LOT poleci na drugie lotnisko w Moskwie

LOT poleci na drugie lotnisko w Moskwie Pierwszy rejs z Lotniska Chopina na Domodiedowo odbędzie się 2 czerwca, a w przeciwnym kierunku dzień później. Od tej chwili do 1 lipca LOT zaoferuje swoim pasażerom rejsy na drugie lotnisko w Moskwie sześć razy w tygodniu: w poniedziałki, wtorki, środy, czwartki, soboty i niedziele. Codzienne operacje przewoźnik rozpocznie od 2 lipca. Taki rozkład będzie obowiązywał co...
31/01/2018 11:19   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
aguirre 2018-02-04 01:32   
aguirre - Profil aguirre
jjemiolo - okaże się, czy na zimę połączenie się utrzyma? Rzecznicy mówią nie dla użytkowników portali lotniczych, tylko dla 'ciemnego ludu', a wiec są to PR-owe kawałki. Nie powiedzą - "chcemy przechwycić dodatkowych pasażerów z Rosji, bo to nam się opłaci", tylko będą mówić "chcemy otworzyć polskiemu biznesowi możliwości inwestowania w głębi Rosji a polskim turystom zwiedzania odległych regionów tego kraju i absolutnie nie gonimy za zyskiem". Nie znam statystyk finansowych połączeń, ale nie ma nic złego w szukaniu nowych kierunków, byle profesjonalnie,jak na linię sieciową przystało - czyli z jak największą częstotliwością. LCY w kontekście Brexitu sporo straci na znaczeniu. Nie wiem,jak jest z ruchem wysokopłatnym do i z LHR. Wiem, że takie BA do naszego wejścia do UE latało do nas i B757, a potem woziło tak mało paxów, że gdy był remont dłuższego pasa nawet nie musieli zmniejszać oferowania do WAW, by wyhamować na krótszym. Ale nie wiem, może są tu jacyś insiderzy ;).
gość_5d7dd 2018-02-03 20:56   
gość_5d7dd - Profil gość_5d7dd
Jak KRK to taki perspektywiczny rynek to czemu np. Emiraty nie stworzą tam huba czy Delta nie zacznie latać ze wszystkich miast USA 2-3 razy dziennie?
jjemiolo 2018-02-03 19:32   
jjemiolo - Profil jjemiolo
@aguirre: Zgadza sie sa mozliwosci przesiadek w WAW a dziennych podrozy powrotnych z DME na kraj oraz do OTP, SOF, BUD, BEG, PRG, LJU, LWO, ODS i MAD, bo chyba na Baltyki, IEV i MSQ nie co liczyc. Na reszte Europy Zachodniej czasy przesiadek na wlasne loty LO sa za dlugie, chyba ze by uzyc konkurecje (OS, LH, etc.). DOs dlugie sa tez przesiadki na Atlantyk zwlaszcza w strone Moskwy. Ten aspekt rozkladu jest dosc czytelny i warty wyprobowania. Jednakowoz powodem mojego poprzedniego odzewu bylo to ze ten rozklad ma bardzo jednak ograniczone mozliwosci tranzytu przez DME w glab Rosji. Napisalem tak bo w materiale na temat tego polaczenia rzecznik LOTu p. Kubicki stwierdza w pierwszym zdaniu co nastepuje: "Zdecydowalismy sie uruchomic rejsy z Warszawy do portu Domodiedowo zeby zapewnic osobom podrozujacym z Polski i innych europejskich krajow dostep do licznych polaczen krajowych wewnatrz Rosji." Tranzyty z DME na Europe sa wg niego drugorzedne ale w praktyce wyszlo chyba odwrotnie. Zwroc tez uwage ze w materiale Paszera jest wzmianka ze obecny rozklad bedzie do pazdziernika. Wg mnie moze to oznaczac ze brana jest pod uwage zmiana czasow operacji po tym terminie moze wlasnie celem zmaksymalizowania tranzytow w obu zakresach. Osobiscie uwazam ze operacje do DME to dobry ruch ze strony LO. Moze nastepnym krokiem powinna byc obsluga do LCY (City) dodajac tym samym LON do listy miast gdzie LO lata na dwa lotniska?
gość_3366e 2018-02-03 19:16   
gość_3366e - Profil gość_3366e
@aguirre: Zgadza sie. Ostatnie zdanie z cytowanej wypowiedzi Kubickiego brzmi: "Ci ostatni (czytaj: pasazerowie biznesowi) uzyskaja mozliwosc lotu z Moskwy przez Polske do jednego z innych krajow europejskich i powrotu jeszcze tego samego dnia wieczorem". Przy podanym rozkladzie bedzie to mozliwe do ale tylko do kraj, OTP, SOF, BEG, LJU, BUD, PRG, LWO, ODS i MAD, bo na Baltyki czy IEV nie ma co liczyc. Na reszte Europy Zachodniej czas na przesiadki za dlugi na wlasne loty chyba ze w rachube wchodza inne linie (OS, LH, etc.). Na Atlantyk przesiadki tez dosc dlugie zwlaszcza z Ameryki w strone Moskwy. Jesli ten atut tego polaczenia jest w miare czytelny i chyba warty sprawdzenia, wydaje sie ze glownym powodem uruchomienia tej trasy wedlug tego samego Kubickiego jest "... zeby zapewnic osobom podrozujacym z Polski i innych europejskich krajow dostep do licznych polaczen krajowych wewnatrz Rosji". To jest pierwsze zdanie Kubickiego, stad moja wczesniejsza wypowiedz, ze ten aspekt tego rozkladu wyglada slabo. Zwroc uwage ze w materiale Pasazera jest wspomniane ze podany rozklad poki co jest do pazdziernika. Moze to oznaczac ze rozwazana jest inna jego wersja na przyszlosc. Osobiscie sadze ze DME to dobry ruch ze strony LO. Moze kolejnym, poza IEV, NYC i MOW, miastem gdzie LO powinien byc na dwoch lotniskach powinien byc LON, z lotami do LCY (City) oprocz LHR?
aguirre 2018-02-03 13:36   
aguirre - Profil aguirre
jjemiolo - raczej stworzenie przesiadek dla pasażerów z DME do Europy Zachodniej i do USA. LO nie będzie feedował konkurentów.
gość_882d1 2018-02-03 12:39   
gość_882d1 - Profil gość_882d1
Komentatorzy wszechwiedzący dzisiaj sobota minął piątek i gdzie jest to połączenie ogłoszone KRK-SVO. Pytam się gdzie jest to połączenie no pytam się ???? :)
jjemiolo 2018-02-01 18:29   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Jezeli doloty do DME maja na celu stworzenie mozliwosci przesiadek z WAW na teren dawnej Radziecji, zwlaszcza Rosji, to powstaje pytanie jak lub jakimi lokalnymi liniami. Nie ma za wiele mozliwosci bazujac na rozkladzie letnim z sierpnia 2017, poza kilkoma lotniskami w Zachodniej Syberii (SGC, NUX, SLD, TJM) na Jamal (YC) oraz S7 (CEK). W niektore dni bylyby tez mozliwe tranzyty do wybranych lotnisk w Uzbekistanie i Tadzykistanie. Potencjanie mozliwi partnerzy z/do DME to YC, S7, U6 i przewoznicy z Azji Srodkowej. Proponowany rozklad jest o wiele lepszy na tranzyty z kraju i Europy Srodkowej do DME jak tez doloty do DME i przesiadki w WAW na kraj i Europe Srodkowa z DME. Slowem nie za silny rozkald a w dodatku konkuruje z SU wieczor do MOW i rano z MOW, choc SU lata z SVO. Wydaje sie ze wyloty z WAW rano i powroty wczesnym popoludniem dawalyby wiecej mozliwosci tranzytowych na teren po-radziecki z Polski mniej tranzytow spoza Polski za wyjatkiem OTP, SOF, KSC i KUN.
lysypiotr76 2018-02-01 10:07   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
21 lotów tygodniowo będzie na trasie do Moskwy oferować narodowy przewoźnik. Ta oferta powinna zaspokoić nawet pasażerów z KRK :-) To trzecie miasto ( aglomeracja ) do którego LO lata na więcej niż jedno lotnisko. Pozostałe to Nowy Jork ( JFK i Newark ) oraz Kijów ( Boryspol i Żuliany ).
pawwoj 2018-02-01 09:32   
pawwoj - Profil pawwoj
gość_21538: czyli boli Was po prostu to, że hub LO jest w WAW, a nie w KRK - na to już nic nie poradzę ;)

No więc, po 1. : LO lata do Krakowa w każdej swojej fali krajowej - umożliwiając dogodne przesiadki na większości biznesowych kierunków europejskich, kluczowych z punktu widzenia większości polski transatlantyckich i niektórych innych - to nie jest zła oferta.
Po 2. LH Group to największa grupa lotnicza w Europie, ma pięć lotniczych brandów i, w związku z tym, więcej hubów i możliwości przesiadkowych.
Po 3. Jaka jest przewaga konkurencyjna LO nad LCC w przypadku latania z regionów 2/3x tygodniowo po Europie?
Po 4. Skąd LO ma mieć samoloty, żeby konkurować z LCC w GDN/KTW/KRK/POZ/WRO/RZE/LUZ itd.? Najlepiej, jak rozumiem, przy zachowaniu hubu w WAW i gęstej siatce krajowej?
Po 5. No chyba, że ma się to ograniczyć do KRK i wprowadzenia lotów tylko stamtąd i walczeniu o klienta tylko tam, poprzez uruchomienie np. KRK-MXP/CDG/LHR/JFK itp.?

Nie jestem pewien czy postulujesz zarzucenie modelu hubu w WAW i podzielenie samolotów po równo przez POLSKIE lotniska (żeby linie też mogły być POLSKIE)? Czy też wystarczy ograniczyć się do zrobienia drugiego hubu(bazy?) w KRK i to wystarczy żeby zapanował spokój, a LO na zawsze porzucił swoją "Warszawskość"?

A tak ogólnie powiem ci, że linie lotnicze w każdym kraju tracą pieniądze na rzecz konkurencji. Nawet Air Koryo nie ma 100% rynku północnokoreańskiego, bo im się Air China wcisnęła. A uwierz mi, tam umieją ograniczać konkurencję zagraniczną do minimum.
gość_21538 2018-01-31 23:46   
gość_21538 - Profil gość_21538
pawwoj: To nie tak. Lot nie ma takiej oferty jak Lufthansa czy KLM, nie ma wiele do zaoferowania. Oferując tylko loty do WAW sprawia, że przykładowo grupa Lufthansa wywozi z Krakowa pasażerów kilkunastoma samolotami każdego dnia, a jest jeszcze KLM, Finnair czy BA. Nie ma innej drogi walki o tych pasażerów jak połączenia bezpośrednie z regionów. W połączniu do ORD nie chodzi o nic innego jak o to, żeby ci pasażerowie nie lecieli konkurencją, ty;lko właśnie Lotem. Hub hubem, ale żeby zarabiać i nie tracić pieniędzy na rzecz konkurencji, latanie z regionów, w tym przede wszystkim z KRK - bo tu drenaż rynku przez konkurencje jest największy - to absolutna konieczność. I całe szczęscie zarząd zaczyna to widzieć...
gość_424cb 2018-01-31 22:42   
gość_424cb - Profil gość_424cb
Hh, jak ten krakowek pokrzywdzony przez te władze warszawskie. Nie kto inny jak właśnie władze warszawskie, dla niepoznaki zwane polskimi wladowaly iedawno 230 mln w wieże kontroli dla tego kurnika. Chyba normalne, ze skoro w toto inwestują to wszelkimi sposobami blokują konkurencje. Tak to działa i nikt nie będzie ulatwial życia konkurencji. Zapewniam cię ze twoja ukochana lufa czy Austrian jakby mogły to robiłyby to samo.
gość_0f22f 2018-01-31 22:39   
gość_0f22f - Profil gość_0f22f
gość_ec29c: napisz co bierzesz i gdzie kupujesz, tez chce mieć takie wizje!!!
gość_fc853 2018-01-31 20:41   
gość_fc853 - Profil gość_fc853
pawwoj - podejmujesz się syzyfowej pracy :-)
gość_acbca 2018-01-31 20:35   
gość_acbca - Profil gość_acbca
Jak dla mnie to zla strategia .Ktos się zagalopowal.Lepiej otworzyć nowy kierunek do kraju do ktorego się nie lata,Do Rosji sa wizy a to znacznie ogranicza ruch obustronny
pawwoj 2018-01-31 19:47   
pawwoj - Profil pawwoj
Piorun: poczytaj trochę o modelu hubowym to bedzie nam łatwiej dyskutować. Niby dokąd LO ma latać jak nie do WAW? Przecież KRK i tak ma np. połączenia do nie-hubów LO (ORD), więc jest to bardzo duzo. Wskaż mi innego przewoźnika hubowego w KRK, który lata stamtąd dokądś indziej niż do swojego hubu? Jacy ty przewoźnicy hubowi „wykorzystują potencjał regionów” w inny sposób niż dowożąc ludzi do swojego hubu? Bo w KRK panuje tendencja (nie mowię bezpośrednio o Tobie, a ogólnie o wypowiedziach na forach), ze latanie przez FRA jest bardzo spoko, a przez WAW to juz „Warsaw Airlines” - troche hipokryzja...
gość_ec29c 2018-01-31 19:32   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_4f5d4

Jest zasadnicza różnica bo Lufa nie blokuje wejścia do Krakowa zagranicznym przewoźnikom, podczas gdy LOT robi to systematycznie.

Po drugie, gdyby jakiś samorząd z jajami dopłacił np. Austrianowi za uruchomienie long haulu z Krakowa po władze warszawskie, dla zmylenia przeciwnika nazywające się polskimi, rzucałyby kłody pod nogi. Popatrz co teraz wyprawiają z Modlinem.

Akurat Moskwa kluczowa nie jest, ale przetłaczanie latem równowartości kilku Dreamków tygodniowo na trasach z ORD i NY bez bezsensowym działaniem na szkodę LOT-u i Krakowa.

Ja lotów europejskich LOT-u z KRK nie chcę, bo zaraz zaczną bruździć Ryanowi i innym konkurentom. A ryć administracyjnie na krajowym podwórku to oni potrafią, już teraz wszystkie regiony płacą dwa razy wyższą opłatę terminalową niż Okęcia w ramach programu "cały naród buduje swoją stolicę", odbudowy gospodarki polskiej i i budowy Wielkiego LOT-u."

A Lufa licząc long haul to linia berlińsko-dusseldorfsko--monachijsko-frankfurcka. A według przesiadek europejskich to jeszcze stuttgarcka.
piorun 2018-01-31 19:06   
piorun - Profil piorun
Gość - ja tylko wyrażam swój pogląd, po to jest to forum. Podaj swój punkt widzenia w tym temacie,ja go chętnie przeczytam i bądź spokojny, nie będę się z Ciebie nabijał, czy lekceważył.Z jednym się z Tobą zgadzam, z KRK i innych portów regionalnych Lotem polecę prawie tylko do WAW. Na szczęście są inne linie lotnicze, wykorzystujące potencjał portów regionalnych.
gość_4f5d4 2018-01-31 17:50   
gość_4f5d4 - Profil gość_4f5d4
piorun: nudne jest to centusiowe jojczenie. Na tej zasadzie SWISS to Curyskie linie, Austrian Wiedeńskie, Iberia madryckie, a Lufthansa Frankfurcko-Monachijskie linie lotnicze. Nie boli cię, ze Lufa z Krakowa polecisz tylko do FRa lub MUC? A jeśli nie, to dlaczego boli cię, ze Lotem polecisz prawie tylko do WAW?
piorun 2018-01-31 17:48   
piorun - Profil piorun
MŚ będą trwały 1 m, a mają latać do końca pażdziernika, a może i dłużej, więc nie tylko chodzi o kibica. Po drugie nie bardzo liczyłbym na rosyjskiego pax.który ma wszędzie z Moskwy loty po całej Europie i to bezpośrednio, niż z przesiadką w WAW i pewnie drożej w wykonaniu Lotu.Pożyjemy , zobaczymy, jak skasują przed zimą , to będzie oznaczać, że nie wypaliło, a jak przedłużą, to wypaliło, bo nie uważam, że będzie utrzymywane tylko dlatego,że dwie różne rosyjskie linie latają do polskiej stolicy, więc Lot do dwóch moskiewskich portów musi latać.Myślę ,że zwycięży rozsądek, a nie polityka.
Scrillo- zachodni kibice w GDN czy KRK już nie mogliby się przesiąść na lot do Moskwy?
scrillo 2018-01-31 17:08   
scrillo - Profil scrillo
@piorun Lot jest przewoźnikiem hubowym i dlatego otwiera połączenia z Warszawy. Otwierają połączenie na drugie lotnisko w Moskwie prawdopodobnie ze względu na zbliżające się MŚ. Oferując loty z warszawy, mogą skorzystać pasażerowie (głównie kibice) z Europy Zachodniej, Środkowej i Południowej, a z Gdańska korzystaliby jedynie Polacy.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy