ktore przeszly do One World przed polaczeniem z LAN.
@POZer Wiesz, dyskusje na temat Lufthansy były tu już wielokrotne. Wykorzystuje swoją potęgę i blokuje mniejsze linie, jak LOT - z Air China LOT nie może mieć code share w Chinach bo LH blokuje, z ANA zablokowali połączenia wewnątrz Japonii, poza tymi trzema, mało znaczącymi, natomiast najważniejsze jak Osaka czy Nagoja są blokowane przez LH, która ma umowę z ANA, w tym na przewozy cargo. Ostatnio, przy okazji corocznego spotkania Star Alliance, chodziły plotki, że LOT będzie chciał się postawić i zagrozić opuszczeniem Stara, i dołączeniem do prawdopodbnie do OneWorld, do którego LOT idealnie pasuje ( szczególnie kiedy nie ma już Maleva, Air Berlin, a Aeroflot ogranicza i blokuje S7 Airlines), ale okazało się że "kara" za opuszczenie Star Alliance to grube miliony Euro, na które LOT nie stać...
Nie wiem jaki jest sens dalej byc w sojuszu z LH jak cały czas robią pod góre, warto by było zacząc współpracować z AF-KLM, może z tego by były jakieś korzysci, bo ze współpracy niemcami nie widze żadnej :(
@scrillo "Jak dla mnie to dużo lepszym kierunkiem byłby HKG. Oferta przesiadka do Australii jest słaba, a Air India z tego co wiem ma poważne problemy z udziałem na rynku i niedawno z prywatyzacją. Wie ktoś czy Lot ma code share z SG na połączenia do Australii, bo Singapur wydaje się korzystniejszy?"
Z tego co pisano już tutaj na forum dawniej, LOT planował loty do HKG w tym samym czasie co Austrian zaczął tam latać, ale idealna dla LOTu para slotów została szybciutko "podkupiona" przez Lufthansę, która ma jednak większą siłę przebicia w Chinach. LH je kupiła, a nawet nie planuje kolejnych rejsów do HKG. Walka trwa. LOT nie ma codeshare z SQ przez Singapur, podobno też LH blokuje tą umowę, bo Grupa LH ma swoją umowę joint venture z SQ.
Jak dla mnie to dużo lepszym kierunkiem byłby HKG. Oferta przesiadka do Australii jest słaba, a Air India z tego co wiem ma poważne problemy z udziałem na rynku i niedawno z prywatyzacją. Wie ktoś czy Lot ma code share z SG na połączenia do Australii, bo Singapur wydaje się korzystniejszy?
Jak dla mnie to dużo lepszym kierunkiem byłby HKG. Oferta przesiadka do Australii jest słaba, a Air India z tego co wiem ma poważne problemy z udziałem na rynku i niedawno z prywatyzacją. Wie ktoś czy Lot ma code share z SG na połączenia do Australii, bo Singapur wydaje się korzystniejszy?
gość_1148f
2018-03-02 22:33
To jest dobre połączenie, bo daje zajęcie dla 787 w kombinacji z rotacjami LAX i SIN które trwają dłużej niż 1 doba.