5 pytań do... Mateusza Morawieckiego

5 pytań do... Mateusza Morawieckiego W rozmowie z dziennikarzami podczas konferencji prasowej w Budapeszcie Mateusz Morawiecki, wicepremier odpowiedzialny za gospodarkę, minister rozwoju i finansów, podkreślił, że LOT jest firmą, która się rozwija. Rejsy ze stolicy Węgier do Nowego Jorku i Chicago mają wprawdzie wymiar polityczny, bo wzmacniają współpracę krajów Trójmorza, ale to decyzja czysto...
10/07/2017 08:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8b251 2017-07-10 11:39   
gość_8b251 - Profil gość_8b251
Szkoda, że zupełnie przy okazji, nie padły pytania o regulamin wynagradzania w PLL LOT, długi wobec pracowników i generalnie, łamania prawa przez spółkę skarbu państwa.
gość_ca0cc 2017-07-10 11:29   
gość_ca0cc - Profil gość_ca0cc
a czym zajmuje się w takim razie Mikołaj Wild sekretarz stanu w KPRM, Pełnomocnik Rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego dla Rzeczypospolitej Polskiej?!
gość_617ca 2017-07-10 10:19   
gość_617ca - Profil gość_617ca
O tym że to Sebastian Mikosz wyciągał LOT za uszy z bagna to nawet się nie zająknął. Przyszliście na gotowe!
gość_83076 2017-07-10 09:34   
gość_83076 - Profil gość_83076
Ilość ludzi która znajdzie się w zasięgu do 90 min. jazdy pociągiem lub samochodem do CPK zlokalizowanego w pobliżu Warszawy jest o wiele mniejsza niż gdyby ten CPK był w okolicach Opoczna. CPK koło Opoczna byłby dostępny do 90 min. jazdy Pendolino również dla pasażerów ze Śląska i Krakowa. Budując CPK koło Warszawy budujecie ku radości Frankfurtu i innych hubów w Europie bo zmniejszacie jego wypełnienie gdyż dla pasażerów ze Śląska i Krakowa jeśli muszą się przesiadać to jest im obojętne czy to jest Warszawa czy Frankfurt czy jeszcze coś innego. Ale jeśli byłby to lot bezpośredni z szybkim dojazdem pociągiem do Opoczna a nie aż pod Warszawę to mogą wybrać CPK a co za tym idzie prawdopodobnie również LOT. O ile oczywiście oferta LOTu będzie na odpowiednim poziomie i za konkurencyjną cenę. Podwójny zysk a właściwie potrójny, PKP+CPK+LOT. A tu jest mapa z gęstością zaludnienia w Polsce: zobacz link

Innym problemem z lokalizacją blisko Warszawy jest urbanizacja wokół CPK która w pobliżu Warszawy będzie o wiele szybciej postępować niż koło Opoczna i w efekcie za 30 lub 40 lat nie będzie miejsca na dalszy rozwój tego lotniska tak jak teraz z lotniskiem Chopina. To co teraz w pobliżu Warszawy jest szczerym polem za 40 lat prawdopodobnie będzie częścią aglomeracji Warszawskiej. I co wtedy? Znowu nowe lotnisko? Nie sądzę. Koło Opoczna natomiast jest o wiele łatwiej już teraz zabezpieczyć dodatkowe tereny pod ewentualną rozbudowę lotniska w przyszłości. Myślę że przy tak ogromnej inwestycji planowanie na 10 lub 20 lat do przodu jest krótkowzrocznością. Poza tym lokalizacja CPK koło Opoczna pozwoliłaby na uprzemysłowienie tamtego regionu, stworzenie dodatkowych miejsc pracy których nie ma tam za wiele i powstrzymanie przynajmniej części młodych ludzi przed ucieczką w poszukiwaniu pracy.
gość_1b1af 2017-07-10 09:27   
gość_1b1af - Profil gość_1b1af
Współpraca z bankrutującymi liniami lotniczymi Indonezji. Rewelacja. Warto zapisać ten wywiad na czas jak LOT będzie bankrutował
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy