@TravelFan: ruch lotniczy podwoił się w ciągu ostatnich 15 lat.
Jeśli za kolejne 15 lat znów ulegnie podwojeniu to nowy port dla największego miasta w Turcji też może znacznie zwiększyć obsługę ponad te 90 mln.
Polityka sporo namieszała w rozwoju Turkish Airlines, ale te linie na pewno mają ambicje konkurowania z najlepszymi w regionie łącznie z np. Emirates czy Qatar.
Polityka dotknęła też np. Qatar, ale mimo to linie chcą rosnąć nadal.
gość_f4ea6
2017-12-04 02:51
Przez lotnisko Atatürk przewija się obecnie 60 mln pasażarów rocznie, zaś Sabiha Gökçen 30 mln. Tak więc ta początkowa wartość 90 mln wydaje się dość realistyczna.
TravelFan
2017-12-02 11:36
Pytanie do was komentujących. Czy nie sądzicie że ten port może się okazać jedną wielką klapą, co by nie powiedzieć Turcja zmierza w kierunku odcinanie się od świata i sam nie wiem, czy faktycznie ruch lotniczy przez Turcję na dalsze kierunki uzasadnia budowanie aż tak dużego portu. Nie znam się od razu mówię, ale chyba czytałem jakiś artykuł czy statystyki podróży lotniczych przez Turcję mocno spadły w ostatnich latach, co oczywiście mocno uderzyło w Turkish Airlines.
Dajcie znać co sądzicie
gość_3f1b9
2017-12-02 08:47
Ograniczenie ruchu na Sabihe spowoduje jeszcze wieksza tragedie w przypadku koniecznosci przedostania sie do azjatyckiej czesci Stambulu. Juz teraz droga z Ataturka na druga strone Bosforu zajmuje w ciagu dnia samochodem 2-3 godziny, kombinujac prom i taxi to jakies 1,5 do 2 h. Dlatego dla tych, ktorzy wybieraja sie na azjatycka strone najlepsza opcja jest Sabiha. Jesli beda rowniez powoli wylaczac Sabihe to masakra komunikacyjna gwarantowana.
gość_ff2eb
2017-12-02 08:19
e tam CPL bezie większy :)
Jest napisane 90 przy launchu i 200 docelowo.
gość_1071f
2017-12-01 21:00
To w końcu ilu tych pasażerów - 150 czy 200 mln?