Ilość ludzi która znajdzie się w zasięgu do 90 min. jazdy pociągiem lub samochodem do CPK zlokalizowanego w pobliżu Warszawy jest o wiele mniejsza niż gdyby ten CPK był w okolicach Opoczna. CPK koło Opoczna byłby dostępny do 90 min. jazdy Pendolino również dla pasażerów ze Śląska i Krakowa. Budując CPK koło Warszawy budujecie ku radości Frankfurtu i innych hubów w Europie bo zmniejszacie jego wypełnienie gdyż dla pasażerów ze Śląska i Krakowa jeśli muszą się przesiadać to jest im obojętne czy to jest Warszawa czy Frankfurt czy jeszcze coś innego. Ale jeśli byłby to lot bezpośredni z szybkim dojazdem pociągiem do Opoczna a nie aż pod Warszawę to mogą wybrać CPK a co za tym idzie prawdopodobnie również LOT. O ile oczywiście oferta LOTu będzie na odpowiednim poziomie i za konkurencyjną cenę. Podwójny zysk a właściwie potrójny, PKP+CPK+LOT. A tu jest mapa z gęstością zaludnienia w Polsce:
zobacz link
Innym problemem z lokalizacją blisko Warszawy jest urbanizacja wokół CPK która w pobliżu Warszawy będzie o wiele szybciej postępować niż koło Opoczna i w efekcie za 30 lub 40 lat nie będzie miejsca na dalszy rozwój tego lotniska tak jak teraz z lotniskiem Chopina. To co teraz w pobliżu Warszawy jest szczerym polem za 40 lat prawdopodobnie będzie częścią aglomeracji Warszawskiej. I co wtedy? Znowu nowe lotnisko? Nie sądzę. Koło Opoczna natomiast jest o wiele łatwiej już teraz zabezpieczyć dodatkowe tereny pod ewentualną rozbudowę lotniska w przyszłości. Myślę że przy tak ogromnej inwestycji planowanie na 10 lub 20 lat do przodu jest krótkowzrocznością. Poza tym lokalizacja CPK koło Opoczna pozwoliłaby na uprzemysłowienie tamtego regionu, stworzenie dodatkowych miejsc pracy których nie ma tam za wiele i powstrzymanie przynajmniej części młodych ludzi przed ucieczką w poszukiwaniu pracy.