Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
"Tupolewizmem" nazywano sytuację, gdy okazało się, że z Embraera trzeba wysadzić pasażerów, bo jest niewyważony. Zorientowano się dopiero, gdy wszyscy byli w środku, chociaż można to było przewidzieć wcześniej.
W United jak już pasażerowie byli w środku, to dopiero sobie przypomnieli, że jeszcze trzeba tam wsadzić dodatkową załogę. Chociaż można to było przewidzieć wcześniej.
Dla mnie to sytuacje analogiczne. Tu błąd i tu błąd. Obu błędów można było uniknąć wcześniej.
Ale tylko u nas pojawiły się od razu komentarze typu "typowo Polskie", "tupolewizm", czy "Państwo PiSu". Tera widać, że takie sytuacje to nie tylko domena "Polski PiSu" i że tego samego typu błąd popełnia także gigantyczna linia lotnicza, z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem.
@eFJot: Po pierwsze, nikt tu nie broni United, linia zachowała się fatalnie, zresztą ostatnio trudno o niej mówić, że to linia renomowana. Chyba jedynie znana ze skandalicznego poziomu obsługi klientów.
Po drugie, może ważniejsze, tu na pokładzie nie było zbyt wielu pasażerów. Ba, cała sytuacja wynikła właśnie z tego, że trzeba było zwolnić miejsce. Do momentu wprowadzenia pasażerów na pokład linia zachowała się bez zarzutu, nie było żadnego tupolewizmu. A potem, żeby zachować bezpieczeństwo lotu, przewoźnik doskonale wiedział, że obowiązuje zasada "jeden wychodzi-jeden wchodzi". Ani przez sekundę nie doszło do sytuacji, że na pokładzie było więcej osób niż miejsc, co więcej, osób przypadkowych i chaotycznie wpakowanych do samolotu.
"Przed wylotem rejsu UA3411 do Louisville okazało się, że powinna nim podróżować załoga linii United, która miała wykonać kolejne rejsy z Louisville. Jednak przewoźnik nie przewidział wcześniej takiej sytuacji i sprzedał wszystkie miejsca na lot. Co więcej, w momencie wystąpienia sytuacji pasażerowie byli już na pokładzie."
Ojej. A ile było "hi hi, ha ha", jak się okazało, też już po boardingu, że w rządowym Embraerze w Londynie jest za dużo pasażerów. Niektórzy nawet posługiwali się wtedy określeniem "tupolewizm", prawda autorze? A tu się okazuje, że tak renomowane linie, jedne z największych na świecie, też mogą popełnić taki sam błąd. Icoteras?
adam7691
2017-04-13 13:19
prawnicy już liczą odszkodowania
lysypiotr76
2017-04-12 22:40
W końcu amerykańskie linie lotnicze przyznały się i przeprosiły za ,, incydent". Wizerunek jednak został mocno nadszarpnięty.
gość_89b60
2017-04-12 15:45
Pod tym linkiem wyjaśnienie sprawy.
zobacz link
gość_fb651
2017-04-12 09:59
Ktos powinien zlozyc wniosek o wykluczenie ich ze Star Alliance. Wtedy zrozumieja kim na prawde sa i co tak na prawde robia.
gość_fb651
2017-04-12 09:58
Nastepnym razem zrugaja, rozbiora ze wszystkiego co masz na sobie, pobija do krwi i od razu powiedza, ze to nie oni tylko wspolpasazerowie Tobie dolozyli. Tylko belligerent ("bojowy" jak to sama linia nazwala tego pasazera po angielsku) pasazer jest winny. Lubilem latac Continental, ale jak sie polaczyli z United to istny nazism. Raz zapytalem o wode, kiedy im przypomnialem, to powiedzieli, zebym siedzial cicho bo zawiadomia policje po wyladowaniu. Kiedy wyciagnalem swoje policyjne id, to stewka stwierdzila, ze jest ono falszywe. Po wyladowaniu policja nie mogla sie z nia dogadac o co jej chodzilo. Trzymajcie sie od United z daleka. Oni sa zdolni do wszystkiego.
gość_fb651
2017-04-12 09:48
Super, nie dosc ze zaplacil za bilet, nie dosc ze poweidzial, iz jest lekarzem i musi byc w pracy, to obili go w samym samolocie, potem ciagneli i jeszcze dolozyli w terminalu. Jaki tu sens? Ta linia to istny syf.
lmajchrowski
2017-04-12 00:55
Bo w USA rzadza linie a pasazerowie nie maja zadnych praw podkreslam zadnych maja sluchac jak barany i nic poza to. Za duze lobby i tyle
adam7691
2017-04-11 22:23
cywilizowany kraj
gość_34a2c
2017-04-11 19:13
jemiołko: chyba nie jesteś na bieżąco z sytuacją na rynku USA; co jakiś czas wychodzą tam różne cyrki z wypraszaniem pasażerów np. z powodu ubioru, wyglądu, używanego języka, religii etc. ; słyszę o tym dość regularnie, średnio co miesiąc
gość_d980f
2017-04-11 19:10
To jest jeden wielki skandal, szczególnie. Bardzo żałuję, bo dwa dni wcześniej kupiłem bilet w United. Lot AA był w podobnej cenie, teraz na pewno bym nie wybrał w United.
gość_46d25
2017-04-11 19:10
I tym sposobem do listy milionerów dopisać można kolejną osobę. Trauma jednak zostanie, ale może inni lekarze mu pomogą. Dobrze, że go nie wyrzucili w locie.
jjemiolo
2017-04-11 18:52
Cala ta sprawa wyglada skandalicznie. Zobaczymy jak sie rozwiaze.