gość_f4a05
2018-01-26 14:45
Cały ten Modlin to powinni zburzyć i zaorać, bo to maszynka do wyłudzania pieniędzy publicznych z budżetu województwa. Jaki ma sens ekonomiczny jak lotnisko na koszt podatników z całego Mazowsza sponsoruje loty pasażerów Modlina za np. 7 zl czy 50 zł i tak ci co jeżdżą np. autobusem,czy siedzą w domu dopłacają do tych co chcą latać prawie za darmo. Przecież to chory układ, bo województwo zamiast zwalczać inwestycjami strefy biedy i zacofania które są na Mazowszu pakuje Rayanair pieniądze do kieszeni za które można by było coś w województwie zbudować.. Psuje to rynek i cierpią na tym jedynie inne lotniska np. Łódź czy Bydgoszcz które tez są potrzebne.
gość_39c5b
2018-01-24 14:24
@gość_1a7f0 o jakiej kasie piszesz? jakieś dowody?
gość_0f9cd
2018-01-22 20:18
Ja nie wiem kto z Was byl w Radomiu. Polecam się przejechac. Samolot staje na płycie i gdzies hen na łące widać terminal. Trzeba jechać każdorazowo busem. A dojazd do Warszawy pociągiem? 3h jechałem! :) Skoro 3h to akceptowalny czas przejazdu dla pasażerów z Warszawy to równie dobrze mogą dojechać do Gdańska :)
gość_1a7f0
2018-01-22 12:14
@demar: "Ale czy na rynku znajdą się linie lotnicze chcące latać z Radomia to już zupełnie inna sprawa."
Jeśli dostaną co najmniej tyle kasy co Ryanair od Modlina to na pewno się znajdą.
@gm1975: ja to rozumiem tak, że udziałowcy (fakt: publiczni) zainwestowali miliony, ale bieżąca działalność operacyjna portu nie wymaga dotacji – EBITDA jest dodatni.
@gość_59584: jeśli na poziomie EBITDA Modlin zarobił 10 mln to o jakim dopłacaniu mówimy? Jeśli urzędowo raportują stratę 0,8 mln to znaczy, że amortyzacja i odsetki finansowe to ponad 10 mln zł rocznie. A to oznacza w porównując do innych lotnisk, że powinni zwiększyć przychody o jakieś 20-25 mln rocznie, aby wyjść na zysk po opodatkowaniu. To (a) o 4-5 mln pasażerów rocznie więcej przy obecnym cenniku lub (b) podniesienie opłat z 6 zł do jakiś 14-15 za pasażera lub oczywiście „trochę” (a) i „trochę” (b).
Konflikt udziałowców jest jak rozumiem „o wyrażenie zgody”, a nie o wyłożenie nowych pieniędzy. Te mogą pochodzić np. z kredytu lub obligacji.
Moim zdaniem na tak otwartym konflikcie Modlin – PPL skorzystają tylko obcy konkurenci typu LH, bo rynek nie znosi próżni ani konfliktów, co ostatnio doświadczył np. TK. Jeśli PPL nie chce Modlina to powinien się wycofać i niech sobie inwestuje w WAW i np. Radom, czy jeszcze coś innego. Kasa, którą powinien dostać za udziały w Modlinie powinna wystarczyć na dodatkowe inwestycje w Radom.
Ale czy na rynku znajdą się linie lotnicze chcące latać z Radomia to już zupełnie inna sprawa.
gość_b7bb3
2018-01-21 11:30
"To dlaczego tylko woła o pieniądze od PPL jak jest 4 udziałowców reszta dopłaca do Ryanaira"
Doczytaj. Dlatego że w umowie spółki istnieje zapis co do potrzebnej zgody WSZYSTKICH udziałowców na większe inwestycje. Wszyscy inni niż PPL się zgadzają.
gość_59584
2018-01-21 00:20
To dlaczego tylko woła o pieniądze od PPL jak jest 4 udziałowców reszta dopłaca do Ryanaira
Podsumujmy:
- MPL w żaden sposób nie jest dotowany ze środków budżetu państwa.
- Otrzymane dotacje na rozbudowę i modernizację lotniska pochodziły ze środków finansowych Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007- 2013.
- .Wartość – 95 mln. zł - jaka pojawia się w doniesieniach medialnych określona jako wartość „dotacji państwowych” nie jest Spółce znana. Być może informacja ta dotyczy kwoty pomocy publicznej otrzymanej ze środków europejskich (wartość ta wyniosła w rzeczywistości 93,5 mln. zł - w ramach EFRR 79,5 mln. zł , a z budżetu państwa 14 mln. zł).
Czyli reasumując, sektor publiczny wyłożył kasę na spółkę (m.in. województwo, gmina, PPL) potem dostali 95 mln dotacji ze środków publicznych (UE) i twierdzą, że nie są dotowani? Rozumie ktoś coś z tego?
gość_d56d0
2018-01-20 12:30
Podsumujmy:
- MPL w żaden sposób nie jest dotowany ze środków budżetu państwa.
- Otrzymane dotacje na rozbudowę i modernizację lotniska pochodziły ze środków finansowych Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007- 2013.
- .Wartość – 95 mln. zł - jaka pojawia się w doniesieniach medialnych określona jako wartość „dotacji państwowych” nie jest Spółce znana. Być może informacja ta dotyczy kwoty pomocy publicznej otrzymanej ze środków europejskich (wartość ta wyniosła w rzeczywistości 93,5 mln. zł - w ramach EFRR 79,5 mln. zł , a z budżetu państwa 14 mln. zł).
Czyli reasumując, sektor publiczny wyłożył kasę na spółkę (m.in. województwo, gmina, PPL) potem dostali 95 mln dotacji ze środków publicznych (UE) i twierdzą, że nie są dotowani? Rozumie ktoś coś z tego?
gość_97208
2018-01-19 19:41
Powinni odpowiedzieć teraz ci którzy wymyślili te lotnisko w Radomiu nic tam nie lata same straty.. I jeszcze wkładać w to kasę masakra
gość_97208
2018-01-19 19:40
Ładnie Panowie z PPL oszukują robią wszystko żeby zniszczyć Modlin ale sami sobie strzelają w kolano pompując miliony w Radom.. Bo żadnej Lini nie można zmusić do latania z Modlina linie wizz air oraz enter już zapowiedziały że na Radom się nie przeniosą bo to logiczne że każdy wtedy wybierze rayanera.. Także zapomnijcie o lotnisku w Radomiu