Marcin14
2017-12-04 23:36
Jasne, że jest tam spokojnie miejsce na pas startowy o długości 2500 m. Oczywiście jak się wykupi las od zachodniej strony.
lysypiotr76
2017-11-22 10:37
websterr- Nadal uważam, że lotnisko skrojone ,,na miarę'' to słuszna decyzja. A pas można przedłużyć. Tam jest podobny ..kłopot'' z lasem jak był w Krakowie. Musiałby zostać wycięty ,,w pień''. Co do statystyk, to myślę że obaj wiemy, że lotniska muszą się wykazać statystykami przed europejskimi instytucjami od których dostały dofinansowanie. Sam rozumiesz, że bez nich dofinansowanie musiałoby być zwrócone. Tak więc ,,sztuczne pompowanie'' statystyk jest normą. A to powoduje że samorządy nie mają wyjścia i ,, dofinansowują'' lotniska bądź linie czasami w zakamuflowany sposób.
usuniety
2017-11-21 14:15
@lysypiotr76 Przedłużyć? W którym miejscu? Byłeś i widziałeś? "Lotnisko" jest obudowywane lub już obudowane z każdej strony.
"Pobliskie Szymany" - to ci się udało. Do Szyman z Białegostoku jest 180 km (na Okęcie 205) i nie ma tam jak dojechać, poza transportem prywatnym oczywiście.
Szymany są za daleko od Olsztyna ale ponieważ pas startowy już istniał to wystarczyło dobudować terminal. Mimo to w tym roku obsłużą 100 tys. pasażerów. Zdaje się, że zgodnie z założeniami. O Szymanach coś więcej będzie można powiedzieć za kilka lat.
Lublin (lotnisko zbudowane od podstaw) w grudniu będzie obchodził 5 "urodziny". I moim zdaniem radzi sobie całkiem nieźle.
lysypiotr76
2017-11-21 13:08
websterr, ortler - Mylicie się. Pas będzie można w każdej chwili przedłużyć. Przykład pobliskich Szyman daje dużo do myślenia. Próbowano w różny sposób rozruszać to lotnisko, a skończono na lotach do ,,nieśmiertelnego '' Londynu. Okazało się, że pasażerów wyciągają zarówno Gdańsk jak i Modlin. W przypadku Podlasia, Modlin jest lotniskiem pierwszego wyboru. No chyba, że nieważne jak , ważne by latali. Skoro takie myślenie reprezentujecie .....to bez komentarza.
usuniety
2017-11-20 11:39
44 mln na pas startowy, z którego nie będzie mógł skorzystać nikt nieposiadający własnego samolotu. Gratulacje dla władz miejskich!
Przy okazji zablokowana zostaje możliwość zbudowania normalnego lotniska. Bo przecież już mamy "lotnisko".
Nie rozumiem, jaki jest sens tej inwestycji w proponowanym kształcie. Lotnisko w takiej formie nie nadaje się nie tylko dla LCC, w ogóle do obsługi ruchu pasażerskiego. Publiczne pieniądze będą tylko zmarnowane na realizacje ambicji lokalnych kacyków. A wystarczyłoby przedłużyć pas startowy do 1500 m i wówczas mógłby na nim lądować i z niego startować ATR-72 z 68 pasażerami. Dane techniczne wg.
zobacz link : take off distance at TOW, max. PAX : 4590 ft (= 1399 m). Samolot co prawda nie za wygodny, ale dla niewielkich dystansów i krótkich czasowo lotów (trwających do 1h) nie ma to większego znaczenia. I tak na lotnisko dla większych samolotów nie będzie w Białymstoku zapotrzebowania, przynajmniej w najbliższym czasie.
prezesik
2017-11-19 10:59
Długość pasa startowego oznacza, że lotnisko nie obsłuży samolotów przewoźników LCC, zatem powtórzy się scenariusz Radomia.