Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_01be6
2018-01-08 22:31
Przepustowość WAW to sprawa PAŻPU sprawność kierowania ruchem słaba. Ciężko porównać na przykład z Wiedniem gdzie jest o niebo lepiej.
kokodzambo
2018-01-07 12:21
Absolutnie nie mowie ze zmiany nie przynosza efektow, ale napewno nie na taka skale, niemniej jednak zeby to pokazac musielibysmy porownac skonsolidowane sprawozdania finansowe, jestem dziwnie spokojny ze juz nie byloby tak rozowo! Nie krytykuje, nie narzekam bo uwazam ze powinnismy miec narodowego przewoznika, ale czytanie jakich to zyskow nie generuje na dzialalnosci podstawowej powoduje u mnie bol glowy. Idealnym przykladem jest fakt, ze zadna firma leasingowa nie chciala przyznac im finansowania bez poreczenia skarbu Panstwa, a sama oferta jest niebotycznie droga...ale na horyzoncie pojawia sie kolejny polityczny sukces - polska grupa skupiajaca w sobie wszystko co lotnicze z nowo-powstala spolka leasingowa - dzieki takiemu zabiegowi koszty zwiazane z leasingiem samolotow beda mogli ograniczyc o ok 30-40% bo sami beda je finansowac :) Tak wiec zawirowania polityczne w naszym kraju moga doprowadzic do sytuacji, ze z totalnego dna LOT zostanie malym gigantem :)
gość_ae0fc
2018-01-07 10:27
@kokodzambo
1) Zmiany wprowadzane są od 2013 roku, gdy prezesem został Mikosz. Koncentrował się na ograniczeniu kosztów, wycofał loty z regionów do hubów Lufy, wprowadził 6 fal przesiadkowych na Okęciu, wprowadził chartery zimą na Dreamkach.
2) Milczarski dalej ograniczał koszty, powrócił na Newark, wynajął samoloty na początek sezony letniego wiedząc, że 788 przyleci w sierpniu, przelobował 10 zł za przesiadkowicza.
Plus miał olbrzymie szczęście, bo spadła cena ropy i paliwa lotniczego (tu macie za tonę w $, pamiętajcie o opóźnieniu wynikającym z kontraktów zabezpieczających):
2012 1 025
2013 995
2014 960
2015 530
2016 430
Wielkim błędem Milczarskiego jest próba budowy Wielkiego Lotu, rzucanie rękawicy Lufie i stawianie na CPK i przesiadki. LOT powinien mieć niszową strategię i korzystać z ograniczonej przepustowości Okęcia (ograniczona jest też dla konkurentów). Ja rozumiem, że nie każdy kończył ekonomię i może to dla Was nie być oczywiste, ale właśnie ograniczona przepustowość Okęcia jest najważniejsza dla przetrwania LOT-u.
kokodzambo
2018-01-07 09:42
Czy zarabia to sprawa dyskusyjna...Przerzucajac wszystkie mozliwe koszty do spolek corek oraz sprzyjajace warunki na rynku moga spowodowac ze LOT bedzie "zarabiac" ale czy bedzie rentowny to juz nikogo nie obchodzi. Nie ma mozliwosci zeby spolka w dwa lata z takich strat wyszla na taki plus, to jest ekonomicznie nieosiagalne! Sukces polityczny da sie zrobic ze wszystkiego, takze i w tym wypadku a tylko o to tu chodzi. Tak czy inaczej efekt jest taki ze sa nowe polaczenia, nowe samoloty i jakos idzie powoli do przodu. Dla mnie bez roznicy bo niestety ale jest to dla mnie linia ostatniego wyboru...
Cieszy fakt, że LOT wreszcie na siebie zarabia i może się rozwijać oby tak dalej.
A teraz z innej beczki posiada ktoś informacje czy LOT planuje pomalować jakiś swój B787 w np. barwy retro. Fajnie by taki np. 787-9 wyglądał :)
gość_ae0fc
2018-01-06 15:25
podejrzenia biorą się z niepublikowania sprawozdań finansowych
jakoś Ryan i Wizz publikują sprawozdania roczne i kwartalne, dodatkowo prezentacje dla inwestorów i imi korona od tego nie spadła z głowy
A LOT nie, nie wiemy jakie zmiany w rozliczaniu stosuje, nie wiemy w jakich walutach ma leasingi i kredyty. Dlatego ja tylko przypuszczam, że być może LOT w 2016 i 2017 miał w ogóle zysk.
usuniety
2018-01-06 12:29
Jak zwykle prawie sami "fahofcy" na forum. Tak trudno użyć googla i coś doczytać?
Audyt sprawozdań finansowych zawsze przeprowadza podmiot zewnętrzny - biegły rewident.
Strukturę rachunku zysków i strat można znaleźć na Wikipedii. Dzięki temu można dowiedzieć się co to ta "działalność podstawowa".
Rozumiem, że niezalogowani generują duży ruch ale to portal branżowy i redakcji powinno zależeć na odpowiednim poziomie komentarzy. Inaczej będzie onetowo.
gość_62bbb
2018-01-05 21:50
Działalność podstawowa w przypadku LOT to przewóz pasażerów czyli wynik dobry zysk skonsolidowany to również operacje finansowe zbycie aktywów itp. Parę lat temu Lot miał zysk skonsolidowany ale stratę na działalności podstawowej, tzn tracił na przewozie pasażerów a zysk miał ze sprzedaży biurowca. Mam nadzieje że malkontenci to zrozumieją
jjemiolo
2018-01-05 18:12
Ja nie mam zamiaru tlumaczyc LO ale skad wsrod forumowiczow te ciagle podejrzenia ze cokolwiek sie dzieje to musi byc jakas sciema albo konspiracja? Rozumiem ze rzeczywistosc nie rozpieszcza ale moze by tak zalozyc troszke optymizmu i wiary w ludzi. Jak cos spiepsza to i tak sie dowiemy. Po co oskarzac kogos o cos zanim poznamy fakty?
gość_70b48
2018-01-05 14:27
Oby "działalność podstawowa" nie była taką udaną operacją, po której pacjent zmarł...
gość_7c3d6
2018-01-05 11:31
Wszystko niby pieknie wyglada, ale to tylko dzialalnosc podstawowa. Pokazcie pelne zestawienie i juz tak rozowo to nie bedzie wygladac. Po za tym pokazcie ile kasy jest pompowane po cichu przez PPL. Jak myslicie po co ta konsolidacja kilku spolek lotniczych w jedna..;) Poprzerzuca sie koszty i bedzie cacy..
Prawada jest taka, ze LOT nie stanal na nogi, tylko przepala pozyczki od nas wszystkich. To dopiero bedzie zaskoczenie jak bedzie potrzebna nastepna pozyczka jak juz pompowanie pieniedzy przez dochodowe spolki lotniskowe nie wystarczy (AMS i LS np).
gość_a3047
2018-01-05 11:06
@gość_1c339 - jakby LOT mial 28 mln pasazerów na budowę lotniska byłoby o wiele za późno.
Po co mieszać politykę z biznesem. Wszyscy by tylko przypisywali sobie sukcesy, a innym porażki.
gość_1c339
2018-01-04 22:25
Kto przeprowadzi ten audyt? Ktoś z zewnątrz czy to będzie ich własny audyt? Jak LOT będzie miał 4 razy tyle pasażerów co obecnie to wtedy jest sens budować CPK ale nie teraz. Póki co rozbudować Chopina. Dodatkowe terminale i nowy równoległy pas.
gość_f225b
2018-01-04 17:32
gość_7100f
On uratowal LOT za grube miliony z naszych podatkow....inaczej LOT by się skoczyl jak Malev Orbana
gość_172bb
2018-01-04 17:29
Niech żyje Prezes Kaczyński!
gość_074f1
2018-01-04 17:18
gość_7100f po co tak glupio klamac ???? tusk dal pomoc publiczna lotowi i za rzadow platformy zostala zrobiona restrukturyzacja ...
gość_074f1
2018-01-04 16:56
wow budujemy nowe lotnisko za 50 mld na 30 mln pasażerów dla linii ktora przewozi 7 mln i zarabia 300 mln ( przy bardzo tanim paliwie ) . ale super interes . tym bardziej ze w okolicach warszawy sa 4 lotniska juz .z tego dwa prawie niewykorzystane (lodz i radom ) a trzecie latwe do rozbudowy (modlin )
gość_7100f
2018-01-04 16:54
A Tusk chciał zniszczyć LOT.
jjemiolo
2018-01-04 15:13
Pozytywnie. Z dodatkowym sprzetem na 2018 ograniczona pojemnosc Okecia wydaje sie byc glownym problemem.