×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Airbus zaprezentował A380plus


Airbus ogłosił podczas trwających targów Paris Air Show modernizację modelu A380 do wariantu A380plus. Będzie on mieścił więcej pasażerów i miał nowe końcówki skrzydeł, ale konstrukcja nie zostanie wydłużona. Nie będzie też wymiany silników.

19/06/2017 12:55
<>

gość_7b6b3 - Profil
gość_7b6b3
  
jeden razy trzy daje?

  
Qatar Airways zrezygnował z odbioru 4 samolotów A350-900. Linia ma taką możliwość, gdy producent nie odda w terminie zamówionych samolotów. A ostatnio Airbus ma z tym kłopoty.
07/07/2017 18:46  

  
"... jak widać Airbus nie chce się łatwo poddać na rynku VLA (tak jak Boeing z B747-8i)."

Boeing dostosował ofertę do potrzeb rynku i inwestuje w nową generację samolotów B777X.


07/07/2017 12:06  

  
"Największym użytkownikiem A380 jest Emirates. Raport roczny oraz wnioski z analizy rotacji za 2016-12-01, którą zrobił flightradar24 prowadzą do konkluzji, że flota A380 EK ma przeciętnie od 13% do 23% (licząc względnie) większy „passenger seat factor” od średniego wyniku całej floty EK, który za rok 2016-17 wyniósł 75,1%. Czyli daje to co najmniej 84,9% - można być zadowolonym."

Po pierwsze: Tim Clark mówił wielokrotnie, że A380 musi mieć wskaźnik wykorzystania miejsc na poziomie co najmniej 90%, aby być tańszym w eksploatacji niż B777-300. Czyli raczej powodów do zadowolenia nie ma.

Po drugie: Jeśli średni wskaźnik wykorzystania miejsc w A380 wynosi 85%, to przy średnim wskaźniku całej floty 75% oznacza, że ten średni wskaźnik w przypadku B777 wynosi 65%, czyli 1/3 miejsc jest pusta. Czy te statystyki są prawdziwe ?
07/07/2017 11:56  

gość_af3e5 - Profil
gość_af3e5
  
@demar

Mogą kupić lepszy samolot, ale podczas Paris Air Show ŻADNA linia lotnicza nie zamówiła A380plus. Liczą się zamówienia, a nie „procenty”.
30/06/2017 21:42  

  
@lysypiotr76, @gość_ad8d8: oferta jest przede wszystkim dla dotychczasowych użytkowników A380. Mogą kupić samolot o 4% lepszy „per trip”, i jeśli chcą więcej foteli to jeszcze lepszy „per seat”. Do tego RR ma już EP do Trent 900 – czyli kolejne 3-4%. Razem to całkiem solidne „procenty”.

Potencjalnych nowych klientów A380plus jest naprawdę niewielu – trzeba szukać pośród tych, których mają razem co najmniej kilkadziesiąt dużych samolotów WB typu B747, A340-600, czy B777-300ER. Teoretycznie na krótkiej liście mogłaby być Air China, Saudia, czy Turkish, ale szanse są minimalne.

Największym użytkownikiem A380 jest Emirates. Raport roczny oraz wnioski z analizy rotacji za 2016-12-01, którą zrobił flightradar24 prowadzą do konkluzji, że flota A380 EK ma przeciętnie od 13% do 23% (licząc względnie) większy „passenger seat factor” od średniego wyniku całej floty EK, który za rok 2016-17 wyniósł 75,1%. Czyli daje to co najmniej 84,9% - można być zadowolonym.
Natomiast na pewno EK nie potrzebuje kupować ich tak dużo (w latach 2015-16 odebrali aż 35 sztuk). EK odbierze w 2017 prawdopodobnie ok. 8 sztuk A380, 2018-19 po 7 sztuk, a od 2020 po 6 sztuk rocznie. Ostatnie 25 sztuk zamówione z myślą o zastępowaniu starszych odbierze zatem w latach 2020-24.

Z innymi operatorami A380 bywa różnie – np. MH się wycofuje i chce robić czartery, ale np. BA publicznie oznajmiła, że rozważa zwiększenie liczby A380 (być może nawet o używane). Nowym hub-em dla A380 w roku 2018 ma się stać MUC, a na pewno w przyszłości rozważany będzie także MAD.

Na dzień dzisiejszy stan jest taki, że bez nowych zamówień najpóźniej w roku 2024 można zamknąć program A380. Chyba, że… inni dotychczasowi użytkownicy (np. AF, LH, Qantas) zamówią coś jako wymianę obecnie używanych maszyn. I po to jest A380plus. W roku 2024 szacunkowo 23 sztuki A380 będą mieć co najmniej 15 lat, a 152 sztuki co najmniej 10 lat. A na wymianę zamówiono do tej pory 5 sztuk od Singapure i 25 od Emirates. Czy z pozostałych 122 ktoś zamówi choćby co trzeci?

Aby program przetrwał Airbus potrzebuje nowych zamówień na jakieś 40-60 sztuk realizowanych do 2025-27. W tym okresie powinna być dostępna nowa generacja silników (np. RR UltraFan) i będzie można wrócić do tematu A380neo. Wtedy może też powstać A380-900.

Szef Emirates w Paryżu wyraźnie zaznaczył, że może zamówić więcej A380 jeśli będzie miał „gwarancje”, że program będzie kontynuowany i zyska dalsze wsparcie również od innych operatów. A380plus ma w tym pomóc i jak widać Airbus nie chce się łatwo poddać na rynku VLA (tak jak Boeing z B747-8i). Ale co przyniesie przyszłość to dopiero zobaczymy.

30/06/2017 19:52  

gość_63741 - Profil
gość_63741
  
do lysypiotr76: proponuję sprawdzić połączenia azjatyckie w siatce LH.
21/06/2017 21:11  

gość_c8e7f - Profil
gość_c8e7f
  
Pasazerowie zmiane odczują. 11 foteli w rzedzie zamiast 10 to znaczna róznica. Na pewno będą musiały być węższe. Czyli z w miare przestonnego wnętrza zrobi się jednak ciasnota
21/06/2017 14:01  

  
@gość_b5a36: bez przesady - tych dodatkowych 80 pasażerów i tak nie przekroczy oficjalnego limitu wg EASA (po polsku: Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego), który wynosi 868 (wg dokumentu TCDS_EASA A 110_A380_Iss_09 pkt. 3.8).
Przy czym maksymalnie w A380 na dolnym pokładzie może być 538 pasażerów, natomiast na górnym 330.

Aktualnie istniejące konfiguracje A380 mają od 379 do 615 pasażerów i nawet po dodaniu tych 80 nie przekroczą limitu agencji bezpieczeństwa.

Filmy typu: "Airbus A380 tests and certification" zwierają nawet sceny z praktycznych testów ewakuacji (np. 873 osoby w 78 sekund).
19/06/2017 20:51  

gość_b38ff - Profil
gość_b38ff
  
747 to juz trup, wlasciwie nikt go w wersji pax nie chce. Przyczynil sie do tego A-380 na ktorego tez szalu nie ma. Ale tego samolotu nie skreslalbym zbyt wczesnie. I nie byl bym przekonany, ze juz nikt ich wiecej nie zamowi.
19/06/2017 20:31  

gość_ad8d8 - Profil
gość_ad8d8
  
lysy - Ta oferta jest dla nikogo. Trafi w próżnie. Nikt nie jest zainteresowany ,,gigantami" z Tuluzy.
19/06/2017 18:32  

gość_b5a36 - Profil
gość_b5a36
  
A jak z ewakuacją takiej zagęszczonej kabiny w razie sytuacji awaryjnej? Producent daje gwarancję, że przy niezmienionej ilości wyjść bezpieczeństwa da się wyprowadzić dodatkowych 80 pasażerów w przewidzianym czasie?
19/06/2017 17:33  

gość_b5a36 - Profil
gość_b5a36
  
Tak, tak - pasażer na pewno nie odczuje różnicy siedząc w pełnym samolocie na środkowym fotelu i mając po dwóch pasażerów z każdej strony. Torebka "dla chorych w powietrzu" znajdzie zapewne dodatkowe zastosowania.
19/06/2017 17:27  

  
Nowe końcówki skrzydeł A380 Plus wyglądają jak te stosowane w B737, tzw. split scimitar winglets. Airbus zaprezentował je w samolocie testowym, MSN4, który stacjonuje w Paryżu/Le Bourget, czyli samolot nie odbył lotu z tymi nowymi końcówkami.

Prezentacja A380 Plus przez producenta:
zobacz link

Wariantem A380neo były tylko zainteresowane linie Emirates Airlines. Natomiast producent silników, General Electric Aviation, który wspólnie z Pratt & Whitney dostarcza jednostki napędowe A380 jako Engine Alliance, nie był zainteresowany dalszą współpracą z programem SuperJumbo, czyli nie chciał ponosić ryzyka razem z producentem w przypadku niskiej sprzedaży A380neo.

Zobaczymy, jak rynek zareaguje na A380 Plus.


19/06/2017 16:12  

  
,,Tonący brzytwy się chwyta". Do kogo skierowana ma być ta oferta? Najwięksi użytkownicy obecnego modelu nie mogą zapełnić A380. To dodatkowe fotele dla .....?
19/06/2017 14:16  

<>

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:


Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie
Kalendarz lotniczy