Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_05225
2018-01-25 17:04
Przeciez jest lotnisko w Radomiu.
gosc_ec29c:
"2) UE może nie tylko zmusić PPL do odsprzedaży udziałów, ale też PKP do budowy torów, PAŻP do budowy wieży."
Powiem więcej: UE może też zmusić LOT do otwarcia bezpośredniej trasy Kraków-San Jose 14xweekly i zamiany litery "O" na litery "GB" w nazwie, portal "pasazer.com" do zmiany nazwy na "pasazerka.com" (Dominik Sipiński - post factum - ale się pewnie ucieszy), a Ciebie do rozpoczęcia myślenia zamiast wypisywania głupot.
gość_54144
2018-01-22 15:09
W koncu ktos na powaznie zajmie sie blokowaniem przez PPL rozbudowy WMI!
gość_d44a0
2018-01-21 17:25
Ryanair lata z Franfkurtu więc da radę również z Okęcia jeżeli nie będzie miał wyjścia. Pamiętajmy o skali działalności. Zysk Ryanair jest 20 razy większy od LOT.
Modlin ma nieduże ale jednak zyski więc trudno oskarżać Ryanair o to że jest dotowany przez lotnisko w Modlinie.
„Stratedzy” z PPL i LOT trochę się zapędzili w kozi róg :-)
W przyszłości byc może tylko dzięki Ryanair CPK wyjdzie na swoje. Bo na LOT bym nie liczył.
gość_0c730
2018-01-21 11:03
Suwerenna decyzja udziałowca o braku zgody na rozbudowę jest podważana przez przewoźnika? To przewoźnicy decydują o rozbudowie portu? To może odwróćmy sprawę - i niech port zdecyduje skąd ma latać linia,skoro chce się rozwijać. Bzdura? Oczywiście - w obu przypadkach, zaraz Emirates zacznie skarżyć PPL o brak możliwości operowania do WAW na A380, a LOT o brak możliwości eskpansji w WAW. Panie O'Leary, zmień Pan prawnika bo naprawdę żałosne - poza wzbudzaniem sensacji w mediach - są Pańskie argumenty..
gość_cd4c0
2018-01-21 01:54
LOL prywatne lotnisko... chyba Ryanair bo kogo ???.. to niech za swoje rozbuduja ....nikt tam nie lata poza Ryanair.... chca zmusisz inne linie z chopina wzamian za to ze laskawie zgodza sie po tylu, jakas czescia floty latac z chopena za normalne stawki. Glupich szukaja i pewnie znajda bo tu nie o zdrowy rozsadek chodzi trylko o gruba kase wiec napewno znajdzie sie jakies rozwiazanie zeby Modlin hahah tak Modlin .. no tak Modlin ekhem no to niech bedzie ze to Modlin dostanie ta kase bo to przeciez Polska jest i tam da sie wszystko zrobic a Unia to powinna sie przyjrzec jak Ryanair wykosil konkurencje z modlina czyli wizzair ile mail wizz placic a ile placi Ryanair i jak to jest ze nikt tym sie nie zajal ??
gość_5e348
2018-01-21 00:26
Ryanair latał już z Okęcia, ale płacił tam normalne stawki i nie był w stanie konkurować z Lotem. Teraz lata jedynie do Szczecina. Tak więc opowiadanie, że FRanca przeniesie połowę lotów na Okęcie można między bajki włożyć.
gość_ec29c
2018-01-20 10:37
@gość_c4488
Powtarzasz BAJKI obecnie rządzących. Modlin zbudowano bo LOT tak chciał. Ówczesny zarząd LOT-u się pomylił z Modlinem, podobnie jak myli się obecny myli się z CPL-em.
Ale jeden i drugi chciał tego samego: pozbycia się konkurencji LCC. Tylko, że ni wyszło poprzednikom i nie wyjdzie obecnemu.
gość_ec29c
2018-01-20 10:32
1) Na 99% PPL przegra.
2) UE może nie tylko zmusić PPL do odsprzedaży udziałów, ale też PKP do budowy torów, PAŻP do budowy wieży.
3) Jeśli dojdzie do rozbudowy Modlina, to CPL nie ma sensu, bo Modlin będzie BLIŻEJ Warszawy. Dlatego absurdem jest budowa drogiego w użytkowaniu CPL-u, bo nikt nie będzie miał szans z płacącym niewiele Ryan-em w Modlinie.
To tylko pokazuje jak nieprzemyślanym projektem jest CPL. Zresztą w kraju, w którym dominują LCC z biletami za mniej, niż 200 zł koszt rozbudowy lotnisk powinien być kryterium nr 1.
Zaś LOT i PPL tak prymitywnie usiłowały zniszczyć Ryan-a i Wizz-a, że zemści się to na Polsce i Locie. Wypowiedzi o administracyjnym podziale ruchu, cisza od 23:30 ostentacyjnie uderzająca w Wizz-a.
gość_b5730
2018-01-19 21:15
gość_1deac; Ja się zastanawiam co będzie z LOT-em i PPL po zaskarżeniu do Brukseli. Obecny rząd i jego poplecznicy mają nie lepsze notowania w Brukseli. LOT nie mógł otwierać nowych połączeń jak był na skraju upadku, cudem uniknął konieczności zwrotu dofinansowania.
Jak widać w powyższej analizie, lotnisko Modlin przynosi zyski. Po rozbudowie zyski jeszcze się powiększą. W innych dużych bazach Ryanaira lotniska i lokalna turystyka tylko korzystają na przewozie pasażereów. Czemu w Polsce nie miałoby być podobnie?
gość_c4488
2018-01-19 18:53
Ryanair to cwany lis.zbudowano mu lotniko za panstwowe pieniadze gdzie mazowsze nadal jest sporo na minusie a zarabia tylko przewozik.A jak nie moze zarabiac wiecej to domaga sie rozbudowy,
gość_77ecf
2018-01-19 18:21
Jeżeli sprawę rozpatrzy Bruksela, to na korzyść tylko Ryanaira. Obecny rząd PL ma na pieńku z brukselą, a zagrania PPL sa czysto polityczne! Nie ma co, PPL popłynie i jeszcze zapłaci milionowe kary.
gość_1deac
2018-01-19 16:16
Tyle że w Brukseli nie lubią FR i większość jego wniosków była odrzucana, a on sam karany za notorycznie granie na krawędzi prawa lub wręcz jego łamanie. Czarno to widzę.
gość_6eb5f
2018-01-19 15:37
Spektaklu PPL-Modlin ciąg dalszy
gość_5425a
2018-01-19 14:37
A w Brukseli nie lubią Francy, ciekawego jak to się skończy. Mam nadzieję że wreszcie węża się za tego Ryana w całej Europie.
usuniety
2018-01-19 14:30
"Dzisiejsza (19.01) wiadomość wydaje się być bezpośrednią odpowiedzią Ryanaira na wczorajsze zawiadomienie przez Polskie Linie Lotnicze LOT do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, dotyczące nadużycia pozycji dominującej przez lotnisko w Modlinie."
Redaktor Bujnik ma powazne problemy z logiką. Ryanair złożył skargę w grudniu 2017, a LOT wczoraj (styczeń 2018). Co nastąpiło po czym chyba dość łatwo ustalić.
gość_072e2
2018-01-19 14:03
Uff. Nie zawiodłem się. Ryanair wymiata i bardzo dobrze. Dosyć bolszewickich metod w gospodarce
gość_60e44
2018-01-19 13:53
Myśleli, że jak już sobie zaskarżą do UOKiK to Modlin się przestraszy. A z Brukselą łatwo nie będzie...