Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_93d54
2017-12-20 19:23
Jak na 25 lat obecności w tym porcie to ŻENADA i nic więcej!
gość_ffe86
2017-12-20 16:10
W Gdańsku Lufthansa dodaje tygodniowo MUC+7 oraz FRA +4
gość_06c6e
2017-12-20 11:21
gość_05844: dokładnie, Lufthansa rozpycha się w portach regionalnych w Polsce, a LOT w Niemczech, taki urok linii sieciowych.
gość_32ab1
2017-12-20 10:44
Tylko z czego się tu cieszyć? W chwili gdy u nas pojawia się dopiero Monachium z jakąś Lufthansą (które już dawno powinno być) w tym czasie KRK zasysa już linie z Bliskiego Wschodu/Azji czy nawet z Zatoki Perskiej. Więc gdzie my jesteśmy?
jjemiolo
2017-12-20 02:02
Czy nie jest w koncu tak ze KTW od jakiegos czasu nie mialy bezposredniego MUC a teraz beda miec czyli plus? LH dodala loty do KTW i do KRK czyli nikt nie powinien sie czuc pominiety. Oba lotniska dobrze sie maja.
gość_f646f
2017-12-20 01:13
gość_24121: Ostrava ! :D
gość_05844
2017-12-20 01:08
Jeśli: zauważ, że jeszcze rok temu LOT latał do 4 miast w Niemczech. W tym roku otworzył połączenia do kolejnych 2: STR, TXL oraz ogłosił NUE. Wszystkie trzy 2 dziennie. A TXL lataemma wzrosnąć do 3. Na LinkedINie pokazali siatkę niemiecka i napisali "Get ready for more". Czy to oznacza, że pojawi sie wkrotce kolejne miasto niemieckie dokąd będzie latał LOT, który upodobał sobie teraz mniejsze miasta w Europie i wywozi ruch biznesowy i tranzyty do CEE, Azji i Ameryki?
KRakowiak
2017-12-19 21:28
@gość_24121, czy to może chodzić o ogłoszoną tutaj na portalu Łódź? ;)
usuniety
2017-12-19 21:07
Kelo: o tym wzroscie oferowania to juz sie nie pograzaj. To moge tak samo mowic, ze w LCJ, gdzie LH zapowiedziala loty 5xW jest symboliczny wzrost a wrecz redukcja, bo Adria jeszcze rok temu latala 12xW. Wypowiedz o nowych polaczeniach przez ostatnia dekade niewiem jak skomentowac. Myslisz, ze przez ostatnia dekade LO nic nie dodal z KTW/KRK? A jesli konkurencja tak wchodzi drzwiami i oknami to powiedz mi jakie nowosci w KTW zawitaly? Ach, nie mozna tez oczywiscie zapomniec o lotach KRK-GDN, czy Chicago, bo jak juz w swoich wypowiedziach bierzez KRK i KTW pod uwahge jako "jednosc" to trzeba brac i to pod uwage.
spotter10
2017-12-19 20:57
Mały off-top, ale skoro już o tym gadacie - od S18 będzie 4xdziennie GDN-MUC. Bilety można już kupować.
gość_24121
2017-12-19 19:31
Jeśli mówicie o tym że LH dziś naogłaszała to jeszcze nie koniec. Bo jutro ogłasza kolejne (też w promieniu 200km od KTW).
Pierwsze dwa pytania to do Lufthansy a nie do mnie, magicznej kuli nie mam, żeby wróżyć ile kursów w tygodniu będzie większym a ile mniejszym samolotem. Poprawiłem, że kursować będą obie maszyny (co jest zgodne z artykułem) a nie tylko jedna CRJ, więc uważam, że to było jak najbardziej na miejscu. LOT lata głównie Dashami albo jeszcze mniejszymi EMB170 lub porównywalnymi z dashem ->E175. Dlaczego uważam, że jest to symboliczny wzrost? ponieważ już dawniej było KTW-WAW 3x, a później była chwilowa redukcja do 2 teraz powrót do 4 (czyli 25% wzrostu realnie). Wliczając zarówno okres przejściowy restrukturyzację LO i późniejszą bardzo dobrą koniunkturę przewoźnik dodał realnie 1 lot na małej maszynie do regionu KRK/KTW, podczas gdy konkurencja wchodziła drzwiami i oknami i nawet nie da się tego podliczyć ile więcej już połączeń i częstotliwości zmieniło się przez ostatnią dekadę.... Konkurencja tych lotnisk to urojona w głowach napinaczy, to jest uzupełnienie się pełną parą o czym prezesi mówili obu portów. Użytkownicy latają raz z jednego raz z drugiego lotniska, widze to zarówno wśród wszystkich znajomych, rodziny, i widzę to także widzę w swojej pracy przy wprowadzaniu rezerwacji, ponieważ pewne usługi m.in dla wszystkich lotnisk świadczymy :P Nie porównuje oferty LH w tych portach tylko ją sumuję jako całość ponieważ jest to jeden duży makroregion zurbanizowany i przenikający. Tam nie ma jakiejś magicznej granicy, to są oni a to są my. Też w GDN doliczyłem się 6 nowych ale odjąłem 2 które są kasowane, więc dla mnie +4 jest do całości, chociaż tu akurat nie doprecyzowałem to mogło zmylić mój błąd.
usuniety
2017-12-19 18:54
Kelo: Po pierwsze: na zmiane LH loty na CRJ i A320, a wiadomo w jakim sensie na zmiane? Czy beda to rzeczywiscie loty np. A320 3 razy w tyg i CRJ 4 razy w tyg czy moze jak bedzie zapotrzebowanie to podstawia A320, podobnie jak LO podstawia wieksze maszyny do KTW jesli jest potrzeba? Bo jesli bedzie to drugie to twoj komentarz jest lekko nie na miejscu. Po drugie, jesli myslisz, ze dodanie 2 resjow dziennie to symboliczny wzrost to niewiem, jakich wzrostow oczekujesz... Po trzecie, o jakim duoporcie mowisz? KTW-KRK, z tego co widze to jest raczej konkurencja, a i niema co porownywac oferty LH w KTW i KRK, bo jesli tak to mozna rownie dobrze porownac oferte LO w KTW i KRK. Ja w Gdansku doliczylem sie 6 nowych polaczen. PZDR
Janecki: tak wybiórczego czytania to ja się nie spodziewałem.... ale jak tu odpowiedzieć użytkownikowi, który zaczął od słów "mało się znacie na lotnictwie, po czym w następnym zdaniu pyta o co chodzi w komentarzu z Dashami" czyli w myśl teorii nie wiem o co komuś chodzi i nie poproszę o sprecyzowanie czy dopowiedzenie-wyjaśnienie tematu, lepiej się z góry wypowiem, "że to oni się nie znają....". To jest jedna kwestia dot 1komentarza, którą miałem juz przemilczeć ale kolejny komentarz z ujadaniem mnie zmobilizował odpisać. Kwestia drugiego komentarza, którego też widzę nie przetrawiłeś jak należy.
Pierwsze primo CRJ lub A320 (więc na zmianę), a nie tylko CRJ będzie kursował z Katowic do Monachium o czym w artykule, po drugie pisałem o wzroście o 50% czyli +2 rejsy dodatkowe, a nie o zsumowanej całkowitej liczbie rotacji. Po trzecie pisałem o makroregionie z duoportem czyli KTW+KRK jako jeden potencjał ludzki przenikający się więc nie tylko dochodzi codzienny KTW-MUC CRJ900/a320 ale i dodatkowo codzienny KRK-FRA A320 i cała reszta połączeń z pd polski do niemieckich hubów, która jest lata świetle przed LOT i wysysają wszystko co można na dalszych trasach. Co do tematu GDN to pozwolę przypomnieć już ostatnio KTW przed redukcją połączenia samograja -> WAW-GDN by Ryanair) miało 2x szybszy wzrost, a teraz przypuszczam spokojnie 3-4x szybszy ale o tym się dowiemy na podsumowaniu roku. Źle myślisz nawet w ostatniej kwestii kierunków... Na dzień dzisiejszy czyli od połowy grudnia GDN będzie miał w ciągu najbliższego pół roku +4trasy, a KTW +8. Nie liczę czarterów które w GDN powolutku do przodu, a w KTW grzeją jak rakieta najszybciej w kraju. Czy jedno lotnisko przegoni drugie tego nie powiedziałem, wspomniałem o szarży w ich kierunku i że zrobi się ciekawa rywalizacja życząc powodzenia.
lysypiotr76
2017-12-19 17:39
Mimo malkontenctwa niektórych komentujących należy uznać nowy kierunek za sukces. Tym bardziej, że KTW nieczęsto mogą pochwalić się kierunkami otwieranymi przez tzw. linie tradycyjne. Częściej możemy usłyszeć o kolejnym kierunku otwieranym przez tanie linie.
usuniety
2017-12-19 17:02
Kelo: jak naoglaszali? czego? Mysle, ze liczba nowych kierunkow z Gdanska i Katowic jest podobna. O przegonieniu Gdanska przez KTW nie ma mowy. Nie porownuj lotu do Frankfurtu czy Monachium z lotem do Warszawy... Dashe LO 78 pax, CRJ 900 LH 88 pax, to rzeczywiscie wielkie, duze samoloty lol! LO lata na traise do WAW 4 razy dziennie wiec niewiem skad wzioles liczbe 2 rejsow dziennie? Jakie dwa dodadkowe loty LH? Z tego co widze to sa loty raz dziennie do Monachium?
PS: to do redakcji, moze byscie zrobili lekki update strony, tak by mozna bylo odpowiadac na indiwidualne komentarze, i tak by zarejestrowani uzytkowinicy dostali notyfikacje?
Na ogłaszali tego tyle w KTW na 2018, że kto wie czy nie będą szarżować na Gdańsk jak tak dalej pójdzie. Na Pomorzu to nie wiadomo nawet jakie wyniki są po wycofaniu 3x dziennie Francy do WAW. Nowości tj: Ryga czy Kijów na małych samolotach to zrównoważą może 1 były kurs dziennie do WAW na B738. KLM z drugą rotacją na średniej wielkości Emb i po 1 kierunku dodatkowym kierunku od FR i W6 z małą częstotliwością w tyg może uzupełnią lukę po 2 byłym dziennym kursie do WAW, a tu jeszcze czymś 3 byłą rotację do WAW trzeba uzupełnić. Jeśli liczyć, że uda się to zrobić lepszym wypełnieniem i czarterem ożywionym to dopiero w GDN na 0 wyjdą. ajajajajaj będzie się działo i nie będzie nudy, powodzenia w wyścigu.
Janecki: chodzi o to, że LOT nie ma floty, żeby rywalizować z Lufą o paxy w regionach i będzie się musiał obejść smakiem. 50% wzrost oferowania to wygląda dobrze tylko na papierku czyli 2 rejsy dziennie na jakimś małym samolociku 70kilku miejscowym.... Lufa odpowiada 2dodatkowymi rejsami dziennymi na dużo-dużżżżo większych maszynach, a cały czas mówimy o celowanie w jeden makroregion z duo-portem i o samą Lufthanse bez wliczania jej ogromnej grupy zakotwiczonej, żeby już nie kopać leżącego.
pawwoj: sorki a tym natłokiem info nie w temacie KTW, ale komentarze gości z opóźnieniem dodawane są i nagle wyskoczyły 3x komentarze KRK-FRA to nie byłem świadomy, że już spam leci i karmienie trolsów
usuniety
2017-12-19 16:03
Kelo, gość_94971: Wasze komentarze pokazuje jak malo wiecie o lotnictwie. Kelo: o co chodzi toie z tymi dashami i E-Jetami? gosc, LOT zwiekszyl oferowanie na trasie KTW-WAW o 50%, wiec przespac to chyba ty przespales wiadomosci.
wyluzowany
2017-12-19 15:49
gość_94971
hahahahahahahaahaha. Tyle.
To jest wątek o KTW-MUC a nie KRK-FRA.
Ja wiem, że i jedno i drugie ogłosiła LH ale nie mieszajcie tematów bo a) karmi to lubujących się w trollingu b) oprócz przewoźnika nie ma nic wspólnego z tematem