PPL chce zakazać nocnych lotów w Warszawie

PPL chce zakazać nocnych lotów w Warszawie Pasazer.com dotarł do propozycji nowych zasad przydzielania slotów, czyli zezwoleń na start i lądowanie o określonej godzinie, na warszawskim Lotnisku Chopina. Zgodnie z dokumentem przygotowanym przez brytyjską firmę ACL, która jest koordynatorem portu lotniczego, w godzinach od 23:30 do 5:30 miałby obowiązywać całkowity zakaz wykonywania planowanych lotów. Nowe zasady...
08/09/2017 16:20   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_63f4f 2017-09-09 08:50   
gość_63f4f - Profil gość_63f4f
Kolejny argument za rozbudowaniem WMI zamiast mitycznego CPL i przeniesieniem tam całego ruchu z WAW.
gość_53e34 2017-09-09 07:24   
gość_53e34 - Profil gość_53e34
Wizz RYN i loty czarterowe powinny latać z MODLINA. "Prestiż" lini regularnych polega między innymi na lataniu z dobrze położonych i dobrze z komunikowanych lotnisk. Naprawdę jak ktoś leci raz/dwa razy w roku na wakację, lub odwiedza rodzinę nawet 3 do 4 razy w roku to może pojechać 30 km. Zdecydowanie wolę żeby w miejsce slotów Wizza pojawiły się nowe połączenie regularnych lini.
Kelo 2017-09-08 23:15   
Kelo - Profil Kelo
Przecież te czartery (nie tylko nocne) i tak mają być wypchnięte do Modlina to wiadomo nie od dzisiaj... 40km to jest blisko dla pasażera czarterowego który na dwa tygodnie do Egiptu leci. To nie jest target biznesowy, który w jeden dzień chce przylecieć, załatwić wszystko i wrócić. Warszawski Janusz wczasowicz wsiada do auta rozgrzewa turbinę w Passeratii i jest chwila moment w Modlinie. Generalnie to lotnisko jest i tak blisko! Popatrzmy jaką odległość musi Janusz z innych dużych miast pokonywać aby dostać się do czarterowego eldorado (których jest jak na lekarstwo) Jeśli to jest 50-100km to i tak nieźle, najczęściej dużo dalej setki kilometrów.
gość_ec29c 2017-09-08 22:24   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
PPL wspiera LOT i uderza w Wizza. Ja rozumiem 24:00, ale 23:30 ;-))

Bo LOT ze znanych sobie powodów ma ostatnią falę przylotową do 22:00, czym skrócił dzień pracy samolotów z 17 do 15 godzin. A ostatnie odloty ma o 23:00.
adam7691 2017-09-08 21:45   
adam7691 - Profil adam7691
przepraszam, ale upierdliwi mieszkańcy to problem wszystkich lotnisk, kupuje taki działkę za płotem lotniska, buduje się i narzeka, że na lotnisku latają samoloty,
a sądy przyznają im rację
gość_2bb02 2017-09-08 21:42   
gość_2bb02 - Profil gość_2bb02
pawwoj; No nie przesadzajmy z tym zarywaniem połowy nocy. Często zdarza się mi lądować w Modlinie około 24.00, a jadę jeszcze do Lublina i przed 3 jestem w domu. To ile Ty jedziesz do centrum Warszawy? to raptem jakieś 30 km
gość_09aa9 2017-09-08 21:38   
gość_09aa9 - Profil gość_09aa9
O czym Wy ludzie mówicie? Tutaj nie chodzi o żaden hałas. PPL ma w nosie hałas. Tutaj chodzi o uprzykrzenie życia konkurencji LOT i zmuszenie ich do poddania nocnych slotów, które potem bardzo chętnie przejmie LOT. Tylko tyle.
Aandrzej 2017-09-08 21:35   
Aandrzej - Profil Aandrzej
gość_7025f tak jak już wcześniej wspominano, to nie jest wyłącznie kwestia bliskości lotniska, ale zamieszkania na drodze podejścia do lądowania - jest to spory hałas, odczuwalny szczególnie w nocy, ponieważ jest nieregularny, więc nie sposób się do niego przyzwyczaić jak np. do ciągłych szumów samochodów z ulicy.
gość_7025f 2017-09-08 20:12   
gość_7025f - Profil gość_7025f
co to ma wogole znaczyc? co komu przeszkadza samolot ladujacy co 10-20 minu ... nie nie stop ! TO nie tak! Probleme sa ludzi ktorzy uzyrpuja sobie przywilej ciszy .... tylke jakim prawem! Oni (Ci 'ludzie') kupowali tania ziemie tansze mieszkania wlasnie ze wzgledu na bliskie polozenie z lotniskiem! zgodnie z taka zasada mieszkancy marszalkowskiej i innych tlocznych ulic np. Aleja Stanow Zjednoczonych, Grochowska, Pulawska powinny zakazac jazdy samochodow motorow w nocy! TO jest kpina z ludzie... jak sie nie podoba to niech sobie jada na mies gdzie w planach zagospodarowania przestrzennego nie ma lotniska albo lulicy

alez sie zdenerowwaolem :( wybaczcie za literowki ! cisnienie mi podskoczylo

gość_b9c3d 2017-09-08 19:19   
gość_b9c3d - Profil gość_b9c3d
wersatis: dla paxów LCC 100-200 zł za taxi jest większym wydatkiem niż koszt przelotu, więc z całym szacunkiem, ale jest o co robić "gównoburzę".
gość_b9c3d 2017-09-08 19:17   
gość_b9c3d - Profil gość_b9c3d
Trzeci pas startowy częściowo rozwiązałby problem. Argumenty o braku miejsca ze względu na bliskość obwodnicy do mnie nie trafiają. Są w Europie i na świecie lotniska, gdzie drogi kołowania przebiegają nad autostradami. Prawdziwym problemem jest brak slotów oraz przepustowość kontroli bezpieczeństwa i odprawy celnej.
gość_a2a6a 2017-09-08 19:15   
gość_a2a6a - Profil gość_a2a6a
wersatis: nie przesadzajmy z tym "staniem", jeśli za bilet zapłacisz 500 to niekoniecznie chcesz dopłacać 200 zł za taksówkę (rozumiem, ze w obie strony). Ale co do meritum pełna zgoda, każdy by chciał za złotówkę z dojazdem do dużego pokoju, ale coś za coś. Inna sprawa, ze czesto-gęsto bilet "droga" linia jest tańszy od LCC. Poza tym jeśli "ladowania w nocy trudno uniknąć" to rozumiem, ze chodzi o sytuacje, w której samolot przylatuje opóźniony, a w takiej sytuacji lotnisko go przyjmie, chodzi o to zeby rozkład był tak skonstruowany, zeby nie planować startów i ladowan w nocy. Jestem za!
wersatis 2017-09-08 17:52   
wersatis - Profil wersatis
Po to był budowany Modlin z mazowieckich podatków, aby ograniczyć uciążliwość Okęcia. Jeżęli kogoś będzie stać na bilet lotniczy za 500-3000 to może też zapłacić 100-200 zł za taksówkę z Modlina pod dom. Przejazd trwa ok 40 min do ścisłego centrum. Nie róbmy gównoburzy.
gość_56527 2017-09-08 17:48   
gość_56527 - Profil gość_56527
pawwoj: tez mieszkam blisko lotniska i nie zgadzam się. Hałas lotniska nie ma nic wspólnego z normalnym miejskim hałasem. Fakt, ze jeśli ktoś mieszka blisko, to się przyzwyczaja, ale to nie jest normalny hałas. Poza tym czym innym jest hałas 1 samolotu na godzinę, a czym innym kilkunastu czy kilkudziesięciu. Lotnisko na Okęciu powstawało w latach 30-ych, kiedy do miasta było daleko, a ruch lotniczy był malutki. Przez lata lotnisko się rozrosło, a miast przybliżyło. Cała sprawa ma jeszcze jeden aspekt, mieszkanie blisko lotniska to w sumie pół biedy, ale bieda jest mieszkanie na linii podejścia, mieszkańcy Ursusa oraz części Ursynowa moga się na ten temat wypowiedzieć - nie kupowali mieszkań blisko lotniska, a codziennie maja w mieszkaniach hałas, znacznie bardziej dokuczliwy niż szum z płyty.
gość_c3df9 2017-09-08 17:43   
gość_c3df9 - Profil gość_c3df9
Nareszcie...
pawwoj 2017-09-08 17:40   
pawwoj - Profil pawwoj
Fatalna informacja! Mieszkam zaraz obok lotniska Chopina i bardzo mi ta bliska odległośc odpowiada. Dźwięk samolotów jest takim samym hałasem miejskim jak wszystko inne i nie rozumiem ludzi, którzy osiedlają się blisko lotniska, a potem mają roszczenia. W wielu przypadkach lądowania w nocy trudno uniknąć, a lądowanie na Chopinie o 24 to krótki przejazd taksówką, z Modlina jest to zarwanie połowy nocy...
wersatis 2017-09-08 17:31   
wersatis - Profil wersatis
Bardzo dobrze. Niech latają z Modlina.Tam nie ma obostrzeń. Będzie można przez to wykorzystać dobowy limit operacji lotniczych na WMI. Wrescie ludzie odżyją w okolicy lotniska.
gość_5d84d 2017-09-08 17:03   
gość_5d84d - Profil gość_5d84d
Uwielbiam przylatywać wieczornym SAS-em, kiedy lotnisko jest puste
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy