gość_ba7e4
2018-02-01 12:48
6 mln zł dla 6 odwołanych lotów, hmm... trochę drogo...
gość_ffe86
2018-01-31 16:49
1debb: podniesienie ILSu do kat II w Gdańsku odbyło się w tym samym czasie co modernizacja drogi startowej w tym zmniejszenie nachylenia gdyż zmieniały się przepisy.Więc nawet gdyby nie wyższy ILS to pas i tak byłby skrócony i na pewien czas zamknięty całkowicie. Podobnie z kosztem II kat. Często widzę jak ktoś podaje koszt całkowity inwestycji nie tylko te koszty związane z ilsem.
gość_4e459
2018-01-31 15:40
Prezes GDN jakiś wyjątkowo wyważony i bez zbędnego nadęcia, co może oznaczać fakt, że jest pewny dalszego rozwoju siatki w 2018 oby tak było ...
spotter10
2018-01-31 13:12
GDN inwestuje w wyższy poziom ILS nie bez powodu. Tak mała liczba odwołań rejsów moim zdaniem powoduje, że cat. II by w zupełności starczyła. Dlatego śmiem podejrzewać, że coś się za tym kryje i niebawem usłyszymy o jakimś nowym, ciekawym połączeniu i przewoźniku.
gość_1debb
2018-01-31 13:06
Montaż ILS w GDN wiązał się z rozpruciem i modernizacjacalego pasa. Przez większość czasu montażu lotnisko funkcjonowało na skróconym pasie o dobre kilkaset metrów z naprzemiennie z każdej strony. Dopóki w KRK nie będzie decyzji o nowym pasie ILS nie bedzie
gość_bab3a
2018-01-31 09:58
Piorun: Brak ILS-u wyższej kategorii to wynik zaniedbania poprzednich władz. Wyższy ILS ma się pojawić w 2012 r. wraz z oddaniem nowej drogi startowej.
Kelo - dzięki za info
Należy pamiętać , że niektóre samoloty wracają do domu jak ostatnio KLM, także WAW niektóre przejmuje.
Zastanawia mnie to, że jedne lotniska mimo mniejszego ruchu niż w KRK i mniejszej ilości mglistych dni ciągle myślą i pracują nad polepszeniem ILS , a w KRK od wielu lat myślą ''jakoś to będzie". Przekierowania i koszty to jedno, a nerwy i wkurzenie pax. to drugie.Niech dyrekcja Balic o tym pamięta, bo bez pax. i dyrektorstwo odleci.Komuś co bardzo będzie w terminie zależało wylecieć zapewne wybierze pewniejszy port jakim są Pyrzowice z lepszym ILS. Brawo GDN za pozytywne myślenie i działanie.
piorun: to są wszystkie przekierowania do KTW, które jak wiadomo są głównym biorcą paxów z KRK
2014 – 1,2% (30 186 pax)
2015 – 0,6% (18 173 pax)
2016 – 0,4% (12 983 pax)
2017 – 0,17% (6 861 pax)
Typując podobne dane dla KRK, które wiadomo nie poda wyników to spokojnie można lekką ręką doliczyć drugie tyle pax, które uciekają z odwołania-skasowania lotów lub przekierowań na inne lotniska w mniejszym stopniu. KRK systemu ILs nie podnosi, ale pogoda z roku na rok łaskawsza i udział przekierowań marginalny.
Prezesie i włodarze Balic, uczcie się od sąsiadów z północy, którym ILS II jest mało i działają nad jego polepszeniem . W KRK/ najbardziej mglistym lotnisku w kraju/ nadal od wielu lat marzeniem jest otrzymanie ILS II. Czy ktoś posiada wiedzę co do ilości przekierowanych pax i samolotów w 2017r w KRK oraz ile milionów zł.to kosztowało. .Od władz portu pewnie nigdy nie otrzymamy takich info , bo nie ma czym się chwalić.Już na początku 2018r było chyba kilkanaście przekierowań.Myślę, że w krajach na zachód od Odry nie do pomyślenia by było, żeby drugie lotnisko w kraju nie posiadało lepszego ILS.