Bombardier wygrywa spór z Boeingiem

Bombardier wygrywa spór z Boeingiem We wrześniu ubiegłego roku, Amerykański Departament Handlu nałożył prawie  300-proc. cło na import samolotów CSeries Bombardiera do Stanów Zjednoczonych. To efekt skargi Boeinga, według którego kanadyjski producent otrzymał nieuczciwe rządowe wsparcie. Amerykański producent twierdzi, że dofinansowanie projektu przez rząd prowincji Quebec kwotą...
29/01/2018 08:47   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2018-01-29 16:17   
greg0303 - Profil greg0303
Komisja uznała, że Boeing nie poniósł strat finansowych w związku z sprzedażą samolotów CS100 linii Delta Air Lines. Amerykański producent nie oferuje samolotów o tej samej pojemności pasażerskiej. B737 MAX 7 jest większy.

Konkurencyjnym producentem programu CSeries jest Embraer.

Nadal pozostają pytania w kwestii tego programu Bombardiera, który otrzymał wysoką publiczną pomoc finansową, jako koło ratunkowe, wykorzystując ją do zastosowania cen dumpingowych na swoje produkty. Legalność i sposób wykorzystania tej pomocy są mocno kontrowersyjne.

Samoloty CSeries nie sprzedają się aż w tak dużej liczbie, jak spodziewał się tego producent. W przypadku wysokich zniżek te maszyny są oczywiście bardziej atrakcyjnym produktem dla odbiorców. Tak też stało się w przypadku linii Delta Air Lines.

Kolejnym pytaniem jest zasadność oddania pakietu większościowego programu CSeries Airbusowi. Być może po ogłoszeniu decyzji Komisji Handlu Międzynarodowego kanadyjski producent żałuje tego kroku.

Według analiz ekspertów samoloty CS100/CS300 są bardzo nowoczesnymi i dobrze zaprojektowanymi maszynami, wykorzystującymi najnowocześniejsze technologie w branży lotniczej. Zobaczymy, jaka przyszłość czeka ten program.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy