Rząd podjął uchwałę w sprawie CPK

Rząd podjął uchwałę w sprawie CPK Pełnomocnik rządu, Mikołaj Wild, zgodnie z zapowiedziami z wywiadu dla Pasazer.com rekomenduje wybudowanie Centralnego Portu Komunikacyjnego w Stanisławowie w gminie Baranów koło Grodziska Mazowieckiego. Budowa nowego obiektu jest konieczna, bo Lotnisko Chopina nie może pełnić funkcji dużego portu przesiadkowego. Według rządowego...
07/11/2017 16:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
shorty 2017-11-12 11:41   
shorty - Profil shorty
To nie powstanie, zobaczycie .
gość_0e9eb 2017-11-11 07:20   
gość_0e9eb - Profil gość_0e9eb
Skoro nie będzie low costow kto kto będzie latał z CPK? Przecież u nas i w Europie low costy to już ponad 50% rynku i to cały czas rosnącego o 5-10% rocznie gdy linie tradycyjne mają wzrosty po 1-2%.
Dynamika korzytania z samolotów zwiększyła się się ze wg na ich konkurencyjność cenową i czasową. Jeżeli nie będzie low costow to będzie spadek liczby pasażerów i CPK zostanie kolejnym lotniskiem widmo.
gość_00546 2017-11-08 22:33   
gość_00546 - Profil gość_00546
Tak samo ważne albo i ważniejsze niż samo lotnisko jest ile czasu ludziom zajmie dojechanie do niego. Jeśli tyle samo czasu albo i więcej niż dojazd na lokalne lotnisko, odprawa i lot do któregoś z hubów w Europie to CPK ma przechlapane. Jest jeszcze kwestia cen na CPK i jakości usług i obsługi a znając Polskie realia może być różnie. Cieszy że myślą o Hyperloop o ile to nie pozostanie fantazją bo czas dojazdu może się skrócić drastycznie i przez to bardzo zwiększyć szanse CPK na sukces. Nie napawa natomiast optymizmem zapowiedź nie wpuszczania na CPK linii niskokosztowych bo pachnie protekcjonizmem LOTu i może się to zemścić. Sugerował bym raczej zbudowanie odrębnego terminalu dla niskokosztowych linii. W przeciwnym wypadku ludzie mogą unikać połączeń przez CPK bez możliwości szybkiej przesiadki z lub na niskokosztowe połączenia. Chyba że rząd myśli o monopolu dla LOTu na CPK to wtedy mówimy o kompletnej klapie tego lotniska i LOT. Albo chcą wypełnić CPK jak największą ilością pasażerów a to oznacza niskie ceny, dobra jakość usług i obsługi, duży wybór połączeń a co za tym idzie linii lotniczych oraz bardzo szybki dojazd przynajmniej z największych miast Polski albo stworzą mało co wypełniony moloch na którym rządzi LOT do których (LOT + CPK) trzeba będzie ciągle dopłacać z kieszeni podatnika. Czas pokaże czy jest to przedsięwzięcie biznesowe czy polityczne ze stanowiskami i stołkami dla swoich ludzi. Życzę powodzenia ale mam ogromne wątpliwości bo rządowe mega projekty i to nie tylko w Polsce z reguły kończą się fatalnie dla podatnika a z ogromnymi korzyściami finansowymi dla organizatorów i polityków.
gość_aeddb 2017-11-08 14:34   
gość_aeddb - Profil gość_aeddb
brzmi bardzo dobrze oby też tak dobrze wyszło.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy