Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
No cóż, Airplane Lands In Toronto And Luggage In Atlanta - nie będę ich żałował. Do wszystkich 'husarzy' szukających teorii spiskowych co do Lotu czy Malevu - polecam lekturę materiałów źródłowych. KE już zablokowała przejęcie przez LH austriackiej linii NIKI, która tym samym podzieli los AB. W tym wszystkim dziwi mnie tylko to, że AF nie zainwestował w kupno AZ, aby nie dopuścić do osłabienia sojuszu i wzmocnienia konkurencyjnego?
gość_5fc1f - na szczęście Etihadowi nikt nic nie zwróci, ani za AB ani za AZ ;-)
gość_59bc2
2017-12-13 22:47
gość_68a86 FR monopolizuje rynek nie przez akwizycje, ale rozwija sie organicznie!!! W Irlandi nie pozwolono mu kupic Aer Lingus.
gość_65f34
2017-12-13 15:39
No to po Lufthansie...
gość_5fc1f
2017-12-13 09:09
ale jak tu nie porównywać, wszystkie dostały pomoc publiczną, Malev nielegalną i padł, LOT legalną i musiał się restrukturyzować, Air Berlin powiedzmy też legalną i obiecał zamknąć biznes a Alitalia sobie "fruwa" generując jeszcze większe straty.
Chyba jednak jestem zwolennikiem brytyjskich upadków, upadł MONARCH, firmy ubezpieczeniowe ściągnęły klientów i po krzyku, może to i drastyczne ale chyba najlepsze rozwiązanie, mniej szans na politykę i na potajemne wyprowadzanie majątku. Zakładając że LUFA kupi za 300 baniek Alitalie (bez zobowiązań) to kto odda i z czego 1 mld euro pożyczki? o wcześniejszym długu nie wspominam
No i gdzie tu konkurencyjność?
gość_81a5a
2017-12-12 22:42
Wreszcie ktos ogarnie ten wloski burdel, ktos mial do czynienia z ta linia? Ja unikam po kilku negatywnych doswiadczeniach jak moge. Na LH sie nigdy jeszcze nie zawiodlem.
gość_42ee9
2017-12-12 15:51
Monopolista podyktuje ceny jakie chce i nie jest to dobra wiadomosc.Zdrowa jest tylko konkurencja miedzy liniami a ta sie zmniejsza,Gosc a_ 3047 drazni cie to ze Lot odbil od dna? Nie wiem czy widziales kto jest namalowany na samolotach Lufy a potem mow o ksenofobii
Wszyscy jak widzę porównują te sytuacje z LOT-em i innymi liniami, które w ostatnich latach miały problemy. Jednak jak kolega niżej zauważył każda z tych sytuacji stanowi odrębną sprawę i jest indywidualnie oceniana przez Komisje. Decyzje co do tzw. udzielenia pomocy publicznej są kwestiami mocno delikatnymi i jednocześnie budzacymi duże emocje społeczne i polityczne. Bez dokładnego przestudiowania każdej z tych spraw i setek dokumentów te wszystkie dywagacje są typowym narzekaniem i marudzeniem.
Czym innym po wszystkim może się okazać sytuacja w jakiej znajdzie się Lufthansa i to czy nie osiągnie pozycji dominującej ( co jest zgodne z prawem) i czy nie będzie jej nadużywać ( co już zgodne z nim nie jest) ale to znowu długotrwała i skomplikowana procedura w Brukseli.
gość_adb55
2017-12-12 13:34
Ciekawe czy Alitalia zostanie nowym członkiem star alliance?
gość_adb55
2017-12-12 13:20
Gość_5fc1f: Lot nie musiał się restrukturyzować! Mógł ogłosić upadłość, zostać sprzedany za bezcen najpewniej LH. Teraz nie byłoby nic, a latalibyśmy teraz Lufthansą. Lot został uratowany. Porównywanie sytuacji Lotu do airberlin czy alitalii świadczy tylko i wyłącznie o ignorancji i kompletnej nie znajomosci tematu! Historie lotu, airberlin, alitalii, malevu czy estoniana to sprawy odrębne i nie mozna ich wrzucać do jednego worka!
gość_adb55
2017-12-12 13:11
To się związki doigrały... ciągłymi strajkami doprowadziły firmę do upadku. U Niemca bedzie inaczej - nie podoba się - do widzenia - połowa do zwolnienia, bedzie w czym wybierać :D
gość_fede1
2017-12-12 12:54
@gość_35c26: Tzw. blue banana.
gość_66a8b
2017-12-12 11:50
A kto przejmie Lufthansę, gdy ta się udławi... O ile AirBerlin jeszcze jakoś można przełknąć, ale obawiam się, że Alitalia może być przysłowiowym workiem z kamieniami, który będzie ciągnął na dno...
O monopolu za który zapłacą wszystkie europejskie gospodarki już nie wspominam...
gość_68a86
2017-12-12 11:27
MALEV poległ ze względów politycznych, gdyby Orban nie darł kotów z Unią, to daliby mu przeżyć. A co do Lufthansy, to czy ktoś broni innym liniom wykupienia Alitalii? Ciekawe, że jak FR monopolizuje rynek, to tak was to nie boli....
gość_5fc1f
2017-12-12 10:54
a ja tam uważam, że KE się nie zgodzi i przeczołga Alitalię, rząd włoski jak i pracowników, pożyczają im miliony/ miliardy by ze sprzedaży nawet 1/4 z tego nie uzyskać, DEAL STULECIA podobnie jak z AirBerlin.
LOT musiał się restrukturyzować i zamykać kierunki a oni sobie śmigają dalej, gdzie tu sprawiedliwość ... przypadku MALEVU nie wspominając.
gość_35c26
2017-12-12 10:29
Utworzą niedługą wertykalny pas od Niemiec, przez Szwajcarię i Austrię i całe Włochy i będą pobierać opłaty, jak Rosja za przelot nad Syberią, a kasa będzie trafiać do LH, LX, OS i AZ ...
gość_ebabf
2017-12-12 10:26
Monopohansa?
Niedługo w Europie będzie tylko Lufthansa. Nie wiem, czy to dobrze
gość_29954
2017-12-12 10:13
Również uważam, że nie ma żadnych szans na zablokowanie transakcji przez Unię, skończy się na tym, że zwrócą uwagę na szansę na prawdopodobnym monopol, ale w sumie to machną ręką i uznają, że jakoś to będzie.
gość_a3047
2017-12-12 09:36
O UE jestem spokojny, Lufthansa to Europejska firma i należy o nią dbać. Nie to co xenofobiczny LOT, takich to trzeba pilnować żeby się nie rozrośli.