Pliki cookies
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


5 pytań do... Mateusza Morawieckiego


LOT nie jest już skazany na wymarcie, bo ma dobrą, wieloletnią strategię, która jest skutecznie wdrażana - przekonuje w rozmowie z dziennikarzami Mateusz Morawiecki, wicepremier odpowiedzialny za gospodarkę i nadzorujący LOT.

07/07/2017 13:22
gość_3fdf4 - Profil
gość_3fdf4
  
Ile to dwa pomnożone przez 0?

gość_2e209 - Profil
gość_2e209
  
CPL powinien być w Radomiu.
Wystarczy wydłużyć i pogrubić trochę pas i zrobić Pendolino do Warszawy.
14/07/2017 09:27  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
@gość_1c339

Przeczytaj koncepcję pana Wilda. On zaproponował stworzenie kompleksowego systemu łączącego wszystkie główne miasta i prawie wszystkie średnie (w tym Rzeszów, Zamość itd.) za 20-22 mld.

Koncepcja intelektualnie miażdży Y, rządowy Krajowy Program Kolejowy i wszystkie inne koncepcje niedorozwoju kolei.

13/07/2017 08:38  

gość_1c339 - Profil
gość_1c339
  
gość _ec29c
Kontynuuję odpowiedź na Twój komentarz bo poprzednia była nie dokończona.
Podajesz cenę podstawową za 2 klasę WAW - KTW/KRK w wysokości 150 zł. Powiedz mi gdzie ja sugerowałem żeby był CPL? W Warszawie czy Opocznie? To dlaczego ktoś z KTW lub KRK miałby płacić za bilet do Warszawy jeśli CPK byłby w Opocznie? Po za tym, czy sprawdziłeś ceny które podałem? Z Warszawy do Opoczna 23 zł. Kogo to obchodzi jaka jest taryfa podstawowa w jakiejś tabelce. Pasażera interesuje ile zapłaci za przejazd. Może być i 1000 zł jeśli zawsze będzie zniżka 99% to super. W dodatku sprawdziłem twój link i cena za bilet na 14 lipca czyli za dwa dni z Warszawy Centralnej do Opoczna Południe jadąc Pendolino wynosi również 22,90 zł. tak jak już pisałem. Tak więc kolego nie strasz ludzi gaciami bo wiesz co będzie na wierzchu. Czy Ty myślisz że ktoś jest idiotą czy z braku argumentów z siebie robisz? A to co napisałeś w ostatnim paragrafie to już przyszedłeś samego siebie:
"Jeśli chodzi o odległość mierzoną ceną taksówek to jeśli Modlin będzie bliżej to CPL jest zupełnie bez sensu bo pasażerowie przeniosą się do Modlina." Czy ty się dobrze czujesz? Ile ludzi na co dzień jeździ na lotnisko taksówką a ile korzysta z transportu publicznego? Tym bardziej jeśli ten transport będzie oznaczał szybsze połączenie i tańsze. Już ci napisałem we wcześniejszym komentarzu jak masz taki kaprys albo zaspałeś to płać, wolno ci. Jeśli chcesz dalej kontynuować tą dyskusję to błagam cię ogarnij się i zastanów się co piszesz bo ręce opadają.
12/07/2017 22:48  

gość_1c339 - Profil
gość_1c339
  
gość_ec29c
Ręce opadają czytając to co Ty piszesz ale postaram ci się wyjaśnić dlaczego.
Pokaż mi kraj w którym buduje się infrastrukturę kolejową z samego zysku z biletów bez dofinansowania z budżetu państwa. A jeśli chodzi o "wyrwę w systemie" jak to napisałeś to buduje się najpierw tam gdzie jest najwięcej pasażerów a tam gdzie jest mniej to muszą poczekać. Trudno żeby najpierw budować kolej dla Jeleniej Góry, Białegostoku czy Olsztyna zamiast np.remontu linii Katowice-Kraków gdzie codziennie podróżuje dziesięć razy tyle ludzi i jest przewożone tysiące ton towarów. To samo jest z Wrocławiem i Poznaniem, chodzi o połączenie największych miast. Niestety Polska nie jest na tyle bogata aby uszczęśliwić wszystkich naraz. I Y połączenie wydaje mi się całkiem rozsądnym rozwiązaniem. A Patryka Wilda z Rynku Infrastruktury chyba sobie podaruję jeśli tam są takie mądrości jakie Ty tu głosisz.
12/07/2017 22:05  

  
@gość_ec29c: Nazwa sugeruje jedynie komuś, kto ma jedynie słuszne skojarzenia, właśnie z PRL. Inni nie sugerują się tą czy inną nazwą, ale trzeźwą logiką procesu myślowego. Wiadomo, że to ma być lotnisko dla Warszawy i hub dla połączeń międzynarodowych, i że nikt nie zamierza zwijać lotnisk regionalnych.
12/07/2017 10:08  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
@gość_1c339

KDP twz. Y to bardzo głupi pomysł by za wielkie publiczne pieniądze (bo z biletów się nie zwróci) stworzyć wyrwę w systemie de facto pozbawiającą szans (bo większość środków pójdzie na KDP) na szybkie i tanie połączenia kolejowe resztę Polski.

Na KDP straci Jelenia Góra, Białystok, Lublin, Bydgoszcz, Olsztyn, Katowice itp. bo na stworzenie całościowego systemu nie starczy. Zysk Wrocławian czy Poznaniaków też będzie iluzoryczny bo będą mieli połączenia tylko z Warszawą/Łodzią, a nie z cała Polską. Ja nie wiem dlaczego jeszcze nie rozpoczęto budowy łącznika pomiędzy Wrocławiem a Łodzią i pozostałych łączników (z Łodzi na północ) tworzących kompleksowy system Przeczytaj sobie propozycje Patryka Wilda na Rynku Infrastruktury).

150 zł po podstawowa cena za II klasę Pendolino za około 300 km, np. Waw- Katowice, Waw-Kraków, Waw- Gdańsk, możesz sprawdzić na stronie zobacz link.

A nazwa sugeruje, że chcemy powrócić PRL do koncepcji by było tylko jedno lotnisko międzynarodowe.

Jeśli chodzi o odległość mierzoną ceną taksówek to jeśli Modlin będzie bliżej to CPL jest zupełnie bez sensu bo pasażerowie przeniosą się do Modlina.

12/07/2017 07:36  

gość_1c339 - Profil
gość_1c339
  
gość_ec29c. Co ma nazwa lotniska wspólnego z jego lokalizacją i ekonomią? :-) Ty tak na poważnie z tą nazwą? Widzę również że jesteś wkurzony że to jest Warszawskie lotnisko i chcą je wyprowadzić poza Warszawę. Czy jesteś z Warszawy i tak jak tamten gość napisał wali od ciebie Warszawskim "patriotyzmem"? Dlaczego KDP nie ma być częścią CPL? Ogromna większość lotnisk w Europie jest obsługiwana przez kolej. Ten CPK ma być dla ludzi spoza Warszawy również, nie tylko dla Warszawy i KDP jest podstawą tego projektu. Jeśli chodzi o ceny biletów kolejowych to właśnie sprawdzałem na koleo.pl, Warszawa -Opoczno podróż za 5 dni 23 zł. Kraków/Katowice - Opoczno 46 zł. cena na sierpień bo teraz remontują. Tak więc skąd ci się wzięło 150 zł w jedną stronę? W pierwszej klasie kupowany tuż przed odjazdem na dworcu? Możliwe. Straszysz żeby CPL był jak najbliżej Warszawy? W dodatku jak pociągi będą mieć większe wypełnienie a trasa będzie częściej używana to może bilety jeszcze bardziej stanieją żeby przyciągnąć pasażerów. Czy kolej na lotnisko będzie subsydiowana? Na całym świecie transport publiczny jest subsydiowany i większość ludzi nie ma z tym problemu. Co do taksówki to pomyśl czy to będzie się opłacać jeśli taksówką pójdziesz dłużej niż pociągiem. A jeśli koniecznie musisz jechać taksówką bo masz taki kaprys albo zaspałeś to płać. Chyba jednak ten Warszawski patriotyzm opiera się na egoiźmie.
11/07/2017 23:13  

gość_32a23 - Profil
gość_32a23
  
Kopiuj -> Wklej.
11/07/2017 18:54  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
@gość_bab7f

Akurat Budapeszt to najlepsza decyzja obecnego zarządu, powinni jeszcze powiększyć liczbę lotów do Krakowa w lecie. Moim zdaniem pakując 12 787 do Warszawy LOT by się wyłożył, popatrzcie na statystyki lotów do Los Angeles, moim zdaniem LOT nigdy na Los Angeles nie zarobi. Wg mnie LOT powinien latać 7 dni w tygodniu do Tokio i Seulu, plus San Jose, Kathmandu (w sezonie nepalskim) i KONIEC! Warszawa nie ma potencjału, by utrzymać bezpośrednie długodystansowe połączenia do 10 - 15 miast.

Niestety, ale to Ty w ogóle nie masz pojęcia o rynku lotniczym. Zagrożeniem dla LOT jest to, że politycy chcą wielkiego LOT-u.

11/07/2017 17:37  

gość_bab7f - Profil
gość_bab7f
  
Przeraża mnie, że to politycy są zaangażowani w negocjacje biznesowe przedsiębiorstw państwowych. Zarząd i tylko zarząd powinien podejmować decyzje na temat rozpiętości i gęstości siatki połączeń.

Widać, że Pan Morawiecki nie zna się na rynku lotniczym. Jeszcze 2-3 połączenia dalekiego zasięgu uruchomione spoza WAW i LOT z całą pewnością zbankrutuje. LOTNICZE BARANY!!!
11/07/2017 14:59  

gość_7de0b - Profil
gość_7de0b
  
Ach strach się bać, że taki człowiek zarządzał kiedyś moimi pieniędzmi w WBK.....
11/07/2017 06:35  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
@gość_83076

W CPL najbardziej nietrafiona jest nazwa. To warszawskie lotnisko i w związku z tym, że Okęcie hałasuje, blokuje tereny niedaleko centrum i bezpośrednio i pośrednio pojawił się pomysł by lotnisko przenieść poza Warszawę.

Drugim nietrafionym pomysłem jest budowa KDP przy okazji CPL-u. A to dlatego, że dojazd pociągiem nie jest darmowy i albo będą musieli zapłacić pasażerowie albo podatnicy (to bardziej prawdopodobne: Pendolino często jeździ puste!). Gdyby liczyć 150*2 jako koszt dojazdu z Wrocławia/Poznania/Krakowa to większość mieszkańców tych miast zrezygnuje z CPL i poleci przez Frankfurt czy Amsterdam.

Trzeci element koszt taksówki: 100 - 150 zł zrównuje to lotnisko z Modlinem. Opoczno to koszt rzędu 300 - 400 zł i takim przypadku Ryan przejąłby większość pasażerów biznesowych.

10/07/2017 22:56  

gość_dabfb - Profil
gość_dabfb
  
A kto bedzie miał sensowny dojazd do Opoczna? Chyba tylko mieszkańcy Katowic, ale im tez zajmie to sporo czasu. Krakusom Opoczno na nic, a juz całkowita bzdura jest pchanie do Opoczna mieszkańców Polski wschodniej, czy Gdańszczan, o Szczecinie to nie ma co mowić. Zatem dla kogo ma byc to lotnisko? Dojazd PKP, które co kilka miesięcy zamyka tory, bo raz modernizują podkłady, raz rozjazdy, innym razem trakcje i tak w kółko, cały czas grożąc, ze jak na pół roku lub dwa lata nie zamkną trasy to czas przejazdu się wydłuży. O skracaniu przejazdów koleją w Polsce juz było i nie należy się spodziewać zeby cokolwiek uległo istotnej poprawie. A mrzonki o igreku i temu podobnych fantasmagoriach to mozna tylko miedzy bajki włożyć.
10/07/2017 22:27  

gość_83076 - Profil
gość_83076
  
@ lysypiotr76: A ja z kolei rozumię Twój Warszawski patriotyzm z którym chyba większość Polaków się nie zgadza bo opiera się na zwykłym egoiźmie. Tyle że mój lokalny patriotyzm ma ekonomiczne uzasadnienie. A swoją drogą, skoro lokalizacja koło Opoczna jest Twoim zdaniem kompletnie nietrafiona to czy mógłbyś to poprzeć jakimiś argumentami czy tylko dlatego że Warszawiacy będą mieć 20 min. dłuższy dojazd do lotniska? Postaraj się odpowiedzieć konkretnie i merytorycznie. Być moż jest coś czego ja nie widzę?
10/07/2017 19:15  

gość_fb651 - Profil
gość_fb651
  
Trudno cos z tego zrozumiec sensownego.
10/07/2017 19:04  

gość_bc5a8 - Profil
gość_bc5a8
  
Megalomania i tyle ...
1. Kto bedzie serwisowal samoloty w Budapeszcie i za ile?
2. Lotniska nie buduje sie na raty - skad zatem p. Morawiecki zamierza pobrac kase (od nas, nie dziekuje, UE raczej juz nie dolozy do budowy kolejnego lotniska - patrz port w Gdyni)
3. Prepustowosc Okecia --- przepraszam a nie mamy jescze w poblizu Modlina.... Poki co Okecie jest zasciankowym portem (lecacy z Wroclawia, Krakowa, Katowic omijaja go wielkim lukiem wybierajac Frankfurt czy Monachium)
10/07/2017 17:42  

gość_afbb9 - Profil
gość_afbb9
  
Cały ten wywiad przypomina mi raczej rozmowę ze ślepym o kolorach niż jakiekolwiek miarodajne źródło informacji...
10/07/2017 14:57  

gość_6138d - Profil
gość_6138d
  
@gość_1b1af: Świetny pomysł. Jeśli indonezyjskie linie zbankrutują, to LOT zostanie bez konkurencji i z umocowaniem na miejscowym rynku w lotach przez Warszawę do tej części Europy.
10/07/2017 13:09  

gość_41db8 - Profil
gość_41db8
  
Skoro LOT tak dobrze się rozwija, to dlaczego nie poleci np z takiego portu jak Bydgoszcz? W promieniu 50km mieszka około 750.000 ludzi. Oplaca się Lufthansie, az dziwne, ze nie polskiej linii. Jeszcze kilka lat temu takie połączenie nie mialo sensu (słaba siatka polaczen z Warszawy) ale obecnie wg mnie juz moglo by miec sens. Dlaczego LOT nie poleci chociaz raz dziennie?
10/07/2017 12:01  

  
gość_83076- Ja rozumiem Twój lokalny patriotyzm. Ale ta lokalizacja jest kompletnie nietrafiona.
10/07/2017 11:46  

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie
Kalendarz lotniczy