Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_63f4f
2017-09-09 08:50
Kolejny argument za rozbudowaniem WMI zamiast mitycznego CPL i przeniesieniem tam całego ruchu z WAW.
gość_53e34
2017-09-09 07:24
Wizz RYN i loty czarterowe powinny latać z MODLINA. "Prestiż" lini regularnych polega między innymi na lataniu z dobrze położonych i dobrze z komunikowanych lotnisk. Naprawdę jak ktoś leci raz/dwa razy w roku na wakację, lub odwiedza rodzinę nawet 3 do 4 razy w roku to może pojechać 30 km. Zdecydowanie wolę żeby w miejsce slotów Wizza pojawiły się nowe połączenie regularnych lini.
Przecież te czartery (nie tylko nocne) i tak mają być wypchnięte do Modlina to wiadomo nie od dzisiaj... 40km to jest blisko dla pasażera czarterowego który na dwa tygodnie do Egiptu leci. To nie jest target biznesowy, który w jeden dzień chce przylecieć, załatwić wszystko i wrócić. Warszawski Janusz wczasowicz wsiada do auta rozgrzewa turbinę w Passeratii i jest chwila moment w Modlinie. Generalnie to lotnisko jest i tak blisko! Popatrzmy jaką odległość musi Janusz z innych dużych miast pokonywać aby dostać się do czarterowego eldorado (których jest jak na lekarstwo) Jeśli to jest 50-100km to i tak nieźle, najczęściej dużo dalej setki kilometrów.
gość_ec29c
2017-09-08 22:24
PPL wspiera LOT i uderza w Wizza. Ja rozumiem 24:00, ale 23:30 ;-))
Bo LOT ze znanych sobie powodów ma ostatnią falę przylotową do 22:00, czym skrócił dzień pracy samolotów z 17 do 15 godzin. A ostatnie odloty ma o 23:00.
adam7691
2017-09-08 21:45
przepraszam, ale upierdliwi mieszkańcy to problem wszystkich lotnisk, kupuje taki działkę za płotem lotniska, buduje się i narzeka, że na lotnisku latają samoloty,
a sądy przyznają im rację
gość_2bb02
2017-09-08 21:42
pawwoj; No nie przesadzajmy z tym zarywaniem połowy nocy. Często zdarza się mi lądować w Modlinie około 24.00, a jadę jeszcze do Lublina i przed 3 jestem w domu. To ile Ty jedziesz do centrum Warszawy? to raptem jakieś 30 km
gość_09aa9
2017-09-08 21:38
O czym Wy ludzie mówicie? Tutaj nie chodzi o żaden hałas. PPL ma w nosie hałas. Tutaj chodzi o uprzykrzenie życia konkurencji LOT i zmuszenie ich do poddania nocnych slotów, które potem bardzo chętnie przejmie LOT. Tylko tyle.
Aandrzej
2017-09-08 21:35
gość_7025f tak jak już wcześniej wspominano, to nie jest wyłącznie kwestia bliskości lotniska, ale zamieszkania na drodze podejścia do lądowania - jest to spory hałas, odczuwalny szczególnie w nocy, ponieważ jest nieregularny, więc nie sposób się do niego przyzwyczaić jak np. do ciągłych szumów samochodów z ulicy.
gość_7025f
2017-09-08 20:12
co to ma wogole znaczyc? co komu przeszkadza samolot ladujacy co 10-20 minu ... nie nie stop ! TO nie tak! Probleme sa ludzi ktorzy uzyrpuja sobie przywilej ciszy .... tylke jakim prawem! Oni (Ci 'ludzie') kupowali tania ziemie tansze mieszkania wlasnie ze wzgledu na bliskie polozenie z lotniskiem! zgodnie z taka zasada mieszkancy marszalkowskiej i innych tlocznych ulic np. Aleja Stanow Zjednoczonych, Grochowska, Pulawska powinny zakazac jazdy samochodow motorow w nocy! TO jest kpina z ludzie... jak sie nie podoba to niech sobie jada na mies gdzie w planach zagospodarowania przestrzennego nie ma lotniska albo lulicy
alez sie zdenerowwaolem :( wybaczcie za literowki ! cisnienie mi podskoczylo
gość_b9c3d
2017-09-08 19:19
wersatis: dla paxów LCC 100-200 zł za taxi jest większym wydatkiem niż koszt przelotu, więc z całym szacunkiem, ale jest o co robić "gównoburzę".
gość_b9c3d
2017-09-08 19:17
Trzeci pas startowy częściowo rozwiązałby problem. Argumenty o braku miejsca ze względu na bliskość obwodnicy do mnie nie trafiają. Są w Europie i na świecie lotniska, gdzie drogi kołowania przebiegają nad autostradami. Prawdziwym problemem jest brak slotów oraz przepustowość kontroli bezpieczeństwa i odprawy celnej.
gość_a2a6a
2017-09-08 19:15
wersatis: nie przesadzajmy z tym "staniem", jeśli za bilet zapłacisz 500 to niekoniecznie chcesz dopłacać 200 zł za taksówkę (rozumiem, ze w obie strony). Ale co do meritum pełna zgoda, każdy by chciał za złotówkę z dojazdem do dużego pokoju, ale coś za coś. Inna sprawa, ze czesto-gęsto bilet "droga" linia jest tańszy od LCC. Poza tym jeśli "ladowania w nocy trudno uniknąć" to rozumiem, ze chodzi o sytuacje, w której samolot przylatuje opóźniony, a w takiej sytuacji lotnisko go przyjmie, chodzi o to zeby rozkład był tak skonstruowany, zeby nie planować startów i ladowan w nocy. Jestem za!
wersatis
2017-09-08 17:52
Po to był budowany Modlin z mazowieckich podatków, aby ograniczyć uciążliwość Okęcia. Jeżęli kogoś będzie stać na bilet lotniczy za 500-3000 to może też zapłacić 100-200 zł za taksówkę z Modlina pod dom. Przejazd trwa ok 40 min do ścisłego centrum. Nie róbmy gównoburzy.
gość_56527
2017-09-08 17:48
pawwoj: tez mieszkam blisko lotniska i nie zgadzam się. Hałas lotniska nie ma nic wspólnego z normalnym miejskim hałasem. Fakt, ze jeśli ktoś mieszka blisko, to się przyzwyczaja, ale to nie jest normalny hałas. Poza tym czym innym jest hałas 1 samolotu na godzinę, a czym innym kilkunastu czy kilkudziesięciu. Lotnisko na Okęciu powstawało w latach 30-ych, kiedy do miasta było daleko, a ruch lotniczy był malutki. Przez lata lotnisko się rozrosło, a miast przybliżyło. Cała sprawa ma jeszcze jeden aspekt, mieszkanie blisko lotniska to w sumie pół biedy, ale bieda jest mieszkanie na linii podejścia, mieszkańcy Ursusa oraz części Ursynowa moga się na ten temat wypowiedzieć - nie kupowali mieszkań blisko lotniska, a codziennie maja w mieszkaniach hałas, znacznie bardziej dokuczliwy niż szum z płyty.
gość_c3df9
2017-09-08 17:43
Nareszcie...
Fatalna informacja! Mieszkam zaraz obok lotniska Chopina i bardzo mi ta bliska odległośc odpowiada. Dźwięk samolotów jest takim samym hałasem miejskim jak wszystko inne i nie rozumiem ludzi, którzy osiedlają się blisko lotniska, a potem mają roszczenia. W wielu przypadkach lądowania w nocy trudno uniknąć, a lądowanie na Chopinie o 24 to krótki przejazd taksówką, z Modlina jest to zarwanie połowy nocy...
wersatis
2017-09-08 17:31
Bardzo dobrze. Niech latają z Modlina.Tam nie ma obostrzeń. Będzie można przez to wykorzystać dobowy limit operacji lotniczych na WMI. Wrescie ludzie odżyją w okolicy lotniska.
gość_5d84d
2017-09-08 17:03
Uwielbiam przylatywać wieczornym SAS-em, kiedy lotnisko jest puste