×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Rząd podjął uchwałę w sprawie CPK


Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie przyjęcia koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność - Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej przedłożoną przez pełnomocnika rządu ds. CPK.

07/11/2017 15:40
<>

gość_214ba - Profil
gość_214ba
  
Jaki jest wynik dodawanie 4 do 3?

  
To nie powstanie, zobaczycie .

6 dni, 3 godziny temu  

gość_0e9eb - Profil
gość_0e9eb
  
Skoro nie będzie low costow kto kto będzie latał z CPK? Przecież u nas i w Europie low costy to już ponad 50% rynku i to cały czas rosnącego o 5-10% rocznie gdy linie tradycyjne mają wzrosty po 1-2%.
Dynamika korzytania z samolotów zwiększyła się się ze wg na ich konkurencyjność cenową i czasową. Jeżeli nie będzie low costow to będzie spadek liczby pasażerów i CPK zostanie kolejnym lotniskiem widmo.
11/11/2017 07:20  

gość_00546 - Profil
gość_00546
  
Tak samo ważne albo i ważniejsze niż samo lotnisko jest ile czasu ludziom zajmie dojechanie do niego. Jeśli tyle samo czasu albo i więcej niż dojazd na lokalne lotnisko, odprawa i lot do któregoś z hubów w Europie to CPK ma przechlapane. Jest jeszcze kwestia cen na CPK i jakości usług i obsługi a znając Polskie realia może być różnie. Cieszy że myślą o Hyperloop o ile to nie pozostanie fantazją bo czas dojazdu może się skrócić drastycznie i przez to bardzo zwiększyć szanse CPK na sukces. Nie napawa natomiast optymizmem zapowiedź nie wpuszczania na CPK linii niskokosztowych bo pachnie protekcjonizmem LOTu i może się to zemścić. Sugerował bym raczej zbudowanie odrębnego terminalu dla niskokosztowych linii. W przeciwnym wypadku ludzie mogą unikać połączeń przez CPK bez możliwości szybkiej przesiadki z lub na niskokosztowe połączenia. Chyba że rząd myśli o monopolu dla LOTu na CPK to wtedy mówimy o kompletnej klapie tego lotniska i LOT. Albo chcą wypełnić CPK jak największą ilością pasażerów a to oznacza niskie ceny, dobra jakość usług i obsługi, duży wybór połączeń a co za tym idzie linii lotniczych oraz bardzo szybki dojazd przynajmniej z największych miast Polski albo stworzą mało co wypełniony moloch na którym rządzi LOT do których (LOT + CPK) trzeba będzie ciągle dopłacać z kieszeni podatnika. Czas pokaże czy jest to przedsięwzięcie biznesowe czy polityczne ze stanowiskami i stołkami dla swoich ludzi. Życzę powodzenia ale mam ogromne wątpliwości bo rządowe mega projekty i to nie tylko w Polsce z reguły kończą się fatalnie dla podatnika a z ogromnymi korzyściami finansowymi dla organizatorów i polityków.
08/11/2017 22:33  

gość_aeddb - Profil
gość_aeddb
  
brzmi bardzo dobrze oby też tak dobrze wyszło.
08/11/2017 14:34  

<>

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie
Kalendarz lotniczy