Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_14e45
2018-01-11 12:38
kuba-gda - masz rację ;)
@Marcin14: Policzyłem dotację w przeliczeniu na 6 lotów tygodniowo i na liczbę pasażerów, którzy skorzystali z usługi... Podawanie dopłaty 250zł "na głowę" wyliczone dla LF=100% to trochę mydlenie oczu.
Liczba 50 pasażerów dziennie to uśrednienie - chyba lepsze niż dopuszczenie myśli, że są dni, w których po terminalu hula tylko wiatr bo nie ma w ogóle lotów :D
kuba-gda
2018-01-09 11:36
Już parę razy zwracałem uwagę na zdolności matematyczne autorów tekstów na pasazer.com
W 2016 IEG obsłużyło 9443 pasażerów
w 2017 obsłużyło 17702 pasażerów
czyli o 8259 pasażerów więcej w 2017 roku od liczby pasażerów w 2016
Pytanie o ile procent więcej?
Nastąpił wzrost o 87,5 procenta (a w artykule podajecie wzrost ponad 100 proc.)
Proszę wyprowadźcie mnie z błędu, jeżeli Wasza szkoła matematyki jest właściwa.
gość_6d1ee
2018-01-08 17:15
Ciekawe czy w 2018 roku zwiększy się liczba połączeń z Babimostu
Marcin14
2018-01-06 20:31
@dareck, trochę arytmetyka się nie zgadza, a była podana we wcześniejszym artykule o IEG. Koszt dotacji na każdy przelot to 12700 zł i w przeliczeniu na pasażera to około 250 zł. Oczywiście i tak to bardzo dużo. Ale nie znam warunków kontraktu i nie wiem ile samorząd dostaje z powrotem od LOT-u ze sprzedaży biletów (a te z przesiadkami mogą przynosić dobry zysk). Od niedawna jest też 6 rotacja tygodniowo i ona chyba już jest bez tej dotacji (?).
Ponadto dziennie (gdy są loty) jest obsługiwanych około 90-100 pasażerów, a nie 50.
Mimo wszystko jednak, przyszłe dotacje moglyby być przeznaczone na loty niskokosztowe np. do Anglii oraz ewentualnie na loty do LWO jak tylko loty do WAW staną się bardziej rentowne. Myślę, że w tym roku wypełnienie będzie dalej wzrastać, co przyczyni się do otwarcia drugiej rotacji w dalszej perspektywie (np. S19). Dlaczego? Bo generalnie pasażerski ruch lotniczy rośnie w Polsce obecnie bardzo szybko.
Ile? 12 milionów za 22 miesiące latania 6 razy w tygodniu (łącznie 1144 loty)? Przecież to wychodzi ponad 10 tysięcy zł dopłaty za jeden przelot, czyli jakieś 350zł na pasażera... I to wszystko po to, żeby móc emocjonować się "potencjałem" lotniska objawiającym się oszałamiającą liczbą 50 obsłużonych osób dziennie? Niesamowite...
Marcin14
2018-01-06 00:31
LF=63%
Spokojnie, za rok czy dwa LOT doda drugą rotację, jakiś low-cost wejdzie z lotami 2x w tygodniu do Wielkiej Brytanii i będzie 100k rocznie do 2021 r. Jednak na więcej niż 160-200k pax rocznie docelowo na tym lotnisku nie ma co liczyć i to nie przed 2025 rokiem.
adam7691
2018-01-05 14:27
powiem, że to lotnisko jest potrzebne, gdy miesięczny wzrost wyniesie 1k %,
przy okazji, czy ktoś może określić jaki jest LF na tym połączeniu
gość_063ac
2018-01-05 12:39
Cóż z tego,że jest wielki skok o 100% w górę jak roczny wynik 17,7 tysięcy jest ogólnie bardzo marny.
gość_fb906
2018-01-05 10:41
Więcej pasażerów w ciągu kilku dni wozi autobus miejski w moim mieście niż odprawia lądowisko w Zielonej Górze przez cały rok.Lotnisko nierentowne do natychmiastowej likwidacji.
usuniety
2018-01-05 10:32
Ktos wie jak mniejwiecej wyglada proporcja pax P2P oraz via WAW? I najpopularniejsze przesiadki?
"- To pokazuje, że lotnisko w Babimoście ma ogromny potencjał i warto w nie inwestować. Ten wynik świadczy o tym, że Lubuskie potrzebuje portu lotniczego – skomentowała wynik lotniska, marszałek woj. lubuskiego, Elżbieta Anna Polak." - Miś 2 - reżyseria Stanisław Bareja.