LOT: Z Krakowa częściej (także przez Budapeszt) do USA

LOT: Z Krakowa częściej (także przez Budapeszt) do USA Pierwszy rejs na nowej trasie wystartuje 28 kwietnia i będzie obsługiwany sześć rejsów w tygodniu. Samolot będzie startował z Kraków Airport o godz. 7:55, a lądował w stolicy Węgier o 9:00. Z Budapesztu do Krakowa rejsy zaplanowane są na 9:35. Kraków - Budapeszt  Według przewoźnika nowa trasa do stolicy Węgier ma zapewnić mieszkańcom Małopolski...
01/02/2018 09:56   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ec29c 2018-02-22 12:11   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@ortler

Zapewne wykup gruntów miałby głęboki sens. Ale jako rezerwa pod rozwój w przyszłości.

Natomiast minimalistyczna inwestycja 1 mld PLN za powiększenie przepustowości z 8 do 12 mln, w tym nowy pas jest racjonalna. Gdyby przyjąć, że 500 mln kosztuje pas, a 500 mln rozbudowa, to otrzymujemy 125 mln PLN za 1 mln pax dodatkowej przepustowości.

Dla porównania CPL na 50 mln pax za 30 mld PLN to 600 mln za 1mln pax, ale jesli policzymy różnicę pomiędzy Okęciem za CPL-em to wychodzi 50 mln pax - 25 mln pax = 25 mln dodatkowych pax. Czyli 1,2 mld PLN za dodatkowy mln pax.

Przy stawce 17 PLN za odlatującego z KRK dodatkowe 4 mln pax (2 mln odlatujących) daje 34 000 000 dodatkowych wpływów rocznie. Czyli inwestycja 500 mln w rozbudowę zwróci się po 14,7 latach. (Do krytyków: wiem, że metodologia jest strasznie uproszczona).

Inwestycja typu 2-3 mld wyklucza stosowanie niskich opłat lotniskowych. Nawet nie wiemy czy KRK dojdzie do 12 mln pax. Dla przykłady BUD miał 13 mln pax, Wenecja 10,3 mln pax.
ortler 2018-02-22 11:15   
ortler - Profil ortler
Ad gość_9c266 : Wbrew temu co pan pisze KRK ma możliwość budowy nowego pasa o długości około 3400 m. Pas taki rozpoczynałby się na zachodnim końcu pasa aktualnie istniejącego i biegłby pod katem 50 stopni do niego, w kierunku SE, zgodnym z kierunkiem wiatrów dominujących w Krakowie. Jego koniec położony byłby na północ od północno-zachodniej krawędzi Jeziora Kryspinowskiego. Teren ten jest płaski, nie ma tam żadnej zabudowy, są jedynie pola i ugory, które należałoby jednak wykupić. Obecny pas mógłby wówczas służyć jako pas kołowania, ewentualnie jako krótki pas rezerwowy. Takie rozwiązanie zapewniałoby lotnisku KRK możliwości rozwojowe na najbliższe kilkadziesiąt lat. Wykup terenu, budowa nowego pasa inaczej zorientowanego niż dotychczasowy, montaż ILSu lub MLSu kat. II lub III oraz inne 'dodatki' to jednak gigantyczna inwestycja, rzędu 2 - 3 mld zł, na którą, jak zwykle w Krakowie zabraknie pieniędzy, gdyż wszystko robi się tutaj "na wczoraj". Brak w tej materii wizji Zarządu Lotniska, który zamiast podjąć odważną i przyszłościową decyzję wybrał zdecydowanie najtańszą i najmniej kłopotliwą, ale zarazem zupełnie nierozwojowa opcję budowy nowego pasa równolegle do istniejącego.
gość_93026 2018-02-17 22:06   
gość_93026 - Profil gość_93026
kiedy bezposrenio z Krakowa do NY a nie naokolo
Kelo 2018-02-16 00:25   
Kelo - Profil Kelo
gość_66a8b: Dobrze widzisz, wszystkie możliwe manewry między ORD- WAW/BUD/KRK dostępne i to w elegancko krótkim czasie przesiadki jeśli chodzi o Kraków, w którego stronę ewidentnie był ukłon. Transfery ustawione priorytetem czasowym tak: jeśli Kraków w danym dniu się przesiada to 1. WAW 2. BUD
jeśli Warszawa się przesiada to 1. KRK 2. BUD
jeśli Budapeszt się przesiada to 1. KRK 2. WAW
ciekawostka: nawet Gdańsk może się przesiadać przez Kraków w całkiem znośnym czasie. [1h pit stop między lotami na Okęciu i 1h pit stop Balice czyli łącznie tylko 2h pit stopu]
gość_66a8b 2018-02-05 14:35   
gość_66a8b - Profil gość_66a8b
Hmm, czy ja dobrze widzę, że są dostępne transfery do ORD z WAW via KRK jak LO3907 --> LO9 oraz LO10 --> LO3920?
gość_9c266 2018-02-05 13:46   
gość_9c266 - Profil gość_9c266
do Kelo ! Oczywiście, że z KRK i cargo jest na full. A jakże? tylko, że z tą długością pasa i baranami to chyba nie doczytałeś do końca. Po to buduje sie długie pasy startowe, by miały zapas bezpieczeństwa to przede wszystkim, czego w grajdole nigdy nie osiągniecie. Poza tym dziwie się, że KRK pas startowy w takim stanie jakim jest obsługuje jeszcze tyle samolotów - cóż to chyba nieświadomość przewoźnika co do standardu tego lotniska i warunków bezpiecznego lądowania. Nie tak dawno dwa samoloty uszkodziły podwozia - to nie przypadek tylko jedno z następstw lekkomyślności, by operować do granic wytrzymałości ten pas. poczekajmy do lata co dalej się będzie działo - bynajmniej ja nie ryzykuje i nie latam z tego lotniska - wybieram kolej i WAW, ewentualnie bus i KTW. Dbam o swoje bezpieczeństwo
gość_e61ee 2018-02-05 00:28   
gość_e61ee - Profil gość_e61ee
gość_83076: Popros Lufthanse, ewentualnie KLM lub British Airways, zeby w koncu zrozumialy, ze z KRK jest wystarczająco dużo pasażerów żeby rozwinąć siatkę połączeń P2P za ocean i do Azji. W UE jest wolne niebo, wiec wszystkie linie z UE moga latac z Krakowa. Tylko je popros i skutecznie przekonaj, w koncu na LOT nie mozemy liczyc. Lufthansa ostatnio kupila nowe Airbusy 359, beda na loty P2P z Krakowa jak znalazl.
gość_83076 2018-02-04 22:52   
gość_83076 - Profil gość_83076
Jeśli jest połączenie P2P z KRK to OK a jeśli nie ma to lecę przez FRA lub Londyn ewentualnie Amsterdam. WAW i Budapeszt odpada. Kiedy LOT zrozumie że z KRK jest wystarczająco dużo pasażerów żeby rozwinąć siatkę połączeń P2P za ocean i do Azji? W przeciwnym wypadku ludzi zabiera LH i inni przewoźnicy z Europy Zachodniej. Nie to nie, łaski nie robicie.
piorun 2018-02-03 22:53   
piorun - Profil piorun
Do gość ec29c- zgadzam się z Tobą co piszesz, tylko, że mój post dotyczy rozwinięcia obecnej, to znaczy zatwierdzonej przez Lot rzeczywistości/ zatwierdzonych lotów/, a Ty mówisz tylko o pragnieniach, które może kiedyś będą realne.
salesmenpolska 2018-02-03 20:43   
salesmenpolska - Profil salesmenpolska
Czytam i oczy przecieram jak ta dyskusja sie rozwija
gość_ec29c 2018-02-03 16:43   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_80767

Generalnie to LOT i my wszyscy, bo to spółka państwowa, mamy problem zbyt dużej liczby 787. Doszło w krótkim czasie wzrostu floty długodystansowej z 1 000 miejsc do 2 000 miejsc, a razem z 797-9 będzie 3 200 miejsc. I to już grozi bankructwem LOT-u, a oni chcą budować CPL...

KTW to by było poszerzenie bazy klientów. Z WAW jest mega konkurencja, bo jest jeszcze Emirates, Qatar, Aeroflot i Air China, a z KTW oferta długodystansowa jest uboga. Ludziom często po prostu nie chce się dymać 300 km do Warszawy. Na południu Krakusi bez entuzjazmu jeżdżą 100 km do Pyrzowic, zaś Katowiczanie bez entuzjazmu jeżdżą 70 km do Balic. I jednym i drugim bardzo się krzywduje, że to strasznie daleko.

LOT powinien też zacząć sprzedawać chartery z Budapesztu.

Powinien też polecieć poza szczytem sezonu letniego do Kathmandu, Bangkoku i Kilimanjaro, część miejsc sprzedając biurom podróży.
gość_80767 2018-02-03 15:14   
gość_80767 - Profil gość_80767
Rainbow, który robi czartery na B787 ma problem, żeby zapełnić go w Warszawie, a co dopiero w Katowicach. przykład to ostatnie bilety do Wietnamu za 799zł.
gość_ec29c 2018-02-03 12:11   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@piorun

Ciekawe po co przesiadki w KRK? Chyba tylko by obniżyć opłatę za paxa.

Za oferowanie przesiadek pasażerowie P2P muzą się zrzucić, bo przesiadki generują wyższe koszty. Przesadki to też komplikacja operacyjna, bo trzeba czekać na lekko opóźnione samoloty.

Oferowanie przesiadek sprawi, że loty z KRK naprawdę mogą być nieopłacalne (bo obecnie nie opłacają się tylko w chorych umysłach "analityków" LOT-u). Bo do uzasadnionych kosztów doliczą nam jeszcze doloty. Tak więc NIE dla przesiadek w KRK, tak dla 95% obłożenia P2P i niskich cen. Lot do BUD jest zbędny.

Otóż dlaczego LOT nie może zapełnić samolotów do BUD? Bo ma chory rachunek kosztów ze śmiesznie niskim 80% obłożeniem i olbrzymim narzutem na koszty administracyjne i deficytowe doloty.

Oczywiście jak się "zarabia" na LAX z 70% obłożeniem i przetłacza równowartość kilku Dreamków via WAW to trzeba to z czegoś pokryć...

Prawidłowe rozwiązanie to zbazowanie 787 w Krakowie i to bardziej 789 niż 788 (bo ma niższe koszty na 1 miejsce) i ewentualne loty charterowe zimą z KTW.
piorun 2018-02-03 11:15   
piorun - Profil piorun
Moim skromnym zdaniem jeśli Lot przyjął taki układ lotów za ocean z pominięciem Okęcia to powinien dodać dwa lot do NY oraz otworzyć połączenie z KRK do Lwowa w te dni, co by latały 787 za ocean oraz choćby jeden lot do Toronto/ kiedyś takie loty były z Balic/. Wtedy oprócz południa Polski można byłoby liczyć na Madziarów i Ukraińców.Myślę,że UIA otwierając połączenie do KRK także ten fakt brał pod uwagę.Mieszkańcy południa Polski z KRK mają bardzo dużo połączeń do Ameryki z wielu europejskich hubów i nie tylko, ale gdy będzie to połączenie bezpośrednie i w porównywalnej cenie to , na pewno wybiorą KRK, bo i szybciej, nowoczesny samolot, polskojęzyczna obsługa, mniej startów i lądowań/ strach latania/ oraz brak jakichkolwiek kłopotów przy przesiadkach.To jest potężna zachęta do wybrania Lotu i wielu nawet trochę dopłaci, aby pozbyć się tych wcześniej przytoczonych kłopotów.Nie każdy Polak, a także, a także ewentualny sąsiad ze wschodu i południa zna angielski i obyty jest w lataniu.A jak tak się już rozpędziłem to lotowskie połączenie do Koszyc zrobiłbym z międzylądowaniem w KRK, to może i paru Słowaków skorzystało by z krakowskiego połączenia za ocean.A teraz na końcu czekam na falę krytyki, a od zawistnych obelg.
gość_66a8b 2018-02-03 11:09   
gość_66a8b - Profil gość_66a8b
Mam pytanie, czy druga rotacja do KRK spowoduje znów o jedną rotację mniej z WAW?
06p26 2018-02-01 19:37   
06p26 - Profil 06p26
gość_5783d Skąd masz takie info.?
Kelo 2018-02-01 19:28   
Kelo - Profil Kelo
gość_cb067: bzdura playload z Balic do Chicago dla lotowskiego B788 RR T1000 to 2400m przy długości DS 2550m.Nic się nie martw się nawet kilograma cargo się nie zostawia, co już LOT oświadczył oficjalnie dwa razy na samym pasażer.com. Całe 11 ton może lecieć o ile się na dany rejs tyle uzbiera. W RZE i KTW to masz w teorii taaaakie warunki, ale nieszczęście tych lotnisk polega na tym, że nic nie korzysta z tych pasów i na dzień dzisiejszy [01.02.2018] taaaaakie długieee pasy na tych lotniskach się marnują przez brak potencjału. Punta Cana to się robi z 2500m (Poznań), a Newark jest dużo bliżej od Punta Cany czy Chicago. 700m na obu lotniskach leży odłogiem można śmiało tam owce podrzucić w prezencie do wypasu :D
jjemiolo 2018-02-01 18:48   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Czyli, jak wspomina @lysypiotr, BUD jest coraz bardziej punktem zainteresowania LOTu. Jesli z Okeciem jest juz tak zle a samolotow bedzie wiecej zapewne niebawem uslyszymy o kolejnych "inicjatywach" LO w BUD co uwazam za blad. Same linie z BUD do Stanow wydaja sie rozsadnym posunieciem. Oczywiscie AA popsulo cala zabawe wchodzac z PHL wprawdzie sezonowo, ale zabierajac LOTowi cala promocje na Wegrzech o lotach TATL. Podlaczenie KRK do BUD moze wskazywac ze popyt na LO nie musi byc taki na jaki liczono oglaszajc caly projekt. A moze po prostu cytowane liczby pasazerow do Stanow z BUD byly troche przesadzone? Mysle ze gdyby Stany nie wymagaly wiz od Polakow LOT skorzystalby sporo ale nie sadze by obecna amerykanska administracja byla sklonna do takiej zmiany. Poki co wyglada ze jest bardziej zainteresowana ograniczeniem przyjazdow, zwlaszcza z "zasranych" krajow, a tak niestety spora czesc Amerykanow widzi nadal Polske.
gość_f5a45 2018-02-01 18:29   
gość_f5a45 - Profil gość_f5a45
No raczej że polityka... Przykładowo Tel Aviv. Z południa Polski zawsze były loty tylko z Katowic. Teraz Katowice dalej mają je 2 razy w tygodniu, a za to Wrocław ma 4, Kraków 5 itd. Dlaczego LOT nie poleci z Katowic do Tel Avivu? Przecież każdy wie, że że Śląska się idealnie sprzedają kierunki wakacyjne. Gdyby nie EL AL to by latali z Krakowa bo taka jest po prostu moda. Tak to już jest. We Wrocławiu też nigdy nic większego nie było, a po wejściu Swissa nagle Air France zauważył to lotnisko i się nie zdziwię, jeśli przyjda kolejni przewoźnicy. Od zawsze mowie ze PLL Lot to Polityczne Linie Lotnicze LOT. A gdzie by oni z Katowic gdzieś indziej niż do WAW polecieli! Przecież Kraków trza wspierać! No ale nic nie poradzisz... Widać po Lufthansa. 37 osób na pokładzie a oni będą latać 5 razy dziennie na A320 po Co? Żeby się pochwalić że mają tyle lotów do Krakowa? To co się dzieje jest po prostu śmieszne i ta faworyzacja KRK.
gość_b7ff1 2018-02-01 18:14   
gość_b7ff1 - Profil gość_b7ff1
Brawo KRK tak trzymać. Takie połączenie KRK-BUD powinno być już dawno i to codziennie. Potencjał jest bardzo duży, autobusy jeżdżące na tej trasie mają bardzo dobre wypełnienie.

Kraków, a dokładniej KRK zasługuje na więcej lotów po Europie liniami LO. Potencjał w Krakowie jest olbrzymi.
Dlaczego cały tort Europejski z KRK oddawać FR Ryanerowi? Główne stolice Europejskie spokojnie mogą być obsługiwane z KRK przez LOT i to z dużym SUKCESEM.

WAW niech sobie będzie głównym hubem ale nic nie powinno stać na przeszkodzie aby na południu w małopolsce zrobić główny hub na teren całej Europy w KRK.
Kraków ma olbrzymi potencjał i kto to zrozumie odniesie sukces.
Z KRK z dużym sukcesem mogą latać samoloty do BUD, LUZ, OPO, BCN, CIA, PRG, DUB, LRH.

Powodzenia
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy