×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Felieton: Pat w Modlinie szkodzi Polsce


W rozwoju biznesowym Modlina popełniono błędy, ale mądra rozbudowa tego portu wraz z niezbędnymi zmianami cennika to wciąż najkorzystniejsza opcja rozwoju przepustowości lotniczej aglomeracji warszawskiej, a tym samym rozwoju gospodarczego Polski.

06/11/2017 11:26
gość_75e4f - Profil
gość_75e4f
  
dodawanie 2 do 3 daje?

  
Artykuł bardzo dobry, przedstawia alternatywę (albo nicnierobienie, albo robienie w Radomiu które kosztować będzie pewnie tyle samo, a efekt może być mizerny).
Niestety polityka przesłania decyzję, ktoś chce zaszkodzić PSL (Struzik) a promować swoich wyborców z Radomia obiecując im wspaniały port lotniczy za pieniądze budżetowe w miejscu które do tej pory nie zadziałało jako lotnisko.
6 dni, 10 godzin temu  

gość_c5002 - Profil
gość_c5002
  
lysypiotr76- Możliwe że to sposób na PPL. Ale czy polskie sądy są jeszcze niezależne i wydadzą wyrok bez nacisków z góry? Powoli śmiem wątpić.
12/11/2017 08:47  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
@lysypiotr76

Modlin też powstał pod wpływem kierownictwa LOT-u, tylko to było za czasów teorii "innego klienta". Według niej "inny klient" miał wybierać LOT, a inny LCC. Dlatego powstał Modlin, by wyrzucić LCC z Okęcia, co początkowo nawet się udało.

Problem powstał wtedy, gdy Wizz po problemach z pasem pozostał na Okęciu. I nie tylko obalił teorię "innego klienta", ale też podwójnie przyczynił się do kolejek: bezpośrednio i pośrednio wymuszając na innych obniżkę cen.

Poszukajcie sobie historycznych wypowiedzi rzecznika LOT-u.

12/11/2017 01:25  

  
PPL działa z pozycji państwa i interesów wyłącznie narodowego przewoźnika. Ale jest jeszcze jeden sposób by Modlin mógł jednak ruszyć z rozbudową. Musi iść do sądu i udowodnić, że udziałowiec działa na szkodę spółki. Wtedy, przy pozytywnym wyroku, PPL może zostać wykluczone z głosowań w spółce.
11/11/2017 23:40  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
@gość_0e9eb

Dokładnie!

Modlin jeśli państwo go nie rozwali jest jedną z najbezpieczniejszych inwestycji w nieruchomości komercyjne w Polsce. Bo jeśli Chopin zostanie to będzie zbyt mały by obsłużyć cały ruch, a jeśli go zamkną to Modlin jako tańszy, mniejszy i położony BLIŻEJ Warszawy od CPL będzie lepszy zarówno dla turystów jak i dla biznesu.

11/11/2017 11:44  

gość_61c22 - Profil
gość_61c22
  
Proszę przeredagować ten akapit, bo nie wygląda on zbyt profesjonalnie. Może warto przed publikacja dać komuś do przeczytania artykuł.

"Dojazd do Modlina to jego kolejna wielka przewaga. Brak bezpośredniego połączenia kolejowego to jeden z licznych błędów przeszłości, ale prace przygotowawcze do jego budowy trwają, a inwestycja wpisana jest do regionalnego programu operacyjnego i niemal na pewno powstanie do 2022 r. Zresztą już teraz bardzo uciążliwy dla pasażerów łączony dojazd kolejowo-autobusowy z Warszawy do Radomia trwa krócej niż będzie się jechało pociągiem z Warszawy do Radomia po zakończeniu remontu linii kolejowej w 2021 r. Modlin można łatwiej wpiąć w sieć połączeń aglomeracyjnych i dalekobieżnych, a także połączyć z Lotniskiem Chopina".
11/11/2017 10:03  

gość_afc09 - Profil
gość_afc09
  
PPL jest w rękach PISu. A nie od dziś wiadomo, że PIS jest formą komunizmu i jego prymitywizm zniszczy każdy dobry pomysł, jak to było za PRL.
11/11/2017 09:00  

gość_0e9eb - Profil
gość_0e9eb
  
Kiedyś czytalem że Ryanair planuje za kilka lat porty przesiadkowe i jeden z nich mógłby powstać w Polsce. Jednym z tych który mógłby spełniać te warunki jest Modlin. Nie zdziwiłbym się gdyby Ryanair bezpośrednio lub pośrednio zainwestował w Modlin. Dałoby to im ogromną przewagę nad liniami które będą musiały korzystać z CPK które ma być droższe i bardziej oddalone od miasta niż Okęcie.
W takim przypadku pozostałe niskokosztowe linie lotnicze nie korzystałyby z CPK bo nie miałyby szans w konkurencji z Ryanair.
Dla mnie jako finansisty jest oczywiste że Modlin bez problemu znajdzie inwestorów bo ta inwestycja ma bardzo małe ryzyko zwłaszcza przy planowanym zamknięciu Okęcia i budowie CPK. Natomiast nie widzę dużych szans na znalezienie inwestora dla CPK. Podkreślam - inwestora a nie banki które pożycza kasę jeżeli państwo (czyli my) zagwarantujemy spłatę kredytów.
11/11/2017 07:11  

gość_771e6 - Profil
gość_771e6
  
W sumie zaczne popierac ten Radom dla zasady. Nie dlatego, ze mi zalezy na rozmowju tego portu, ale nie lubie jak ktos mnie karmi taka propaganda. Gdzie ten obiektywizm? Unlike, hasta la vista, baby. Nigdy wiecej tej ciemnoty nie dam sie wciskac. Czytanie artukulow oplaconych przez Modlin, to jak gadzinowka.
10/11/2017 22:51  

gość_74f8f - Profil
gość_74f8f
  
Bardzo dobry felieton. Redaktorzy widzą wady czy niedociągnięcia Modlina, ale po tylu latach wylewania pomyj na podwarszawskim port, widzą, że ma jednak sporo plusów. Rozbudowując go odciąży się WAW i trochę zrobi miejsca dla Lotu. PPL powinno zgodzić się na rozbudowę w zamian Ryanair powinien zgodzić się na zmianę umowy sprzed 4 lat.
10/11/2017 22:38  

gość_41580 - Profil
gość_41580
  
Pogratulować rozwoju panu redaktorowi, zaczyna się juz stawiać opinie o opcjach rozwoju gospodarczego Polski. Coraz lepiej, kiedy zacznie pan redaktor regulować gospodarkę światowa? Jeszcze w tym roku jest szansa?
10/11/2017 22:09  

gość_1006c - Profil
gość_1006c
  
Jeśli zrealizowany zostanie pomysł rozbudowy Radomia jako lotniska dla Warszawy to ciekawe czy wszyscy którzy uważają to za dobry pomysł będą z tamtą latać? Wypełnienie samolotów na poziomie 60% to max bo będzie mało chętnych. Cena biletu będzie więc wysoka. Do tego słaby dojazd 2 godziny drogi od Warszawy, nie mówiąc o innych lokalizacjach. Klienci wybiorą więc Modlin bo szybciej i taniej lub inne lotnisko, które ma lepszy dojazd, dużą siatkę połączeń tak jak Modlin. To tak naprawdę wpływa na niższe ceny biletów i przyciąga pasażerów . To są aspekty które przekonują klientów.
10/11/2017 21:20  

gość_211d2 - Profil
gość_211d2
  
Dokladnie myslalem o tym samym ze ta uparta "niedecyzyjnosc" PPL w/s Modlina jest bardzo szkodliwa spolecznie i az dziw czlowieka bierze, ze nikt nie potrafi rozwiazac tej sprawy.
10/11/2017 20:24  

gość_d5a8b - Profil
gość_d5a8b
  
Panie Sipiński. Pana wszechobecny pragmatyzm w przypadku Modlina, i nie mniejszy defetyzm "siany" wobec Radomia przysłania panu opcję dziennikarskiego obiektywizmu. Jako mieszkanie Mazowsza nie życzę więc sobie przekazywania jakiejkolwiek złotówki na lotnisko w Modlinie. Czy to jasne?
10/11/2017 20:03  

gość_b67fa - Profil
gość_b67fa
  
Nie rozumiem jak można zmusić prywatną linię lotniczą do przeniesienia się z jednego na inne - z góry ustalone lotnisko, w przypadku kiedy owa linia ma do wyboru jeszcze 2 inne "w okolicy" ( Okęcie i Łódź ), obydwa z lepszą infrastrukturą. Do tego w Łodzi, dla której każde nowe połączenie jest jak manna z nieba, PPL może sobie nagwizdać bo nie ma tam żadnych udziałów, lotniskiem zarządza de-facto magistrat, a potencjał też jest nieporównywanie większy od Radomia. O zaletach Okęcia nawet nie piszę. No więc dlaczego Radom miałby być dla Rynaira zastępstwem po Modlinie ?
10/11/2017 20:00  

gość_02980 - Profil
gość_02980
  
gość_bda1b: To lepiej zbudować CPL za ponad 30 miliardów?
10/11/2017 19:25  

gość_9a444 - Profil
gość_9a444
  
ciekawe ile moglin zapłacił za ten artykuł
10/11/2017 17:13  

gość_bda1b - Profil
gość_bda1b
  
Panie Sipiński, chyba się Pan trochę minął z powołaniem. Znowu bronicie tego Modlina, płaca Wam za to? to już zaczyna być nawet smieszne, taki zupełny brak obiektywizmu. Wyciagnijcie w końcu informacje kto jest za co odpowiedzialny i kto jakie umowy podpisał. I dlaczego to zrobił. Pracuję w branży lotniczej już 20 lat i niestety ze wszystkich stron słychać, że ten Wasz Modlin z punktu widzenia biznesowego jest do zaorania. Coraz niżej Was cenię, albo niesprawdzone informację albo jakies dyrdymały....
10/11/2017 16:50  

gość_041e3 - Profil
gość_041e3
  
Hola ,Hola .Te argumenty Ryanaira które stawial przed laty już się nie przebija.Coraz więcej lotnisk w Europie poznalo się na biznesie z ta linia,.Ta linia raczej tez nie wozi biznesu w porównaniu do przewoznikow tradycyjnych.Nawet samorządy traca na takim partnerze.Mysle ze zlote czasy dla tej linii już mijaja.To ze zwiekszaja ilość maszyn czy otwierają nowe polaczenia nie swiadczy do końca o sile linii.Opinia i szereg skandali z ta linia robi im negatywny PR.Okecie z pewnoscia chce pozbyć się tej linii i raczej ryan nie będzie miał takiej możliwości przyblokowania
10/11/2017 16:22  

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie
Kalendarz lotniczy