Airbus uzyskał certyfikat dla A350-1000 już 21 listopada dla podstawowej wersji z MTOW 308 ton (3 dni przed rocznicą pierwszego lotu tego samolotu).
Interesujące będzie jak A35K poradzi sobie na rynku odchodzącym obecnie od VLA i największych WB (złote czasy B777-300ER już minęły, a B777X uzyskał wsparcie prawie tylko od ME3: EK, QR i EY mają w rękach 72% zamówień, a dla modelu -8 nawet 100%).
Wyniki testów A350-1000 są całkiem zachęcające: udało się utrzymać masę własną zgodnie z projektem (wersji -900 miała wstępnie ponad 3 tony nadwagi), w certyfikacji jest wersja MTOW 311t, a planowana jest jeszcze wersja ok. 316t.
W Airbus mają nadzieję, że A35K powtórzy sukces A321 jest chodzi o udział w sprzedaży rodziny A350 - z początkowych ok. 20% (A321 miewał początkowo podobne udziały) ten udział będzie systematycznie rósł (A321 ma dzisiaj nawet 40% udziałów w dostawach rodziny A320).