×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Przetarg na CPK przed wyborami w 2019 r.


Przed wyborami 2019 r. chcemy mieć gotową koncepcję architektoniczną Centralnego Portu Lotniczego, wykupione grunty, zgody środowiskowe i rozstrzygnąć przetarg w trybie "projektuj i buduj" - zapowiada w rozmowie z Pasazer.com Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. CPK.

04/10/2017 14:37
<>

gość_90b3c - Profil
gość_90b3c
  

gość_3bbca - Profil
gość_3bbca
  
Lepsza prawica niż lewica :)
11/10/2017 18:48  

gość_83076 - Profil
gość_83076
  
Ten CPK to będzie katastrofa ale tu chodzi o zrobienie kasy przy budowie a później niech się martwią ci co będą rządzić bo obecna ekipa na pewno rządzić już nie będzie nawet jak to nadal będzie jakaś prawica.
09/10/2017 21:01  

gość_db8b4 - Profil
gość_db8b4
  
Ten człowiek myśli, że to co papier przyjął to tak się zrealizuje i nawet wie kiedy. Rozkoszny jest. Co on zbudował do tej pory?
09/10/2017 14:12  

  
gość_Oca42: owszem, okęcie w tej postaci zapcha sie napewno. Ale bez sensu jest budowanie CPK od zera za 30mld zl jesli mozna na okeciu wybudowac nowy terminal i ewent zmodernizowac stary za 10% ceny utopijnego portu. Bliskosc okecia do centrum miasta tez ma ogromna wartosc dzieki ktorej lot ma spory ruch na trasach krajowych. Krajowki na CPK napewno straca na obłożeniu bo nie wszyscy leca z przesiadka. Czesc poprostu chce sie szybko dostac do wawy lub odwrotnie. Problem pasow jest fikcyjny. Zwykla propaganda uzasadniajaca koniecznosc budowy nowego portu. Stansted kolo londynu bije okecie na glowe a maja jeden pas. Nie widze zadnych argumentow uzasadniajacych ten glupi pomysl. Lot swietnie sie bedzie rozwijal na okeciu. Wystarczy wybudowac nowy terminal z wieksza liczba rekawow. Projekt czysto polityczny pokazujacy wielkosc obecnej wladzy. Komuna wrocila.

gość_c518b - Profil
gość_c518b
  
I po co ten cały CPK? Wystarczy zainwestować tę kasę w szybszą kolej. Przy okazji można zoptymalizować pewne odcinki linii kolejowych tak żeby kolej trafiła do większej ilości społeczeństwa. Nie chcę nawet dodawać, że te linie kolejowe będą budowane oraz remontowne przez polskie firmy, tabor kolejowy też. Tego natomiast nie można powiedzieć o jakiś fancy shmency firmach z zachodu budujących lotniska czy same samoloty. Tak czy owak bilans przemawia przeciwko CPK.
07/10/2017 19:17  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
@gość_0ca42

Okęcie można bardzo łatwo rozbudować za kilkaset milionów.

Lotniska z jednym pasem (Gatwick) czy krzyżującymi się (Bombaj) potrafią obsłużyć ponad 40 mln pasażerów.

LaGuardia zajmująca około 280 ha obsługuje około 30 mln.

Jeśli LOT chce zamknąć nierentowne krajówki, to trzeba zacząć od budowy linii kolejowych, w tym przedłużenia CMK na północ. Powinniśmy też policzyć koszty budowy i funkcjonowania systemu szybkich kolei. Lotnisko powinno być ostatnim etapem.

07/10/2017 10:22  

gość_0ca42 - Profil
gość_0ca42
  
WAW podało wczoraj, że przez 9 miesięcy obsłużyło niewiele mniej pasażerów niż w całym ubiegłym roku. Oznacza to wzrost o 25%. Można zatem przypuszczać, że w tym roku WAW może przekroczyć 16 milionów. To kolejny rok potężnych wzrostów. Na przyszły rok LOT zapowiada, że znowu doda dużo nowych połączeń i będzie miał kilka nowych 789 i Max8. Rozwijac się też będzie W6. Czy to oznacza, że w przyszłym roku przez Okęcie przewinie się 20 mln pasażerów? Skoro w ubiegłym roku wzrost sięgnal 2 mln, a w tym siegnie 3 mln, to w 2018 może osiągnąć ok 4 mln i przekroczona zostanie bariera 20 mln. Co oznacza, że lotnisko się zapcha i CPK potrzebne będzie dużo wcześniej niż w 2027. Można bowiem zakładać, że w 2019 LOT i Wizz znowu będa chcieli się dynamicznie rozwijać...
07/10/2017 08:13  

gość_43c5a - Profil
gość_43c5a
  
Mam nadzieję, że zbudują całkiem nowy polnocny odcinek CMK do Trojmiasta, a nie beda łączyć CPK z linia kolejowa Warszawa - Gdańsk przez Nasielsk i Elbląg, bo wtedy pociąg do Gdańska jechały z DOK ok 3h. Północny odcinek CMK powinien przechodzić przez Płock, Toruń, Grudziądz i lotnisko w Rebiechowie i mieć dwie odnogi: z Torunia do Bydgoszczy (i może w dalszej przyszłości do Piły i Szczecina) oraz z Grudziądza do Olsztyna.
06/10/2017 22:19  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
Największe lotnisko Niemiec (81,5 mln mieszkańców) obsłużyło 60,8 mln pasażerów.

Największe lotnisko Hiszpanii (46,5 mln mieszkańców) obsłużyło 50,4 mln pasażerów.

Największe lotnisko Włoch (60,6 mln mieszkańców) obsłużyło 41,7 mln pasażerów.

Największe lotnisko Holandii (17 mln mieszkańców) obsłużyło 63,6 mln pasażerów.

Teza, że Wa-wa przebije Rzym jest kontrowersyjna. Tam jest jeszcze Ciampino i razem obsługują 47 mln Po drugie u nas rządzi CCC, co oznacza, że drogie lotnisko nie ma szans. Opłaty powinny być niższe niż na Okęciu.

06/10/2017 17:36  

gość_06c6e - Profil
gość_06c6e
  
mluben: marzenia i projekt utopia, ale jak rozpiszą i rozstrzygną przetarg, to realne pieniądze trzeba będzie wydać.
06/10/2017 14:52  

  
Marzenia. Nawet jeśli wogole powstanie to nigdy nie osiagnie 50mln. Chyba ze zamkna wiekszosc portow regionalnych. Projekt Utopia.

gość_3a9ce - Profil
gość_3a9ce
  
Mają rozmach jak zapowiadali tak robią i można ich nie lubić ale jak za co siedzi biorąc to do końcach. Brawo!
06/10/2017 12:23  

gość_06c6e - Profil
gość_06c6e
  
To się naprawdę dzieje. Kto zatrzyma ten cyrk?
06/10/2017 11:25  

gość_f225b - Profil
gość_f225b
  
prosze o nie wprowadzanie opini publicznej w blad ! gmiana Stanislawów jest w okolicach Minska Mazowieckiego wiec po drugiej stronie Warszawy, to lotnisko ma powstac w gminie BARANÓW!
06/10/2017 10:42  

<>

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie
Kalendarz lotniczy