Ryanair: Latem 2018 r. Kraków większy niż Modlin

Ryanair: Latem 2018 r. Kraków większy niż Modlin Ryanair zapowiedział, że latem 2018 r. utrzyma w rozkładzie trasy, których obsługa zacznie się zimą br. To loty do: Frankfurtu (codziennie), Barcelony, Berlina-Schonefeld, Goteborga, Malmo, Norymbergi (po trzy tygodniowo) oraz Aten, Glasgow, Lizbony, Marrakeszu, Marsylii, Neapolu, Pragi, Sewilli i Tel Awiwu (po dwa tygodniowo). W przyszłym tygodniu...
13/09/2017 13:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_43db1 2017-09-18 09:59   
gość_43db1 - Profil gość_43db1
do ortler ! Dodaj jeszcze opcję IV najbardziej realną! Zamknąć to dziadostwo dla lotów komercyjnych i pozostać przy awionetkach! Z pożytkiem dla Wszystkich okolicznych mieszkańców
gość_f4d5c 2017-09-17 06:34   
gość_f4d5c - Profil gość_f4d5c
Pengos
Ryanair jedną z nielicznych firm będących na plusie? Teraz jest najlepszy okres w historii firm lotniczych. Zarabiają w zasadzie wszyscy i to biją historyczne rekordy.
Poza kilkoma przypadkami typu Air Berlin, Alitalia i coś tam jeszcze w Azji reszta odrabia błyskawicznie straty z ostatnich 10 lat.
Ryanair jest najbardziej dochodowy ale teraz kasę tracą tylko totalni nieudacznicy.
gość_2d4aa 2017-09-16 10:43   
gość_2d4aa - Profil gość_2d4aa
do ortlerSkoro jesteś taki filozof w dziedzinie budowy nowego pasa w KRK to może weźmiesz się za budowę CPL? Wyjdzie taniej niż robienie na siłę z krakowskiego grajdoła cud lotniska wielkiej krakowskiej aglomeracji. Zrozumcie, że czas i możliwości KRK się kończą z lotniska dla awionetek nie zrobisz cudu dla transantlantyków, choć ambicje i mniemanie jest wielkie to rzeczywistość realna i okropna!
gość_dcb4f 2017-09-15 16:48   
gość_dcb4f - Profil gość_dcb4f
ludzie czy wy narawde nie widzcie ze WMI nie ma pineidzy ...osoby odpowiedzalne powinny pojsc do kryminalu za wydawoanie pubiicznych pieniedze na latanka prywatnej firmy ktora ma wszystkich w nosie..
gość_dcb4f 2017-09-15 16:46   
gość_dcb4f - Profil gość_dcb4f
Pan Komorek cos bredzi... jaka baza...... w KRK sa 3-4 samolotu to daleko od duzej bazy... poprostu duzo samolotow lata z innych baz.. jak oni bredza w tym ryr.....
gość_b9c3d 2017-09-14 17:56   
gość_b9c3d - Profil gość_b9c3d
@ortler, opcja 3 jest realizowana na WAW z negatywnym wpływem na rzeczywista liczbę operacji. Pasy, które nie krzyżują się to jedyna mozliwosc.
gość_83076 2017-09-14 15:53   
gość_83076 - Profil gość_83076
@ pengos: Prostopadle? O czym Ty piszesz? Gdyby pas był między Cholerzynem a Morawicą i zaczynał się w okolicach obecnej jednostki wojskowej to byłby prawie że równolegle do obecnego tyle że przesunięty w kierunku zachodnim. A jakie korzyści? Chyba nie trzeba być geniuszem żeby się domyśleć jakie są korzyści z drugiego pasa dla lotniska które znajduje się w zasięgu około 100 km dla 6-7 mln. ludzi. O wiele więcej terenów wokół lotniska pod rozbudowę. Za 20-30 lat nie trzeba by myśleć o przeprowadzce lotniska bo możliwości rozwoju z jednym mini pasem i brakiem terenów pod nowy terminal się skończą. Brak miejsca na rozbudowę płyty postojowej. Nie mówiąc już o jakimś serwisie cargo. Dosyć powodów i korzyści?
ortler 2017-09-14 14:22   
ortler - Profil ortler
Ad gość_00546, pengos: Istnieją trzy możliwości usytuowania nowego pasa na lotnisku w Balicach:
i. Pas równoległy do istniejącego i położony obok niego.
ii. Pas pod nieznacznym kątem do istniejącego, krzyżujący się z nim na zachodnim końcu, tj. w okolicy Morawicy.
iii. Zupełnie nowy pas o kierunku NW-SE, krzyżujący się z istniejącym na jego zachodnim końcu, tj. w okolicy Morawicy pod katem ok. 50 stopni.
Opcja i. jest w realizacji najprostsza, najtańsza i najmniej "kłopotliwa" w realizacji. Jest to jednak rozwiązanie "nierozwojowe", gdyż nie będzie w tym przypadku możliwości przedłużenia nowego pasa ponad 2700 m. Z nieznanych mi przyczyn opcja ta została wybrana przez Zarząd Lotniska.
Opcja ii. umożliwia budowę pasa o długości maksimum 3000 m, a i to z dużą trudnością. Droga podejścia do pasa prowadziłaby jednak bezpośrednio ponad osiedlem Rząska, na którym mieszka wielu wpływowych prominentów. Przypuszczam, że ich protesty i nieformalne naciski spowodowały rezygnację Zarządu z tej opcji.
Opcja iii. jest potencjalnie najbardziej "przyszłościowa". Jest ona zgodna pod względem orientacji pasa z kierunkiem wiatrów najczęściej wiejących w Krakowie i okolicy, a ponadto umożliwiłaby budowę pasa o długości prawie 3400 m, wystarczającego dla niemal wszystkich samolotów szerokokadłubowych. Opcja ta wymagałaby jednak ogromnych inwestycji: wykupu działek w okolicy Kryspinowa, częściowej niwelacji i odwodnienia terenu, przesunięcia lokalizacji bazy wojskowej (z wojskiem bardzo trudno się "dogadać"), a być może nawet budowy całkiem nowego, dużego terminala, ok. 2.5 km na południe od aktualnie istniejącego i związanego z tym przedłużenia o taki odcinek linii kolejowej. Ponadto problemem mogą być wzgórza Garbu Tenczyńskiego położone na północ od przebiegu pasa.
Osobiście preferuję rozwiązanie iii., gdyż lepiej zrobić coś "raz a porządnie" niż opierać się na permanentnych prowizorkach mających u nas baaaaaardzo długi żywot. Jednakże realizacja tej opcji jest mało prawdopodobna ze względu na ogromne koszty. To byłaby budowa lotniska niemal od nowa, na co raczej nie ma szans przy lansowanej obecnie koncepcji CPK w pobliżu Warszawy.
pengos 2017-09-14 10:44   
pengos - Profil pengos
@gość_00546: o co chodzi z tym pasem między Cholerzynem a Morawicą? Szczerze mówiąc, nie widzę niczego złego w planach budowy nowego pasa niemal równoległego do obecnego (bo o ile pamiętam, to właśnie ta koncepcja obecnie wygrywa) - jaka miałaby być zaleta pasa postawionego zupełnie prostopadle?
pengos 2017-09-14 10:27   
pengos - Profil pengos
@gość_26f0f: widzę że psychofani Pyrzowic są tu mocno ugruntowani... Niby co dobrego jest w tym lotnisku, do którego jest kiepski dojazd samochodem, a innymi środkami transportu w zasadzie nie ma się jak dostać? Ryanair nie odpuści sobie Krakowa, bo tutaj ludzie przylatują a nie tylko stąd wylatują (wzdychając "ech, trudno, z Pyrzowic ale w miarę tanio")...
gość_ec29c 2017-09-14 08:50   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_00546

Na dokładkę hub Ryana w Krakowie byłby wielką konkurencją dla hubu w Wa-wie.

A PiS jak niemal każda władza po 45 realizuje program "cały naród buduje swoją stolicę".
gość_ec29c 2017-09-14 08:31   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_57b6e

Ceny w Modlinie należy do najniższych w Polsce, najczęściej to właśnie z Modlina jest najtaniej.

Loty do Krakowa należą do najdroższych.
gość_26f0f 2017-09-14 08:06   
gość_26f0f - Profil gość_26f0f
Gdyby Ryan był mądry to już dawno przeniósłby wszystko do Pyrzowic. W Pyrzowicach kasa lezy na ulicy, osiągnęliby dużo wyższe ceny niż w w tym, no, Ku.. Krakowie.
gość_00546 2017-09-13 22:19   
gość_00546 - Profil gość_00546
Warszawa nigdy nie dopuści aby Balice i inne porty regionalne naprawdę się rozwinęły bo bez tranzytu w Warszawie będą mieć statystycznie o połowę mniej pasażerów. Dlatego w Balicach na siłę przepycha się budowę nowej imitacji pasa startowego zamiast dogadać się z MON i przenieść wojsko w inne miejsce koło lotniska, wykupić ogródki działkowe na południe od lotniska i położyć pas między Cholerzynem a Morawicą. Na końcu nowego pasa wojskowi mieli by miejsca ile chcą. Wystarczyłoby również na jakieś magazyny dla cargo nie mówiąc już o nowym terminalu za 10-20 lat. No ale PPL nigdy się na to nie zgodzi bo to by było podcinanie gałęzi na której siedzą towarzysze w Warszawie.
gość_57b6e 2017-09-13 22:14   
gość_57b6e - Profil gość_57b6e
lysypiotr76- Możliwe że masz rację. Stołeczny klient na pewno jest bardziej pożądany tym bardziej że ceny w WMI są chyba większe niż te na wyloty z Krakowa.
Kelo 2017-09-13 21:09   
Kelo - Profil Kelo
gość_e5836: Jak liczą pasażerów wszystkie porty przesiadkowe na świecie? x4 na każdą osobę. Wyobraź sobie, że lecisz z Wrocławia do Moskwy np na dwa tygodnie. Jak wygląda rotacja Twojej osoby w przypadku lotu bezpośrednio, a jak w przypadku lotu z przesiadką? Bezpośrednio: Wrocław wylot- Moskwa przylot-Moskwa wylot-Wrocław przylot. Każde z tych lotnisk ma 2 pax do statystyk, a jak wygląda rotacja Twojej osoby w przypadku przesiadki np w Warszawie?. Wroclaw wylot- Warszawa przylot- Warszawa wylot- Moskwa przylot- Moskwa wylot- Warszawa przylot- Warszawa wylot- Wroclaw przylot. 2pasażerów dla Moskwy, 2 dla Wrocławia i 4 dla Warszawy. Tak wygląda podbijanie statystyk we wszystkich lotniskach przesiadkowych gdzie jakaś linia oferuje taką możliwość: Warszawa,Frankfurt,Dubaj,Londyn itd Te miasta same w sobie nie mają aż takiego potencjału turystyczno-gospodarczego tylko nabijają excel na przesiadkowiczach którzy nie opuszczają terminalii. stwarzając pozory swoich potęg.
lysypiotr76 2017-09-13 20:52   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
KRK na dziś jest największą bazą FR w Polsce. Jednak znamy kłopoty Modlina. Gdyby nie opór i krótkowzroczność wielu instytucji , dziś w WMI byłby powiększony terminal oraz siatka połączeń zdecydowanie większa od krakowskiej.
jjemiolo 2017-09-13 20:18   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Czytam od dawna wypowiedzi tych hejterow KRK i nie moge nadal wykombinowac o co im chodzi. Czy to nie jest fajnie ze mamy w kraju lotniska dokad ludzie i linie chaca latac bo po prostu jest na to chec i popyt. Mnie cieszy kazde nowe polaczenie czy to z WAW, KTW, KRK, LUZ, RZE lub POZ. Moze taki niezadowolony niedowiarek pomyslalby ze jak teraz KRK idzie dobrzez moze na 10 lat KTW, lub jakiekolwiek inne polskie lotnisko, przeciwko ktoremu wszelakie sily sie rzekomo sprzysiegaja, dojrzeje do sytuacji ze ludzie i linie beda chcieli latac. Rynek musi sie "wyrobic". Nie pomozecie swojemu lotnisku narzekaniem na inne. To po prostu sprawa podazy i popytu, wymaga czasu i wysilku. KRK ma moze pewne atuty wobec innych ale tez wlozyl sporo pracy w promocje, lotnisko, etc. i to od od dawna.
gość_b3705 2017-09-13 20:07   
gość_b3705 - Profil gość_b3705
Do gość_15aa3. Chodzi o to loty do Krakowa loty są opłacalne bo bilety sprzedają sìę za nie małe pieniądze. Tu nie chodzi o wyloty z Krakowa a jak dużo osób chce przelecieć do KRK. Np. KTW myślą o lotnisku jako wylotowym a w KRK jako miejsce przylotowe
pengos 2017-09-13 20:00   
pengos - Profil pengos
@arahja: KRK ma tę zaletę, że jest również celem wielu podróży z zagranicy. Nowy pas, z tego co pamiętam, ma być budowany lekko pod kątem do obecnego - więc większość prac nie powinna zakłócić życia lotniska.
@jogib: mnie w kursach WAW-GDA dziwią dumpingowe wręcz ceny - LOT na tym kierunku ceni się wyżej, faktycznie Ryan może na nich tracić.
@gość_26f0f: Ślązacy muszą się zadowolić Wizzairem ;) Gdyby to śląskie lotnisko było choćby w Katowicach to pewnie byłoby popularniejsze - niestety lokalizacja Pyrzowic jest skrajnie niewygodna dla mieszkańców Małopolski...
@gość_eaba8: Ryanair na skraju bankructwa? Dobre sobie... Jedna z niewielu linii lotniczych które są na plusie...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy