gość_4f425
2017-10-11 14:55
podobno Air Berlin ma ostatnie loty do krakowa z koncem tego miesiaca. a co z lotami w listopadzie I w grudniu w okresie swiatecznym? beda odwolane?:
filipair
2017-10-07 00:34
Air France: specjalne loty na czas ŚDM.
Alitalia: bankrut.
Air Berlin: bankrut.
Nie straconego dla Krakowa. AZ/AB nie zbankrutowały z powodu braku potencjału Krakowa, tylko z powodu kiepskiego zarządzania. Przyznam że przydałby się AF 2x dziennie żeby uzupełnić ofertę przesiadkową 3x dziennego KLM. Ale jak weszli na lipiec i sierpień 2016, zamiar był inny. Jeszcze przyjdzie na to czas.
gość_3c56a. od zawsze. Podróż tam i z powrotem bez przesiadki: 2 loty. Podróż tam i z powrotem z przesiadką: 4 loty. Dodatkowe starty i lądowania, dodatkowe koszty personelu, paliwa, itd, itd. A na dodatek, wiele ludzi jest chętnych zapłacić więcej za lot bezpośredni niż za lot z przesiadką. Z takich względów pasażer tranzytowy jest mniej dochodowy niż pasażer przesiadający się. Ale oczywiście linie hub'owe muszą się na to godzić żeby samoloty wypełnić na trasach ponad ich potencjał Point-to-point. Więc trzeba jakiś balans utrzymać. "Dobry" czyli dochody hub wacha się w granicach 30-50% pasażerów point-to-point, reszta przesiadkowi.
gość_e0b75
2017-10-06 18:12
do Kelo ! Trzeci ale nie ostatni!!!! bu ahc achc chaa...
Jeszcze kwestia, że Ryanair będzie latał na SXF na B738 czyli pojemność większa niż dwa Q400, bliżej dwóch i pół nawet, do tego jeden kurs !400 od Eurowings. Na p2p wystarczy w zupełności, skoro przesiadki z Berlina na dłuższe trasy odpadają. Jedyne co szkoda to w statystykach liczby przewoźników obsługujących krakowskich port znowu ubędzie (po Alitalii i Air France) to już 3 z rzędu zwijający się przewoźnik
gość_e136c
2017-10-05 22:04
gość_b5706 Skoro nie mają rozbudowanej siatki połączeń z Berlina to wytłumacz mi po co mają latać 4 razy dziennie. A jakbyś pomyślał i sprawdził to i tak do Berlina będzie dwa razy dziennie połączenie, jedno na TXL a drugie od Ryanaira na SXF. Ryanair też będzie latał codziennie rano!!!!!!!!!
gość_b5706
2017-10-05 21:04
czyli potwierdza się, że w KRK nie ma potencjału
usuniety
2017-10-05 18:49
Ceny AB na styczen zaporowe. W dwie strony za ok. 600 Euro. Tylko szaleniec by rezerwowal.
gość_3c56a
2017-10-05 17:34
Pasażerowie tranzytowi są mniej dochodowi? Od kiedy?
filipair
2017-10-05 16:47
@gość_17e9b przykro mi to pisać ale wydaję mi się że jeden z powodów dla których Air Berlin był nierentowny to parcie na to żeby wszystkie kierunki obsługiwać 3-4x dziennie, nawet jak połączenie tych miast w ten sposób nie miało uzasadnienia ekonomicznego. Zawsze jak leciałem KRK-TXL (na mile BA, oczywiście) to byłem jednym z niewielu osób które nie leciały dalej, a pasażerowie tranzytowi to oczywiście mniej dochodowi. Można powiedzieć że Air Berlin usiłowało budować hub prawdziwego zdarzenia, ale z różnych powodów nie udało się.
Lufthansa ostrożnie będzie zapełniała lukę po AB tym bardziej że większość pasażerów tranzytowych i tak może wysłać przez inne huby. Niemniej jednak TXL będzie się rozwijało w ramach Eurowings. Zobaczymy jakieś ruchy w tym temacie najprawdopodobniej w S18, kiedy np. Eurowings przejmie trasę TXL-JFK z powrotem od LH. Może przywrócą inne trasy długodystansowe z Berlina. Chicago? Miami? Wtedy być może zobaczymy dodatkowe częstotliwości na KRK-TXL. Nie sądzę żeby trasa osiągnęła 4x dziennie na Q400 jak jest z AB. Na teraz jest to dolot czysto pod New York.
gość_17e9b
2017-10-05 15:44
Do Berlina z przesiadką?...to parodia aby kilka godzin tracić na taką trasę. Raz dziennie to za mało aby dalej traktować Berlin jako tranzyt. Przecież teraz airberlin lata do z Krakowa 4 x dziennie. No chyba że na razie rozruch i będą szybko zwiększać częstotliwość.
gość_67e5a
2017-10-05 15:31
@gosc_5af61 czyli co 1xTXL i 2xDUS tak mam to rozumieć oczywiście dziennie?
gość_5af61
2017-10-05 12:27
@gosc_37f3f - raz dziennie. inne loty, ktore widzisz z TXL do KRK sa z przesiadka w DUS