Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ec29c: liczby piękne tylko weź to pod uwagę że QR i Emiraty to ruch wylatujący/powrotny i zagranicznych turystów tam nie ma za dużo. Samoloty wylatujące z WAWy to polscy turyści, biznes i kilku szejków.
gość_f7b9b
2017-10-11 14:37
Akurat ostatnio to przeważnie latają A330-300 do Warszawy :)
gość_ec29c
2017-10-11 13:54
udzielone noclegi turystom zagranicznym (nierezydentom)
POLSKA 15,579,225
1 Powiat m.Kraków 2 770 246
2 Powiat m. st. Warszawa 2 389 302
3 Powiat kołobrzeski 1 265 202
4 Powiat m.Świnoujście 857 306
5 Powiat m.Gdańsk 822 478
6 Powiat m.Wrocław 698 382
7 Powiat kamieński (w tym Międzyzdroje) 385 718
8 Powiat m.Poznań 385 281
9 Powiat m.Szczecin 313 032
10 Powiat m.Łódź 208 519
11 Powiat m.Katowice 200 100
12 Powiat tatrzański (w tym Zakopane) 199 410
13 Powiat m.Sopot 166 882
14 Powiat mrągowski 149 269
15 Powiat gryficki 145 707
Pierwsza 15 powiatów, dane z Banku Danych Lokalnych
gość_27951
2017-10-11 11:34
do gość_00546 ! Nie wiesz o czym piszesz! Po pierwsze kto blokuje rozwój KRK??? Całkiem niedawno była dyskusja, że nikt nie blokuje żadnego lotniska w rozwoju. To pytam, blokuje czy nie? Bzdury piszesz bo w promieniu 100 km od KRK wliczyłeś całą aglomeracje śląską - a całkiem niedawno ktoś gorliwie zaprzeczał, że większość paxów w KRK to Ślązacy, więc kto lata z grajdoła ? Wokół KRK to raptem około 2 mln biednych ludzi więc chociażby 20 % procent dziennie korzystało z tego lotniska to byłby cud! Wliczyłeś Podkarpacie, które ma swój Rzeszów a to, że latają z KRK to podziękuj im, bo u siebie właśnie tych kierunków nie mają.
Kto zmusza do latania ludzi przez WAW ??? Przecież w KRK macie LH, SAS, i innych a to, że nie stać Was na latanie przez ich huby to już inny temat i wybieracie WAW z powodu ceny! Co masz jeszcze za argumenty???
gość_00546: i co z tego, to są tylko liczby. GDN ma trzeci najsłabszy bufor 100 km w Polsce, Babimost ma lepszy :) gość_ec29c: a masz dane dla powiedzmy pierwszej dziesiątki ?
gość_1bc3b
2017-10-11 09:11
gość_ec29c - masz może źródło? chętnie zobaczę pozostałe miasta
gość_ec29c
2017-10-11 02:16
Odrobina statystyk:
udzielone noclegi turystom zagranicznym (nierezydentom) w 2016
Polska 15 579 225
Kraków 2 770 246
Warszawa 2 389 302
I to mimo zmuszania ludzi do latania przez Wa-wę!
gość_00546
2017-10-10 22:59
@ gość_93d54
Marzycieli? Słaby potencjał? Porównaj ludność w promieniu 100 km. od lotnisk: Balice 7,6 mln, Pyrzowice 7,4 mln, Okęcie 5,1 mln.
zobacz link
Gdyby PPL nie opiekowało się WAW i nie ograniczało działalności i rozwoju Balic to byś zobaczył jakie byłyby statystyki. A póki co cieszcie się na WAW że macie nadzór PPL nad Balicami bo być może kiedyś się to zmieni.
gość_251b0
2017-10-10 22:29
Przestańcie się nabierać jak kilkuletnie dzieci na prowokacje internetowych troli, którzy celowo wymyślają ten koncert życzeń potencjalnych dalekich tras z Krakowa aby wywołać kłótnię. Na pewno to nie są osoby, które latają z Krakowa tylko z najbliższego maleńkiego lotniska z mizerną siatką połączeń.
gość_93d54
2017-10-10 20:15
Oj marzycieli to w KRK nie brakuje! Tak na pewno przylecą i to Wszyscy co najmniej na A330 bo taki potencjał tam jest - a jak !!!
gość_b7ff1
2017-10-10 16:27
A ja trzymam kciuki za KRK, jeśli jest potencjał niech się rozwija. "Nie bądźmy jak pies ogrodnika co sam nie zje i drugiemu nie da" ;-)
Chciałbym aby KRK naprawdę się rozbudowały i poszerzyły swój obszar. Koniecznie aby powstał ten drugi pas startowy i następnie zostały przejęte tereny wojskowe aby nie brakowało miejsca na płycie postojowej.
A wtedy nie tylko Emirates swojego A380 ale i inne linie wyślą swoje flagowe samoloty jednak do KRK. Trzymam kciuki.
PS. @gość_e7b90 rozbawiłeś mnie swoim stwierdzeniem, że się aż roześmiałem :-)
"zmów jakiś fanboy wtrącił watek pępka Świata KRK."
Pozdrawiam
gość_abcf6
2017-10-10 12:28
wyluzowany zgadzam się z tobą, Emirates w KRK nie będzie. Najbardziej obstawiam że FlyDubai tam zawita.
gość_e7b90
2017-10-10 11:47
Artykuł dotyczy WAW i PRH a zmów jakiś fanboy wtrącił watek pępka Świata KRK. czy zawsze wszelkie artykuły muszą dotyczyć tego grajdoła???
wyluzowany
2017-10-10 10:51
Emirates w KRK? Dobre sobie, pewnie podobnie jak Turkish od paru lat. Pewnie jakby Emirates korzystał z mniejszych maszyn, typu 787, to na 2 rotację by się zdecydował, ale na 77W to pax zabraknie.
gość_251b0
2017-10-09 23:50
A może jeśli Emirates nie podstawi A380 w Warszawie to zrobi międzylądowanie w WAW np. lot CPH-WAW-DXB?
gość_83076
2017-10-09 21:19
gość_18306
Nie wiem na ile to jest prawda ale byłby to lepszy ruch niż WAW. Inna sprawa to fakt że w Balicach nie ma miejsca na nic większego z obecnym i przyszłym pasem bo PPL jest strażnikiem interesu WAW i nie pozwoli żeby WAW krzywda się stała. Chyba że znajdzie się jakaś linia i ludzie z władz Krakowa i jakimś cudem przekonają PPL aby przestali blokować prawdziwą rozbudowę Balic na co bym za bardzo nie liczył bo by to była konkurencja dla WAW a w przyszłości dla CPK. Mówię o wariancie południowym nowego pasa między Morawicą a Cholerzynem ale nie przez Cholerzyn jak to PPL przedstawił żeby było łatwo ten wariant zdyskredytować i wyeliminować.
gość_e445b
2017-10-09 20:11
Jakoś mi się nie chce wierzyć w regularne loty A380. Leciałem ostatnio WAW-DBX-WAW, ich 77W miał obłożenie tam na poziomie 70%, tutaj ledwo 50%. Być może w sezonie zimowym potencjał jest większy, ale nadal jakoś tego nie widzę. Biznesem wszystkiego nie pokryją.
gość_18306
2017-10-09 18:36
A ja słyszałem, że Emirates rozważa latanie do KRK, ewentualnie pod Wawelem pojawi się Etihead - jeśli dojdzie do wewnętrznego porozumienia pomiędzy Abu Dhabi a Dubajem... ?
gość_e083a
2017-10-09 18:12
@gość_c9336: "A-380 w WAW byl juz tyle razy anonsowany, jakos sie nigdy nie pojawial"
A380 linii Emirates wykonał już jedną rotację do WAW w dniu 2017-02-10.
Natomiast zastąpienie B777-300ER (z 428pax) przez dwuklasowego A380 (z 615pax) to naprawdę spora różnica oferowania (o ponad 40%).
Nikt tego nie zrobi jeśli nie będzie pewny możliwości sprzedaży średnio powyżej tych 428 miejsc (bo i po co?). Druga sprawa to Emirates ma dopiero 13 sztuk dwuklasowych A380 (tych z 615 pax), a jak widać potrzeby ma znacznie większe (w sensie - chyba nie ma w tej chwili wolnego, dwuklasowego A380, aby go posłać do WAW). Na drugi dziennie B777-300ER nie ma co liczyć (to jeszcze większy wzrost oferowania).
Pozostaje:
1. flyDubai, lub
2. dodanie 8 (9, 10) rotacji w tygodniu na B777-300ER (a zatem nie we wszystkie dni tygodnia), lub
3. zastąpienie tylko jednej (dwóch, trzech) rotacji w tygodniu na A380.
gość_c5396
2017-10-09 17:00
@gość_38670, CEO Emirates też kiedyś wspominał, że EK nie widzi potrzeby wprowadzania do oferty Economy Premium, po czym EK planują podział Economy na 3-4 klasy. Na A388 w Waw nie ma miejsca