Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
pirotechnic
2017-11-01 18:24
RDO nie stanie się nagle drugim lowcostowym lotniskiem dla Warszawy, zagrażając LUZ. Póki co do Radomia wejdzie LOT.
lysypiotr76
2017-10-31 15:52
salesmenpolska - Zarówno Modlin jak i Radom ma wady. Ale radomski port znajduje się za blisko miasta. Przy tym ruchu który jest (był) nikomu z mieszkańców to nie przeszkadza. Ale gdyby nie daj Boże ktoś jednak podjął tą komiczną decyzję to można spodziewać się reakcji mieszkańców mieszkających bliżej lotniska. Ogólnie można by uznać że za ta decyzja będzie bardziej polityczna niż ekonomiczne uzasadniona.
salesmenpolska
2017-10-31 15:01
Radom ma szybkie połączenie drogowe z Warszawą, kolej ponoć ma być gotowa do Warszawy w ciągu kilku najbliższych lat więc się wyrobią do 2021 jak to wspomniał redaktor. A sam Radom jako miasto na pewno też zapewni trochę paxów. Lepsze niż budowa portu w szczerym polu pod gdzieś pod Budy Zasłona i zdecydowanie tańsze bo w Radomiu już jest architektura, wystarczy rozbudowa.
P.S - zapraszam na blog FlyDonkey.pl - stwórzmy razem miejsce z notatkami z naszych podniebnych podróży!
gość_88aa6
2017-10-31 13:13
Radom i okolice to region pro-pisowski. Wprawdzie było drobne potknięcie w wyborach do samorządu w 2014, ale rok później w wyborach do parlamentu wszystko wróciło do normy. Dlatego jak Prezes powie, żeby PPL kupił lotnisko w Radomiu, to kupi. A jeśli Prezes powie, żeby LOT poleciał z Radomia, to poleci. I nia ma tu znaczenia czy z ekonomicznego punktu widzenia będzie miało to sens czy nie. ;)
gość_a85f2
2017-10-30 15:47
Jak przeniosą do Radomia to rację bytu straci Lublin
gość_a85f2
2017-10-30 15:39
No to Warszawiacy będą mieli swoje lotnisko 130km od Warszawy , brawo.
gość_77bb5
2017-10-30 15:09
W takim świetle właśnie się pokazuje. Nawet laik to stwierdzi.
gość_39c5b
2017-10-30 11:49
p. Szpikowski po raz kolejny pokazuje jaki z niego "tytan" biznesu i "doskonały" wizjoner, ciekawe czy pokieruje PPLami tak jak linią, którą rozłożył.
gość_5276e
2017-10-29 17:41
Może to Nordica przez Tallin? :)
gość_5276e
2017-10-29 17:29
Podobno nowy przewoźnik w RDO to LOT, a nowe kierunki to Lwów, Kijów, Stansted lub Luton, Mediolan, Eindhoven i Oslo.
gość_447ae
2017-10-28 20:05
barany
lysypiotr76
2017-10-28 19:57
Kelo - Zarówno Modlin jak i Radom mają swoje wady. Jednak lotnisko w WMI można porównać z KTW. Daleko od większych miejscowości, bez ograniczeń lotów nocnych. Radomskie lotnisko jest położone zbyt blisko miasta. Do tego sporo do powiedzenia ma tam wojsko. Na dziś mają za krótki pas, żadnego ILS-u. W zasadzie w Radomiu jest podstawowa infrastruktura. Oczywiście WMi nie jest zbyt mocny ale na potrzeby tanich linii i ich wymagania infrastruktura jest wystarczająca:)
lysypiotr76
2017-10-28 19:50
,,Luźne myśli'' dyrektora PPL są chyba jego indywidualną inicjatywą. Nawet w projekcie CPL właśnie Modlin jest wskazany jako drugie lotnisko dla Warszawy. Można by zadać pytanie odwrotne do zarzutów jakie dyrektor stawia względem Modlina. Chodzi o to że nie zamierza inwestować w Modlinie, gdyż nie zamierza inwestować w Ryanair. Więc zadam pytanie: Dla kogo będzie trzecie lotnisko? Dla Wizz ?
gość_ec29c
2017-10-28 18:36
@gość_91eff: "Co jest zlego w lokalizacji Wmi?"
to drukowanymi, bo nie dociera: BĘDZIE BLIŻEJ WARSZAWY, NIŻ CPL. I CO GORSZA NA A2 PO URUCHOMIENIU CPL MAMY GWARANTOWANE MEGA KORKI, BO CPL POWIĘKSZY RUCH SAMOCHODOWY, ZAŚ DO MODLINA BĘDĄ TYLKO DUŻE KORKI.
I dlatego kombinują jak zniszczyć Modlin.
Konstruktywna alternatywa to pociąg z CPL do Radomia via Mordor co 15 min, do Śródmieścia/Wschodniej co 10 min, do Gdańskiej co 15 min plus przedłużenie na CPL II linii metra z pociągami (metra) co 2-3 minuty w szczycie.
A z Modlina co 30 min tylko na Gdański. Do takiego rozwiązania nikt nie mógłby się przyczepić, ale na to nie wpadli i dlatego obecnie myślą jak zniszczyć Modlin, ale tak żeby to nie było ich wina.
gość_91eff
2017-10-28 17:57
o czym wy piszecie? najlepsza robota na swiecie to lanie betonu na lotnisku bo nigdy sie nie konczy. Kazdy pas co kilka lat wymaga remontu tak samo jak DK. Jesli tak podchodzic do tego to kazde lotnisko trzeba po paru latach zamykac i budowac nowe. Co jest zlego w lokalizacji Wmi? okolo 400 m od DK7 latwo dojechac od północy jak i Warszawy. Ze korki w Łomiankach? Nawet po otwarciu obwodnicy Raszynia ciezko jest wyjechac w strone Radomia. Bedzie kolej pod terminal w Radomiu? Ktos napisal ze okolo 400 m czyli takze bedzie potrzebny jakis autobusowy serwis bo chyba nikt nie bedzie szedl z walizkami 400m? W Modlinie bedzie stacja pod terminalem ( za ile tego nikt nie wie ) teraz trzeba dojechac autobusem okolo 5 minut. Rozbudowa terminalu w Wmi dzieki konstrukcji jest najtansza z mozliwych. Lodz po przeniesieniu charterow ma za maly terminal Radom ma za male za krotkie i niewystarczające wszystko :) Ze mgly w Wmi? Jest tu grupa statystykow :) ktora pewnie jest w stanie wyliczyc jaki % samolotow po otwarciu ILS zostal przekierunkowany z Wmi na inne lotniska ( wg mnie jest to mniej ja 1 % ) a byly nawek przekierunkowania do Wmi. Przy okazji w Radomiu jeszcze nie ma ILS.
gość_6ca02
2017-10-28 13:37
ps. Terminal w Lodzi tez nie poradzi sobie z ruchem bo co z tego, ze niby wiekszy niz stary (czyli ten co obecnie ma Radom) skoro jego przepustowosc oraz jakosc projektu jest tylko troche lepsza niz stary :) Do rozbudowy rowniez...
gość_6ca02
2017-10-28 13:33
Kelo ma duzo racji. WMI czy RDO to z grubsza ten sam poziom kosztow. W RDO trzeba wybudowac a w WMI wyremontowac bo tam sie wszystko poza terminalem sypie. Dodatkowo jest FR na 10 lat, ktory straszy wszystkich :) Tak naprawde to umowa juz jest klepnieta...
Modlin czy Radom to praktycznie taka sama inwestycja od A do Z. płyty postojowe? Modlin rozbudowa + w niedługim czasie remont obecnych 10 czy iluś tam stanowisk/ Radom budowa płyt od zera (bo tam praktycznie nie ma stanowisk 2kodu c) Droga startowa ? Modlin kapitalny remont obecnej wraz z podbudową z zamknięciem lotniska lub budowa nowej DS/ Radom-kapitalny remont obecnej z wydłużeniem. Terminale? Za ciasne na przyjęcie Wizz+czarterów do rozbudowy w obu przypadkach. Drogi kołowania? w Modlinie do remontu, o Radomiu nic się nie mówi ale pewnie to samo. Podsumowanie :D? Lódź ma wszystko zwarte, nowe i gotowe ale to inne województwo i najdalej od Warszawy, co teraz xd?
gość_91eff
2017-10-28 12:41
gość_c5ba5 po remoncie w modlinie bedzie stacja pod terminalem to nie jest argument. Zreszta wcale nie jest powiedziane w wywiadzie ze, PPL nie bedzie budowal kolejnego lotniska . Mowa byla o Lodzi Radomiu lub innej lokalizacji. Czyli na razie nic pewnego my sobie gadamy ruch jest po innej stronie a my ( PPL ) troche postraszymy jakims glupim pomysłem.