Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_39c5b
2018-01-24 14:20
i krzyczy o tym linia, która od lat doi państwo... to jeszcze hipokryzja czy już matrix.
gość_8d9e4
2018-01-22 20:52
Mam wrazenie ze nie wiesz jak się sprzedaje bilety w liniach lotniczych. Sprzedaje się je zazwyczaj w blokach. Każdy blok uruchamia się w zależności od czasu do wylotu i szybkości (wolnych miejsc pozostających w chwili sprzedaży).
Więc kilka tanich promocyjnych miejsc na początku nie oznacza ze sprzedają samolot ze stratą. Poza tym ich dochody nie biletowe są poniżej 20% więc one i tak nie zmieniają znacząco zyskowności. Zresztą często są to dochody które w innych liniach sa wliczone w cenę biletów (większy bagaż, posiłki, itp.). Wiec tak naprawdę to tanie linie rozbijają ci bilet na kawałki i sprzedają ci tylko to co chcesz kupić a nie wszystko.
A że lepiej zarządzają operacjami i maja niższe koszty to mogą dawać niższe koszty. Tak jak Biedronka czy Lidl jest w stanie oferować niższe ceny niż Tesco czy Carrefour.
gość_890fc
2018-01-22 14:59
gość_8d9e4: Jeśli mówisz o firmie, która utrzymuje się ze sprzedaży cen biletów, to prawda, ale bilety nie są jedynym źródłem dochodu FR. Supermarket też nie może stosować cen dumpingowych i też zarabia nie tylko na bułkach po 1 groszu, ale na wielu innych produktach. Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem, dlaczego to, czego nie toleruje się w handlu i ściga się przez UOKIKi, w lotnictwie kwitnie na potęgę. Nie mówiąc już o tym, że do dumpingu cenowego FR masowo dopłacają podatnicy.
gość_8d9e4
2018-01-22 14:17
6f52f
To że sprzedaż dumpingowa oznacza sprzedaż po cenach poniżej kosztow. A jeżeli sprzedajesz poniżej kosztow to raczej trudno mieć zyski.
Tymczasem Ryanair jest mega zyskowny - w zeszłym roku 1,3 mld UER na 6 mld sprzedaży. To gdzie tu dumping? Linie low costowe kalkulują ceny na bardzo dużym wypełnieniu samolotu. Jeżeli wypełnienie jest mniejsze to przenoszą samolot na inne bardziej dochodowe trasy.
gość_6f52f
2018-01-20 19:52
Co ma dochodowość linii do dumpingowych cen biletów?...
gość_25369
2018-01-20 13:00
gość_07e11
Ryanair i dumpingowe ceny biletów. Zastanów się co piszesz. Jedna z najbardziej dochodowych linii na świecie. Zwrot z inwestycji w okolicach 25%.
adam1987
2018-01-19 21:38
A czy poprzednia strategia PPL nie zakładała zwiększenia udziałów w Modlinie? Nagle sobie przypomnieli, że to lotnisko Ryanaira?
gość_350c4
2018-01-19 18:13
gość_1ed77: zastanów się co piszesz. 95-99% klienteli FR Lotem nigdy nie poleci, jaki ma to zatem sens z ich punktu widzenia? Pomijając to, ze osobiście uważam, ze merytorycznie taka skarga jest uzasadniona i to nie tylko w Polsce, to jest to wyłącznie element kampanii wyborczej, która ma uderzyć w samorządy. Te, w których jeszcze dobra zmiana nie zajęła stanowisk.
gość_1ed77
2018-01-19 15:14
Prawda jest taka: LOT chce wyrzucić Ryana z Polski, na początek z Wawy. Ma w du*ie ludzi, których nie stać na latanie drogimi liniami. Ma w du*ie tysiące ludzi z okolic N.Dw.Maz., którzy mają pracę i żyją z istnienia WMI. Ma w du*ie właścicieli knajp, hoteli, kin itp, którzy zarabiają na obcokrajowcach przylatujących do WMI Ryanem. Jest tego sporo wierzcie mi.
Rękami PLLu podpisuje jakieś listy intencyjne, że niby Radom itpitd. Nie wiem kto w to ma uwierzyć. Chyba Ci co głosują na tych, którzy rządzą LOTem i PPLem. Zero zdrowego rozsądku. Gdyby PPL nie miał udziałów w WMI to dopiero miałby przewalone. Możliwości rozwoju WMI są spore. PPL sztucznie blokuje jego rozwój, po to ma te 30 kilka procent udziałów. Ze strachu.
gość_60e44
2018-01-19 13:32
gość_07e11; Mnie tam akurat to odpowiada. Przynajmniej mogę sobie polecieć za normalne pieniądze i to bezpośrednio. A LOT-em akurat takiej możliwości nie mam. Nie stać mnie aby płacić 2000 zł za osobę za lot do Madrytu. Wolę Ryanaira, który jest pewniejszą i bezpieczniejszą firmą.
Jaką masz alternatywę dla tych co chcą taniej polecieć?
gość_07e11
2018-01-19 13:11
gość_5224a owszem, cennik w WAW sprzyja LOTowi, ale też każdej potencjalnej linii, która chciałaby tam oferować przesiadki. FR mógłby teoretycznie otworzyć tam swoją bazę i oferować przesiadki, problem polega na tym, że Ryanair potrafi pięknie wypełniać samoloty za dumpingowe ceny biletów i takie równanie w dół po prostu psuje rynek.
gość_e4358
2018-01-19 12:57
Nie ogarniam tego!
Nie jestem fanem Modlina, juz jego otwarcie było kontrowersyjne. Teraz obserwuje, że za wszelką cenę chce się uwalić to lotnisko, tylko po to aby przenieśc loty do Radomia...
Tylko nikt nie słucha linii. Wszystkie linie i LOT i czartery i low-costy stanowczo mówią, że nie będą latać z Radomia. Można teoretycznie przenieść ruch administracyjnie, ale wtedy nie przenosimy kogo chcemy tylko wszystkich po równo również LOT. Zachowanie Lotu w tej sytuacji jest mocno dziwne. Jak się Rysiek wkurzy to przeniesie wszystkie loty na okęcie. WMI splajtuje, ale PPL poniesie koszty upadku WMI ok 1/3 wtedy będzie dopiero ciekawie.
moherowy
2018-01-19 12:32
Kolejny odcinek serialu pod tytułem "Polska w ruinie, czyli jak PiSowcy niszczą wszystko, co niePiSowskie..."
gość_5224a
2018-01-19 12:04
Rozumiem ze LOT nie korzysta w WAWie z cennika zrobionego dokladnie pod nich?
gość_66a8b
2018-01-19 11:54
Załóżmy Modlin bankrutuje i kończy działalność. Ryanair przenosi wszystkie operacje na Okęcie. Efekt: szlag trafi przepustowość lotniska i rozwój LOTu od ręki zamiast w ciągu kilku lat. Okęcie będzie musiało przydzielić wolne sloty Ryanairowi a rozwój LOTu będzie zablokowany. A wtedy Milczarski się zorientuje nagle, że trzyma rękę w "kupie".
gość_50e94
2018-01-19 11:38
Gdyby nie wielka wtopa z pasem startowym oraz początkowy brak systemu ILS to plan o nazwie "Modlin" by był wielkim sukcesem, bo każdy przewoźnik by płacił tak około 25zł opłaty pasażerskiej, lotnisko już by było rozbudowane, obsługiwało co najmniej 5mln pasażerów i przynosiło milionowe zyski.. Niestety wyszedł jeden wielki blamaż, a infrastruktura po 5 latach nadaje się do remontu :/
gość_dcb4f
2018-01-19 11:17
inwestycja ma przynosic zyski i sie splacic w ciagu 10 lat a nie w najlepszej okazji pokrywac koszty! Nawet przyjmujac zysk WMI na poziomie 10 MLN EUR rocznie nigfy nie splaca inwestycji wartej 500 mln. kazdy prywatny zarzadzca zamknaly ta bude z hukiem... a pasazerowie 3mln?.... no coz LCJ, RDO, WAW przyjmie wszystkich.... no moze ucierpia niektore kierunki ale dla kogo? 70 % siatki to UK/IRL! Emigratow akurat stac na latanie z innych miast/lotnisk wiec dlaczego podatnicy maja dofinansowywac prywatnego przewoznika jakimkolwiek on bylby !
gość_540e6
2018-01-19 11:05
słabe....tonący brzytwy się chwyta...warszawskie linie lotnicze nie lubią konkurencji, więc kopia dołki
gość_072e2
2018-01-19 11:03
Nie trzeba być specjalistą żeby zobaczyć, że to normalna ustawka LOT-u z PPL-em. Jak to jest możliwe, że dwie państwowe firmy chcą wykończyć trzecią państwową firmę, żeby zrealizować swój cel. Za to powinien się wziąć prokurator bo to co się dziej to normalne przestępstwo. Trzymam kciuki za Modlin. Prawda zwycięży.
gość_e090c
2018-01-19 10:55
Bardzo dobra decyzja. Dla wszystkich zdziwionych - to jest biznes. Gdyby sąsiad za płotem naprawiał samochód 6 razy taniej niż wy z dopłatą od burmistrza to też byście mieli pretensje.