Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
jjemiolo
2017-12-26 01:42
Nie wiem czy zwrociliscie uwage na kolejne wydluzenie czasu lotow miedzy WAW a BUD i PRG. Jeszcze latem tego roku rozklad do BUD byl na 1:20 (niezaleznie od typu maszyn), z BUD 1:15 lub 1:20. (zaleznie od lotu). Do PRG bylo 1:15 lub 1:20, zas z PRG 1:10 lub 1:15. Ten sam sprzet, wiec jedynym wytlumaczeniem jest sztucznie wydluzanie rozkladu by w ten sposob obnizyc statystyke spoznien spowodowanych albo napietym grafikiem operacji maszyn lub rosnacym tlokiem na Okeciu.
gość_d52ff
2017-12-25 23:15
Rentowność nie oznacza, ze każdy rejs na pełne obłożenie...
usuniety
2017-12-25 23:08
7a494: Dokladnie to wigilia. BUD to nie kuerunek zarobkowy. Popatrz np. na loty na Wyspy w tym okresie-loty do Polski wypelnione po dach, w druga strone juz nie, ale to tez sie juz powoli zmienia. W BUD niema takiego ruchu. A jesli chodzi o kierunek do KRK to jednak lot wewnatrz PL, ludzie lataja na narty, w gory, do rodziny...
gość_050f9
2017-12-25 20:26
gosc_7a494: o tej porze i tego dnia z WAW do KRK lecą jeszcze masowo emigranci z krajów zachodnich, więc 100% obłożenie nie dziwi. 12 pasażerów z Budapesztu to faktycznie dość mało nawet biorąc pod uwagę specyficzny dzień i rozkłady lotów, ale z drugiej strony emigrantów jest tam jak na lekarstwo, a nie pod nich jest to połączenie.
gość_1dac7
2017-12-25 16:50
Sama Wigilia czy Boże Narodzenie nie są w pełni miarodajne. Ale weź sobie sprawdź np wylot w środę tuż po Świętach i powrót w Nowy Rok. Ceny do BUD na lot przedpołudniowy i popołudniowy przekraczają 1300 zeta, a z BUD na pierwszy lot brak biletów w eco, a na dwa kolejne ceny powyżej 1300 zł i powyżej 1000 zł, więc z rentownością tego połączenia nie jest chyba aż tak kiepsko.
gość_7a494
2017-12-25 09:55
Ciekawi mnie jedna rzecz... Wczoraj (tj. 24.12) leciałem LO536 z Budapesztu. Długo zastanawiałem się nad rentownością tego połączenia, ponieważ w sumie na pokładzie było 12 pasażerów. Proszę sobie wyobrazić moje zdziwienie kiedy następnego dnia przeczytałem ten artykuł. Rozumiem, że to była wigilia i obłożenie może nie być miarodajne, jednak już lot do KRK był wypełniony w 100%, do tego stopnia, że bagaże części pasażerów przyleciały następnym rejsem.
gość_fef1d
2017-12-24 14:51
do piorun ! Sorry nie wiedziałem, że w KRK to jeszcze furmankami jeździcie - masz racje 3 godziny furmanką to się nie da!
gość_ec29c
2017-12-23 12:25
piorun
NIE UDAŁO BY SIĘ, bo i Wizz z KTW i Ryan z KRK już próbowali.
Budapeszt to drogie lotnisko, koszt opłat na pasażera to jakieś 120 zł, drogie są taksówki do centrum, z grubsza kolejna stówa (a metro nie dojeżdża). Prawdopodobieństwo, że komuś się uda jest niskie, ja myślę, że Praga też się nie utrzyma.
Nie domagajmy się od LOT-u połączeń europejskich, bo ich (połączeń europejskich realizowanych przez LOT) nie potrzebujemy. Kraków ma wspaniałą siatkę połączeń: Ryan jest tani, zaś hubowi zapewniają doloty do swoich hubów. Plus EasyJet.
Do gość c63f8 - W 3 godz. z Krakowa do Budapesztu to tylko Ty potrafisz, innym zajmie to zdecydowanie więcej.Jak wam bogaczom mało pięć razy dziennie plus Wizz latać w tamtym kierunku, to wydaje mi się ,ze jeden samolot z KRK lub KTW dałoby się zapełnić mniej bogatymi pax. z południa. Lot mógłby na próbę połączyć jedną krajówkę z póżniejszym lotem
do stolicy Węgier, tak jak dawniej było z VIE.
jjemiolo
2017-12-23 00:11
@adam1987: masz racje bylo zapowiadane 6. Moze 6 jest niepotrzebne albo nie ma sprzetu. Piec i tak stanowi wzrost oferty. Sa dopasowane na wszystkie fale z/do WAW, ale nadal czas na przesiadki z BUD i PRG na popoludniowe Atlantyki jest troche dlugi - blisko 3 godz. lub dluzej. Owszem w ten sposob szansa na tranzyt jest wieksza nawet przy opoznieniu, ale okolo 2 godzin byloby bardziej konkurencyjne wobec innych wezlow. Rowniez wieczorne odloty do PRG i BUD moglyby byc nieco pozniej by dac wieczej czasu na tranzyty ze wschodu i Baltykow.
adam1987
2017-12-22 20:34
a czy ogłaszając loty do USA z Budapesztu nie mówili o zwiększeniu częstotliwości lotów z Warszawy do Budapesztu z 4 do 6?
gość_c63f8
2017-12-22 20:11
do gość_f5710 ! Jak to nic nie ma z południa? Wspaniała 3 godzinna droga to wystarczy! Myślisz, że w KRK są tacy bogacze co polecą za 1000 zł. do Budapesztu?
gość_f4eb3
2017-12-22 16:28
ja też cani nie zrozumiałem, czy ktoś jeszcze nie zrozumiał? mysle, że nie jestem ostatnim
gość_89939
2017-12-22 15:17
Jedyne połączenie dalekodystansowe Czech Airlines to ICN - Seul, ewentualnie da się pod to podłączyć Reykjavik Riyadh może też połączenia do Rosji - ale to raczej zasługuje na określenie średni dystans. Wesołych Świąt :D
gość_a2f30
2017-12-22 15:15
Racja, nie sprawdziłem dostępności lotów. Te kierunki są widoczne na liście destynacji OK, ale lotów nie ma.
Czyli dobre posunięcie LOT.
gość_cf21e
2017-12-22 15:08
@ gość_f2eed
Ładny z ciebie komik ;) Super destynacje CSA których nie ma LOT: Aarhus,Birmingham,Bologna,Bratislava,Kazan,Ostrava,Rostow,Samara,Strasbourg,Ufa,Yekaterynburg. Zobacz w odrowtną stronę..
Cała reszta wspólnych destynacji robiona z super częstowliością max 2 lotów dziennie... tyle w temacie.
jjemiolo
2017-12-22 14:53
@f2eed: Czy Twoj wpis sugeruje ze OK lata z PRG do: HAN, PEK, DXB, MEX i JFK? Kiedys tam byli ale nie ostatnio. Owszem lataja do ICN, ale nawet ich siatka europejska jest ubozsza niz LOTu, moze poza Rosja. Zreszta OK jest w rekach Travel Service. Moze jak policzyc letnie czarterowe trasy QS z PRG, BRQ,, OSR, PED uzbiera sie tego sporo ale to jalkby to sieci LO dodac siec ENTER i Small Planet.
gość_f2eed
2017-12-22 14:36
@cani - Europa, Hanoi, Pekin, Dubai, Meksyk, Nowy Jork, Seoul - poza uboższą ofertą do USA, Czech Airlines ma niemal taką samą ofertę jak LOT.
gość_2d466
2017-12-22 13:53
A kiedy loty z nocowaniem do Szczecina?!?!
gość_27113
2017-12-22 13:29
Podobno nie ma samolotów na częstsze loty do Wrocławia.