Pliki cookies
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Airbus zaprezentował A380plus


Airbus ogłosił podczas trwających targów Paris Air Show modernizację modelu A380 do wariantu A380plus. Będzie on mieścił więcej pasażerów i miał nowe końcówki skrzydeł, ale konstrukcja nie zostanie wydłużona. Nie będzie też wymiany silników.

5 dni, 18 godzin temu
<>

gość_d5c22 - Profil
gość_d5c22
  
Ile wynosi suma 4 i jeden?

gość_63741 - Profil
gość_63741
  
do lysypiotr76: proponuję sprawdzić połączenia azjatyckie w siatce LH.
3 dni, 10 godzin temu  

gość_c8e7f - Profil
gość_c8e7f
  
Pasazerowie zmiane odczują. 11 foteli w rzedzie zamiast 10 to znaczna róznica. Na pewno będą musiały być węższe. Czyli z w miare przestonnego wnętrza zrobi się jednak ciasnota
3 dni, 17 godzin temu  

  
@gość_b5a36: bez przesady - tych dodatkowych 80 pasażerów i tak nie przekroczy oficjalnego limitu wg EASA (po polsku: Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego), który wynosi 868 (wg dokumentu TCDS_EASA A 110_A380_Iss_09 pkt. 3.8).
Przy czym maksymalnie w A380 na dolnym pokładzie może być 538 pasażerów, natomiast na górnym 330.

Aktualnie istniejące konfiguracje A380 mają od 379 do 615 pasażerów i nawet po dodaniu tych 80 nie przekroczą limitu agencji bezpieczeństwa.

Filmy typu: "Airbus A380 tests and certification" zwierają nawet sceny z praktycznych testów ewakuacji (np. 873 osoby w 78 sekund).
5 dni, 10 godzin temu  

gość_b38ff - Profil
gość_b38ff
  
747 to juz trup, wlasciwie nikt go w wersji pax nie chce. Przyczynil sie do tego A-380 na ktorego tez szalu nie ma. Ale tego samolotu nie skreslalbym zbyt wczesnie. I nie byl bym przekonany, ze juz nikt ich wiecej nie zamowi.
5 dni, 10 godzin temu  

gość_ad8d8 - Profil
gość_ad8d8
  
lysy - Ta oferta jest dla nikogo. Trafi w próżnie. Nikt nie jest zainteresowany ,,gigantami" z Tuluzy.
5 dni, 12 godzin temu  

gość_b5a36 - Profil
gość_b5a36
  
A jak z ewakuacją takiej zagęszczonej kabiny w razie sytuacji awaryjnej? Producent daje gwarancję, że przy niezmienionej ilości wyjść bezpieczeństwa da się wyprowadzić dodatkowych 80 pasażerów w przewidzianym czasie?
5 dni, 13 godzin temu  

gość_b5a36 - Profil
gość_b5a36
  
Tak, tak - pasażer na pewno nie odczuje różnicy siedząc w pełnym samolocie na środkowym fotelu i mając po dwóch pasażerów z każdej strony. Torebka "dla chorych w powietrzu" znajdzie zapewne dodatkowe zastosowania.
5 dni, 13 godzin temu  

  
Nowe końcówki skrzydeł A380 Plus wyglądają jak te stosowane w B737, tzw. split scimitar winglets. Airbus zaprezentował je w samolocie testowym, MSN4, który stacjonuje w Paryżu/Le Bourget, czyli samolot nie odbył lotu z tymi nowymi końcówkami.

Prezentacja A380 Plus przez producenta:
zobacz link

Wariantem A380neo były tylko zainteresowane linie Emirates Airlines. Natomiast producent silników, General Electric Aviation, który wspólnie z Pratt & Whitney dostarcza jednostki napędowe A380 jako Engine Alliance, nie był zainteresowany dalszą współpracą z programem SuperJumbo, czyli nie chciał ponosić ryzyka razem z producentem w przypadku niskiej sprzedaży A380neo.

Zobaczymy, jak rynek zareaguje na A380 Plus.


5 dni, 15 godzin temu  

  
,,Tonący brzytwy się chwyta". Do kogo skierowana ma być ta oferta? Najwięksi użytkownicy obecnego modelu nie mogą zapełnić A380. To dodatkowe fotele dla .....?
5 dni, 17 godzin temu  

<>

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie
Kalendarz lotniczy