Pliki cookies
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Ryanair zamyka trasy z Warszawy do Gdańska i Wrocławia


Irlandzki tani przewoźnik zamyka dwie trasy krajowe z Lotniska Chopina. Linia skarży się na złe traktowanie i zapowiada skargę do Komisji Europejskiej.

14/09/2017 10:31
gość_d591b - Profil
gość_d591b
  
Jaki jest wynik 4 plus 1?

gość_eec3f - Profil
gość_eec3f
  
gość_18306 kazdy kto choc troche potrafi liczyc wie, ze krajowki WAW-GDN/WMI sa nieoplacalne. Ryanair wykorzystal okres znizek na WAW by podgryzac LOT. Znizki sie koncza, LOT dalej ledwo zipie, ale zipie.. Ryanair wymysla powod jak zwykle..jak to my dobrzy przez tych zlych musimy uciekac i wszystko sie zgadza...
6 dni, 18 godzin temu  

gość_18306 - Profil
gość_18306
  
To może WIZZair wejdzie na te zwalniane miejsca - w kraju jeszcze nie lata - a skoro to taki dobry interes? Chyba, że ma tajne porozumienie z FR, aby mu za mocno w paradę nie wchodzić ?
6 dni, 19 godzin temu  

  
W większości komentarzy przewija się wątek ,,winy" FR. To chyba błędny kierunek. Czy większość z Was nie zauważyła, że państwowa firma PPL za wszelką cenę próbuje zniechęcić linie lotnicze do korzystania z lotniska Chopina? Przynajmniej te tanie , które są jednak konkurencją dla LOT-u. Bo na dziś i tak naprawdę przez wiele lat WAW będzie nadal funkcjonowało, tym bardziej że CPK to bardzo odległa przyszłość. A LO się rozwijai coraz bardziej doskwiera mu brak miejsca na lotnisku Chopina. Więc machina państwa ,,włączyła" tryby by pomóc linii przewietrzyć lotnisko:-)
6 dni, 21 godzin temu  

gość_f4d5c - Profil
gość_f4d5c
  
Ryanair to najbardziej dochodowa linia w Europie a może i na świecie. W każdej linii kluczowy jest network planning i route profitability. Mają określona liczbę samolotów które mogą w danej chwili wykorzystać. Chodzi o to aby latały tam gdzie można najlepiej zarobić. Cały czas mają listę potencjalnych tras na które wejdą kolejne zakupione samoloty. Jeżeli widzą że samolot wykorzystywany do połączeń do Gdańska czy Wrocławia zarabia mniej niż mógłby na innej trasie to go po prostu przenoszą na ta bardziej dochodoą. Tu nie ma mowy o żadnej misji, wizji itp. bzdurach. Kasa misiu kasa to jedyne kryterium. Część ludzi ich nie lubi ale większość korzysta i tak to się kręci.

17/09/2017 06:16  

  
TAK JAK TO WIDZE .. to teraz ||||| krajowej trasy Ryanair RZE WAW ||||| nie bedzie .. zostal mi tylko polskibus
17/09/2017 01:28  

gość_9d392 - Profil
gość_9d392
  
spotter10: dlaczego luka? Jeśli naprawdę te połączenia zlikwidują (w co watpię), to dostosują rozkłady z WRO i GDN. Ale mimo wszystko nie bardzo wierze w to, zeby skasowali te loty, one maja mimo wszystko znaczenie wizerunkowe, choć gdyby tak się stało to odczują to przede wszystkim PolskiBus i PKP. Natomiast wbrew pozorom te rejsy dla FR maja tez znaczenie operacyjne, bo dzięki nim w przypadku opóźnień przylotów do WRO i GDN, dzięki lotom do Warszawy, na które rozkład przewiduje aż 60 minut (wiecej niż w Locie dla Dashy) moga sobie bardzo ładnie nadrobić te opoznienia, które w przypadku krótkiego postoju przed powrotem z WRO/GDN byłyby trudniejsze do nadrobienia, jeśli wręcz niemożliwe czasami.
16/09/2017 18:58  

  
Utrata 3x dziennie połączenia do WAW dla GDN i WRO będzie na pewno odczuwalne. Ale nie na tyle, by były spadki w statystykach. To są TYLKO 3 rejsy dziennie. Poza tym rejsy do WAW odbywały się właśnie z tych miast. A to oznacza, że nagle zrobi się luka dla tych maszyn. I albo będą stały i nic nie robiły, a wiadomo że dla FR'ancy to jest nie do zaakceptowania, albo będą nowe połączenia w zamian. W innym wypadku trzeba drastycznie przebudować siatkę a to generuje jeszcze większe koszty.

No i jeszcze taka kwestia - po jaką cholerę, przy temacie o rejsach GDN/WRO-WAW rozpoczynacie głupie dyskusje o KRK, KTW i Wizzair??? Jakieś kompleksy się odzywają czy jak? Bicie piany kompletnie nie na temat! Czy administracja nie może czegoś z tym zrobić?
16/09/2017 18:42  

gość_f4d5c - Profil
gość_f4d5c
  
Trzeba budować lotnisko za 30 mld bo na Okęciu nie są w stanie kupić paru autobusów za kilka milionów i usprawnić odprawy. Niech jadą na Gatwick i zobaczą jak się robi 40 mln pasażerów na rok (więcej niż cała Polska) na jednym pasie startowym. Wiem, wiem lotnisko otwarte cała dobę ale i tak większość ruchu w ciągu dnia.
16/09/2017 10:44  

gość_2d4aa - Profil
gość_2d4aa
  
do gość_18306 ! A po co WIZZ na uruchamiać Kijów z KRK ? Przecież możecie latać z KTW! Skoro WIZZA nie ma w KRK to widocznie KRK nie jest taki atrakcyjny jak sobie myśli. WIZZ ma wszystko poukładane więc widocznie na KRK mu wcale a wcale nie zależy. Nie Wszyscy chcą latać z KRK wbrew twierdzeniu innych, że latanie z KRK jest modne widocznie WIZZ jest mało modny acz przewidujący ekonomicznie i przyszłościowo. Wszak lotnisko w KRK to totalna ruina i bez jego zamknięcia się nie obejdzie na czas odległej budowy pasa startowego, którego długo ale długo nie będzie!
16/09/2017 10:36  

  
Kelo - W Gdańsku średnio miesięczne korzystało z połączenia FR ok. 25 tys. pax. Czy te zapowiadane jak napisałeś ,,nowości" zapełnią ,,straty" po irlandzkim przewoźniku :-)
16/09/2017 07:35  

  
gość_ad296: Na tyle dużo nowości ma ruszyć (na podstawie tego co już ogłoszone) z GDN/WRO, że nie będzie spadków nawet jak będą wycięte 3 dzienne loty do WAW. Płacz to może być w najbliższej przyszłości jedynie przez Brexit przy niekorzystnym scenariuszu.
16/09/2017 00:43  

gość_ad296 - Profil
gość_ad296
  
To ze WAW bedzie miala mniej 600 tys. paxow mniej to male miki, to co bedzie sie dzialo w GDN i WRO tam to dopiero bedzie placz. Szykuja sie spadki...
16/09/2017 00:25  

  
Gdy przeczytałem informacje o problemach technicznych WMI i jego możliwym zamknięciu, zaczynam się zastanawiać czy przypadkiem FR'anca nie przygotowuje sobie gruntu pod ewentualne przerzucenie części połączeń do WAW, w przypadku oczywiście zamknięcia WMI. Wiadomo, lepiej negocjować wcześniej, niż jak jest się przypartym do muru. A że w sytuacji nagłej władze portu mogą być twarde i linia będzie w stanie zapłacić więcej, by uniknąć dodatkowych kosztów związanych z odszkodowaniami i karami, to rozsądnie jest sobie zabezpieczyć przyszłość już teraz. Ja bym przynajmniej tak zrobił.
Nie mniej nie wydaje mi się, aby WAW lub FR'ancy zależało na rezygnacji z tych połączeń. Założę sie, że są to konkretne pieniądze dla obydwu, pomimo niskich cen. Ale nie aż tak niskich jakby się mogło wydawać. Na 3-4 m-ce do przodu może i są bilety zaczynające się od 21,- PLN, ale jest ich mało. Zaś na 2-3 dni przed wylotem ceny oscylują ok. 100,- pln, zaś do dnia przed skaczą do ok. 200,- pln. I się sprzedają, bo jest to połączenie stricte biznesowe, nie turystyczne.
Chcę wierzyć że tym razem jest to nadal tylko walka o lepsze warunki handlowe a nie faktycznie wycięcie tras, które wydają się być sukcesem. Bo w końcu inaczej po co by uruchamiali aż 3 połączenia dziennie, ze średnim LF na poziomie 90%?
15/09/2017 19:22  

gość_18306 - Profil
gość_18306
  
gość_ae87a : czemu WIZZair musiałby przegrać konkurenbcję z FR w Krakowie. Skoro ma przetarte szlaki na Ukrainie to gdyby uruchomil z KRK loty do Kijowa, których nie umiał czy nie chciał uruchomić FR to byłby monopolistą...
15/09/2017 18:48  

gość_e9b04 - Profil
gość_e9b04
  
TravelFan: a ile powinien według Ciebie bilet do Rzeszowa kosztować? Tyle co autobus? Pociąg kosztuje w 1 klasie ok. 250 i jedzie bodaj 4 godziny, to samolot lecący niecała godzinę miałby kosztować taniej? Moze powinni dopłacać zeby ktoś chciał poleciec?
15/09/2017 15:15  

gość_e1ed4 - Profil
gość_e1ed4
  
To tylko chodzi o kasę na zniżki. Obsługa naziemna i tak jest dla FR błyskawiczna. Taka umowa i FR egzekwuje kasę za opóźnienia. Jak zobaczycie na stałe na tych "dalekich" stanowiskach stoi sprzęt LSu i czeka. A tam gdzie parkuje LOT nie ma nic i samoloty czekają, ąź sprzęt podjedzie. Niestety dwie państwowe firmy i tylko się kłócą kto komu i ile jest winien kasy. A w LS brakuje ze 150 ludzi do pracy na płycie. Wiadomo za mało płacą, a Ukraińcy mają problem z certyfikatem bezp (5lat wstecz sprawdzenie). Jak FR stała blisko to było widać u nich 4 autobusy pod samolotem, a obok LOT czekał i nikogo do okoła. To tylko medialny szum na koniec zniżek
15/09/2017 09:50  

gość_ae87a - Profil
gość_ae87a
  
gość_18306; nie ma go bo jest bardzo mocno FR obecny i przegrał by konkurencję (ale to dość złożony temat). Gdy zwinie ogon to bardzo chętnie jego miejsce zajmą inne linie w tym WIZZ.
15/09/2017 09:08  

gość_2b956 - Profil
gość_2b956
  
Stanowisko postojowe przydzielane jest losowo i dziwnym trafem zawsze dostaje się najgorsze z możliwych. Do tego 2 samoloty Ryanair lądujące o tej samej porze nigdy nie parkują obok siebie. Oczywiście Ryanair może sobie wykupić nawet 30 dni wcześniej za niewielką opłatą stojankę w niedalekiej odległości od terminala, lub nawet preferencyjne miejsce naprzeciw terminala, które gwarantuje błyskawiczną obsługę naziemną. Oczywiście nieco drożej... Coś Wam to przypomina?
15/09/2017 09:04  

gość_18306 - Profil
gość_18306
  
gość_ae87a: skoro tak to powiedz mi dlaczego WIZZa nie ma w KRK. To jedyny z tzw. starych portów który nie ma WIZZa. wogóle.
15/09/2017 00:40  

gość_251b0 - Profil
gość_251b0
  
Widzę płacz i lament małych dzieci, które nie polatają sobie za grosze. Przypominam Wam, że mieszkańcy Krakowa, Katowic, Poznania czy choćby Rzeszowa nie mają połączeń za grosze Ryanairem do Warszawy tylko są skazani na ofertę LOT-u i jakoś żyją. Jeśli Wam to nie pasuje zawsze możecie przesiąść się na kolej, Polskiego Busa czy do własnych samochodów no bo przecież LOT jest be i trzeba na niego pluć jadem.
PS ciekawe czy tacy Niemcy plują jadem na airberlin, który na kilka miesięcy w chwili obecnej muszą ratować z budżetu państwa czyli z pieniędzy obywateli.
14/09/2017 23:23  

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie
Kalendarz lotniczy