Rząd tworzy Polską Grupę Lotniczą

Rząd tworzy Polską Grupę Lotniczą W skład Polskiej Grupy Lotniczej wejdą najważniejsze firmy z branży lotniczej znajdujące się w portfelu Skarbu Państwa. Są to m.in. Polskie Linie Lotnicze LOT, LOT AMS - zajmujący się obsługą techniczną samolotów oraz LS Airport Services, odpowiedzialny za obsługę naziemną pasażerów i ładunków. PGL będzie posiadał formę spółki akcyjnej, a jej prezesem zostanie Rafał...
03/01/2018 08:52   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_1c339 2018-01-04 22:18   
gość_1c339 - Profil gość_1c339
Mam nadzieję że to zwiększy konkurencję na Polskim rynku transportu lotniczego. Ale mam również obawy że głównym celem PGL może być usuwanie zagranicznej konkurencji a wtedy Polski pasażer zobaczy co to znaczy i ile go to kosztuje.
gość_03057 2018-01-04 15:48   
gość_03057 - Profil gość_03057
a i jeszcze PS. mowiłem tylko o samolotach dla LOT, dla przypomnienia jest jeszcze NORDICA i jeszcze co najmniej 3 firmy z Unii Europejskiej ale o tym jak klepnięte wszystko zostanie
gość_03057 2018-01-04 15:45   
gość_03057 - Profil gość_03057
sugeruje w najbliższych tygodniach artykuł dlaczemu w Iralandii firmy leasingowe się otwierają i jakiego rzędu są to wartości podatkowe/pracownicze
gość_03057 2018-01-04 15:42   
gość_03057 - Profil gość_03057
1) pytanie za 100 pkt, ten miliard kapitału to jest miliard extra czy to jest suma kapitałów poszczególnych spółek? jeżeli tak to ile obecnie one wynoszą
2) to dygresja ... LOT posprzedawał spółki córki jak i wszystko co miał państwowym podmiotom po to by teraz to połączyć w całość
3) najciekawsze z tego wszystkiego to firma leasingowa, LOT w najbliższym czasie chce tudzież planuje pozyskać sporo nowych samolotów, do 2025 będzie to ok 80 dla samego LOT (odejdą Q400, E70, E75, E95, B734, B738) zostaną 787 8i9, MAXy + prawdopodobnie E95E2, jeżeli dojdzie do połączenia Embraera z Boeingiem a wtedy będą to negocjacje z 1 firmą to zamawiając taką liczbę, jest się już traktowanie poważnie, i na chłopski rozum jeżeli wielkie firmy leasingowe dostają spory rabat ale dokładają marżę to czy nie skalkuluje się taka firma?
Jeżeli też Polska się stanie Zieloną Wyspą tudzież chce się stać a to zapewne premier Morawiecki przekalkulował dlaczego w Iralndii jest zarejestrowanych ponad 50% firm leasingujących samoloty i dostosuje polskie prawo by polska firma nie była gorsza, to przy kwotach samolotów jak i ich ubezpieczaniu w firmach z siedzibą w PL czytaj np. PZU można sporo ugrać na podatkach. Polecam wygooglać np na wikipedi hasło Aircraft_lease, firmy leasingowe parkują swoje samoloty też u siebie, znowu dochodzą wszelakie opłaty lotniskowe.
4) Dlaczego np LOT ubezpiecza samoloty w Lufthansie i bardzo duże kwoty np takie PZU omijają? a mowa o bilionach euro
5) Coraz więcej firm lotniczych przenosi swoje centra do PL, czy to call center, serwisuje samoloty w PL o serwisach silników nie wspominając więc skoro rynek lotniczy to biliony bilionów to gra jest warta świeczki by chociaż miliardy z tego mieć w podatkach a o zadowolonych pracownikach nie wspominając
gość_f4ea6 2018-01-04 10:48   
gość_f4ea6 - Profil gość_f4ea6
Cieszę się wraz z tymi którzy cieszą się że PGL kupiła tanio B737 Max, ale niestety tak się (na razie nie stało). Informacja była tylko iż "dla przykładu, za 1 mld zł można kupić od producenta pięć Boeingów 737 MAX 8", a więc to nic potwierdzonego, co więcej sam Milczarski podał tylko że "że miliard złotych wystarczy, żeby u producentów wynegocjować atrakcyjne warunki pozyskania pierwszych kilku samolotów pasażerskich". Padła też informacja że decyzji co do floty jeszcze nie ma.
A ja sam osobiście mam wątpliwości co do powodzenia tej inicjatywy, bo firmy leasingowe pozyskują zazwyczaj dziesiątki, a nie kilka samolotów i dzięki temu mogą uzyskać spore zniżki. Kupując kilka samolotów trzeba więcej zapłacić, a to oznacza że później drożej wynająć niż konkurenci. Pytanie więc czy znajdą się klienci, chyba że doić się będzie LOT wynajmując mu te samoloty, co skończyć się może tylko tak jak w czasie kiedy LOT wynajmował samoloty Centralwings za cenę powyżej rynkowej.
scrillo 2018-01-03 23:57   
scrillo - Profil scrillo
29954: miliard PLN na pięć 737-8 Max to dobra cena. 1 kosztuje powyżej 100 k USD więc nawet pół miliarda USD to juz 1.7 miliardów PLN. O 700k mniej niż katalogowo.
gość_7d25a 2018-01-03 21:02   
gość_7d25a - Profil gość_7d25a
Jak na moje oko będzie dzięki temu wysoce rozwinięta kreatywna księgowość.
gość_91eff 2018-01-03 20:03   
gość_91eff - Profil gość_91eff
ciekawe czy spolki lotnik1 oraz lotnik2 takze wejda do tej grupy :)
gość_ae0fc 2018-01-03 18:35   
gość_ae0fc - Profil gość_ae0fc
Tak na poważnie to firma leasingowa powinna należeć do PKO BP lub Pekao SA. Być może jako zagraniczna spółka córka.

Ten miliard na własną firmę leasingową to bardzo ryzykowny manewr dofinansowania i UE może nie tylko go zablokować, ale też odczekać i nakazać natychmiastowy zwrot nielegalnej pomocy publicznej. To MEGA, ale to MEGA ryzyko dla LOT-u.

Memento MALEV...
prawalotkamiketango 2018-01-03 17:15   
prawalotkamiketango - Profil prawalotkamiketango
Czemu w tej grupie nie ma PPL-u???
gość_bb02f 2018-01-03 16:52   
gość_bb02f - Profil gość_bb02f
Tylko się cieszyć, wreszcie się to rozwija i idzie to w dobrym kierunku. Jak się zwijal LOT to był na na forach krzyk, jak się rozwija też głupie podsmiwajki. Forumowicze proszę normalną merytoryczną rozmowę a nie nic nie wynoszące wpisy.
gość_fede1 2018-01-03 16:42   
gość_fede1 - Profil gość_fede1
Dołączyć jeszcze CPLa!
gość_29954 2018-01-03 15:19   
gość_29954 - Profil gość_29954
Stworzony zosanie potworek który kiedyś znów będzie dzielony. Decyzje będą polityczne a nie ekonomiczne. Już widzę jak obce linie lotnicze będą oskarżać PPL o faworyzowanie LOT (to zresztą już się dzieje). Będą podejmowane chore decyzje o np. rozbudowei Radomia bo tam akurat władza chce odbić miasto z rąk PO.
Nasz premier zapewne nie orientuje się jak działają te firmy leasingowe. Większość siedzi w rajach podatkowych typu Irlandia. Jeżeli ta firma miałaby konkurować z tymi gigantami trzeba będzie dac im preferencje podatkowe, zmienic przepisy itp. Zdaje się że ściągalność podatków spadnie :-)
Miliard na zakup 5 B737? No jeżeli będą kupowac po takiej cenie to nie wróżę sukcesów.
gość_e0b04 2018-01-03 14:49   
gość_e0b04 - Profil gość_e0b04
Jestem ciakawy tego sezonu, Juz styczen a cv do lsas jakos po raz kolejny nie wplywaja. W ubieglym roku pomimo oddania czesci operacji dla Wasu Lot mial rekordowe opoznienia. ZoBACZYMY JAK BEDZIE W 2018.
gość_c735b 2018-01-03 13:49   
gość_c735b - Profil gość_c735b
Uważam, że Pan Premier nie poszedł niestety na całość. Powinnien jeszcze dodać w skaład tej grupy firmę budujacą polskie samoloty elektryczne, które będa leasingowane przez firmę z tej grupy LOT-owi.
lysypiotr76 2018-01-03 12:17   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
To ruch w dobrą stronę. Tak naprawdę to powrót to struktury podobnej sprzed restrukturyzacji LOT-u. W skład powinna wejść również firma zarządzająca lotniskiem Chopina PPL. Ciekawe jednak kto ,,wyłoży'' ten 1,2 mld. zł. ? Jeśli jakaś firma zależna od Skarbu Państwa to będzie to lepszy zabieg niż gdyby pieniądze wyłożyło samo państwo. Wtedy LOT wchodząc do grupy mógłby mieć kłopoty z KE. Przypomnę, że przez 10 lat LO nie może dostać wsparcia od państwa.
mluben 2018-01-03 11:52   
mluben - Profil mluben
Jak to calkiem niedawno fajnie porownano: w 5x mniejszym Enter Air siedzi w administracji 50osob a w LOT 1000! Teraz bedzie kolejne 1000 do obsadzenia. W CV obowiazkowo: posiadam legitymacje partyjna KCPiS
gość_ae0fc 2018-01-03 11:16   
gość_ae0fc - Profil gość_ae0fc
Jestem zawiedziony!

Powinni byli powołać NARODOWĄ Grupę Lotniczą ;-))
camilio 2018-01-03 10:31   
camilio - Profil camilio
Czemu nic od wczoraj nie piszecie o danych finansowych LOT za 2017?
gość_bc921 2018-01-03 10:26   
gość_bc921 - Profil gość_bc921
Powołują kolejnego państwowego molocha, którym będzie zarządzać wątpliwej klasy manager. Oczywiście Prezes Milczarski przypisuje sobie całą glorię i chwałę chwaląc się pięknym wynikiem nadziałalności podstawowej LOT, ale prawda jest taka, że było by dziwne gdyby zysk nie był duży skoro paliwo jest praktycznie bardzo tanie. Mało kto nie ma zysku. Było by problemem, gdyby go nie było.

Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy