Najdłuższy lot airbusa A321neo w historii

Najdłuższy lot airbusa A321neo w historii Samolot o numerach rejestracyjnych TF-SKY spędził w powietrzu 8 godz. i 40 min. Maszyna pokonała prawie 7 tysięcy kilometrów - dokładnie 6942 km - bez międzylądowania. Wszystko wskazuje na to, że był to najdłuższy lot w historii wąskokadłubowego airbusa A321neo.Lot powrotny trwał 8 godz i 15 min. Samolot tego typu według danych producenta może pokonać...
29/01/2018 18:55   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2018-02-03 10:42   
demar - Profil demar
@gość_3145f: statystycznie udział samolotów A320/B737 w rynku TALT był od lat pomijalny (1-2%). Z wąskokadłubowych jedynie B757 miał dość spory udział (6-9%). I wraz z odchodzeniem B757 walka rynkowa toczy się przede wszystkim o jego udziały, przy okazji segment LCC pewnie nieco urośnie i spodziewam się, że udział A320/B737 za jakiś czas może nawet przekroczyć 20%.

A321 może być przede wszystkim dużo wygodniejszy niż B757 (jest szerszy w środku, bardziej cichy, itd.). Nawet w Polsce wielu ludzi uważa, że A321LR będzie szansą na dużo tańsze loty TALT i zdania są raczej pozytywne. Jest też wiele przykładów świetnych konfiguracji wnętrza nadających się na loty TALT (np. JetBlue Mint, AA A321 Transcon).
adam7691 2018-02-03 10:13   
adam7691 - Profil adam7691
gość_3145f: dodam jeszcze, że często te negatywne opinie pochodzą od osób, które nigdy nie leciały samolotem, ale coś słyszały, więc trzeba napisać ...
gość_2f2e2 2018-02-02 22:03   
gość_2f2e2 - Profil gość_2f2e2
Dzisiaj w samolotach szerokokadłubowych potrafią tak naćkać siedzeń, że też zbyt wygodnie nie jest. Leciałem z AMS do Rio de Janeiro, Dreamlinerem KLMu. Lot trwał ok. 10h. Economy było tak niewygodne, że nie wierzę aby w takim WOW mogło być specjalnie gorzej.
gość_3145f 2018-02-02 20:46   
gość_3145f - Profil gość_3145f
W sumie nic nowego, przeciez samoloty waskokadlubowe sa od zawsze na transkontynentalnych lotach i nie sa to az tak prehistoryczne czasy gdzie lataly na TATL 707, IL62, DC8 czy 757.
Sam lecialem z TXL do USA na pokladzie 757 i nie bylo wcale ciasno czy niewygodnie. Bo gdzie jest prosze bardzo roznica w tym ukladzie foteli, a ciasnym w eco i niewygodnym np 787 LOT czy 777 Emirates?
A321LR bedzie lepszym odpowiednikiem 757 i bedzie pewnie czesto uzywany na dalekich trasach, nie wiem, ale tylko na polskich stronach jest tyle negatywnych zdan o dalekich trasach na narrowbodies.
gość_43057 2018-02-02 19:22   
gość_43057 - Profil gość_43057
To może doczekamy się TATL z GDN do EWR/JFK bo jednak z KRK(gdzie już jest dalej) pasażerowie latają na bardziej oddalone ORD na 787.
demar 2018-01-31 22:27   
demar - Profil demar
@adam1987: to "cena czyni cuda" jest w tym najważniejsze - loty TALT na A321neo/B737MAX mogą być znacznie tańsze i część najbardziej wrażliwych cenowo pasażerów z tego skorzysta. Reszta chcąca i mogąca zapłacić więcej będzie nadal korzystać z WB typu A330/B787/itd.

@greg0303: koniec komentarza Airbus do pierwszego lotu A321LR: "the true aircraft of choice in the Middle of the Market" - mówi wiele jakie nadzieje ma producent.

Inna ciekawostka (przypadek?) na którą ktoś inny zwrócił uwagę to MSN (numer seryjny producenta) tego samolotu: 787-7 (myślnik nie dodany przez producenta).

Rotacje przykładowe dla A321LR: Nowy Jork - Paryż, Lizbona - Recife, Dubaj - Pekin, Kuala Lumpur - Tokio i Singapur - Sydney pokazują o jakich rynkach myśli Airbus oferując A321LR.
adam1987 2018-01-31 16:29   
adam1987 - Profil adam1987
Leciałem Norwegianem przez Atlantyk Boeingiem 737 MAX i choć miałem obawy to podróż przebiegła bez problemu. Co prawda samolot nie był pełny a w moim rzędzie siedzieliśmy w dwie osoby, a to akurat może mieć wpływ, bo jak wracałem do Polski Ryanairem napakowanym pod sufit to podróż zniosłem znacznie gorzej. Mogło być to oczywiście spowodowane znużeniem po wcześniejszej podróży lub samolotem, który był ze starymi siedzeniami i układem. Może też przaśność Ryanaira i jego kolorystyka się do tego przyczyniła.

Cena czyni cuda, więc jakby MOL wprowadził TATL za 49€ OW to nawet jakby co kwadrans sprzedawali zdrapki, to bym poleciał :p
greg0303 2018-01-31 16:03   
greg0303 - Profil greg0303
Swój pierwszy lot testowy wykonał dziś, 31 stycznia, A321neoLR, o zwiększonej maksymalnej masie startowej i wydłużonym maksymalnym zasięgu.
Marcin14 2018-01-30 21:01   
Marcin14 - Profil Marcin14
Akurat mam duże doświadczenie w lotach TATL praktycznie wszystkimi typami dostępnych samolotów i pozwolę wyrazić swoje zdanie. Właśnie wysiadłem z A321neo WOW air. To nie jest dawny wąskokadłubowiec typu B757.

Moim zdaniem oferta Y w A321neo WOW air bije szerokokadłubowce. Jest mnóstwo zalet, ale najważniejszą jest chyba niski poziom hałasu. W tym samolocie można spać!

Fotele się rozkładają, jest dużo miejsca na kolana/nogi. Cena jest niska. Temperatura jest bardzo komfortowa (nie jest tak zimno jak np. przy oknie w B757 czy B767). Loty są lepiej rozłożone, przykładowo 3 h/6 h oraz 5,5 h/2,5 h przez co nie aż tak nużące niż te z hubów zachodnioeuropejskich.

Oczywiście, każda obecna oferta C przebije Y w A321neo, ale już niekoniecznie każda obecna oferta Y+ będzie lepsza od zwykłego produktu WOW air. Jest naprawdę dobry.
marcowy 2018-01-30 11:35   
marcowy - Profil marcowy
teoretycznie siedząc na fotelu różnicy nie ma ale dla dużą różnice robi "powietrze dookoła" czyli większa kabina. No i galerie są większe i przechodnie - jest gdzie rozprostować kości. Oczywiście wciąż bez porównania z moim ulubionym A340-600 w konfiguracji dla LH ale tak już chyba nigdy nie będzie :)
gość_03057 2018-01-30 11:04   
gość_03057 - Profil gość_03057
najważniejsza różnica to jeden korytarz, gdzie nie da się pochodzić w "kółko" by rozprostować nogi
gość_f22d9 2018-01-30 02:15   
gość_f22d9 - Profil gość_f22d9
gość_ec29c: polec takim wiekszym samolotem, to od razu poczujesz roznice. Nie bez przyczyny wielu pasazerow unika B757, ktore niektore linie (np. American Airlines) wysyla na trasy transatlantyckie czy do Ameryki Poludniowej. Takie samoloty nie byly stworzone na takie trasy, a tym bardziej ciasny A321.
gość_ec29c 2018-01-30 00:31   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_f22d9

Co co takiego ma być niewygodne?

Jet blue ma A321 z leżankami, zaś co do zwykłej eko to A321 mają szersze siedzenia od Dreamlinerów.

Dreamliner był pomyślany jako "otwieracz tras". Strategicznie to Boeing miał rację stawiając na P2P. Ale wygrać może Airbus bo A321LR może otworzyć jeszcze więcej tras.
gość_f22d9 2018-01-29 22:40   
gość_f22d9 - Profil gość_f22d9
Byc moze latanie mniejszymi samolotami jest tansze, ale jest duzo mniej wygodne dla pasazera na tak dlugich dystansach. A gdy brak pasazerow na takie loty, moze to byc nieoplacalne. Przykladowo, 24 marca Norwegian zawiesza loty na trasie z Edynburga do Hartford (stan Connecticut). Na trasach do Providence i Newburgh zmniejsza oferowanie. Pewnie "tanie" latanie na mniejsze lotniska w USA nie jest az tak bardzo dochodowe.
gość_aa0bb 2018-01-29 21:52   
gość_aa0bb - Profil gość_aa0bb
do 'gość_ec29c'

LOT nigdy nie kupi Airbusa. Spowodowane jest to wzgledami politycznymi. Ekonomia nie ma w tym przypadku zadnego znaczenia...
demar 2018-01-29 20:43   
demar - Profil demar
@gość_0931b: akurat wysyp połączeń TALT na A321neo/B737MAX jest już faktem co najmniej od kilkunastu miesięcy.
Nowe samoloty wspierają ten trend np. zobacz link

Oferty LCC lotów TALT wykonywane na nowych samolotach wąskokadłubowych mogą być nawet 30% tańsze niż te na samolotach szerokokadłubowych. Po prostu masa i fizyka robi swoje - gdy samolot optymalizowany na 11000 km wysyła się w trasę na 5500 km to nadwaga zrobi swoje. A 5500 km da się już zrobić bez problemu na A321LR czy nawet B737MAX.

Po drugie ludzie cenią dogodne godziny i połączenia p2p, więc dwa A321LR będą miały przewagę nad jednym B787-9 (o ile oczywiście nie istnieją inne powody, np. okresowe szczyty, zatłoczony hub, czy duży wolumen cargo).

@teemu: to był rekord, ale rotacje na A321neo o 20% krótsze mogą się stać codziennością
gość_ec29c 2018-01-29 20:05   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
tzw. great circle distance to 6 947 km

Dla porównania:

1) Warszawa - Boston 6 568 km
2) Gdańsk - NY 6 620 km
3) Warszawa - Montreal 6 470 km
4) Warszawa - Kilimanjaro 6 322 km
5) Warszawa - Kathmandu 5 896 km
6) Warszawa - Delhi 5 269 km

Delhi można robić na 737 max, ale moim zdaniem LOT powinien kupić A321 LR. Choćby po to by obsługiwać pierwszą piątkę.
teemu 2018-01-29 19:35   
teemu - Profil teemu
@0931b: technicznie się da, ale nie sądzę, żeby akurat w tym przypadku puścili go przy pełnym obłożeniu i w okolicach MTOW ze względów bezpieczeństwa. Także planować aż tak długich lotów a321 raczej nikt nie będzie, no chyba że przy kabinie skonfigurowanej na sporo mniej osób.
gość_0931b 2018-01-29 19:09   
gość_0931b - Profil gość_0931b
Ktoś podłapie, że na wąskokadłubowcach da się robić takie trasy i zaraz się zacznie wysyp TATL na A321/737 itd...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy