Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_39c5b
2018-01-24 14:59
skąd tylu tu fanów Radomia... czy to może LOT płaci za trolle. lepsze warunki? może w ILSie albo długości pasa czy ilości stanowisk?
gość_83076
2018-01-22 19:09
To jest efekt gdy towarzysze z jednej strony sceny politycznej walczą z towarzyszami z drugiej strony a najwięcej na tym traci pasażer a zyskuje zagraniczna konkurencja a szczególnie niemiecka. Jak PPL i LOT chcą naprawdę się rozwijać to muszą zacząć myśleć co jest najlepsze dla pasażera i to nie tylko z okolic Warszawy. W przeciwnym wypadku ludzie z regionów w przypadku braku połączenia P2P nadal będą wybierać loty przez inne huby a nie WAW a w przyszłości CPK. Sztuczne pozbywanie się konkurencji aby ułatwić życie LOTowi nic dobrego nie przyniesie.
gość_02c06
2018-01-21 01:42
Lotnisko Modlin tonie we mglach,i jego sytuacja jest coraz gorsza wzgledem sytuacji
okolo biznesowej atmosfery,rynek zweryfikuje wszystkie bledy jakie powstaly przy budowie ,projekcie,zarzadzaniu,tego lotniska.Port lotniczy Radom ma duzo lepsze warunki,potecjal,od Modlina.Osoby wypowiadajace sie nizej za lokalizacja w Modlinie ,buduja juz siatki polaczen na 5 lat do przodu,nie nowosc.
Jak zwykle rząd ma gdzieś potrzeby przeciętnego polaka i dba tylko o interesy "kolegów" w państwowych spółkach
gość_553e5
2018-01-19 18:20
gość_02c06
Modlin jest zablokowany jeszcze tylko przez 5 lat. Więc spokojnie może się rozbudowywać. Zanim ta rozbudowa się skończy może ustalić nowy cennik który nie będzie aż tak bardzo preferował największej linii. Zostanie tutaj Ryanair a i pozostałe low costy czy czartery będą wolały Modlin od Radomia.
Radom okaże się jeszcze raz mega wtopą. A PPL straci miliardy których nie będzie w stanie spłacić.
gość_60e44
2018-01-19 13:42
gość_02c06; Czy Ty myślisz, że Lufthansa, LOT czy inne tradycyjne linie wejdą do Radomia? Gdzie Ty żyjesz?
Wejdź na stronkę jakiegokolwiek regionalnego lotniska w Europie, np. Liverpool i sprawdź jacy tam przewoźnicy latają. Zdziwisz się jak zobaczysz jak dużo niskokosztowych linii tam jest. Porównaj potencjał siły nabywczej mieszkańca Liverpoolu i Radomia.
Radom na chwilę obecną nie istnieje. Żadna linia nie chce stamtąd latać. Gdyby tak było Ryanair dawno by tam był.
Póki co, Polaków NIE STAĆ na drogich przewoźników typu LOT, nie mówiąc o Lufthansie. Mniejsze lotniska muszą walczyć o utrzymanie LCC, bo tylko takie bilety mogą szansę się sprzedać.
gość_f225b
2018-01-19 11:21
ruszyla kampania widac ze maja taktyke, z jednej strony wyborcy Radomia sie zapala bo "wybuduja nam wielkie lotnisko".....z drugiej Struzik doprowadza do "ruiny Modlin" wiec pewnie cos kreci na boku itd. inaczej mowiac "Mazowsze w ruinie" ....
taka mala powtorka z kłamstw z wyborow 2015.....a po wyborach gdy przejma wojewodztwo mazowieckie, Radom zostanie wystawiony do wiatru /bo "ekonomicznie jednak nie oplacalne"/, a Modlin cudownym PiS sposobem "podniesie sie z kolan" za kase PPL i bedzie "sukces dobrej zmiany" itd.
a UOKik bedzie do wyborów "badał" sprawe.....a po wygranej, LOT wycofa skarge....
bardzo prosta strategia...wyborcza....
gość_88e0d
2018-01-19 11:13
super wiadomosc to wlasnie Radom 2 najwieksze Miasto w wojewodztwie po Warszawie co Radom ma najlepsze warunki atmosferyczne do latania i super wiadomosc ze z radomia latac bedziemy Dziekujemy polnoc Polski jest bardziej zaludniona i potrzebuje portu wlasnie z Radomia
gość_7ae0e
2018-01-19 09:41
Modlin powinien odkupić udziały od pseudo-państwowych spółek i iść własną drogą. Choćby pożyczając pieniądze od Ryanaira. Przynajmniej dzięki temu jest gwarancja dużej liczby połączeń i rozsądnych cen biletów.
LOT jest dla większości Polaków linią niedostępną (brak znaczącej obecności w regionie), wysokie ceny biletów, ciągłe incydenty z samolotami, opóźnienia.
Nie ma żadnej gwarancji, że po ewentualnej likwidacji Modlina ruch pasażerski przeniesie się do innych miast. Potencjał Modlina jest na tyle duży, że od dawna MOL mówił, że są w stanie zbazować o kilka samolotów więcej.
lysypiotr76
2018-01-19 02:45
Argument PPL że lotnisko w Radomiu ma większy potencjał gospodarczy, demograficzny i cokolwiek jeszcze wymyślą, ma się nijak do dzisiejszej rzeczywistości. Bo skoro jest tak jak mówi prezes PPL to dlaczego od listopada żadna linia i żaden samolot rejsowy nie lata z/do Radomia. Jest to wyłącznie decyzja polityczna a wszelkiego rodzaju ekspertyzy mające udowodnić wyższość Radomia nad Modlinem będą jedynie przykryciem politycznego tła. Dadzą jednak argument do wydania setek milionów złotych z naszych kieszeni na nikomu niepotrzebne lotnisko.
gość_02c06
2018-01-19 01:16
Lodnisko w Modlinie przez 10 lat jest zablokowane umowa z Rayanerem,dodatkowo jak byla pochopnie,szybko, wybrana lokalizacja kosztem Radomia ,spartolono wykonanie mieszanki pasa startowego,wszyscy pamietamy slynne prace z mloteczkami,pas nadal sie kwalifikuje do remontu lacznie z drogami kolowania,lada momet czekac kiedy zamkna lotnisko na czas calkowitego remontu.Wzywanie PPl do sprzedazy udzialow przypomina bicie glowa w mur,kto podpisuje takie umowy i zarzadza tym lotniskiem,czas na RADOM
gość_5b40f
2018-01-18 23:34
spółka będzie mieć kłopoty jak dalej ryanowi będzie dawać takie upusty, żadnej inny przewoźnik nie będzie do Modlina chciał latać
gość_251b0
2018-01-18 22:19
A tymczasem LOT złożył skargę do UOKiK na lotnisko w Modlinie.
zobacz link
gość_00546
2018-01-18 22:06
PPL chce wszędzie wykosić linie niskokosztowe bo LOT nie jest w stanie z nimi konkurować. Gdyby w Modlinie nie było Ryanair to by byli za rozbudową lotniska. Inny przykład to rozbudowa Radomia gdzie chcą wygonić linie niskokosztowe z Chopina. Tyle narobią że ludzie będą latać z regionów P2P albo przez inne huby w Europie a nie przez WAW albo CPK o ile powstanie. Nic nie robią dla pasażera tylko żeby pozbyć się konkurencji a za to zapłaci pasażer w Polsce a na dłuższą metę pasażer i LOT bo upadnie.
gość_35667
2018-01-18 21:48
Modlin powinien być rozbudowany, aby Ryanair zbudował znaczącą bazę umożliwiającą przesiadki. Większość społeczeństwa lata właśnie liniami LCC więc zasadne jest inwestowanie w te rozwiązania, które będą jemu służyły.
Ryanair jest akurat tym przewoźnikiem, który może zagwarantować znaczący wzrost liczby podróżnych, a co za tym idzie zyski ze strefy wolnocłowej, parkingi, co akurat ma miejsce w Modlinie.
gość_aefd8: A jacy to międzynarodowi eksperci są za Radomiem? Czy ktoś z zagranicy słyszał w ogóle o Radomiu?
Lotnisko, które jest meganiewypałem, a w które w dalszym ciągu pompuje się publiczne pieniądze. Zamiast zainwestować w Łódź, Lublin, władza urządza sobie igrzyska i buble na kształt 'dworca Intercity we wsi Włoszczowa'. Ale to takie myślenie: 'Nieważne czy ma sens, ale musi być.'
adam1987
2018-01-18 21:46
Czy oni zakładają, że Radom nie będzie musiał oferować takich warunków jak Modlin, żeby przyciągnąć przewoźników? Zakładam, że będą musiały być one znacznie atrakcyjniejsze niż na Okęciu. Nikt się nie przeniesie jeśli miałby płacić taką samą stawkę.
gość_ec29c
2018-01-18 20:47
Warto przypomnieć, że Modlin powstał pod wpływem ówczesnego zarządu LOT-u, który wyznawał teorię "innego klienta" (w domyśle nie płacącego za bilet).
I żeby motłoch latający LCC nie przeszkadzał "innemu klientowi" zbudowano Modlin. Na który przeniosły i Wizz i Ryan. Potem był problem z pasem i Wizz stwierdził, że zostaje na Okęciu. A Ryan postanowił negocjować.
gość_aefd8
2018-01-18 19:12
Lotnisko w Modlinie nigdy nie powinno powstać a na pewno w takim kształcie i z taka umowa z Przewoźnikiem.Polscy eksperci opowiadają sie za Modlinem a międzynarodowi eksperci (niezależni) opowiadają sie za Radomiem.
gość_48dfb
2018-01-18 15:39
gdzie polityka zastępuje zdrowy rozsądek tam cierpi Modlin
usuniety
2018-01-18 15:24
"Jednocześnie województwo stoi na stanowisku, że jeśli Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” nie jest zainteresowane dalszym istnieniem i rozwojem lotniska w Nowym Dworze Mazowieckim powinno odsprzedać swoje udziały na rzecz pozostałych udziałowców lub podmiotu trzeciego gwarantującego rozwój lotniska."
Ryanair z chęcią zostanie tym "trzecim podmiotem" ;-P