×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Raport: Ponad 40 mln pasażerów w Polsce w 2017 r.


Po raz pierwszy w historii polskie lotniska obsłużyły w ciągu jednego roku ponad 40 mln pasażerów. Porty lotnicze odprawiły w 2017 r. o ponad 17 proc. więcej pasażerów niż rok wcześniej.


15/01/2018 11:46
gość_f6c76 - Profil
gość_f6c76
  

gość_91eff - Profil
gość_91eff
  
niestety nie kazde " duze" lotnisko jest dochodowe co nie oznaczacza ze, powinno byc zamkniete.
15/01/2018 23:02  

gość_19b18 - Profil
gość_19b18
  
@gość_91eff Lista dochodowych lotnisk dziwnie pokrywa się z listą wymienioną przez gość_ae0fc. Jedynym wyjątkiem jest tu Modlin, ale to jest dość skomplikowana sytuacja i temat na osobną rozmowę.

Swoją drogą - tak, można się zastanowić nad sensownością lotnisk takich, jak Rzeszów, Szczecin czy Lublin. Ale nie jestem w stanie zrozumieć broniących "racjonalności" decyzji o otwieraniu portu lotniczego w Radomiu.
15/01/2018 20:54  

gość_91eff - Profil
gość_91eff
  
03057 malo ktore, polskie lotnisko zarobilo.
15/01/2018 19:54  

  
Celem lotniska nie jest przynoszenie dochodów. Celem lotniska jest umożliwienie/zapewnienie szybkiego i efektownego transportu ludzi i towarów na odległości które są czasowo niekonkurencyjne czasowo lub cenowo innymi środkami transportu.
Tak samo jak lotniska, tak kolej też co roku przynsi straty (infrastruktura itp). A ile rząd dopłaca do budowy i utrzymania dróg? Tu chodzi o komunikację i szeroko za nią idące benefity. Inaczej powinniśmy przestać kształcić uczniów w szkołach podstawowych, bo przecież nie jest to dochodowe.

Racja, największe lotniska obsługują ponad 90% ruchu. Ale to te 10% pozwalają na rozwój mniejszych, mniej zamożnych miast takich jak Szczecin, Rzeszów, Bydgoszcz, Lublin itp.
Nie każde lotnisko będzie na miarę Okęcia. Nawet na miarę Poznania. Nie każde będzie przynosić dochody. Ale wyobraźcie sobie dolinę lotniczą w Rzeszowie bez lotniska, ludzi jadących 6.30h ze Szczecina do Warszawy pociągiem (ach te remonty) czy mieszkańców Bydgoszczy jadących do Warszawy nim przesiądą się na lot do Londynu. LOT też zbiera grono pasażerów przesiadkowych z mniejszych krajowych portów lotniczych, które nie mają własnej siatki połączeń na tyle rozwiniętych by była konkurencyjna.

Tak więc przestańcie mówić o zamykaniu portów lotniczych. Niektóre są wybudowane w miejscach nierozsądnych (Radom), niektóre (moim zdaniem) nie muszą być budowane - CPK- a zamiast tego rozbudowywana WAW z równoległym pasem, a niektóre muszą się ogarnąć i dogadać z udziałowcami - Modlin.

Tak jak wszędzie, nie ma rozwiązania które uszczęsliwi wszystkich. Mam tylko nadzieję że Polska polityka transportowa mogłaby być prowadzona ponad politycznymi podziałami. W transporcie chodzi o to żeby łączyć.
15/01/2018 18:01  

gość_83076 - Profil
gość_83076
  
Kraków i Katowice, budować wspólne lotnisko, wszyscy na południu Polski na tym skorzystają, w wielkości siła a osobno guzik znaczycie w Europie. Wiem że PPL chyba wam na to nie pozwoli bo WAW a następnie CPK by na tym ucierpiały a oni chcą Polaków z regionów zmusić do latania przez WAW a nie P2P z regionów. Pyrzowice mają fatalny dojazd i nawet linia kolejowa tego nie zmieni bo będzie z objazdami a Balice za 20 lat i tak będą szukać nowego miejsca na lotnisko bo tereny pod kolejną rozbudowę się skończą.
15/01/2018 18:00  

gość_01c4d - Profil
gość_01c4d
  
To za rok Warszawa obsłuży minimum 17,5 mln, Kraków 6,5 mln, Gdańsk 5,25 mln, Katowice 4,5 mln, Wrocław 3,25 mln Poznań 2,25 mln. Oczywiście zakładając podobną dynamikę wzrostu. Nasze lotniska regionalne będą stawały się coraz poważniejszymi punktami na mapie dla tradycyjnych przewoźników.
15/01/2018 16:41  

gość_5a043 - Profil
gość_5a043
  
Ja wiem że KTW ze swoim potencjałem to i Atlantę łykną ale GDN niestety jeszcze nie teraz ;)
15/01/2018 16:32  

gość_03057 - Profil
gość_03057
  
co z tego, że Modlin jest na 5 miejscu jak ten port od tylu lat nie zarobił jeszcze ani złotówki
15/01/2018 16:31  

gość_33ba3 - Profil
gość_33ba3
  
gość_af8c9 niestety tak nie bedzie ani w 2018, ani w 2019, ani pewnie w 2020.
KTW beda sie pewnie trzymac dlugo na swoim dobrym, 4 miejscu, GDN tak samo na pozycji 3.
15/01/2018 16:27  

gość_ffe86 - Profil
gość_ffe86
  
W jaki sposób FR w Gdańsku może deklasować, jeśli W6 ma dwa razy większe oferowanie?

do ae0fc: masz jakiś problem z wypowiedzeniem słowa Gdańsk? :D
15/01/2018 16:13  

gość_f50ad - Profil
gość_f50ad
  
Łódź :(
15/01/2018 16:04  

gość_9ff70 - Profil
gość_9ff70
  
gość_af8c9 Nie badz taki do przodu, lotnisko w Pyrzowicach w 2018 obsłuży 4,5 mln a lotnisko w Gdańsku powyzej 5 mln, lekcja liczenia ;) Pozdrawiam
15/01/2018 15:59  

gość_8b301 - Profil
gość_8b301
  
@gość_af8c9 Nie rozpędzałbym się tak. Katowice muszą przez następny rok urosnąć o 18%, żeby być w tym miejscu, w którym Gdańsk jest dzisiaj, a w Gdańsku przecież też nie będą stali w miejscu. Uważam, że nawet jeśli Katowice prześcigną znowu Gdańsk, to jest to perspektywa lat co najmniej pięciu, a może i lepiej. Inna sprawa, że nie jestem przekonany, czy to się w ogóle stanie.
15/01/2018 15:55  

gość_8b301 - Profil
gość_8b301
  
@gość_063ac: Do Łodzi lata jeden samolot dziennie, więc nic dziwnego, że mieli dwa razy więcej pasażerów :D. A najśmieszniejsze jest to, że to nie jest żart...
15/01/2018 14:42  

gość_e083a - Profil
gość_e083a
  
@gość_f682f: dla lotnisk regionalnych nie jest istotne ile mają pax w roku, tylko czy przynoszą zysk czy stratę.
Jeśli lotnisko, które ma np. 0,5 mln pax w roku działa i nie przynosi strat (nie wymaga dotacji np. od samorządów) - to niech sobie nadal działa. Nie ma sensu go zamykać.

Moim zdaniem warto natomiast wprowadzić prawo, że wszystkie dotacje publiczne (państwa, samorządów) muszą być jawne i informacje o nich publicznie dostępne (np. na stronach portów lotniczych). To by wiele wyjaśniło w tych sprawach.

15/01/2018 14:34  

gość_af8c9 - Profil
gość_af8c9
  
KTW depczą po piętach GDN i pewnie to one w bieżącym roku zajmą trzecie miejsce na pudle. A GDN pewnie zajmie 4 miejsce za rok 2018.
15/01/2018 14:16  

gość_89b60 - Profil
gość_89b60
  
Trzeba zlikwidować wszystko poza Warszawą. Bo przecież Polska to tylko Warszawa.
15/01/2018 14:03  

gość_063ac - Profil
gość_063ac
  
Statystyki Olsztyna wydają mi się mało wiarygodne,co drugi dzień lata tam samolot ,a natłukli połowę tego co Łódź.
15/01/2018 14:03  

gość_f682f - Profil
gość_f682f
  
gość _7dced zgadzam się z tobą z tą tylko różnicą że oprócz Radomia i Zielonej Góry należy zlikwidować resztę lotnisk odprawiających poniżej 1 mln pax.Są nierentowne i bezsensowne.Ich rozwój jest na poziomie tempa chodzenia zółwia.Gdy powstanie CPL to już wogóle te małe lotniska padną na glebę.Nie warto w nie inwestować i wyrzucać pieniądze w błoto.To czysta megalomania i nic więcej.Przykro mi ale taka jest prawda.
15/01/2018 13:15  

gość_3e03a - Profil
gość_3e03a
  
Nie jest to zmiana zasadnicza, ale z Łodzi policzyliście wynik tylko w 11 miesięcy na z roku. W rzeczywistości było tam 207 tys pasażerów i 14% spadku w stosunku do zeszłego roku.
15/01/2018 13:08  

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie