Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_1fd64
2017-10-28 00:06
Błąd w artykule. LOT posiada 12 sztuk a nie 10 embraer 175 !!!
gość_00546
2017-10-27 22:55
Chciałby tylko wiedzieć jak PPL, LOT i WAW a później CPK chcą zmusić pasażerów z południa Polski do latania przez WAW - CPK w dodatku LOTem? Czy mają zamiar wprowadzić monopol na latanie w Polsce tylko dla LOTu? Co ma skłonić pasażerów z regionów do latania przez WAW - CPK a nie przez Frankfurt, Londyn, Paryż itd. o ile musi się przesiadać? Centralizacja ruchu lotniczego jest błędem i to się zemści. A dowodem tego jest coraz mniej zamówień na A380 i B747 a w miejsce tego linie lotnicze chcą jakiś MOM np. następcę B757 i podobno Boeing nad tym się zastanawia. Chodzi o latanie P2P a nie o latanie przez mega huby tyle że w Polskim rządzie nikt tego nie przyjmuje do wiadomości. Może to do nich dotrze tyle że z 20 lub 30 letnim opóźnieniem.
gość_9a6a7
2017-10-27 15:21
może LOT w końcu zacznie znów latać do Rzymu FCO
gość_f22d9
2017-10-27 13:51
gość_ec29c: inwestorzy z Doliny Krzemowej juz teraz moga inwestowac w Katowicach i na Slasku. Do Krakowa mozna doleciec z San Jose przez wiele innych lotnik i nawet w Krakowie wyladowac, o ile nie bedzie mgielki. Moze najpierw warto zainwestowac w porzadniejszy pas startowy i ILS - Krakow ma najgorsza sytuacje pogodowa do ladowania w Polsce, a o ILS nic nie slychac. Wiekszosc lotnisk regionalnych juz ma klase II, Praga ma III, Warszawa za jakis czas tez III, a Krakow?
adam7691
2017-10-27 13:02
gość_ec29c: nie wiem co brałeś, ale ja też to chcę ...
gość_ec29c: znajdź sobie inny port, który będziesz dopingował w staraniach o to San Jose :) :) KRK tego połączenia nie oczekuje, nie ma przesłanek ekonomicznych i możliwości technicznych w najbliższych kilku latach.
gość_ec29c
2017-10-27 12:14
@gość_2f6b9
Świetnie! To niech LOT buduje sobie hub w WAW i CPL za pieniądze z Warszawy i Mazowieckiego, a nie wyciąga swoich łap po pieniądze ogólnopolskie. Dla mnie może nawet uruchomić loty z CPL-u na księżyc, jeśli podatnicy Wa-wy i Mazowieckiego zechcą je sponsorować ;-))
@gość_f22d9
Połowa ze 150 mln to 75 mln. Tyle na reklamy poprzez stronę i gazetki LOT-u w zupełności wystarczą, by połączenie w pierwszym roku było opłacalne. W kolejnych latach będzie rósł ruch biznesowy bo inwestorzy w doliny krzemowej zainwestują w Krakowie, a jeśli Śląsk o to zadba to również na Śląsku.
gość_f22d9
2017-10-27 11:52
gość_ec29c: Porownywanie lotnictwa pasazerskiego z transportem publicznym typu metro czy tramwaje to balamuctwo. Nie te koszty, nie ta skala. Gdyby bylo inaczej, dlaczego Wegrzy nie zdecydowali sie na wskrzeszenie Malevu i ciagle dotowanie linii? Dlaczego teraz upada Air Berlin, firma prywatna? Kto mialby dotowac te prywatna firme? Odnosnie San Jose, czy zamierzasz co tydzien wykupywac cargo i kilkadziesiat biletow z wlasnej kieszeni, zeby to polaczenie sie oplacalo? Juz teraz mozesz poleciec z Krakowa do San Jose przez Frankfurt. Lepiej sie jednak pospiesz, bo Lufthansa to polaczenie zawiesza - okazalo sie niewypalem. Jednak mimo ze nie udalo sie we Frankfurcie, jednym z najwiekszych lotnisk w Europie, to pewnie uda uda sie w krolewskich Balicach. Damy rade!
gość_2f6b9
2017-10-27 11:23
@ec29c:
Co Ty za głupoty opowiadasz... San Jose, Nowy Jork i Chicago z KRK. Chyba nie wiesz o czym mówisz najwyraźniej.
LOT ma hub w WAW i tam będzie rozwijać siatkę, bo będzie mógł zasilać rejsy z całej siatki, podobnie jak LH we FRA, AF w CDG i IB w MAD.
Krakowski KuRniK nie jest w stanie przyjąć pasażerów. Mimo rozbudowy znowu się dusi i proponuje już kolejna bezsensowna rozbudowę KuRniKa zamiast zbodowac terminal z prawdziwego zdarzenia jak we WRO czy GDN.
gość_7da7c
2017-10-27 11:10
Z tym transportem publicznym i dotowaniem to grubo pojechałeś. Skoro taki on publiczny i tak można go dotowac to dlaczego robi się to pod stołem? Powinno być w świetle jupiterów, bez nazywania tego promocjami, reklama czy jakkolwiek bądź.
gość_ec29c
2017-10-27 09:48
@gość_1deac
Niestety pojęcia o lotnictwie pasażerskim to nie masz ani Ty, ani nikt z LOT-u. Lotnictwo pasażerskie to transport publiczny tak jak metro, tramwaje, pociągi itp. I dlatego samorządy są skłonne je dotować.
Zrozumieli to twórcy LCC i dlatego tylko oni zarabiają na lotach wewnątrz Europy. Problem polega na tym, że Naczelnik lubi wielkie projekty i być może złamie opór regionów przed CPL.
W przypadku Dreamlinerów w Krakowie pytanie nie powinno brzmieć czy tylko ile Kraków i Małopolska są skłonne wyłożyć na kampanię reklamową skierowaną zarówno do turystów jak i inwestorów. Dobrze by było gdyby Śląsk się dołączył (może zapłacić mniej, ale region razem ze Śląskiem lepiej wypadnie jeśli chodzi o atrakcyjność inwestycyjną) .
Ja za uruchomienie lotów bezpośrednich do San Jose 4 razy w tygodniu dałbym z samego budżetu Krakowa w pierwszym roku dałbym 150 mln zł, w tym połowę poprzez strony i gazetki LOT-u. Newark i Chicago byłyby/są dochodowe w lecie nawet bardziej, niż Wa-wa więc w ich przypadku wystarczyłaby niewielka kampania reklamowa skierowana do Polonii.
Ale obecne kierownictwo ma inny pomysł na biznes: niech cała Polska zrzuci się na CPL, w tym mieszkańcy regionów, które na CPL stracą!!! A Naczelnik to popiera, bo lubi centralizację i wielkie projekty.
gość_1deac
2017-10-27 09:08
Jak czytam te "żądania" zbazowania 3 787 w Krakowie czy połączeń z portów regionalnych... Czy piszą tutaj sami amatorzy, którzy nie mają pojęcia o lotnictwie?! Polecam poczytać o podstawowych pojęciach lotniczych, zaczynając od PRZEWOŹNIK HUBOWY, a nie point-to-point? Hubem dla LOTu jest WARSZAWA, więc przewoźnik będzie wozić pasażerów PRZEZ Warszawę i dalej, bo to gwarantuje mu wypełnienie samolotów, klasy Biznes, cargo itd. Wg tego, co "mówi się" na 17go Stycznia ( kolejne pojęcie dla zainteresowanych - siedziba LOTu) - kolejnymi połączeniami mają być kolejne miasto w Rumunii, na Ukrainie, dodakowe rejsy (3 lub 4 dziennie) do głównych portów biznesowych, oraz Singapur i Shenzen lub Chengdu. Ogłoszenie wkrótce.
gość_df231
2017-10-27 07:17
@C8acf: Swiss otworzyl połączenie do WRO na zamówienie dwoch szwajcarskich banków, które mają swoje centra usług we WRO. Wystarczy spojrzeć na rozkład, który jest podstawiony pod mieszkańców ZRH lecących do WRO do pracy w poniedziałek i wracających w piątek. LOT nie ma interesu w dowożeniu ruchu AF do CDG, skoro nawet nie dowozi już LH/LX/OS/SN.
gość_c8acf
2017-10-26 22:55
be161: Może masz rację, ale Paryż nie tylko jest atrakcyjny sam w sobie ale jest też ważnym hubem. Tylko że LOT nie ma żadnego interesu dowozić mu pasażerów. Pozostaje liczyć na Air France. W końcu Swiss się zdecydował, więc kto wie...
gość_b6f9b
2017-10-26 20:40
cos czuje ze 6 E195 zastapi wycofywane 6 e170....poprostu wiekszy samolot wieksze oferowanie i tyle...
gość_ec29c
2017-10-26 20:38
To wyścig po sloty na Okęciu. Ciekawe, czy Wizz się przyłączy?
gość_be161
2017-10-26 19:47
C8acf: jaki jest sens otwierania przez LOT proponowanego przez Ciebie polaczenia, które miałoby góra 3-4loty w tygodniu, skoro LOT może Cię zawieść do CDG 3 razy dziennie przez WAW, a LH/LX 6-7 razy dziennie z przesiadka w MUC/FRA/ZRH. Takie bezpośrednie połączenie nie będzie miało szans zarobić na siebie, bo oferta z przesiadka jest dużo atrakcyjniejsza i możesz dostosować godzinę odlotu do swojego grafiku zajęć, a nie ustawiać swoich planów pod rozkład lotów i zamiast wracać kolejnego dnia to spędzać aż dwie noce na miejscu. Czas to pieniądz i najwygodniej polecieć rano i wrócić wieczorem, a o 2 rejsach dziennie LOTem z Regionów za granicę można jedynie pomarzyć, bo LOT musi rozwijać hub, a nie się rozdrabniac na połączenia z wielu portów, gdzie może wozić tylko ruch lokalny i nie ma szans wygrac z kimkolwiek.
@websterrr - wydaje mi się, że chodzi o brak maszyn. B738 od Blue Aira lata praktycznie przez całe lato, dość często go widziałem w WAW na płycie, jak i na FR24 latającego dla LOTu. Możliwe, że zrezygnują z nich w momencie, kiedy przylecą pierwsze MAXy w tym roku. Jednak jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
gość_c8acf
2017-10-26 18:49
Rozumiem, że te samoloty są potrzebne aby uruchomić połączenia z portów regionalnych. Na początek proponuję WRO - CDG :)
gość_6247b
2017-10-26 18:37
Czyli to oznacza, że LOT 3ci rok z rzędu znowu zaserwuje nam miła niespodziankę i doda ok 10-15 nowych tras jak i pewno zwiększy ich liczbę na obecnie obsługiwanych. Po za już ogłoszonymi OSL i BER stawiam na 3ci rejs dziennie do GVA, ZRH i STR, kilka kolejnych nowych kierunków w Europie Zachodniej obsługiwanych 2 razy dziennie, nowe punkty w Rumunii i na Ukrainie oraz w Rosji z racji mistrzostw świata w piłce nożnej, jak 2-3 kierunki pozaeuropejskie z tej listy: PVG, SZX, SIN, DEL, SFO, YUL, IAD. Ciekawe czym nas zaskoczą tym razem.