Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76
2018-07-16 14:08
Dubrownik pozostanie w siatce połączeń narodowego przewoźnika przez cały rok. W sezonie zimowym rejsy będą odbywać się cztery razy w tygodniu.
jjemiolo
2017-12-22 16:43
@f9d63: Jesli potwierdzi sie co mowisz ze DBV bedzie caloroczny to dla mnie niespodzianka. Owszem, zgodze sie ze sposrod wszystkich chorwackich miejsc nad Adriatykiem DBV jest najbardziej rozpoznawalny na calym swiecie ale poza sezonem, gdy turystow duzo mniej, DBV moim zdaniem przegrywa potencjalem z SPU czy RJK. Owszem z DBV niedaleko do Kotoru, Mostaru, czy Medzugorje, jak tez Chorwacja jest popularna wsrod Azjatow, ale czy to wystarczy poza sezonem? Jesli to sie potwierdzi LOT musi wiedziec cos wiecej.
Janecki, napisałem, że wolałbym, aby LO dotychczasowe destynacje rozciągnął do lotów 3x dziennie, a nie zaczynał z nowymi, szczególnie mniej niż 6x w tygodniu. Tak bym wolał z punktu widzenia podatnika (przetrwanie i rozwój LO, pozyskiwanie ruchu wysokopłatnego). Przy droższych biletach, które przewoźnicy oczywiście wolą, nawet kilkaset złotych różnicy na locie jednej osoby nie ma znaczenia, jeśli dzięki 3 połączeniom dziennie przez hub jest pewność dolecenia, bez straty dnia. To ważne przy lotach służbowych, które są z reguły z wyższych taryf.
Tu jest ryzykowny kierunek, bo małe szanse na ruch biznesowy czy najlepiej płatny - urzędniczy. Pewnie po sezonie letnim będzie wiadomo, czy połączenie zniknie na zimę, czy do następnego sezonu wakacyjno-czarterowego czy też przetrwa. Z punktu widzenia turysty-podróżnika - wolałbym więcej kierunków, nawet przy mniejszej częstotliwości, ale doświadczenie pokazuje, że to oznacza zabawę na krótką metę (vide fajna siatka Malevu). Niech nas sonduje w ten sposób (2,3,5x week) konkurencja LO ;-)
gość_f9d63
2017-12-22 10:52
Kto ci powiedzial o 3 lot ach dziennie? To beda 3 loty w tygodniu!po sezonie. Czytanie ze zrozumieniem sie kłania
usuniety
2017-12-22 10:36
Dobra, niech i bedzie calo roczne, wy sie nie martwcie o niskoplatny ruch poza sezonem LO ma dane ;) aguirre: to wolabys aby LO latal na tych samych trasach i jednynie dodalw ilosc lotow? Na poczatku zawsze zaczyna sie z nizsza liczba lotow zeby potem zwiekszyc, jak wchodzisz odrazu z 3 lotami dziennie to musi byc bardzo pewny sukcesu.
gość_f9d63
2017-12-22 07:25
@janecki DBV zostaje jako połączenie całoroczne 3xweekly po sezonie
usuniety
2017-12-21 23:59
aguirre: ale przeciez to loty sezonowe wiec polowa twojej wypowiedzi wgl nie ma sensu, Myslisz, zeby odrazu wchodzic na takiej trasie z 3 lotami dziennie? Zobacz chociazby na LH i wejscie do LCJ z 5 lotami tygodniowo. Mysle, ze jesli chodzi o tranzyt to bedzie raczej nikly a jak juz to wlasnie do USA i Azji, skad ostatnio duzo turystow przylatuje, a pod te loty rozklad juz jest b. dobry.
Śmiały ruch, chociaż kierunek z gatunku niskopłatnych poza sezonem. Plusy: 1) częstotliwość - nie ma ideału (wolałbym, aby LO umacniał się w istniejących destynacjach lotami 2-3 x dziennie) ale poniżej 6x tygodniowo wejście nie ma sensu, 2) podebranie ruchu innym przewoźnikom na tej trasie (w tym tranzytowego), 3) DBV to nie tylko samo południe Chorwacji ale i spory kawałek BiH, gdzie drogi są kiepskie i rzadkie, kolej jest na wymarciu a do SJJ latają tylko liderzy drogich biletów w regionie (moim zdaniem SJJ to byłby dobry pomysł, szczególnie w obecnym układzie politycznym), Bośniacy w znacznie większym stopniu niż Chorwaci jeżdżą na zachód za chlebem, 4) start tuż przed szczytem sezonu, co pozwoli na rozkręcenie kierunku, 5) może były dopłaty? Minusy: 1) ruch sezonowy, 2) niskopłatny po sezonie, 3) raz dziennie = mniej korzystna czasowo oferta tranzytów, niż konkurencja. Ale ogólnie Bałkany to teren do zagospodarowania, bo latają tam albo linie drogie w rodzaju OS, albo LCC, w sezonie równie drogie na kierunkach turystycznych. Więc szansa jest. Generalnie LO ma tam niezłą opinię.
gość_b2fa4
2017-12-21 19:37
JJemiolo: ja myślę, że chodzi nie tylko o Skandynawie czy Pribaltyke. Ten rozkład daje też dobre tranzyty na Amerykę i Azję. Zarówno Koreańczycy, Japończycy jak i Amerykanie czy Kanadyjczycy bardzo lubią wpaść do DBV na wakacje. I pewno dlatego jest aż 6 operacji, by w każdym kierunku były 3 tranzyty w tygodniu na long haul. A poranne rejsy wylotowe i wieczorne powrotne mogą wykorzystać dla ruchu polskiego i Pribaltyki.
jjemiolo
2017-12-21 16:41
Mocne wejscie LO do DBV. 6x na trasie typowo turystycznej to smialy krok. Wypada sadzic ze sa w dobrych ukladach z biurami turystycznymi. Jesli rozklad bedzie dobrze ulozony poza ruchem P2P moga byc szanse na tranzyty np. z Baltykow, ze wschodu czy Skandynawii.
usuniety
2017-12-21 16:10
fd3fc: Dlatego, ze wtedy dostanie nowe samoloty co pozwoli mu wgl na otwarcie takiej trasy, wiec to ty powinenes sie biznesu nauczyc. Jesli chodzi o zeglazy to przeczytaj artykol potem komentuj, Loty 6xweek, including sobota.
gość_15685
2017-12-21 16:05
gość_fd3fc: Złóż swoje CV w LOT. Z pewnością błyskawicznie zostaniesz prezesem.
gość_fd3fc
2017-12-21 14:29
Ale niestety widać że ktoś kto zarządza tą firmą(LOT) to chyba gość który powinnien sporo się nauczyć zarówno życia jak i biznesu - przecież bardzo dużo osób jeździ do Cro na majówkę czyli w tym roku od 28 Kwietnia - Sobota i pewnie samolot byłby w tym okresie pełny, i wtedy powrót 5 Maja też pełne samoloty, poza tym chyba w LOcie nikt nie zrwraca uwagi na to że do Cro jeździ bardzo dużo żeglarzy, a czartery to sobota-sobota....
Dubrownik ciekawa desctynacja, szkoda że nie po 1 raz w tygodniu z regionów
gość_d96bb
2017-12-21 13:37
To teraz czas na SKP, TUN, SKG, TIA, PDV, CAI!!
Go, go, go LOT Polish Airlines!
gość_d96bb
2017-12-21 13:36
To teraz czas na SKP, TUN, SKG, TIA, PDV, CAI!!
Go, go, go LOT Polish Airlines!
gość_5783d
2017-12-21 13:16
Ze Splitu taki kurort, jak z Dubrownika 2 największe miasto.