Alitalia zostanie przejęta przez Lufthansę

Alitalia zostanie przejęta przez Lufthansę Zgodnie z informacjami wartość transakcji opiewa na kwotę około 353 mln dolarów. Lufthansa przejęłaby jedynie część operacyjną Alitalii. Przejęcie włoskiego przewoźnika przez Lufthansę oznacza redukcję jego floty samolotów do nieco ponad połowy. Tym samym potwierdzają się wcześniejsze informacje "Corriere della Serra”, według których niemiecki koncern zadeklarował, że...
12/12/2017 09:09   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
aguirre 2017-12-14 20:53   
aguirre - Profil aguirre
No cóż, Airplane Lands In Toronto And Luggage In Atlanta - nie będę ich żałował. Do wszystkich 'husarzy' szukających teorii spiskowych co do Lotu czy Malevu - polecam lekturę materiałów źródłowych. KE już zablokowała przejęcie przez LH austriackiej linii NIKI, która tym samym podzieli los AB. W tym wszystkim dziwi mnie tylko to, że AF nie zainwestował w kupno AZ, aby nie dopuścić do osłabienia sojuszu i wzmocnienia konkurencyjnego?
gość_5fc1f - na szczęście Etihadowi nikt nic nie zwróci, ani za AB ani za AZ ;-)
gość_59bc2 2017-12-13 22:47   
gość_59bc2 - Profil gość_59bc2
gość_68a86 FR monopolizuje rynek nie przez akwizycje, ale rozwija sie organicznie!!! W Irlandi nie pozwolono mu kupic Aer Lingus.
gość_65f34 2017-12-13 15:39   
gość_65f34 - Profil gość_65f34
No to po Lufthansie...
gość_5fc1f 2017-12-13 09:09   
gość_5fc1f - Profil gość_5fc1f
ale jak tu nie porównywać, wszystkie dostały pomoc publiczną, Malev nielegalną i padł, LOT legalną i musiał się restrukturyzować, Air Berlin powiedzmy też legalną i obiecał zamknąć biznes a Alitalia sobie "fruwa" generując jeszcze większe straty.
Chyba jednak jestem zwolennikiem brytyjskich upadków, upadł MONARCH, firmy ubezpieczeniowe ściągnęły klientów i po krzyku, może to i drastyczne ale chyba najlepsze rozwiązanie, mniej szans na politykę i na potajemne wyprowadzanie majątku. Zakładając że LUFA kupi za 300 baniek Alitalie (bez zobowiązań) to kto odda i z czego 1 mld euro pożyczki? o wcześniejszym długu nie wspominam
No i gdzie tu konkurencyjność?
gość_81a5a 2017-12-12 22:42   
gość_81a5a - Profil gość_81a5a
Wreszcie ktos ogarnie ten wloski burdel, ktos mial do czynienia z ta linia? Ja unikam po kilku negatywnych doswiadczeniach jak moge. Na LH sie nigdy jeszcze nie zawiodlem.
gość_42ee9 2017-12-12 15:51   
gość_42ee9 - Profil gość_42ee9
Monopolista podyktuje ceny jakie chce i nie jest to dobra wiadomosc.Zdrowa jest tylko konkurencja miedzy liniami a ta sie zmniejsza,Gosc a_ 3047 drazni cie to ze Lot odbil od dna? Nie wiem czy widziales kto jest namalowany na samolotach Lufy a potem mow o ksenofobii
Sevrin 2017-12-12 14:05   
Sevrin - Profil Sevrin
Wszyscy jak widzę porównują te sytuacje z LOT-em i innymi liniami, które w ostatnich latach miały problemy. Jednak jak kolega niżej zauważył każda z tych sytuacji stanowi odrębną sprawę i jest indywidualnie oceniana przez Komisje. Decyzje co do tzw. udzielenia pomocy publicznej są kwestiami mocno delikatnymi i jednocześnie budzacymi duże emocje społeczne i polityczne. Bez dokładnego przestudiowania każdej z tych spraw i setek dokumentów te wszystkie dywagacje są typowym narzekaniem i marudzeniem.
Czym innym po wszystkim może się okazać sytuacja w jakiej znajdzie się Lufthansa i to czy nie osiągnie pozycji dominującej ( co jest zgodne z prawem) i czy nie będzie jej nadużywać ( co już zgodne z nim nie jest) ale to znowu długotrwała i skomplikowana procedura w Brukseli.
gość_adb55 2017-12-12 13:34   
gość_adb55 - Profil gość_adb55
Ciekawe czy Alitalia zostanie nowym członkiem star alliance?
gość_adb55 2017-12-12 13:20   
gość_adb55 - Profil gość_adb55
Gość_5fc1f: Lot nie musiał się restrukturyzować! Mógł ogłosić upadłość, zostać sprzedany za bezcen najpewniej LH. Teraz nie byłoby nic, a latalibyśmy teraz Lufthansą. Lot został uratowany. Porównywanie sytuacji Lotu do airberlin czy alitalii świadczy tylko i wyłącznie o ignorancji i kompletnej nie znajomosci tematu! Historie lotu, airberlin, alitalii, malevu czy estoniana to sprawy odrębne i nie mozna ich wrzucać do jednego worka!
gość_adb55 2017-12-12 13:11   
gość_adb55 - Profil gość_adb55
To się związki doigrały... ciągłymi strajkami doprowadziły firmę do upadku. U Niemca bedzie inaczej - nie podoba się - do widzenia - połowa do zwolnienia, bedzie w czym wybierać :D
gość_fede1 2017-12-12 12:54   
gość_fede1 - Profil gość_fede1
@gość_35c26: Tzw. blue banana.
gość_66a8b 2017-12-12 11:50   
gość_66a8b - Profil gość_66a8b
A kto przejmie Lufthansę, gdy ta się udławi... O ile AirBerlin jeszcze jakoś można przełknąć, ale obawiam się, że Alitalia może być przysłowiowym workiem z kamieniami, który będzie ciągnął na dno...

O monopolu za który zapłacą wszystkie europejskie gospodarki już nie wspominam...
gość_68a86 2017-12-12 11:27   
gość_68a86 - Profil gość_68a86
MALEV poległ ze względów politycznych, gdyby Orban nie darł kotów z Unią, to daliby mu przeżyć. A co do Lufthansy, to czy ktoś broni innym liniom wykupienia Alitalii? Ciekawe, że jak FR monopolizuje rynek, to tak was to nie boli....
gość_5fc1f 2017-12-12 10:54   
gość_5fc1f - Profil gość_5fc1f
a ja tam uważam, że KE się nie zgodzi i przeczołga Alitalię, rząd włoski jak i pracowników, pożyczają im miliony/ miliardy by ze sprzedaży nawet 1/4 z tego nie uzyskać, DEAL STULECIA podobnie jak z AirBerlin.
LOT musiał się restrukturyzować i zamykać kierunki a oni sobie śmigają dalej, gdzie tu sprawiedliwość ... przypadku MALEVU nie wspominając.
gość_35c26 2017-12-12 10:29   
gość_35c26 - Profil gość_35c26
Utworzą niedługą wertykalny pas od Niemiec, przez Szwajcarię i Austrię i całe Włochy i będą pobierać opłaty, jak Rosja za przelot nad Syberią, a kasa będzie trafiać do LH, LX, OS i AZ ...
gość_ebabf 2017-12-12 10:26   
gość_ebabf - Profil gość_ebabf
Monopohansa?
malin 2017-12-12 10:21   
malin - Profil malin
Niedługo w Europie będzie tylko Lufthansa. Nie wiem, czy to dobrze
gość_29954 2017-12-12 10:13   
gość_29954 - Profil gość_29954
Również uważam, że nie ma żadnych szans na zablokowanie transakcji przez Unię, skończy się na tym, że zwrócą uwagę na szansę na prawdopodobnym monopol, ale w sumie to machną ręką i uznają, że jakoś to będzie.
gość_a3047 2017-12-12 09:36   
gość_a3047 - Profil gość_a3047
O UE jestem spokojny, Lufthansa to Europejska firma i należy o nią dbać. Nie to co xenofobiczny LOT, takich to trzeba pilnować żeby się nie rozrośli.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy