gość_49cfc
2020-04-05 17:34
Jeśli ten wiatr wieje ze zwykła prędkością to tak jest, ze z wiatrem wyjdzie taniej, pod wiatr drożej, ale jeśli wiatr wieje porządnie, to zwykły odrzutowy samolot może rozwinąć prędkość nawet powyżej 1000 km/h, a tutaj już silniki nie będą miały zbyt wiele do powiedzenia, bo technicznie nie maja takich możliwości. W takiej sytuacji taki bardzo silny wiatr czołowy sprawi, ze nawet przy maksymalnej mocy silników i maksymalnym zużyciu paliwa samolot i tak będzie leciał wolniej niż w standardowych założeniach i okaże się, ze taki właśnie lot pod wiatr będzie nie tylko opóźniony, ale tez dla linii lotniczej sporo droższy.
gość_69ca3
2020-04-05 12:16
@gość_c96ff auto ma silnik pewnej mocy, dzięki któremu jedzie X km/h pod wiatr więcej spali ale z wiatrem pojedzie X + Y% km/h szybciej.
Samolot więcej paliwa zaoszczędzi jak poleci z max prędkością a do celu przyleci szybciej.
W USA zdarzyło mi się kilka razy, że samolot przed czasem startował skoro wszyscy już w samolocie byli … no prawie, czekali na mnie … pierwszy raz w życiu byłem wzywany do samolotu na pół h przed odlotem, E45 da się szybko zapełnić
gość_c96ff
2020-03-03 19:50
wiatry nic tu nie maja wspolnego skoro auto jedzie z wiatrem czy pod wiatr 100kmh to tylko wiecej paliwa spali a dojedzie w tym samym czasie ten filozof arabski ma troche racji ze nas w hu robia
btw raz leciałem JFK do FRA w 6h :)
gość_97837: nawet jakby twoja teoria miałaby jakikolwiek sens to zdajesz sobie sprawę że Ziemia kręci się z zachodu na wschód ? Czyli teoretycznie to loty na zachód powinny byc krótsze. Do szkoły !!!!!!
gość_5599a
2017-09-11 00:22
Rozumując w wasz sposób, to on przekroczył barierę dźwięku, bo na wysokości 9-12km przy temperaturze -40 stopni prędkość dźwięku wynosi 1100km/h. Geometrii skrzydeł nie zmieniał przy tym przypadkiem?
gość_743b4
2017-09-10 21:08
Piloci nie planują trasy przelotu (a już na pewno nie transatlantyckiego).
Mają od tego centrum operacyjne.
gość_7ee10
2017-09-10 20:37
BlazejUK: a bierzesz pod uwagę sile coriolisa???
blazej UK: nie wszyscy to biorą pod uwagę :D :D np gosc97837 wyedukował się mniej więcej podobnie:
zobacz link
"samolot ... wykonujący lot ... samolotem" - dzień jak co dzień. Serwis specjalistów codziennie cię rozbawi.
Blazej UK
2017-09-10 12:43
@gosc97837 Bierzesz w swojej teori pod uwagę fakt iż atmosfera ziemska obraca się wraz z ziemia???
gość_673af
2017-09-10 12:40
Całkiem fajny artykuł. Jedna tylko uwaga - zwiększona prędkość lotu w jetstream'ie nijak się nie ma do przekroczenia "bariery dzwięku", bo wiatr powoduje większą prędkość względem ziemi, a nie względem otaczającego powietrza. Z Jet-streamem, czy bez, samolot porusza się ze stałą liczbą Macha, ok 0,8 prędkości dźwięku
gość_97837
2017-09-10 11:26
Krótszy lot na wschód wynika z nakładającego się obrotu Ziemi o przeciwnym zwrocie niż samego samolotu. pozdrawiam