greg0303
2018-01-24 13:53
Przedstawiciela Boeinga nie wykluczją opracowania wersji B787-10 o zwiększonej maksymalnej masie startowej, a tym samym również zwiększonym zasięgu maksymalnym, jeśli będzie zainteresowanie takim wariantem tego samolotu.
greg0303
2018-01-23 16:11
Do grona nowych użytkowników samolotów B787 Dreamliner dołączą w tym roku:
Air Tahiti Nui, Air Tanzania, Biman Bangladesh Airlines, China Eastern Airlines, Eva Airways, Gulf Air, Juneyao Airlines i Singapore Airlines.
PLL LOT rozpoczną w tym roku eksploatację nowej wersji B787-9.
greg0303
2018-01-23 16:02
Jest duża szansa, że pierwszy egzemplarz B787-10 zostanie dostarczony linii Singapore Airlines pod koniec marca tego roku. Dwa samoloty tego typu są już zmontowane, a trzeci egzemplarz znajduje się w fazie montażu końcowego. Wszystkie trzy maszyny przeznaczone są dla przewoźnika z Singapuru.
Początkowo Boeing planował, że cztery samoloty B787-10 będą uczestniczyły w lotach testowych. Jednak 95-procentowe podobieństwo do B787-9 spowodowało, że trzy maszyny posłużyły do testów i wystarczyło tylko około 900 godzin do certyfikacji.
B787-10, w porównaniu do B787-9, jest wydłużony o 5m, zabiera 40 pasazerów więcej (w konfiguracji 2-klasowej), ma wzmocnione elementy kadłuba oraz inne podwozie (podobne do B777).
Nowe jednostki napędowe Rolls Royce Trent 1000-Ten mają zapewnić dodatkowe 3-procentowe oszczędności zużycia paliwa. Te nowe silniki są już eksploatowane w wariantach B787-8 (debiut: Scoot) oraz B787-9 (debiut: Air New Zealand). Przewoźnicy podkreślają ich poprawioną aerodynamikę. Niedługo odbiorcy otrzymają również nowe oprogramowanie sterujące pracą jednostek napędowych.
Przewoźnicy podkreślali, że podobieństwo modelu B787-10 do modelu B787-9 jest dla nich dużo ważniejsze niż maksymalny zasięg. Prezes Emirates Airlines stwierdził, że linie z Dubaju wybrały B787-10, a nie A350, po dokładnej analizie parametrów i kosztów eksploatacji obu maszyn.