Kraków zainwestuje miliard złotych w rozbudowę

Kraków zainwestuje miliard złotych w rozbudowę Takie wydatki zakłada ogłoszony dziś plan generalny dla krakowskiego lotniska na lata 2017-2036. Jest on rozwinięciem przyjętego w ubiegłym roku "Planu inwestycji do roku 2023". Plan generalny wyznacza kierunki rozwoju portu lotniczego w ciągu najbliższych dwudziestu lat. Podstawą dalszej modernizacji lotniska pozostaje budowa nowej drogi startowej, która jest kluczowym...
26/10/2017 15:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ec29c 2017-11-01 08:09   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_18306

"Uwaga: od dnia 3 września 2017 roku w związku z planowaną przez PKP PLK S.A. modernizacją linii kolejowych ograniczony zostanie rozkład jazdy pociągów na trasie do i z Kraków Airport. Prosimy sprawdzenie rozkładu jazdy pociągów na bieżąco tutaj."

A 12 milionów może się pojawić za 3-4 lata jeśli zdążą z rozbudową. Skoro pracownicy lotniska nas czytają to przekażcie panu Włoszkowi, by poprosił Panią Premier o dopisanie nas do specustawy o CPL, żeby przyspieszyć procedury.
gość_18306 2017-10-31 20:51   
gość_18306 - Profil gość_18306
Te 12 mln pasażerów może się pojawić nawet za 10 lat. Tylko czym te ludziska na to lotnisko dojadą. Ko;leje Małopolskie już się nacieszyły swoją sztandarową kolejką z Wieliczki i własnie padałuje zastępczy autobusik. Pół godzina jazdy z dworca, ale za to dwa razy droższy niż miejski....
salesmenpolska 2017-10-31 15:10   
salesmenpolska - Profil salesmenpolska
Kraków rośnie i będzie rósł szybko, tu jest i biznes i turystyka w jednym (10 mln populacji w promieniu 100km) więc inwestycje są potrzebne! Na parkingu widać wyraźnie samochody z Bielska, Gliwic, Katowic, ale też Kielce, Rzeszów no i cała Małopolska. Ja osobiście znacznie preferuję KRK od KTW choć mam tak samo daleko do obu mieszkam na Śląsku, ale KTW jest niefunkcjonalne - security wolne jakby w smole broczyli, zimne metalowe ławki i deszcz na głowę po wyjściu z samochodu. Nie wspomnę o 6 połączeniach rozkładowych na krzyż. Zgadzam się, że w KRK inwestycje są potrzebne i trzymam kciuki bo w mojej ocenie KRK jest szansą dla Południa, że w końcu poleci tu Emirates, Turkish albo American.

P.S - zapraszam na blog FlyDonkey.pl - stwórzmy razem miejsce z notatkami z naszych podniebnych podróży, im więcej tym lepiej!
gość_83076 2017-10-30 02:07   
gość_83076 - Profil gość_83076
@ mluben
Zgadza się. Ale jest jeszcze coś czego chyba niewielu forumowiczów bierze pod uwagę. Jak na razie jest to dla wielu czysta fantazja ale jeśli Hyperloop okaże się realistyczny to latanie na kontynentach będzie tylko tam gdzie Hyperloop nie będzie docierał. Po iluś dziesięcioleciach może być czymś takim jak dzisiaj kolej i latanie zostanie głównie między kontynentami. A może to nastąpić szybciej niż nam się wydaje i całe planowanie na 20 lub więcej lat do przodu weźmie w łeb. Tyle że CPK wtedy może być faktycznie potrzebny bo dojazd ze wszystkich większych miast Polski może zajmować 20-30 min. i lotniska regionalne nie będą oferować wystarczającej siatki połączeń a czas dojazdu będzie podobny. Zobaczymy.
mluben 2017-10-29 17:57   
mluben - Profil mluben
Na okeciu terminal zmiesci sie bez likwidacji pasa. Wystarczy popoatrzec na zdjecia lotnicze i zobaczyc ile tam jest miejsca. Wg mnie nie trzeba nowego lotniska tylko nalezy rozbudowac obecne.Beznadziejny pomysl z tym cpk wg mnie.
gość_6dce9 2017-10-29 09:02   
gość_6dce9 - Profil gość_6dce9
Nie ma na co czekac. Juz trzeba rozpisywac przetargi zeby za 2 lata zaczac budowac nowy terminal. Za 2 lata beda obslugiwali 7mln rocznie i zacznie sie problem z przepustowoscia
gość_83076 2017-10-28 14:55   
gość_83076 - Profil gość_83076
@ mluben
Już Ci się raz pytałem i zapytam jeszcze raz bo nie odpowiadasz lub unikasz tej odpowiedzi, jeśli można tak wspaniale operować na jednym pasie jak Stansted to po co WAW nowe lotnisko skoro obsługuje połowę tego co Stansted? Zlikwidować krótszy pas i postawić terminal. Tak czy nie?
mluben 2017-10-27 23:35   
mluben - Profil mluben
Stansted robi grubo ponad 20mln na jednym pasie. Co do okecia to 2 krzyzujace sie pasy sa zawsze lepsze niz jeden. Miejsce jest na nowy terminal ale nie ma woli politycznej i zdrowego rozsadku.
gość_83076 2017-10-27 16:25   
gość_83076 - Profil gość_83076
@ mluben: To po co budować CPK jak wystarczy na Chopina wybudować drugi większy terminal? Miejsce jest. Wystarczy zlikwidować krótszy 11/29 i na miejsce wschodniej części pasa postawić terminal. Na dobrą sprawę drugi pas można by położyć równolegle do 15/33, około 1 km od niego, przy S2 ale to już inna sprawa bo CPK ma powstać z innych powodów. Przy 20 mln pasażerów drugi pas w Balicach bedzie potrzebny z tego same względu jak i na WAW. Jeśli rozłożysz ruch samolotów równomierni na całe 24 godziny to można by obsłużyć nawet i 40-50 mln ale ludzie nie chcą latać w środku nocy i brakuje slotów w środku dnia. Dlaczego Frankfurt przy 60 mln pasażerów ma 4 pasy? Z tego samego powodu.
gość_83076 2017-10-27 15:48   
gość_83076 - Profil gość_83076
@ gość_d8719: Zgadza się i 100% racji tylko że na to nigdy nie pozwoli PPL gdyż pilnuje aby WAW a w przyszłości CPK nie miały konkurencji. Rząd zakłada że regiony są głównie od produkowania tranzytu dla lotniska centralnego. Jak takie myślenie się zmieni to może wtedy na południu Polski powstanie to o czym piszesz ale wątpię.
I jeszcze jedno. Pomimo korzyści jakie byłyby z takiego rozwiązania przekonaj ludzi w Krakowie że mieliby do lotniska 20-30 km dalej.
gość_c3507 2017-10-27 15:02   
gość_c3507 - Profil gość_c3507
gość_d8719: Taniej by było zakopać autostradę koło lotniska w Krakowie pod ziemię i przesiedlić wioski dookoła, sporo miejsca by się zrobiło. Do tego zrobić oczywiście przystanek kolei pomiędzy Krakowem i Katowicami.
gość_d8719 2017-10-27 12:11   
gość_d8719 - Profil gość_d8719
Bo to lekko mówiąc pomysł z serii do kosza i wywalanie kasy w błoto jak i lokowanie przyjaciół królika w fajnych spółkach za niezłe pieniądze. Lepiej by było zaorać i Balice i Pyrzowice bo lotniska są za blisko siebie i ekonomia zawsze będzie słaba, a w miejsce nich wybudować między Krakowem a Katowicami lotnisko z prawdziwego zdarzenia, które by spokojnie obsłużyło całe południe. I od strony komunikacyjnej i operacyjnej było by to lepsze dla całego regionu. Połączenie KRK z KTT szybką kolejką przez lotnisko, dobry dojazd koło autostrady. Reszta to infrastruktura Lotniska , dobry projekt jak i sprawny wykonawca i w ciągu 7-9 lat mogło by być to dobrą alternatywą dla Pragi jak i Warszawy. A tak to mamy dwa słabe lotniska (przepustowość jak i same terminale) i będziemy pompowali w nie kasę, co i tak się nie przełoży na komfort obsługi i przepustowość lotniska a tylko będzie generowało koszty .
mluben 2017-10-27 09:33   
mluben - Profil mluben
A po co w krk drugi pas poza tym planowanym nowym? Przeciez nawet 20mln mozna spokojnie zrobic na jednym. Problemem jest zawsze przepustowosc terminala a nie pas. Samoloty moga operowac z pasa (strzelam) co 1-2 min.
gość_00546 2017-10-26 23:43   
gość_00546 - Profil gość_00546
@ gość_f7f1b
Mankamentem Pyrzowic jest dojazd do nich i nic tego nie zmieni nawet jakby ktoś chciał, czego dowodem są plany budowy połączenia kolejowego. Ale nawet wtedy dojazd będzie wynosił 50-60 minut co po remoncie linii kolejowej Katowice - Kraków i skróceniu czasu przejazdu do około 1 godziny nie będzie żadną rewelacją. Poza tym Pyrzowice obsługują głównie czartery czyli wycieczki zorganizowane. Dla turysty indywidualnego i biznesu Pyrzowice nie mają zbyt wiele do zaoferowania, mała ilość regularnych połączeń. Braku dobrego połączenia kolejowego z Pyrzowicami nie da się przeskoczyć bo zabudowa miejska na Śląsku jest tak gęsta że nie ma gdzie i jak pociągnąć nowej i szybkiej linii kolejowej na lotnisko. Bo chyba nie myślisz o metrze na Śląsku? :-) Nawet samochodem bez korków w środku nocy dojazd zajmuje niewiele mniej niż planowane połączenie kolejowe. Nie problem zbudować lotnisko tylko jak do niego dowieźć ludzi? Mówimy tu o tysiącach dziennie, szybko i tanio. Jaką masz propozycję?
gość_1c339 2017-10-26 21:32   
gość_1c339 - Profil gość_1c339
I jak zwykle planowanie na wczoraj. Do 12 mln. w 2036? 12 mln. to będzie ale za 10 lat. W 2036 może być 20 mln albo i lepiej i trzeba będzie myśleć o drugim pasie tylko że nie będzie na to miejsca bo nikt o tym dzisiaj nie myśli i tereny które za 20 lat by się na to przydały będą zabudowane.
A i tak wszystkie plany są jeszcze do zatwierdzenia przez ULC, MON, ministerstwa, PPL, itp. itd. a krótko mówiąc przez rząd czy to jest zgodne z polityką lotniczą kraju czyli czy WAW, a kiedyś o ile powstanie CPK, nie straci na ilości tranzytu i czy przy okazji towarzysze z administracji lotnictwa cywilnego nie będą musieli pożegnać się ze swoimi stołkami. Taka zawsze była polityka rozwoju lotnisk regionalnych i tak zostanie do póki lotniskami regionalnymi zarządza władza centralna czyli chyba na zawsze. Regiony mają się rozwijać na tyle na ile rząd w Warszawie pozwoli. Tak było za czasów PO i tak jest teraz.
gość_f7f1b 2017-10-26 20:33   
gość_f7f1b - Profil gość_f7f1b
do gość_ec29c Śląsk nie potrzebuje KRK lotniska! Śląsk poradzi sobie sam! Więc nie schlebiaj sobie z tym potencjałem z małopolski bo zapomniałeś, że znacznie zasila Was Podkarpacie, Wasz realny udział w odlotach to nie więcej jak 20% we skali roku, przecież małopolska to biedny rejon więc kto od Was lata?
gość_7ff67 2017-10-26 20:08   
gość_7ff67 - Profil gość_7ff67
To jest chore. Dopiero co z pompa zakończono rozbudowę terminala, jeszcze dobrze się nie ustał, a juz ma byc nowa rozbudowa? Nie żebym komuś żałował dużego terminala, ale jeśli rozpoczyna się jedna rozbudowę tuż po zakończeniu drugiej,, to znaczy, ze ktoś nie umie planować i marnotrawi pieniądze.
lysypiotr76 2017-10-26 19:42   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Koncert życzeń. Papier wszystko przyjmie. Droga startowa priorytetem tylko na razie wypadałoby dogadać się z okolicznymi mieszkańcami. Na dziś na bank będą protesty. Ta dywersyfikacja to tylko w liczbie linii operujących z Balic. W liczbach bezwzględnych pasażerowie jednej linii mają na sezon zimowy 51,3 % miejsc.
krakowairport 2017-10-26 19:23   
krakowairport - Profil krakowairport
@Kelo Prognozy, na które się powołujesz były przygotowane jeszcze przed ogłoszeniem tegorocznych nowości - 27 nowych połączeń. Tyle nowych połączeń nie zdarza się każdego roku. Prognozy weryfikowane są dopiero po połowie roku. Co do rozmieszczenia wież ciekawe co piszesz, ale nie jest to poparte głębszą analizą. Nie planujemy obsługiwać A380 :) To na razie koncepcja, nie projekt wykonawczy ;)
pszn 2017-10-26 18:48   
pszn - Profil pszn
Nie znam KRK, więc ciężko oceniać mi sam plan rozbudowy, ale podoba mi się że zarząd posiada jakąś wizję rozwoju i chcę ją realizować. W SZZ jest totalne bagno - co jakiś czas coś gadają o inwestycjach, a nic w praktyce z tego nie wynika... ILS Cat 2, parking, cargo, terminal...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy