Dokładnie tak. W przyszłości jest różnie, ale na razie alternatywy brak.
gość_fcac0
2018-02-03 20:39
Dodatkowa przewaga nad koleją ze jeśli spóźni się samoloty LOTu na trasie KRK-WAW-NRT to przewoźnik zapewnia dogodne połączenie na kolejny możliwy lot z transferem, a jadąc pociągiem to już nie ma na to szans. Kolejny plus połączeń to fakt iż nadajemy bagaż rejestrowany w KRK i odbieramy go na lotnisku docelowym.
jjemiolo
2018-02-03 20:37
Skoro z kolejami roznie to moze LO powinien zwiekszyc flote Q400 celem zwiekszenia rotacji krajowych? A moze potrzebny jest w Polsce inny przewoznik obslugujacy glowne trasy czesto zas slabsze miedzy regionami rzadziej malymi samolotami? Problem w tym ze mniejsze maszyny i nizsze frekwencje kosztuja wiecej. Czy jest to realne? Moim zdaniem nie za bardzo, wiec to co robi LO laczac ruch P2P i doloty z dalszych tras jest chyba jedyna alternatywa dla lotnictwa w Polsce. Przynajmniej na dzien dzisiejszy, bo jednak rynek sie rozwija.
Te połączenia to dowóz na inne loty z WAW, a nie ruch p2p, który jest dużo bardziej opłacalny i finansowo i czasowo pociągiem. Na Okęcie i do Balic trzeba dojechać i być co najmniej jedną godzinę przed odlotem, czekać na bagaż, więc przewaga szybkościowa samolotu traci sens. Niestety nasza kolej ma rzeczywiście opóźnienia i feedowanie WAW pociągami nie sprawdzi się póki co, a szkoda.
gość_d26a0
2018-02-03 09:21
To i tak wyjdzie co najmniej 3 godziny. Lot 1 godzina.
No i trzeba się modlić żeby na kolei nie byóo żadnej obsuwy a to teraz co raz większy problem. Robię trasę z Krakowa do Warszawy co tydzień i z punktualnością jest słabo.
gość_48aeb
2018-02-02 21:18
wystarczy zgrać pendolino z skm w warszawie centralnej i już jest perfekcyjne połączenie przesiadkowe.
gość_d26a0
2018-02-02 17:56
Przy pasażerach tranzytowych pociąg nie jest idealnym rozwiązaniem. Z Krakowa Gł. czy Warszwy (centralnej lub zachodniej) też trzeba dojechać do lotniska a wtedy to już nie jest tak atrakcyjne czasowo.
A jak rozumiem LOT tworzy teraz trójhub Warszawa, Kraków, Budapeszt :-)
gość_b4c05
2018-02-02 14:10
Na trasie Warszawa Rzeszów ma latać między innymi samolot rumuńskiej linii Blue Air wynajęty przez LOT. Mogliby rozważyć loty z Rzeszowa do Gdańska tymi maszynami.
gość_6f038
2018-02-02 13:49
Czyli LOT może latać częściej na trasach krajowych.
Trzeba tylko chcieć. WRO czeka na dodatkowe loty.
gość_18306
2018-02-02 13:48
Swięte słowa i wielka racja
gość_215fa
2018-02-02 13:05
proszę Gdańsk-Rzeszów. wiele ludzi lata na tej trasie i musi się przesiadać w WAW :(.
gość_65f89
2018-02-02 12:22
Dlaczego LOT nie podpisze porozumienia z PKP i wozi pasazerow koleja do i z Krakowa a potem ich załadować do samolotu.
Bagaz lotniczy w innych krajach mozna tez odprawiać na dworcach kolejowych!
Lot do Krakowa z Warszawy to poprostu strata czasu.
Lot sobie nabija statystyki i jednocześnie zmniejsza opłaty lotniskowe od pasażera, już jest za półmetkiem obniżek z taryfikatora (powyżej 500tys pax to jest 33 zamiast 45zł, przy 550tys już 31zł) i mniej więcej na poziomie zniżek a'la Easyjet i będą się zbliżać w najbliższych latach do Ryanair.