Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_3bbca
2017-10-11 18:48
Lepsza prawica niż lewica :)
gość_83076
2017-10-09 21:01
Ten CPK to będzie katastrofa ale tu chodzi o zrobienie kasy przy budowie a później niech się martwią ci co będą rządzić bo obecna ekipa na pewno rządzić już nie będzie nawet jak to nadal będzie jakaś prawica.
gość_db8b4
2017-10-09 14:12
Ten człowiek myśli, że to co papier przyjął to tak się zrealizuje i nawet wie kiedy. Rozkoszny jest. Co on zbudował do tej pory?
gość_Oca42: owszem, okęcie w tej postaci zapcha sie napewno. Ale bez sensu jest budowanie CPK od zera za 30mld zl jesli mozna na okeciu wybudowac nowy terminal i ewent zmodernizowac stary za 10% ceny utopijnego portu. Bliskosc okecia do centrum miasta tez ma ogromna wartosc dzieki ktorej lot ma spory ruch na trasach krajowych. Krajowki na CPK napewno straca na obłożeniu bo nie wszyscy leca z przesiadka. Czesc poprostu chce sie szybko dostac do wawy lub odwrotnie. Problem pasow jest fikcyjny. Zwykla propaganda uzasadniajaca koniecznosc budowy nowego portu. Stansted kolo londynu bije okecie na glowe a maja jeden pas. Nie widze zadnych argumentow uzasadniajacych ten glupi pomysl. Lot swietnie sie bedzie rozwijal na okeciu. Wystarczy wybudowac nowy terminal z wieksza liczba rekawow. Projekt czysto polityczny pokazujacy wielkosc obecnej wladzy. Komuna wrocila.
gość_c518b
2017-10-07 19:17
I po co ten cały CPK? Wystarczy zainwestować tę kasę w szybszą kolej. Przy okazji można zoptymalizować pewne odcinki linii kolejowych tak żeby kolej trafiła do większej ilości społeczeństwa. Nie chcę nawet dodawać, że te linie kolejowe będą budowane oraz remontowne przez polskie firmy, tabor kolejowy też. Tego natomiast nie można powiedzieć o jakiś fancy shmency firmach z zachodu budujących lotniska czy same samoloty. Tak czy owak bilans przemawia przeciwko CPK.
gość_ec29c
2017-10-07 10:22
@gość_0ca42
Okęcie można bardzo łatwo rozbudować za kilkaset milionów.
Lotniska z jednym pasem (Gatwick) czy krzyżującymi się (Bombaj) potrafią obsłużyć ponad 40 mln pasażerów.
LaGuardia zajmująca około 280 ha obsługuje około 30 mln.
Jeśli LOT chce zamknąć nierentowne krajówki, to trzeba zacząć od budowy linii kolejowych, w tym przedłużenia CMK na północ. Powinniśmy też policzyć koszty budowy i funkcjonowania systemu szybkich kolei. Lotnisko powinno być ostatnim etapem.
gość_0ca42
2017-10-07 08:13
WAW podało wczoraj, że przez 9 miesięcy obsłużyło niewiele mniej pasażerów niż w całym ubiegłym roku. Oznacza to wzrost o 25%. Można zatem przypuszczać, że w tym roku WAW może przekroczyć 16 milionów. To kolejny rok potężnych wzrostów. Na przyszły rok LOT zapowiada, że znowu doda dużo nowych połączeń i będzie miał kilka nowych 789 i Max8. Rozwijac się też będzie W6. Czy to oznacza, że w przyszłym roku przez Okęcie przewinie się 20 mln pasażerów? Skoro w ubiegłym roku wzrost sięgnal 2 mln, a w tym siegnie 3 mln, to w 2018 może osiągnąć ok 4 mln i przekroczona zostanie bariera 20 mln. Co oznacza, że lotnisko się zapcha i CPK potrzebne będzie dużo wcześniej niż w 2027. Można bowiem zakładać, że w 2019 LOT i Wizz znowu będa chcieli się dynamicznie rozwijać...
gość_43c5a
2017-10-06 22:19
Mam nadzieję, że zbudują całkiem nowy polnocny odcinek CMK do Trojmiasta, a nie beda łączyć CPK z linia kolejowa Warszawa - Gdańsk przez Nasielsk i Elbląg, bo wtedy pociąg do Gdańska jechały z DOK ok 3h. Północny odcinek CMK powinien przechodzić przez Płock, Toruń, Grudziądz i lotnisko w Rebiechowie i mieć dwie odnogi: z Torunia do Bydgoszczy (i może w dalszej przyszłości do Piły i Szczecina) oraz z Grudziądza do Olsztyna.
gość_ec29c
2017-10-06 17:36
Największe lotnisko Niemiec (81,5 mln mieszkańców) obsłużyło 60,8 mln pasażerów.
Największe lotnisko Hiszpanii (46,5 mln mieszkańców) obsłużyło 50,4 mln pasażerów.
Największe lotnisko Włoch (60,6 mln mieszkańców) obsłużyło 41,7 mln pasażerów.
Największe lotnisko Holandii (17 mln mieszkańców) obsłużyło 63,6 mln pasażerów.
Teza, że Wa-wa przebije Rzym jest kontrowersyjna. Tam jest jeszcze Ciampino i razem obsługują 47 mln Po drugie u nas rządzi CCC, co oznacza, że drogie lotnisko nie ma szans. Opłaty powinny być niższe niż na Okęciu.
gość_06c6e
2017-10-06 14:52
mluben: marzenia i projekt utopia, ale jak rozpiszą i rozstrzygną przetarg, to realne pieniądze trzeba będzie wydać.
Marzenia. Nawet jeśli wogole powstanie to nigdy nie osiagnie 50mln. Chyba ze zamkna wiekszosc portow regionalnych. Projekt Utopia.
gość_3a9ce
2017-10-06 12:23
Mają rozmach jak zapowiadali tak robią i można ich nie lubić ale jak za co siedzi biorąc to do końcach. Brawo!
gość_06c6e
2017-10-06 11:25
To się naprawdę dzieje. Kto zatrzyma ten cyrk?
gość_f225b
2017-10-06 10:42
prosze o nie wprowadzanie opini publicznej w blad ! gmiana Stanislawów jest w okolicach Minska Mazowieckiego wiec po drugiej stronie Warszawy, to lotnisko ma powstac w gminie BARANÓW!