Marcin14
2018-03-02 13:34
@gość_f22d9 - Etihad (EY), latający z lotniska zaraz obok DWC (80 km odległości) również zanotował w dwóch ostatnich latach stratę - w tym przypadku jednak kolosalną - 1,9 mld USD w 2016 r. i jeszcze nie wiadomo jak wielką w 2017, po upadku Air Berlin i kłopotach Alitalia. Chodzi mi o to, że latanie przez Bliski Wschód niekoniecznie musi być dochodowe.
Marcin14
2018-03-02 13:23
@demar, tak, tak, oczywiście, że DWC już działa - chodziło mi o to, że nie ma decyzji czy powstanie tam wielki port przesiadkowy. Na razie jest tam budowa/rozbudowa "tymczasowego" terminala, który choć ma mieć przepustowość 26 mln pax rocznie, nie ma być docelowym kompleksem terminali megaportu DWC, które mają powstać po przeciwnej stronie istniejącego pasa. Prace budowlane nad obecnym terminalem są już na ukończeniu i w przeciągu kilku miesięcy nowe przestrzenie terminala powinny już być oddane do użytku.
Także jest już decyzja budowy drugiego, równoległego pasa na DWC i bodajże od 2 miesięcy trwają już prace budowlane nad nim. Równocześnie jednak od znajomych z Dubaju, pracujących w branży budowlanej, słyszę, że na razie ma się skończyć na tym i że na razie ta inwestycja jest głównie pod ruch towarowy. Plany budowy kompleksu nowych terminali są, ale na razie decyzje są odłożone na przyszłość, bo jak do tej pory udało się zdobyć finansowanie tylko na inwestycje wymienione przeze mnie powyżej. Jako datę otwarcia nowych terminali podaje się 2025-27 rok, ale tak naprawdę 10 lat temu podawano 2017 rok, a jest to, co jest.
Wszystko będzie zależało od rozwoju EK i ewentualnej fuzji z flydubai.
@Marcin14: moim zdaniem DWC działa już od kilku lat z jednym pasem. Lata tam np. Wizz Air.
Decyzja to może dotyczyć terminu budowy kolejnych pasów, albo w konsekwencji rozwoju np. przeniesienia operacji EK z DXB na DWC.
gość_f22d9
2018-03-01 23:06
Marcin: Byc moze jest to piesn przyszlosci. Na razie Norwegian, jedna z nielicznych linii low-costowych latajacych na trasach transatlantykich jest takze jednym z niewielu low-costow, ktore zanotowaly spore straty w ubieglym roku. W marcu wycofuja sie z BDL-EDI, gdzie latali 737 MAX8. Jak podaja lokalne media z Hartford, trudno bylo zdobyc pasazerow na te trase, gdyz ani BDL ani EDI nie jest hubem.
Marcin14
2018-03-01 21:13
DWC to ma być prawdziwy kolos, tylko jeszcze nie ma decyzji czy powstanie. Wraz z rozwojem dalekodystansowych samolotów wąskokadłubowych wielkie porty przesiadkowe mogą szybko stracić strategiczne znaczenie, bo ludzie zaczną raczej latać p2p. Powoli zaczyna to być widać na lotach TATL.