Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ba500
2018-01-29 16:33
do gość_2a2c4 ! Masz rację, że tak było ale bardzo dawno temu i było to podyktowane tym, że te loty oznaczone KTW/KRK były skomunikowane autobusami z KRK dlatego był to czysty biznes dla operatora, nic poza tym że z KRK mieli dodatkowe połączenia skomunikowane w KTW. W drugą stronę to nie działało.
rafciooo77
2018-01-28 21:08
@gość_ec29c: Przecież z Krakowa do Pyrzowic cały czas kursują autobusy, ponadto linia kolejowa będzie przelotowa, której wykorzystaniem jest zainteresowana spółka IC, spokojnie będzie można trasować pociągi dalekobieżne z Krakowa w kierunku Poznania np.
gość_ec29c
2018-01-28 20:38
rafcio ma sporo racji, KTW będzie rządzić polskimi czarterami i cargo
Myślę, że LOT powinien skorzystać z pomysłu Kelo i zrobić mieszane bazowanie jednego 788 latem w Krakowie do ORD i NY, zaś zimą jako czarter w KTW.
Zaś władze Śląska i Małopolski powinny zorganizować publiczny transport KTW-Kraków i KRK-Śląsk co 30 min i za jakieś 15-20 zl od pasażera.
rafciooo77
2018-01-28 19:49
@gość_d9b55: W którym momencie napisałem nieprawdę? :) Ja wszystkim dookoła życzę jak największego rozwoju, pasażerów wystarczy dla wszystkich.
gość_d9b55
2018-01-28 17:26
rafciooo77; aleś odleciał z tymi superlatywami :) Jak czytam te twoje komentarze to mam wrażenie, że KTW to taki cud natury :) No ale... życzę jak najlepiej KTW choć pamiętaj, że jak ty to piszesz "za te kilka lat" to inne porty cofać w rozwoju się nie będą tylko też pójdą do przodu :)
rafciooo77
2018-01-28 14:35
Jaki sens miałoby dzielenie połączeń W6 pomiędzy Katowicami a Krakowem? Wizzair bazuje (nie mylić z nocowaniem) w KTW swoje Airbusy, dla których ma tutaj ogromne zaplecze techniczne, którego w przewidywalnej przyszłości nie zapewnią Balice ani Wizzairowi ani Enterowi, Smallplanet czy Travel Servis. Dlatego możemy spodziewać się dalszego wspólnego rozwoju Pyrzowic wraz z Wizzairem oraz wspomnianymi liniami czarterowymi, stąd decyzja GTLu o budowie nowego terminalu. Trzeba przyznać, że za kilka lat KTW z nowym autonomicznym terminalem odlotowo przylotowym wyposażonym w rękawy, terminalem kargo, kilkoma hangarami do obsługi technicznej w tym do samolotów kodu D, drogą startową o przyzwoitych parametrach, płytami postojowymi na kilkadziesiąt samolotów a przede wszystkim z przelotową linią kolejową, komunikacją autobusową z największymi miastami GZM, A1, S1 będzie bardziej wymagającym sąsiadem dla Balic niż do tej pory. Jakoś czuję po kościach, że do czasu wybudowania nowego lotniska dla Warszawy to właśnie KTW najbardziej skorzystają na "niechcianym ruchu" z Okęcia.
filipsta1
2018-01-28 13:12
Wizz i Ryanair latają na Torp, SAS i Norwegia na Gardermoen.
Do 56a0
Czy jak wymieniłeś Oslo i cztery linie z GDN to dotyczy jednego lotniska czy więcej w stolicy Norwegii.Bo jeśli tak to chyba jest to krajowy rekord w tym temacie.
lysypiotr76
2018-01-28 00:05
Prezes krakowskiego lotniska w czasie konferencji podsumowującej ubiegły rok w Balicach, na pytanie jakich kierunków brakuje w Krakowie, wymienił kraje nadbałtyckie, skandynawskie, kraje bałkańskie i kierunki wschodnie. Rzeczywiście, patrząc na mapkę połączeń zdecydowanie widać na niektórych z nich ,,białe plamy'':)
gość_33781
2018-01-27 22:14
Do wszystkich specjalistów tutaj. Możecie się spierać, opluwać itd. fakty są takie że KRK zyskuje kolejne połączenie i coraz bardziej ucieka stawce. Nic tylko pozazdrościć i życzyć dalszych sukcesów.
vBartten
2018-01-27 21:35
Wooow Kelo super ,ze przytoczyłeś ten wywiad wlasnie miałem pisac już ze to połączenie było okresowe
gość_e56a0
2018-01-27 21:35
gość_251b0
taka ciekawostka nie dotyczy tylko Krakowa;
z Gdańska do Oslo lata 4 przewoźników: Wizz, Ryan, SAS, Norwegian
Do Waszych przepychanek o low costy się nie włączam, ale w kwestii Air France, która się przewijała poniżej to warto wywiad dla pasażer z grudnia przytoczyć:
Frantisek Siling: Połączenie Air France z Paryża do Krakowa od początku było pomyślane jako okresowe i w założeniu miało wyjść naprzeciw zwiększonemu ruchowi pasażerskiemu w okresie Światowych Dni Młodzieży, które w ubiegłym roku odbywały się w stolicy Małopolski. Air France chciał w ten sposób pomóc swoim podróżnym z całego świata chcącym wybrać się na to wydarzenie do Krakowa. To także doskonale pokazuje naszą elastyczność, która jest teraz niezwykle ważną i pożądaną cechą w lotnictwie pasażerskim.
Do filipsa
Wcale nie uważam, że KRK jest najważniejszym lotniskiem w Polsce, bo chcąc czy nie chcąc takim jest Okęcie.
Po drugie , chodziło mi o relacje chyba nie przepadających za sobą dwóch linii t.j. WIZZ i FR.
Poza KRK obie linie funkcjonują na wszystkich liczących się portach regionalnych.
Easy chyba moim zdaniem prędzej wejdą do WAW czy GDN niż do KTW, bo zbyt blisko są dwa największe porty południowej Polski. Myślę, że podobnie myśli WIZZ.
Kończąc,fajnie by było gdyba Easy latał z Pyrzowic do Londynu a w zamian WIZZ z KRK na Islandię. Zgoda?
gość_2a2c4
2018-01-27 16:33
Wizzair dość długo latając do ktw podawał, że lata do Katowic/Krakowa:D
gość_251b0
2018-01-27 16:13
Widać AF nie wytrzymał konkurencji z EZY na trasie do Paryża i dlatego skasował to połączenie.
Jeśli chodzi o Wizz to można by jeszcze dorzucić czemu nie latają z Rzeszowa, Bydgoszczy, Łodzi (o innych malutkich portach typu Zielona Góra już nie wspomnę). Może po prostu boją się konkurencji ze strony Ryanair. Choć Ryanair też olewa niektóre porty - w Lublinie jakoś się nie rozwija, a jeśli chodzi o Katowice, Łódź, Rzeszów czy Bydgoszcz to dopiero niedawno sobie o nich przypomniał i dodał jakieś połączenia.
Jeśli chodzi o easyJet i Norwegian to faktycznie dobrze by było aby weszli też ze swoją ofertą na inne polskie lotniska bo chyba oni sa bardziej przewidywalni niż wspomniana wcześniej dwójka (W6 i FR). Konkurencja zawsze mile widziana ;)
gość_5c90a
2018-01-27 14:43
do gość_35008 ! Taaak a świstak zwije te sreberka !!! Filozof od przylotów i struktury lotniskowej!
gość_5c90a
2018-01-27 14:41
do gość_b330b ! Gdzie Ty widziałeś takie wciskanie??? KTW / KRK ??
gość_27113
2018-01-27 13:49
Może Norwegian, easyJet lub Vueling uruchomią loty z WRO do BCN. Jest bardzo dużo chętnych, a połączeń brak. Sezonowe połączenie do GRO prawie 100 kilometrów od Barcelony to nie to samo.
gość_27113
2018-01-27 13:37
gość_e2941 AF latał już do KRK i skasował to połączenie. Loty z Wrocławia bardzo dobrze się sprzedają i na wiele dni dużo miejsc jest wyprzedanych.